Milloin te oikein opitte, että kouluikäisiä poikia EI TUODA uimahallissa naisten puolelle?!
Tänään oli taas useita isoja poikia äiteineen tukkimassa muutenkin täyttä naisten saunaosastoa. Enkä tarkoita nyt mitään hädin tuskin 6 v. täyttäneitä palleroita, vaan arviolta 9-10 v. esiteinejä. Olisiko jo aika opettaa pojillenne hieman itsenäisyyttä?
Kommentit (190)
takoitit tietysti, miksi se Flamengon ikärä on VAIN 12,
t. edellinen
voi tulla naisten puolelle
Ilmoita osoitekin. Muualla mennään yhteisin säännöin, eikä pojat kuulu tyttöjen puolelle. Johan sen sanoo järkikin.
puhut kaikkien uimahallien puolesta "meillä muualla". voihan flamingoonkin tulla vaikka 12 v poika naisten puolelle.
Meillä muualla pojan kuva tarkoittaa poikaa ja tytön kuva tarkoittaa tyttöä. Puhun kuvakkeiden tai tyttöjen ja poikien pukuhuoneiden merkityksestä yleisellä tasolla. Tuo on yksi poikkeus, mutta pystytkö perustelemaan että olisin yleisemmin väärässä? En ainakaan ole kuullut, että tyttöjen vessa olisi osittain poikienkin tai tyttöjen pesutilat osittain poikien, ellei sitä erikseen osoiteta muuten.
Yleensä merkkejä käytetään niissä pukuhuoneissa. Flamingo on yksityinen, eikä poikien tai tyttöjen puolta ole lailla säädetty. Säännöt näyttävät olevan julkisia, joten Flamingohan toimii täysin lain mukaan. Jos ei tuollaista ilmoitusta ole, silloin oletan, että voin pesutiloissa olla naisten puolella tyttöjen kanssa vapaasti nakuna ilman, että sinne ilmaantuu poikia häiritsemään.
Voin lohduttaa, että jos lapsi on kykenemätön
menemään omalle puolelle 8-vuotiaana, ei varmasti pidä alastomuutta mitenkään seksuaalisena. Ehkä ongelma onkin sinulla?
Jotkut ovat itse niin ahdistuneita ja ahdasmielisiä ja ilmeisesti hukassa oman seksuaalisuutensa kanssa, ylihäveliäitä jne.
Esim. meillä on 13-vuotias poika, ja voin todellakin vakuuttaa, että ei hän siellä naisten puolella todellakaan ole kiinnostunut ketään katselemaan. Minun poikaani kiinnostaa koulunkäynti, tietokonepelit ja hyvät harrastukset - ei suinkaan tytöt saati ikivanhat tyttöjen äidit! Mistään seksistä ei ole ikinä kotona jutellut, joten tuskin on mitään ongelmaa, että tulee naisten puolelle. Olemmekin menossa sinne Flamengoon ensi kuussa, ja hyvä tietää tuo ikäraja, niin sanon lippuluukulla, että on vasta 12-vuotias.
Kyllä pojan oikeus tulla naisten puolelle PITÄÄ olla suurempi kuin muiden oikeus evätä häneltä pääsy sinne! Pysyköön kotona ne, jotka eivät pienen pojan läsnäoloa kestä. Kyllä minun pojallani on oikeus käydä uimassa ja tulla sinne naisten puolelle.
eikö yksin tein sallita aikuisten miestenkin tulo naisten puolelle? Kuluminenhan se on ratkaiseva tekijä ja aika harvasta toimesta tavara kuluu. Niin ei käy edes intensiivisestä tuijottamisesta tai kourimisesta. Eri ikäisten naisten tuntemuksilla kun ei ole mitään merkitystä...
menemään omalle puolelle 8-vuotiaana, ei varmasti pidä alastomuutta mitenkään seksuaalisena. Ehkä ongelma onkin sinulla?
