Milloin te oikein opitte, että kouluikäisiä poikia EI TUODA uimahallissa naisten puolelle?!
Tänään oli taas useita isoja poikia äiteineen tukkimassa muutenkin täyttä naisten saunaosastoa. Enkä tarkoita nyt mitään hädin tuskin 6 v. täyttäneitä palleroita, vaan arviolta 9-10 v. esiteinejä. Olisiko jo aika opettaa pojillenne hieman itsenäisyyttä?
Kommentit (190)
uimahalleissa ei ole mitään ikärajaa siitä, minkä ikäinen poika tai tyttö saa mennä vastakkaisen sukupuolen suihku/saunaosastolle
alle murrosikäinen poika saa tulla naisten puolelle. tottakai :)
että täällä on suvaitsevaisiakin ihmisiä. Meidän 13-vuotiaalla ei ole vielä murrosikä alkanut, ja hirvittäisihän se päästää yksin sinne miesten puolelle. Joku pedofiili kun voi tulkita lyhyen ja lapsenkasvoisen seiskaluokkalaisen ihan pikkupojaksi. Itse olen ihan pokkana ottanut uimahallissa naisten puolelle. Lippuluukulla sanon, että on 8-vuotias ja kysynyt, voiko tulla, kun on se omatoimisuus hakusessa ja lievää kehitysvammaa jne. Aina on onnistunut.
Joskus jotkut tytöt ja naiset ovat ruvenneet valittamaan, mutta minä olen heille todennut, että kyllä se niin on, että jos minun poika haluaa jonnekin tässä maailmassa tulla, niin YKSIKÄÄN nainen ei saa siinä olla esteenä! Eikä YKSIKÄÄN sääntö saa estää minun poikaani. Olen pojallekin sanonut, että älä välitä noista naisten ja tyttöjen nipotuksesta, ne on vaan ämmiä mutta sinä olet sentään MIES.
Kamalaa se joidenkin naisten ja tyttöjen poikaviha! Kyllä pitäisi enemmän poikia suvaita tässä yhteiskunnassa. Ja käsi sydämelle - ihan OIKEASTI: Onko se nyt niin paha asia, jos pojat saavat halutessaan tulla sinne miesten puolelle? Eikö ne tytöt voisi pysyä poissa sieltä, jos se heitä häiritsee? Ja eikö ne naiset voisi vähän opetella väistämään, ettei aina olla jyräämässä toisia, kuten esim. minun pientä poikaani?
Kauheaa poikavihaa minusta se, ettei poikaa suvaita!
Nyt pitää mennä banderollien kanssa eduskuntatalon juurelle ja katkaista vähintään Mannerheimintie huomispäiväksi. Mammanpoikien tasa-arvo ei toteudu, kun eivät pääse mammojen puolelle.
pedofiili. Kyllä av-mamman pikkukullan on päästävä naisten puolelle, vaikka säännöt sanoisivat mitä.
KUULUU OMAN SUKUPUOLENSA MUKAISEEN PUKUHUONEESEEEN !!elikkä tytöt naisten puolelle naisten kanssa ja
pojat MIESTENPUOLELLE !!!!ei mitään epäselvää siis.
ap seuraavalla kerralla MENE SANOMAAN VALVOJALLE ASIASTA ! PISTAVAT RUPUSAKIN POIS : )
pojan pitää mennä miesten puolelle ja varmasti tietäävät, että poika on koulussa. Väännän sulle ja ap:lle (ja muille) rautalangasta: Ei kaikkialla ole samanlaista kuin siellä teillä. Ei kaikista kouluikä ole just se ikäraja! Ei ole absuluuttista ikärajaa...Raja on lapsikohtainen ja onneksi ainakin meillä päin se asia tajutaan.
kävin myös katsomassa lähiuimahallimme ikärajan, jota ei kyllä mistään löytynyt.
uimahalleissa ei ole mitään ikärajaa siitä, minkä ikäinen poika tai tyttö saa mennä vastakkaisen sukupuolen suihku/saunaosastolle
Ennen ajateltiin, että perus maalaisjärjellä varustettu mamma osaa ymmärtää, että kouluikäinen ei ole enää mammanpoika. Nyt tuohon muuttuneeseen mammanpoikien määrään ei ole joka puolella ehditty reagoida.
todella huojentava tieto. Koska meillä on tosi tiivis perheyhteisö, tykätään viettää aikaa yhdessä, ja toisaalta pojat ovat vielä vähän avuttomia juuri näissä pesu- ja uimahalliasioissa. Pojat on nyt 11- ja 14-vuotiaita. Kyllä minä heidät taidan ottaa vielä mukaan naisten puolelle. Tyhmäähän se on että joku alkaa sellaisesta valittaa, eihän se nyt haittaa, jos sinne tyttöjen puolelle poikia tulee. Siis siinä tapauksessa toki ei olisi ok, jos poikia itseään haittaisi. Mutta jos pojat itse vaan haluavat tulla, niin MIKSI ei muka saisi?!
niinkään varmaan aikuisia naisia häiritse. Mutta siellä on myös nuoria tyttöjä, joilla juuri naiseksi kehitys meneillään..Kyllä 10v poika on liian vanha naisten saunaan. Jotkut 10v tytöt ovat jo varsin kehittyneitä ja eivät takuulla halua olla alastomana samanikäisten poikien nähden.
todella huojentava tieto. Koska meillä on tosi tiivis perheyhteisö, tykätään viettää aikaa yhdessä, ja toisaalta pojat ovat vielä vähän avuttomia juuri näissä pesu- ja uimahalliasioissa. Pojat on nyt 11- ja 14-vuotiaita. Kyllä minä heidät taidan ottaa vielä mukaan naisten puolelle. Tyhmäähän se on että joku alkaa sellaisesta valittaa, eihän se nyt haittaa, jos sinne tyttöjen puolelle poikia tulee. Siis siinä tapauksessa toki ei olisi ok, jos poikia itseään haittaisi. Mutta jos pojat itse vaan haluavat tulla, niin MIKSI ei muka saisi?!
kyllä mun mielestä 10-11-vuotias poika voi tulla naisten puolelle, riippuen tietenkin kehityksestä, mutta samanikäistä tyttöä en päästäisi miesten puolelle
Olen ajatellut järjestää poikani synttärit uimahallissa. Poika on nyt 11-vuotias. Aiomme kutsua sekä oman luokan että rinnakkaisluokan pojat, ja koska meillä ei nyt ole miespuolisia valvojia (vain minä ja muita äitejä), niin tottahan me tulemme sinne naisten puolelle :) Poikia on siis yhteensä tulossa 15 kpl.
Minua ei häiritse yhtään jos naisten puolella on selvästi kuitenkin lapsia, poikapuolisia tai ei. Ja on vaikea eläytyä millaisella ajatusmaailmalla näitä pikkupoikia pitää näin paheksua... kuluuko se oma kroppa siitä jos sen näkee joku xy-kromosomiston omaava henkilö?? On kuitenkin selvää, että mitään seksuaalista häirintää ei tuonikäiseltä voi joutua sietämään.
Antakaa lasten olla lapsia hyvänen aika.
t. täti 45 vuotta
Flamingossa taitaa ikäraja olla 10 vuotta, mutta ehsoton ikäraja vasta 12 vuotta (<a href="http://www.flamingospa.fi/index.php/Suomi/Vesipuisto/faq-vesipuisto.htm…" alt="http://www.flamingospa.fi/index.php/Suomi/Vesipuisto/faq-vesipuisto.htm…">http://www.flamingospa.fi/index.php/Suomi/Vesipuisto/faq-vesipuisto.htm…;).
Lainaan vielä tuolta linkistä tekstin: "Minkä ikäinen lapsi voi vielä tulla vanhemman mukana vastakkaisen sukupuolen pukuhuone- ja suihkutiloihin?
Alle 10-vuotias lapsi voi tulla vanhemman mukana naisten/miesten pukuhuonetiloihin. Ehdottomana ikärajana pidämme 12 vuotta, eli 12 v. tai yli ei voi tulla enää vanhemman mukana vastakkaisen sukupuolen pukuhuonetiloihin, vaan on mentävä omalle puolelle. Henkilökuntamme opastaa rannekkeen ja pukukaappien käytössä tarvittaessa.
"
- Ei pidä vaatia lapsilta liikaa ja liian nopeasti eli liian nopaa aikuistumista
- Ja ei kenenkään tytön pitäisi juotua häpeämään kohdadessaan tuollaisen alle 10 v (alle 12 v) pikkupojan! (Maailmassa on liikaa "seksiä" niin kaikki nähdään seksuaalisena...)
Kyse on kuitenkin vielä pikkupojista!
Minua ei häiritse yhtään jos naisten puolella on selvästi kuitenkin lapsia, poikapuolisia tai ei.
Minua ei häiritse, jos siellä on sellaisia parikymppisiäkin. Joku ulkonäkövaatimus pitäisi kuitenkin olla. Itseasiassa silloin, kun itse en ole paikalla, ei häiritse vaikka olisi kuolaavia iäkkäämpiä pullukoita.
Jos ei ole ikärajoja, eihän sitä voi sanoa, minkä ikäisiä se kielto koskee.
Että miten tämä porukka ei tajua sitä, että kyseessä ei ole sen pojan oikeus olla tai olla olematta siellä naisten puolella, oli hän sitten täysi lapsi tai ei, vaan niiden tyttöjen oikeudesta saunoa ja olla siellä omalla puolellaan ilman pelkoa, että törmää vaikka saman luokan poikaan.
Vaikka se 10 vpoika olisi kuinka kehittymätön, siellä naisten puolella voi olla luokkakaverityttö, joka jo 10 v on kehittynyt - hirveän kiva varmaan koulussa kun mamman Niko sitten kertoo luokkakavereille että näin uimahallissa Janitan ja sillä oli pimpissä karvoja!!! En tajua logiikkaa millä 10 v poika voi tulla naisten puolelle mutta 10 v tyttö ei voi mennä miesten puolelle. Itse ajattelisin rajan kulkevan kouluiässä, ihan tuosta edellä kuvatusta syystä.
