Milloin te oikein opitte, että kouluikäisiä poikia EI TUODA uimahallissa naisten puolelle?!
Tänään oli taas useita isoja poikia äiteineen tukkimassa muutenkin täyttä naisten saunaosastoa. Enkä tarkoita nyt mitään hädin tuskin 6 v. täyttäneitä palleroita, vaan arviolta 9-10 v. esiteinejä. Olisiko jo aika opettaa pojillenne hieman itsenäisyyttä?
Kommentit (190)
Siinä sanottiin, että 12-vuotias tai sitä vanhempi ei saa tulla vastakkaisen sukupuolen puolelle. Mieluummin ei edes enää 10-vuotias.
Vittu mitä ääliöitä taas liikkeellä. Tuossa oikein korostettiin, että EriTyISTAPAUKSESSA voi se 11-v tulla sinne, mutta ihan perussääntö on että edes 10-v EI ENÄÄ TULE vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneeseen.
Minua ei häiritse yhtään jos naisten puolella on selvästi kuitenkin lapsia, poikapuolisia tai ei. Ja on vaikea eläytyä millaisella ajatusmaailmalla näitä pikkupoikia pitää näin paheksua... kuluuko se oma kroppa siitä jos sen näkee joku xy-kromosomiston omaava henkilö?? On kuitenkin selvää, että mitään seksuaalista häirintää ei tuonikäiseltä voi joutua sietämään.
Antakaa lasten olla lapsia hyvänen aika.
t. täti 45 vuotta
Vaan niiden lasten IDIOOTTEJA äitejä, joilta puuttuu täysin kyky eläytyä toisen asemaan. Kuten sinultakin, täti 45 vuotta.
Sinua ei tietenkään haittaa vaikka 10v poika uimahallissa, mutta ymmärrätkö että sitä 10 v tyttlä saattaapi häiritä?
Saisiko sinne naisten puolelle tulla myös 45-v setä, jos se taas ei sattuisi niitä pikkutyttöjä niin häiritsemään? Miksi yrität estää jonkun xy-kromosomiston omaavan raukan näkemästä sun herkkukroppaasi?
eipä ollut ainut tässä ketjussa.
Sinä et raukka taida edes tajuta mitä saivartelu tarkoittaa.
Ja kerrohan sinä nyt sitten ne hyvät perusteet, miksi niitä kouluikäisiä poikia pitää sinne naisten puolelle raahata? Kerro miten sen pojan oikeus menee niin räikeästi tytön oikeuden ohi?
lällätteli " Se joka toista haukku, on itse"...
Minua ei häiritse yhtään jos naisten puolella on selvästi kuitenkin lapsia, poikapuolisia tai ei. Ja on vaikea eläytyä millaisella ajatusmaailmalla näitä pikkupoikia pitää näin paheksua... kuluuko se oma kroppa siitä jos sen näkee joku xy-kromosomiston omaava henkilö?? On kuitenkin selvää, että mitään seksuaalista häirintää ei tuonikäiseltä voi joutua sietämään.
t. täti 45 vuotta
Vaan niiden lasten IDIOOTTEJA äitejä, joilta puuttuu täysin kyky eläytyä toisen asemaan. Kuten sinultakin, täti 45 vuotta.
Sinua ei tietenkään haittaa vaikka 10v poika uimahallissa, mutta ymmärrätkö että sitä 10 v tyttlä saattaapi häiritä?
Saisiko sinne naisten puolelle tulla myös 45-v setä, jos se taas ei sattuisi niitä pikkutyttöjä niin häiritsemään? Miksi yrität estää jonkun xy-kromosomiston omaavan raukan näkemästä sun herkkukroppaasi?
Ja kerrohan sinä nyt sitten ne hyvät perusteet, miksi niitä kouluikäisiä poikia pitää sinne naisten puolelle raahata? Kerro miten sen pojan oikeus menee niin räikeästi tytön oikeuden ohi?
pervoa miestä lapseen, jolla saattaa oikeasti olla ongelma, minkä vuoksi ei vielä pienenä koululaisena mennä aikuisten miesten joukkoon.