On se varmasti minulla. Pitää poistua tiloista, kun tytöt eivät viihdy siellä. Jos se rehellisesti ilmoitetaan, kuten Flamingolla, että sekatila, silloin ei ole hämminkiä, emmekä mene sinne. Jos ilmoittamatta tulee kouluikäisiä kymmentä lähestyviä poikia puku- tai pesutiloihin, olen varmasti valvojiin yhteydessä.
Moni 12 vuotias tyttö on täysi murkku. Naisten ja tyttöjen puoli on naisia ja tyttöjä varten, ei sitä poikaa jota se ei vaivaa. Jos se vaivaa tyttöjä, ei pojalla ole asiaa sinne, ellei muuta ole etukäteen ilmoitettu, jolloin tytöt voivat valita riisuutuvatko julkisesti.
Ei meidän lapset sovita vaatteitakaan vaatekaupassa menemättä pukukoppeihin vaikka eivät riisu alasti. Eikä kyse ole, että poikia häiritsisi, vaan heitä itseään. Pesutiloissa peseydytään ja ollaan täysin alasti.
Hän on yli 150cm pitkä, joten varmasti luullaan vanhemmaksi. Itse en kyllä enää veisi. Mutta kun äidit pitävät poikiaan ikuisina vauvoina, ei nähdä sitä tyttöjen kantaa asiaan.
Miltä luulette siitä pojasta tuntuvan, jos hän ei pääse tulemaan sinne tyttöjen puolelle? Parempi kun ei aseteta heille mitään kieltoja, ettei tule paha mieli ja syrjitty olo.
menemään omalle puolelle 8-vuotiaana, ei varmasti pidä alastomuutta mitenkään seksuaalisena. Ehkä ongelma onkin sinulla?On se varmasti minulla. Pitää poistua tiloista, kun tytöt eivät viihdy siellä. Jos se rehellisesti ilmoitetaan, kuten Flamingolla, että sekatila, silloin ei ole hämminkiä, emmekä mene sinne. Jos ilmoittamatta tulee kouluikäisiä kymmentä lähestyviä poikia puku- tai pesutiloihin, olen varmasti valvojiin yhteydessä.
Moni 12 vuotias tyttö on täysi murkku. Naisten ja tyttöjen puoli on naisia ja tyttöjä varten, ei sitä poikaa jota se ei vaivaa. Jos se vaivaa tyttöjä, ei pojalla ole asiaa sinne, ellei muuta ole etukäteen ilmoitettu, jolloin tytöt voivat valita riisuutuvatko julkisesti.
Ei meidän lapset sovita vaatteitakaan vaatekaupassa menemättä pukukoppeihin vaikka eivät riisu alasti. Eikä kyse ole, että poikia häiritsisi, vaan heitä itseään. Pesutiloissa peseydytään ja ollaan täysin alasti.
mutta ei esim. 6-vuotias. Mutta hyvä siis ettette vie, kun asia tytöillenne on tabu ja ongelmallinen.
jos he vai sinne haluaisivat tulla. Tyttöjen äidit täällä vain lässyttää omiaan, mutta hekin olisivat aivan varmasti toista mieltä jos kyse olisi omasta pojasta.
kysymystä tyttöjen oikeudesta olla naisten puolella ilman samanikäisiä poikia?
Oma 10-v. tyttöni on jo kehittynyt eikä todellakaan ilahtuisi, jos suihkussa kävelisi vastaan poikapuolinen luokkakaveri, jonka äiti ei uskalla päästää lastaan miesten puolelle.
Miltä luulette siitä pojasta tuntuvan, jos hän ei pääse tulemaan sinne tyttöjen puolelle? Parempi kun ei aseteta heille mitään kieltoja, ettei tule paha mieli ja syrjitty olo.
Ja päästetään poikien puolelle. Vasta jos hyvännäköinen isä on mukana, voivat molemmat tulla tyttöjen puolelle. Isä osaa neuvoa, miten naista kuuluu katsoa ja naisen antaa peseytyä ilman häiritsevää stondista.