Ja lisäksi ainakin omien lasteni kohdalla voin sanoa että n. kouluikäisenä alkaa se, ettei haluta esim. mökkirannassa uida serkkujen kanssa nakuna kuten ennen vaan laitetaan uikkarit.
Mitä tulee tuohon kehitysvammaisuuteen, niin ajatelkaa sitäkin asiaa toisinpäin: Jos kehitysvammainen 14-vuotias tyttö menisi isänsä kanssa miesten puolelle ajatuksena ettei se osaa ajatella "silleen" (kyllä muuten osaa!) niin eikö se olisi kammottavan väärin sitä tyttöä kohtaan???Ihan samalla tavalla se on väärin sitä poikaa kohtaan, että joutuu olemaan naisten puolella!
voi tulla naisten puolelle
Ilmoita osoitekin. Muualla mennään yhteisin säännöin, eikä pojat kuulu tyttöjen puolelle. Johan sen sanoo järkikin.
puhut kaikkien uimahallien puolesta "meillä muualla". voihan flamingoonkin tulla vaikka 12 v poika naisten puolelle.
alle murrosikäinen poika saa tulla naisten puolelle. tottakai :)
että täällä on suvaitsevaisiakin ihmisiä. Meidän 13-vuotiaalla ei ole vielä murrosikä alkanut, ja hirvittäisihän se päästää yksin sinne miesten puolelle. Joku pedofiili kun voi tulkita lyhyen ja lapsenkasvoisen seiskaluokkalaisen ihan pikkupojaksi. Itse olen ihan pokkana ottanut uimahallissa naisten puolelle. Lippuluukulla sanon, että on 8-vuotias ja kysynyt, voiko tulla, kun on se omatoimisuus hakusessa ja lievää kehitysvammaa jne. Aina on onnistunut.
Joskus jotkut tytöt ja naiset ovat ruvenneet valittamaan, mutta minä olen heille todennut, että kyllä se niin on, että jos minun poika haluaa jonnekin tässä maailmassa tulla, niin YKSIKÄÄN nainen ei saa siinä olla esteenä! Eikä YKSIKÄÄN sääntö saa estää minun poikaani. Olen pojallekin sanonut, että älä välitä noista naisten ja tyttöjen nipotuksesta, ne on vaan ämmiä mutta sinä olet sentään MIES.
Kamalaa se joidenkin naisten ja tyttöjen poikaviha! Kyllä pitäisi enemmän poikia suvaita tässä yhteiskunnassa. Ja käsi sydämelle - ihan OIKEASTI: Onko se nyt niin paha asia, jos pojat saavat halutessaan tulla sinne miesten puolelle? Eikö ne tytöt voisi pysyä poissa sieltä, jos se heitä häiritsee? Ja eikö ne naiset voisi vähän opetella väistämään, ettei aina olla jyräämässä toisia, kuten esim. minun pientä poikaani?
hyvä kun olet ollut rohkea ja tehnyt niinkuin parhaaksi näet. Varsinkin kun poikasi vaikuttaa ikäistään nuoremmalta niin asia tuskin kovin monia häiritsee. Kyllä se sitten ajan kanssa varmaan itsekin haluaa siirtyä sinne miesten puolelle. Tekisin aivan samoin kuin sinä.
Enpä ole Flamingon asiakkaana ollut, mutta jos tyttömme (3 kpl) joskus haluavat sinne, on helppo kertoa, minkä takia mennä muualle.
Kylpylöissä muutenkin kuitenkin taidetaan suhtautua aika rennosti noihin intiimi kysymyksiin. Siellähän pääasiassa niitä saunamaailmoja jne nudistialueitakin on.
onhan 14 v nyt ihan eri asia kuin esim. 9-10 v.
Enpä ole Flamingon asiakkaana ollut, mutta jos tyttömme (3 kpl) joskus haluavat sinne, on helppo kertoa, minkä takia mennä muualle.
Kylpylöissä muutenkin kuitenkin taidetaan suhtautua aika rennosti noihin intiimi kysymyksiin. Siellähän pääasiassa niitä saunamaailmoja jne nudistialueitakin on.
menemään omalle puolelle 8-vuotiaana, ei varmasti pidä alastomuutta mitenkään seksuaalisena. Ehkä ongelma onkin sinulla?
pojan pitää mennä miesten puolelle ja varmasti tietäävät, että poika on koulussa. Väännän sulle ja ap:lle (ja muille) rautalangasta: Ei kaikkialla ole samanlaista kuin siellä teillä. Ei kaikista kouluikä ole just se ikäraja! Ei ole absuluuttista ikärajaa...Raja on lapsikohtainen ja onneksi ainakin meillä päin se asia tajutaan.