Jos sellaista n. 8 vuotta vertaa 45-vuotiaaseen, niin kyllä se vähän aiheesta eksyy.
Missä eka- ja tokaluokkalaiset ovat teinejä, jollaiset teidän tyttöjä häiritsevät? kuten jo aiemmin kirjoitin, vaikka itse olin hyvin epävarma ja lihava kolmasluokkalainen, tunsin vain myötätuntoa luokkalaistani kohtaan joka tuon ikäisenä oli naisten puolella.
Isompana taas en pikkupoikiin muista mitään huomiota suihkussa kiinnittäneeni.
Mutta ehkä nykyään kuvitellaan, että jo alle kymmenvuotiaat kiihottuvat esiteinejä nähdessään==O
lällätteli " Se joka toista haukku, on itse"...
Kumma, kun aikuiset ihmiset(?) eivät osaa keskustella asioista asioina, vaan pitää alkaa nimitellä toisia. Käsittämätöntä.
Ihan yksiselitteisesti olivat sitä mieltä, että olisi aivan kamalaa jos oma luokkalainen olisi samaan aikaan uimahallissa naisten puolella ja ihmettelivät miksi joku olisi. Tytöt ovat 3. ja 4. luokalla.
Kysyin, että minkä ikäinen olisi ok, sanoivat että "Matti" (pikkuveli, 6 v) ja muut pikkupojat ei haittaa, mutta jos on koulussa niin se olis inhottavaa. Ja vielä erikseen sanoivat että koulussa oleminen on heidän mielestään raja, koska pitäähän silloin jo pärjätä koulussakin omalla puolella ja se on "eri asia" kuin päiväkoti.
8-luokkalainen kummityttöni ei suostunut menemään uimahalliin ollenkaan, kun ei tahtonut näyttäytyä uima-asussa luokan pojille.
Mutta ehkä nykyään kuvitellaan, että jo alle kymmenvuotiaat kiihottuvat esiteinejä nähdessään==O
Onko joku muka kirjoittanut tänne tuollaista? Siitä ei ole lainkaan kysymys, vaan siitä, että 10-vuotiaat jannut ovat väärällä puolella, jos ovat siellä naisten puolella.
Jos joku hallin työntekijöistä tulee siitä sanomaan, pyydän näyttämään lain joka sen kieltää.
Mutta ehkä nykyään kuvitellaan, että jo alle kymmenvuotiaat kiihottuvat esiteinejä nähdessään==OOnko joku muka kirjoittanut tänne tuollaista? Siitä ei ole lainkaan kysymys, vaan siitä, että 10-vuotiaat jannut ovat väärällä puolella, jos ovat siellä naisten puolella.
esim. siellä flamingossa eivät tarvittaessa ole.
t. täti 45 vuotta
pervoa miestä lapseen, jolla saattaa oikeasti olla ongelma, minkä vuoksi ei vielä pienenä koululaisena mennä aikuisten miesten joukkoon.
Jos sellaista n. 8 vuotta vertaa 45-vuotiaaseen, niin kyllä se vähän aiheesta eksyy.
Missä eka- ja tokaluokkalaiset ovat teinejä, jollaiset teidän tyttöjä häiritsevät? kuten jo aiemmin kirjoitin, vaikka itse olin hyvin epävarma ja lihava kolmasluokkalainen, tunsin vain myötätuntoa luokkalaistani kohtaan joka tuon ikäisenä oli naisten puolella.
Isompana taas en pikkupoikiin muista mitään huomiota suihkussa kiinnittäneeni.
ongelmaista lasta 45-v pervoon, se oli ihan oma keksintösi.
Mä vertasin TYTÖN kokemusta ikäisensä pojan tirkisteltäväksi joutumisesta AIKUISEN NAISEN kokemukseen oman ikäisensä miehen tirkistelemäksi joutumiseen.