Sillä ehdolla poika saa tulla tyttöjen puolelle, että osaa valita suihkun joka säätyy ja käyttää kylmää suihkua, ettei veitikka vaivaa.
jos he vai sinne haluaisivat tulla. Tyttöjen äidit täällä vain lässyttää omiaan, mutta hekin olisivat aivan varmasti toista mieltä jos kyse olisi omasta pojasta.
Tytöt tyttöjen puolelle, pojat poikien. Tietenkin. Meidän 9- ja 7-vuotiaat tytöt käyvät paljon isänsä kanssa uimassa ja todellakin menevät naisten puolelle kahdestaan. Täysin samoin toimisimme, jos lapset olisivat poikia ja kävisivät uimassa minun kanssani - eli pojat menisivät miesten puolelle kahdestaan.
Miksi eivät menisi?
eräs luokkalaiseni poika oli naisten puolella. Vaikka olin epävarma ja lihava, ei se minua nolottanut. Mutta arvelin häntä hävettävän olla siellä.
Useimmissa kunnallisissa uimahalleissa raja on 7 vuotta. Voitte tarkistaa tämän tiedon joko netistä tai soittamalla.
On se varmasti minulla. Pitää poistua tiloista, kun tytöt eivät viihdy siellä. Jos se rehellisesti ilmoitetaan, kuten Flamingolla, että sekatila, silloin ei ole hämminkiä, emmekä mene sinne. Jos ilmoittamatta tulee kouluikäisiä kymmentä lähestyviä poikia puku- tai pesutiloihin, olen varmasti valvojiin yhteydessä. Moni 12 vuotias tyttö on täysi murkku. Naisten ja tyttöjen puoli on naisia ja tyttöjä varten, ei sitä poikaa jota se ei vaivaa. Jos se vaivaa tyttöjä, ei pojalla ole asiaa sinne, ellei muuta ole etukäteen ilmoitettu, jolloin tytöt voivat valita riisuutuvatko julkisesti. Ei meidän lapset sovita vaatteitakaan vaatekaupassa menemättä pukukoppeihin vaikka eivät riisu alasti. Eikä kyse ole, että poikia häiritsisi, vaan heitä itseään. Pesutiloissa peseydytään ja ollaan täysin alasti.
naistenpuoleella on useitakin sellasia tiloja, joissa on penkki ja voi vaihtaa rauhassa ja laittaa vaatteet lukolliseen kaappiin
puetaan aina uimapukupäälle ; ))))
eli hygieenisyys sitten jää tasoltaan alhaisemmaksi.. valitettavasti muiden hygienisyys jää meidän siveellisyyden alle : 0
suihkussa käydään toki aina, mutta uikkarit päällä..
sama uimasta tultua, toinen käy ensin ja sit ojentaa pyyhkeen ja toinen suihkuttelee ja antaa sit pyyhkeen jne
löylyissä käydään uimapuku päällä, siveellisyys enenn kaikkea, kun niitä poikia voi pörähtää millon vaaan ...
eikä ole koskaan ketää tullut sanoon mitään.
tähän ajaudutaan, kun ei naisilla ja tytöillä ole mitään oikeuksia vaalia siveyttään toljottavien mamampoikein silmiltä
Heräsi mieleeni kysymys et miten te toimitti sitten kylpylöissä joissa on yhteisiä saunoja, voiko lapsenne niissä käyä? Itse kulemme uimahalleissa ja myös kylpylöissä ja käytämme näitä saunoja. Lapsikatraastani löytyy tyttöä ja poikaa.
Ilmoita osoitekin. Muualla mennään yhteisin säännöin, eikä pojat kuulu tyttöjen puolelle. Johan sen sanoo järkikin.
puhut kaikkien uimahallien puolesta "meillä muualla". voihan flamingoonkin tulla vaikka 12 v poika naisten puolelle.Meillä muualla pojan kuva tarkoittaa poikaa ja tytön kuva tarkoittaa tyttöä. Puhun kuvakkeiden tai tyttöjen ja poikien pukuhuoneiden merkityksestä yleisellä tasolla. Tuo on yksi poikkeus, mutta pystytkö perustelemaan että olisin yleisemmin väärässä? En ainakaan ole kuullut, että tyttöjen vessa olisi osittain poikienkin tai tyttöjen pesutilat osittain poikien, ellei sitä erikseen osoiteta muuten.
