Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilaako imetys rinnat, aikuisten oikeasti??

Vierailija
14.04.2012 |

Mä en nyt kaipaa mitään, että sä et ole kypsä äidiksi saarnaamista, vaan oikeita kunnon vastauksia tohon kysymykseen.

Mulle on ihan sama, jos joku haluaa väittää sen takia äidiksi kypsymättömäksi, kun ei ole valmis hyväksymään kropan "rupsahtamista"

K

Toinen näkee taas ne jäljet puolestaan silkkana rakkautena, toinen taas ei. Minä kuulun valitettavasti tuohon jälkimmäiseen kastiin. Kuitenkin teen mallin töitä ja tanssin, joten kropan on näytettävä hyvältä!

USKOKAA TAI ÄLKÄÄ - SILLÄ EI KUITENKAAN OLE _MITÄÄN_ TEKEMISTÄ SEN KANSSA ETTENKÖ RAKASTAISI VAUVAANI, _RAKASTAN_ YLI KAIKEN!! selvemmin en voisi sitä ilmaista...

mutta haluan pitää molemmat kauneuden että äitiyden, mutta onko se vähän tämmöinen "tabu" sitten

on minussa toki muutakin kuin rinnat, vatsa ja alapää. mutta kyllä masentuisin varmaan sen takia ainakin jonkun verran jos en olisi haluttava enää niin kuin ennen...

Voiko halutessaan muuten vaatia sektiota? ja entäs, jos ei imetä vaan antaa sijasta sitä äidin maidon korviketta, niin vaarantaako se lapsen terveyttä mitenkään?

Pyydän, älkää haukkuko huonoksi ihmiseksi. Haluan koko sydämmestäni kuitenkin olla äiti ja hyvä sellainen - niinkuin me kaikki!

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaako imetys rinnat myös pienirintaisilla?

Vierailija
82/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä kokoisia liivejä kuvan nainen käytti ennen augmentaatiota, enkä muutenkaan ota kantaa siihen, vaan löysinpähän vaan kuvan joka vastaa mun rupusia. Mulla ehkä oli vieläkin hiukan pienemmät kun toinen rinta aa ja toinen aaa 75.

Joten vastaan että mulle kävi näin, eli tuli sellaiset kuin tuossa ennen kuvassa:http://www.theroseclinic.com/photo-gallery/breastaug2h.php

Ja eivät palautuneet vaan ehkä nahistuivat entisestään vuosoen saatossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kroppa muuttui vaikka Sektiolla lapsi syntyi. Ja kyllä imetys rintoja muutti. Jo raskausaika muutti niitä. Mutta sehän kuuluu asiaan!

Vierailija
84/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rinnat oli ok imetysten jälkeen- paljon pienemmät tosin- mutta laihdutus pilasi ne totaalisesti. Eli uskoisin että ongelma on se että raskauskilot laihdutetaan liian nopeasti.

Vierailija
85/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:25"]

En tiedä minkä kokoisia liivejä kuvan nainen käytti ennen augmentaatiota, enkä muutenkaan ota kantaa siihen, vaan löysinpähän vaan kuvan joka vastaa mun rupusia. Mulla ehkä oli vieläkin hiukan pienemmät kun toinen rinta aa ja toinen aaa 75.

Joten vastaan että mulle kävi näin, eli tuli sellaiset kuin tuossa ennen kuvassa:http://www.theroseclinic.com/photo-gallery/breastaug2h.php

Ja eivät palautuneet vaan ehkä nahistuivat entisestään vuosoen saatossa.

[/quote]

Tässä ehkä vielä parempi kuva: http://www.theroseclinic.com/photo-gallery/gallery/breastliftpatient_Utah.jpg  

Ja minä en laihduttanut nopeasti ja vaikka lihoinkin välillä takaisin niin tilanne ei parantunut.