Ymmärrätkö?
Ja vaikka sinua ei olisi haitannut silloin, eikä haittaisi nyt, niin ymmärräthän, että sinä et ole koko maailma?
Ei niitä sääntöjä ihan suotta ole niihin uimahalleihin keksitty.
Ja, ei mua ei itseänikään haittaa ollenkaan pienet tai isommatkaan pojat uimahallissa. Mulla on itselläni 3 poikaa, mutta ihan vaan ymmärryksestä muita kohtaan mä en raahaa enää 8-v poikaani naisten pukuhuoneeseen, vaikka se mulle itselleni ehkä helpompaa olisikin.
Joskus voi ajatella myös muita, eikä aina vaan sitä minäminäminää ja munmunmun lastani.
Mutta ehkä nykyään kuvitellaan, että jo alle kymmenvuotiaat kiihottuvat esiteinejä nähdessään==OOnko joku muka kirjoittanut tänne tuollaista? Siitä ei ole lainkaan kysymys, vaan siitä, että 10-vuotiaat jannut ovat väärällä puolella, jos ovat siellä naisten puolella.
esim. siellä flamingossa eivät tarvittaessa ole.
Siellä saatte kylpeä isojen poikienne kanssa oikein sydämenne kyllyydestä samoissa pesutiloissa, eikös olekin ihanaa?
Jos sitten ymmärrätte että kunnallisen puolne uimahalleissa se ei käy.
en edes käy uimahallissa:D inhoan ajatusta, että sinne kakarat kuseksii. En kunnallisella enkä kylpylöissä. Niissä on liikaa lapsia muutenkin:)
Kunhan nyt vain jurputan vastaan vapaapäiväni ratoksi.
ja löysin vain yhden, jossa sanottiin,että kouluikäiset oman sukupuolensa puolelle. Suurimmassa osassa ei mainita asiasta mitään. Joten on aika monta vaihtoehtoa mihin voin mennä ekaluokkalaisen poikani kanssa : )
Jos joku hallin työntekijöistä tulee siitä sanomaan, pyydän näyttämään lain joka sen kieltää.
Eiköhän se laki ole se, että julkisia tiloja käyttävän on noudatettava sinne laadittuja sääntöjä. Aivan kuten taloyhtiössä on noudatettava taloyhtiön sääntöjä ja jos sääntöihin on kirjattu, että päivittäin puolilta päivin pitää olla hiljaa lasten päiväunien aikaan kello 12-13, voi sen säännön rikkoja saada häädön.
Lakeja voit kysellä tarkemmin sitten lakimieheltäsi. Ei säännöissä lue, että lasia ei saa rikkoa, mutta sinut voidaan tuomita vahingonteosta, jos lasi ei ole sinun.
Jos ei uimahallin järjestyssäännöissä ole mitään mainintaa asiasta, ei ole kenelläkään sanomista, vaikka veisin 15-vuotiaan poikani sinne naistensaunaan : )
ja löysin vain yhden, jossa sanottiin,että kouluikäiset oman sukupuolensa puolelle. Suurimmassa osassa ei mainita asiasta mitään. Joten on aika monta vaihtoehtoa mihin voin mennä ekaluokkalaisen poikani kanssa : )
Sielläkö lukee, että ei ole naisten puolta vai päättelitkö, että ilman ikärajaa saa päättää itse saako mies tulla naisten puolelle?
Jos ei uimahallin järjestyssäännöissä ole mitään mainintaa asiasta, ei ole kenelläkään sanomista, vaikka veisin 15-vuotiaan poikani sinne naistensaunaan : )
Oletko tarkistanut, ettei ovessa ole ilmoitettu sitä naisten puoleksi? Monesti se löytyy jopa hyväksytyistä rakennus suunnitelmista.
Mutta jos kokeilet, älä ylläty, jos sääntörikkomuksesta poikasi joutuu pihalle.