Yleensä merkkejä käytetään niissä pukuhuoneissa. Flamingo on yksityinen, eikä poikien tai tyttöjen puolta ole lailla säädetty. Säännöt näyttävät olevan julkisia, joten Flamingohan toimii täysin lain mukaan. Jos ei tuollaista ilmoitusta ole, silloin oletan, että voin pesutiloissa olla naisten puolella tyttöjen kanssa vapaasti nakuna ilman, että sinne ilmaantuu poikia häiritsemään.
tiedät että se kouluikä on just se ikäraja...Luulis että taaperopoika tai poikavauva sais tulla poikien puolelle. Mutta poikia mitä poikia hekin ovat.
sama
Minua ei häiritse yhtään jos naisten puolella on selvästi kuitenkin lapsia, poikapuolisia tai ei. Ja on vaikea eläytyä millaisella ajatusmaailmalla näitä pikkupoikia pitää näin paheksua... kuluuko se oma kroppa siitä jos sen näkee joku xy-kromosomiston omaava henkilö?? On kuitenkin selvää, että mitään seksuaalista häirintää ei tuonikäiseltä voi joutua sietämään.
Antakaa lasten olla lapsia hyvänen aika.
t. täti 45 vuotta
Vaan niiden lasten IDIOOTTEJA äitejä, joilta puuttuu täysin kyky eläytyä toisen asemaan. Kuten sinultakin, täti 45 vuotta.
Sinua ei tietenkään haittaa vaikka 10v poika uimahallissa, mutta ymmärrätkö että sitä 10 v tyttlä saattaapi häiritä?
Saisiko sinne naisten puolelle tulla myös 45-v setä, jos se taas ei sattuisi niitä pikkutyttöjä niin häiritsemään? Miksi yrität estää jonkun xy-kromosomiston omaavan raukan näkemästä sun herkkukroppaasi?
puhut kaikkien uimahallien puolesta "meillä muualla". voihan flamingoonkin tulla vaikka 12 v poika naisten puolelle.Meillä muualla pojan kuva tarkoittaa poikaa ja tytön kuva tarkoittaa tyttöä. Puhun kuvakkeiden tai tyttöjen ja poikien pukuhuoneiden merkityksestä yleisellä tasolla. Tuo on yksi poikkeus, mutta pystytkö perustelemaan että olisin yleisemmin väärässä? En ainakaan ole kuullut, että tyttöjen vessa olisi osittain poikienkin tai tyttöjen pesutilat osittain poikien, ellei sitä erikseen osoiteta muuten.
tiedät että se kouluikä on just se ikäraja...Luulis että taaperopoika tai poikavauva sais tulla poikien puolelle. Mutta poikia mitä poikia hekin ovat.sama
Mutta koska ilmeisesti ei, niin ainakin Vantaan uimahalleissa lukee varsin selvästi, että " kouluiän saavuttaneet pojat peseytyvät miesten puolella ja tytöt naisten puolella."
Ymmärrän toki jos jossain landella jyväjemmareiden sisäsiittoiset lapset kehittyvät hitaammin, silloin ei varmaan voida moista omatoimisuutta lapsilta vaatia.
miksi siellä Flamengossa on pitänyt noin jyrkkä raja laittaa VASTA 12 ikävuoteen? En minä kyllä ymmärrä, miksi se ei voisi mennä ihan sen mukaan, mitä se poika itse haluaa. Koska kurjaahan se on, että jos poika haluaisi tulla tyttöjen puolelle, niin sitten ei pääsekään, kun ikäraja kieltää. Väärin se on poikaa kohtaan. Kauheasti kohkataan tytöistä ja heidän oikeuksistaan, ikään kuin se nyt olisi niin tärkeää, että saa olla siellä ilman poikia. Mutta entäs, jos sille POJALLE tulee PAHA MIELI?