Vierailija
86/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sinulle vastaus kysymykseen. Voi olla että saat roikkurinnat ja raskausarpia mahaan, tai sitten kroppasi säilyy melkeimpä ennallaan. Kuten varmaan näistä vastauksista huomaat, että joillain muuttuu kroppa paljon ja joillain ei yhtään.  tuurista kiinni.  Itsellä rinnat pikku rintani kasvoivat monta kuppikokoa, ja tulivat täyteen raskausarpia jo raskausaikana, vaikka en erityisemmin lihonnut. Joten vaikka et imettäisi, niin rintasi saattaisivat muuttua siltin. Oletko miettinyt myös sitä, että kun mahasi venyy palloksi, niin saattaa tulla paljon raskausarpia, ja joillakin iho ei palaudu enää kimmoisaksi, vaan tulee semmoinen pussukka mahaan. En halua pelotella, mutta jos ulkonäkö on todella tärkeä, niin kannattaa ottaa kaikki huomioon. Itsellä kävi hyvin mahan kanssa, koska ei tullut yhtään arpea, ja yhtä littana se on kuin ennen raskauksia.

Ihmetytti vähän tuo että haluisit sektion, koska eikös arpi mahassa luulisi enämmän mallin töitä haittaavan kuin pikkuisen muuttunut alapää?

Vierailija
87/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pyöreille b-kupeille tapahtunut mitään muutosta, vaikka kahta lasta olen yhteensä 2,5-vuotta imettänyt. Tosin, mulla nousi raskausaikana paino maltillisesti (vauvan verran+5kg) ja muutenkaan ei ole virunut ja vanunut kroppa edestakas. Ainoa mille tapahtui muutosta, on vatsa... navan yläpuolella on muutama hailakka raskausarpi ja nahka on löysempää. Tissit on kyllä kauniit edelleen :)

Vierailija
88/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:45"]Mulla ei pyöreille b-kupeille tapahtunut mitään muutosta, vaikka kahta lasta olen yhteensä 2,5-vuotta imettänyt. Tosin, mulla nousi raskausaikana paino maltillisesti (vauvan verran+5kg) ja muutenkaan ei ole virunut ja vanunut kroppa edestakas. Ainoa mille tapahtui muutosta, on vatsa... navan yläpuolella on muutama hailakka raskausarpi ja nahka on löysempää. Tissit on kyllä kauniit edelleen :)
[/quote]ja lisään vielä: ekassa raskaudessa ei mahalle tapahtunut mitään, en tiedä vaikuttiko se, että rasvailin ahkerasti? Toine raskaus "pilasi" vatsan. Pienen vauvan kanssa ei jaksanut rasvailla tms niin paljon, joten se saattaa ehkä vaikuttaa asiaan. Luulisi, että toisella kerralla joustaisi paremmin jo, eikä arpia tulisi...

Vierailija
89/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikävä kyllä pilasi. Eka näytti hyvältä ja täyteläiseltä mut kun imetys loppui kokonaan toisen lapsen jälkeen, rinnat ovat kuin tyhjät pötkylät. Ärsyttää mut onneksi hyvät rintsikat pelastaa. Mies ei tunnu välittävän asiasta ja onneksi saatiin lapset sen verran myöhään ettei ulkonäkö ole niin merkittävää suhteessamme. On tuon miehenkin olemus muuttunut joten tässä sitä mennään :-)

Vierailija
90/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea viestejä läpi, joten en tiedä onko tämä jo sanottu.

Mutta. Sektiolla syntyneet vauvat eivät saa samanlaista boostia immunipuolustukseensa, kuin alakautta syntyneet vauvat. Eli allergia/astmariski on silloin suurempi.

Oma kokemus on myös, että alatiesynnytyksestä myös palautuu nopeammin kuin sektiosta. Vaikka saisi millaiset repeämät, ne paranevat helpommin ja nopeammin kuin sektiohaava. Tosin omani tulehtui ja aukesi, joten kesti siksi pidempään.

Korvikkeessa puolestaan on tiedossa ainakin kaksi terveysriskiä vauvalle. Jos vauva ei saa ihmisäidin ternimaitoa, vaan vieraan lajin korviketta, se tuhoaa vauvan suolinukan reseptorit pysyvätsti. Tästä aiheutuu suolisto-oireita, koliikkia ja myöhemmin puhkeava maitoallergia, mahdollinen atopia ja moniruoka-allergiat. Korvike maidon kaseiini myös repii vauvan suoliston avohaavoille, mikä lisää koliikkia entisestään.

Toinen asia on se, että korvikkeissa on lehmän insuliinia, ja sen syöttämisen vauvalle epäillään lisäävän diabetesriskiä ainakin niillä lapsille, joilla on geneettinen alttius sille.

