Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättääkö perheet helpommin lapsiluvun kahteen, jos saavat tytön ja pojan ensimmäiseksi ja toiseksi lapsekseen?

Vierailija
11.11.2005 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos prioriteettinä on iso perhe, silloin sukupuolella ei ole juurikaan merkitystä. Mutta jos lapsilukua ei ole lyöty lukkoon, melko suurella osalla se varmaan vaikuttaa, että on yksi kumpaakin sukupuolta. Eikä tämä liity mitenkään siihen, että jompikumpi sukupuoli olisi parempi, ihmiset nyt vaan aika usein haluavat kumpiakin.

Meillä on toiveissa iso perhe (kolme tai yli), joten seuraavan lapsen sukupuolella ei ole merkitystä. Mutta jossain vaiheessa olisi kiva saada tyttökin, jos seuraava on esikoisen tavoin poika. Mutta jos tulee vain poikia, mikäs siinä. Se nyt on vaan meidän perheen malli sitten.

Vierailija
22/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi tyttöä on tullut lisää, meille sukupuolella ei ole väliä.

Tiedän kyllä äidin jolla oli 3 poikaa ja neljättä odottaessa ilmoitti että jos on poika niin antaa sen pois, poika tuli ja jäi kyllä perheeseen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli kuulemma jo nuorena tyttönä " päättänyt" , että hän tekee kaksi poikaa ja tytön. Näin kävi. Mutta teki kumminkin vielä kuopuksen sen jälkeen, poika tuli. Eli ei se tytön saaminen kuitenkaan lopettanut lapsensaanti-intoa.

Vierailija
24/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että useinhan naiset toivovat isompaa perhettä kuin miehet. (ainakin minun tuttavapiirissämme on paljon näitä, joista vaimo haluaisi kolmannen lapsen mutta mies ei halua) Ja jollain tavalla ajattelisin, että miehelle se poika kahden tytön jälkeen olisi tärkeämpi juttu kuin naiselle. Ehkä naisen on siis kahden tytön jälkeen helpompi ylipuhua mies vielä kolmanteen lapseen sillä ajatuksella, että se voisi olla poika. Uskon siis että meille äideille sillä sukupuolella ei ole niin väliä, mutta kyllä moni isä oikeasti toivoo myös poikaa, jonka kanssa voisi tehdä " miesten juttuja" , vaikka toki rakastaa tyttöjäänkin ihan yhtä paljon.

Minulla on kaksi poikaa enkä suunnittele uutta raskautta enää. Tyttöjen juttuja saa puuhata onneksi kummityttöjen kanssa :).

Vierailija
25/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän voi lisätä tonne " ärsyttävimmät yleistykset" -ketjuun. Olen aina toivonut tyttöä, mutta nyt on kaksi poikaa ja lapsiluku on TÄYNNÄ. Lisää ei tule eikä tilata. ja SE on ollut muuten joidenkin todella vaokea käsittää, kommentteja tyylin " et siten taida tykätä tyttölapsista?" tulee ihan jatkuvalla syötöllä hyvän päivän tuttujen suusta. Ihan kun MINÄ sitä oisin päässy päättämään alunperinkään?

Ja sama on tilanne suurimmalla osalla tuttavaperheitämme: itseasiassa kaveriporukassa on ainoastaan yksi perhe jossa on yksi kumpaakin merkkiä, kaikissa muissa on kaksi tai useampi jompaa kumpaa...

Vierailija
26/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mäkin siis saisin vielä yhden lapsen :-) Kaksi tyttöä on. Kyllä mullekin poika kelpais ja vielä yksi tyttökin, mieshän meillä jarruttaa.

Vierailija
27/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle.Halusin kolmannen kuitenkin!

Vierailija
28/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi poika ja toista odotan, toivoin tyttöä mutta ultra näytti että poika olis tulossa. Aiemmin olin ajatellut että mun lapset on tässä, mutta nyt olen pikkuhiljaa kääntynyt ajattelemaan että ehkä vielä kolmas ja vaikka neljäskin, kunhan ensin kasvatan nämä kaksi vähän isommiksi ja menen välillä töihin.

Ajatus lähti siis siitä että toivoisin vielä tyttöä, mutta ei me varsinaisesti sen takia aleta kolmatta lasta tekemään, kyllä kolmas poikakin on sitten tervetullut.

Vierailija
29/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on tyttö ja poika, ja meillä se ei ainakaan vaikuttanut TIPPAAKAAN päätökseen lastenteon lopettamisesta.

Aivan näin.

Toisen lapsen odotusaikana jo tiesin että kolmatta meille ei enää tule. Esikoinen on tyttö ja toisestakin ainakin osan raskausajasta toivoin tyttöä. Poika tuli, eikä kyllä harmita yhtään. :)

Vierailija
30/30 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaksoset ja enempää meillä ei lapsia tule. Mies suorastaan huokasi helpotuksesta kun toisen lapsen sukupuoleksi varmistui tyttö (poika tiedettiin jo aikasemmasta ultrasta). Totesi, että jos olisi tullut kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta oli pitänyt vielä yrittää sitä toistakin sukupuolta. Mies halusi nimenomaan molempia sukupuolia. Itselleni ei tippaakaan väliä.

Itse olin sitä mieltä, että yksi raskaus riittää, onneksi tuli kaksi kerralla. Muuten olisi lapsiluku minun puolesta jäänyt yhteen.