Omille rinnoilleni kävi kolmen vuoden imetyksen jälkeen (3 lasta, imetetty 1v2kk, 11,5kk ja 1v3kk) siten, että kuppikoko muuttui b:stä c:hen. Ja ennen lättänöistä alaspäin sojottavista "ketunnokista" tuli täyteläisen pyöreät ja terhakkaammat, paljon naisellisemmat rinnat. Imetys muutti rinnat paljon paremman näköisiksi!

Kasvavaa masua kun muisti ahkerasti rasvailla, ei tullut yhden yhtäkään raskausarpea. Vaikka aiemmin olen niitä esim reisiini saanut teini-iässä ja ajattelin olevani niille altis. Jumppaamalla vatsan saa myös litteäksi raskauksien jälkeen, ja jos tanssit niin kiinteydyt varmasti hujauksessa. Kannattaa myös muistaa, että imetys vie mahdolliset raskauskilot nopeasti ja vaivattomasti, ja irroittaa selluliitinkin ihan itsestään! :)

Vierailija
91/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea viestejä läpi, joten en tiedä onko tämä jo sanottu.

Mutta. Sektiolla syntyneet vauvat eivät saa samanlaista boostia immunipuolustukseensa, kuin alakautta syntyneet vauvat. Eli allergia/astmariski on silloin suurempi.

Oma kokemus on myös, että alatiesynnytyksestä myös palautuu nopeammin kuin sektiosta. Vaikka saisi millaiset repeämät, ne paranevat helpommin ja nopeammin kuin sektiohaava. Tosin omani tulehtui ja aukesi, joten kesti siksi pidempään.

Korvikkeessa puolestaan on tiedossa ainakin kaksi terveysriskiä vauvalle. Jos vauva ei saa ihmisäidin ternimaitoa, vaan vieraan lajin korviketta, se tuhoaa vauvan suolinukan reseptorit pysyvätsti. Tästä aiheutuu suolisto-oireita, koliikkia ja myöhemmin puhkeava maitoallergia, mahdollinen atopia ja moniruoka-allergiat. Korvike maidon kaseiini myös repii vauvan suoliston avohaavoille, mikä lisää koliikkia entisestään.

Toinen asia on se, että korvikkeissa on lehmän insuliinia, ja sen syöttämisen vauvalle epäillään lisäävän diabetesriskiä ainakin niillä lapsille, joilla on geneettinen alttius sille.

Omille rinnoilleni kävi kolmen vuoden imetyksen jälkeen (3 lasta, imetetty 1v2kk, 11,5kk ja 1v3kk) siten, että kuppikoko muuttui b:stä c:hen. Ja ennen lättänöistä alaspäin sojottavista "ketunnokista" tuli täyteläisen pyöreät ja terhakkaammat, paljon naisellisemmat rinnat. Imetys muutti rinnat paljon paremman näköisiksi!

Kasvavaa masua kun muisti ahkerasti rasvailla, ei tullut yhden yhtäkään raskausarpea. Vaikka aiemmin olen niitä esim reisiini saanut teini-iässä ja ajattelin olevani niille altis. Jumppaamalla vatsan saa myös litteäksi raskauksien jälkeen, ja jos tanssit niin kiinteydyt varmasti hujauksessa. Kannattaa myös muistaa, että imetys vie mahdolliset raskauskilot nopeasti ja vaivattomasti, ja irroittaa selluliitinkin ihan itsestään! :)

Vierailija
92/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion takia en saa tehdä vatsalihaksia pitkään aikaan ja siksi tuossa alavatsalla pönöttää ällö pömppis.

Tissit oli raskausaikana 80F ja terhakat, nyt kun imetystä 2kk takana tissini roikkuvat kahtena patalappuna vartalossani kiinni. Ja pienenivät 80E, josta tulevat aivan varmasti pienenemään D:hen, jolloin ovat vielä littanammat :(

Olen aivan hajalla.

Sentään alapää säilynyt sektion ansiosta..

Olen 21 ja vauvani on 2kk

Vierailija
93/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion takia en saa tehdä vatsalihaksia pitkään aikaan ja siksi tuossa alavatsalla pönöttää ällö pömppis.

Tissit oli raskausaikana 80F ja terhakat, nyt kun imetystä 2kk takana tissini roikkuvat kahtena patalappuna vartalossani kiinni. Ja pienenivät 80E, josta tulevat aivan varmasti pienenemään D:hen, jolloin ovat vielä littanammat :(

Olen aivan hajalla.

Sentään alapää säilynyt sektion ansiosta..

Olen 21 ja vauvani on 2kk

Vierailija
94/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys ei tehnyt vielä, mutta nyt kolmannen jälkeen alkaa jo jotain eroa huomaamaan. Kohtuullisen pientä muutosta tosin, joka myöskin selittyy aika pitkälle pelkällä ikääntymisellä. 27-vuotiaana (eka lapsi) rinnat on kuitenkin jo iänkin takia erilaiset kuin sitten 35-vuotiaana (kolmas lapsi).

Mä sain ekan lapseni vasta 39 v. ja ei siihen asti ollut rinnat miksikään noin parikymppisestä iän takia muuttuneet. Odotuksen myötä kuppikoko kasvoi pari kokoa ja sellaisiksi D-kuppisiksi ovat jääneet.

Vierailija
95/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys ei tehnyt vielä, mutta nyt kolmannen jälkeen alkaa jo jotain eroa huomaamaan. Kohtuullisen pientä muutosta tosin, joka myöskin selittyy aika pitkälle pelkällä ikääntymisellä. 27-vuotiaana (eka lapsi) rinnat on kuitenkin jo iänkin takia erilaiset kuin sitten 35-vuotiaana (kolmas lapsi).

Mä sain ekan lapseni vasta 39 v. ja ei siihen asti ollut rinnat miksikään noin parikymppisestä iän takia muuttuneet. Odotuksen myötä kuppikoko kasvoi pari kokoa ja sellaisiksi D-kuppisiksi ovat jääneet.

Vierailija
96/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen 32-vuotiaana, imetin enemmän ja vähemmän 6 kk, lapsi nyt melken 8 kk. Tissit on nähdäkseni ihan entisellään. Kovin kauniit eivät tosin olleet ennenkään, mutta eivät siis rumentuneetkaan.

Alapää on miehen mukaan entisellään, en ole itse niin katsellut, että osaisin tarkkaan sanoa, mutta mitään dramaattista ei ainakaan ole tapahtunut. Alakautta synnytin.

Raskausarpia ei tullut ensimmäistäkään.

Sanoisin, että mun kroppaa ei raskaus ja imetys siis muuttanut mitenkään. Raskausaikana nännit ja alapää meni ruskeammiksi, mutta ovat jo suunnilleen entisellään.

Mulla ei murrosiässäkään tullut lainkaan raskausarpia lantioon, toisin kuin joillakin tulee vaikka kuinka paljon. Ehkä siitä voi ennustaa jotain?

Summa summarum, tsägästä / geeneistä kiinni!

Vierailija
97/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nimenomaan imetys pilasi. Raskausaikana rinnat eivät kasvaneet juuri ollenkaan. Myöskään raskausarpia ei tullut. Kolme päivää synnytyksestä maito nousi ja rinnat olivat täynnä kirkkaanpunaisia raitoja. Imetyksen lopetin n 9 kk:n jälkeen. Aiemmin oli B-kuppi, nyt A-kuppikin on liian iso. Rintani ovat kuin valahtaneet nahkapussit, joissa on liian vähän täytettä. Alapääosastosta en sitten viitsikään mitään mainita...

Samoin. Ennen raskauksia kiinteä +A kuppi.Raskauksien aikana eivät kasvaneet,eli kuppikoko ei muuttunut ollenkaan, mutta kun maito nousi niin yhdessä yössä hirveät hinkit Ctai jopa toisessa raskaudessa D-kuppiin. Raskauskilot laihdutettuani jäljellä AA kupin ruppanat,veltot ja ruttuiset ja arpiset. Eivät palautuneet koskaan, mutta otin täytettä nahkojen sisäpuolelle,en kestänyt sitä jatkuvaa toppausta ja sitä kun tarpeeksi pieniä nättejä liivejä ei löytynyt, ja muutenkin itsetunto kärsi.

Alapää oli myös kovilla kun eka synnytyksessä repesin pahasti imukuppisynnytyksen takia.

Mutta imetys oli ihanaa aikaa,enkä tekisi toisin,ja alapääkään ei ole niin kammottava kuin luulisi,onneksi ommeltiin hyvin leikkurissa. Mutta ei se tietenkään ole samanlainen kuin synnyttämättömän, mutta olen iloinen muista asioista. Vatsaan tuli vähän arpia,ei pahoja.

Vierailija
98/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kyllä mitkään maitokylläiset rinnat, että aika niukkaa oli maidontuotto.

Vierailija
99/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin sen suhteen, että ulkonäön miettiminen äitinä on tabu. Eiköhän ap sen verran normaaliälyinen ole, että tietää iän ja elämisen muuttavan kroppaa. Tässä tapauksessa se kroppa on kuitenkin mallin ja tanssijan kroppa, eli työväline. Ja kyllä minä mietin lapsen tuomia muutoksia työasioihin ennen raskautumista, ulkonäköäni myös vaikkei se minulla ammattiin liity. Asian POHTIMINEN ei ole pinnallista, vaan järkevää. Vai teittekö itse lapset sen kummemmin miettimättä, millaista se elämä on lapsen jälkeen? Selittäisi kyllä paljon sitä katkeruutta mitä tällä palstalla kylvetään jatkuvasti. Ja itse asiaan: Katso äitisi ja muiden sukusi synnyttäneiden naisten vartaloita niin saat käsityksen, minkäsuuntaisia muutoksia on perimän osalta odotettavissa. Mitä vanhempi olet, sitä suurempia muutokset todennäköisesti ovat. Raskausaikana ja sen jälkeenkin syö terveellisesti ja liiku, pidä huoli ihon rasvaamisesta (vatsan lisäksi rinnat, lantio ja reidet!), synnytä alateitse, älä laihduta heti synnytyksen jälkeen äläkä lopeta imetystä seinään (mitä hitaammin lopetat sitä enemmän aikaa iholla on palautua) niin olet ehkäissyt ulkonäkömuutoksia siltä osin miten itse voi vaikuttaa. Ja yleensä näin toimien mitään pysyvää ei jääkään. Toinen juttu onkin ne asiat mihin ei voi vaikuttaa itse - perimä ja se ikävä tosiasia, että jokaiselle voi tulla komplikaatioita. Vuodelepoon voi joutua jo raskauden alussa tai synnytys voi päättyä hätäsektioon ja ikävään pystyarpeen - vaikka siinä tilanteessa toki vauvan hyvinvointi on tärkeämpää. Imetyksen voi joutua lopettamaan yhtäkkisesti esim. lääkityksen takia tai kaatua ongelmiin aikaisin. Vaikka korvike onkin täysin turvallinen vaihtoehto, on sillä yksi heikkous: Sen ravitsemuksellinen koostumus on aina samanlainen eikä se sisällä vasta-aineita viruksia vastaan. Rintamaidon koostumus mukautuu ympäristötekijöihin ja sitä kautta lapsen tarpeisiin optimaalisesti. Ja imetys antaa suojaa rintasyöpää vastaan, eli imetys pikemminkin säästää rinnat :) Rinnat voi korjata, sitä ei jos jälkikäteen jossittelee.

Vastasin tuonne jo aiemmin että ruppanat tuli. Mulla ei auttanut rintoihin rasvaus, mutta kannattaa silti öljytä.Nyt on sitä uutta öljyä BIO-oilia, kokeilisin sitä. Sitten tosiaan rintoja voi korjata,jos se vaikuttaa sun työntekoosikin. En minä ainakaan arvostele sinun pohdintojasi,vaikka itse olen jo 45 ja 3:n äiti ja sinä luultavasti nuori. Juu, kannattaa pitää painonnousu kohtuullisena,se lisää raskausarpien määrää. Ei tietenkään saa laihduttaa ja pitää itseään nälässä, mutta ei kannata ehdoin tahdoin itseään lihottaakaan. Eri asia sitten turvotukset joille ei voi mitään.

Vierailija
100/117 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta aikoinaan imetetty ja rinnat aivan yhtä kiinteät. Olen yli nelikymppinen, ikäkään ei vaikuttanut vielä mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä