Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitoit tai sait Joulupuu keräyksestä Helsingissä

Vierailija
23.12.2011 |

Eli näin.

Saitko vai annoitko?

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa. Haluaisin auttaa, mutta meneekö apu oikeasti tarvitsevalle? Kerran ostin kahdelle teinipojalle lahjat, kun kuulin että heille ei niin moni osta. Pikkulapsille moni haluaa ostaa. Sitten petyin, kun luin täältä noita kommentteja ylijäämälahjoista ym.

Vierailija
102/142 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla sissin asiakkuus jotta saa. Esim. Oikeasti varattomat yh perheiden lapset ei saa vaiiks äiti raataa ja elättää pihistelleen lapset. Mutkun eivät oo sossun kirjoissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut hyväntekeväisyyden nyt myös kotimaisiin kohteisiin näiden lehtijuttujen seurauksena, joissa köyhät valittaa elämäänsä ja tukirahoilla elävät paremmin kuin työtätekevät.

Vierailija
104/142 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia joulupuu-keräyksen saajapuolella.

Mitä olette mieltä, ovatko lapsemme mielestänne oikeutettuja saamaan lahjoja Joulupuu-keräyksestä kun he saavat isovanhemmilta väh. 1 lahjat / lapsi

kummeilta 0-2 lahjaa / lapsi

Ja meiltä vanhemmilta 0 lahjaa / lapsi.

Vanhempien yhteenlaskettu tulo n.800 e/ kk brutto.

Minusta sellainen aatos on harhaanjohtava, että Joulupuu-keräyksen saajalapset eivät saisi muka yhtään lahjaa jos et osallistu ja osta Joulupuu-keräykseen :) Ainaki niitä on varmaan tosi vähän. Onhan lapsilla isovanhemmat. Saahan ne siltä ainakin 1 paketin.

Ja luulen, että köyhempikin lapsiperhe pystyy paniikissa ainakin 1 halvan lahjan ostamaan jos aatonaattona näyttää siltä, että tenava ei saa yhtään lahjaa tai liian vähän. Meidänkin tulotasolla on kerran ostettu yks radio-ohjattava auto aatonaattona kun yksi lapsista oli saamassa selkeästi vähemmän lahjoja kuin sisaruksensa. Onhan se nimittäin lapsesta aika karu jos Pukki tuo vaan 1 lahjan, varsinkin jos se on vaatetta. :) Lapset haluaa leluja lahjaksi.

Ainakin meiltä sosiaalitoimi tai perhetyö on kysynyt: "Haluatteko osallistua Joulupuu-keräykseen". Jos sanoo "Joo" seuraavana kysytään lahjatoiveita. Ei siinä kysytä: "Saako lapset yhtään lahjaa jos ette osallistu". Tulotasoja ei ole tarvinnut miettiä. Ja sitten kun keräys on ohi ja jos kaikkiin toiveisiin ei ole kukaan ostanut lahjaa, sosiaalitoimi on ostanut loput keräyksen paketit. Et jokaiselle lapselle tulis joku paketti. Näin minun käsittääkseni on tapahtunut.

Vierailija
105/142 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia sitten kun oli todella tiukka taloudellinen tilanne, saanut kahtena jouluna peräkkäin lapselleni joululahjan tätä kautta. Nyt lahjoitin itse kaksi pakettia; toinen tytölle, toinen pojalle. Star Wars- legopakkauksen 6-12v ja toiseen pakettiin ostin kaikkea "tyttömäistä", hiusjuttuja, huulikiillon, vaaleanpunaiset lapaset+pipon ja korusetin. Luulisin, että 7-11v tykkää. Yhteensä olivat pari euroa vajaa satasen. Toivottavasti menee oikeasti tarvitseville.

Vierailija
106/142 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden lahjojen saajat tulevat varmasti olemaan tyytyväisiä! Itselläni ei ollut varaa ostaa kuin yksi lahja. Finnkinon ja Mäkin lahjakortit, pääsee yhden kerran leffaan ja Mäkkiin syömään ja sopii sekä tytölle että pojalle ja melkein minkä ikäiselle yli 8v tahansa.

Vierailija
107/142 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin piirustuspaperia, värityskirjoja, väriliituja ja muita taiteilijatarvikkeita sekä ison koirapehmon.

Olen köyhä opiskelija, mutta juuri sellaiset olisin itse pienenä halunnut saada lahjaksi.

Vierailija
108/142 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko noi leffaliput maksaa? Voiko niitä ostaa netistä? Meinasin heittää sellaset vielä pakettiin mukaan.

Vierailija
109/142 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla sissin asiakkuus jotta saa. Esim. Oikeasti varattomat yh perheiden lapset ei saa vaiiks äiti raataa ja elättää pihistelleen lapset. Mutkun eivät oo sossun kirjoissa

Olen varaton yh, pätkätöissä, yksi lapsi, ja olen pitkään miettinyt, miten pääsisi sosiaalin asiakkaaksi.

Eikö toimeentulotuki siirtynyt kokonaan Kelaan?

Kuka enää on sossun asiakas ja miten!

Vierailija
110/142 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko noi leffaliput maksaa? Voiko niitä ostaa netistä? Meinasin heittää sellaset vielä pakettiin mukaan.

Mä ostin leffaliput Huutonetistä 3kpl 25€. Kaksi niistä aiotaan käyttää avomiehen kanssa yhteiseksi joululahjaksi kun talous tiukilla, niin sellainenkin on luksusta. Finnkinon sivuoilta löytyy hinnat. Nuo tuli huutiksesta ehkä 5-7 € halvemmiksi.

Vierailija
111/142 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydentävä toimeentulotuki on edelleen sossun alaista. Sossu myös näkee, ketkä Kelalta toimeentulotukea saavat.

Olen itse ollut "tonttuna" lahjoja Joulupuun kautta jakamassa, olen siis sossu. Menevät kyllä ainakin tässä kaupungissa tarvitseville. Paljon olen liikuttuneita vanhempia nähnyt ja tammikuussa oli aina kiva kuulla, kun lapset kertoilivat vanhempiensa kanssa sossuun tullessaan miten kilttejä he ovat olleet kun saivat esimerkiksi kaksi lahjaa.

Lahjoja ei ole jäänyt ylimääräiseksi eikä niitä ole annettu rikkaille.

Vierailija
112/142 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keräämme joululahjoja lapsille, jotka ovat lastensuojelun piirissä, huostaanotettuna, sijaisperheessä, lastenkodissa tai muutoin vähävaraisen perhetilanteen vuoksi jäisivät ilman Joulupukin tuomisia." Siis ymmärrän että lahjoja menee perheisiin missä ei ole varaa ostaa lahjoja mutta huostaanotettujen lapsien asioista pitävät huolen sosiaalitoimi. Maksamme verorahoilla toimeentuloa tarvitseville mutta lahjoja nämä lapset eivät sossuilta saa? Laitokset taas saavat elatusta vanhemmilta ja kelasta lapsilisää. Sijaisperheet taas saavat jokaisesta lapsesta korvausta. Miten lahjoja ei voida silti ostaa?ei pitäisi olla niin että huostaanotetut jäävät ilman lahjoja jos me emme osta!! Tämä on sossun tehtävä!! He toimivat "huoltajina"!

Vierailija
113/142 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin kassillinen lahjoja, tyttö 2v. Siinä oli käytetty, likainen nukkevauva, pehmolelu, näperrysjuttu +3vuotiaalle, suklaata ja valtavia villasukkia. Me ei olla sossun kanssa missään tekemisissä, vaan neuvolasta soitettiin ja kysyttiin halutaanko lahja. Eli neuvolasta suosittelevat lahjansaajia, mulla syynä varmasti että olen masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeellä oleva yh äiti. Siis siksi saatiin lahjat..

Kiitollisia ollaan, enkä ole mitenkään mielestäni vähävarainen.. Meillä ei ole tytölle kuin pussilakanasetti ostettuna ja mummulta saa tarrakirjan ja toiselta lasten aterimet.. Nukkevauvan pesen ja vien hyvän mielen torille edelleen luovutettavaksi, sillä meillä jo on nukkevauva 💖

Vierailija
114/142 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuorisokodissa jossa asuin oli joululahjabudjetti 150e per lapsi. Ja tosiaan ei kannata ostaa lahjaa sen toivossa, että lahja olisi ainut minkä lapsi saa. Hyvin harvoin näin.

Vierailija
115/142 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin pienelle pojalle puisen junaradan. 

Tyttö sai toivomansa pehmolelun ja lisäksi shampoon+hoitoaineen. 

Viime vuonna olin saajapuolella, tänä vuonna on taloustilanteeni parempi, ja niin se vaan menee että jokainen joka apua saa sitä joskus tajuu myös antaa. <3

Vierailija
116/142 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v tytölle laitoin toivomansa lahjan Bik Bokista ja pientä extraa. Toisen lahjan laitan vielä loppuviikosta jollekin pojalle.

Ilman muuta mieluiten tätä kautta kuin muutama kymppi Punaisen ristin tai pelastusarmeijan organisaatiota rahoittamaan. Tuskin niistä rahoista menee enempää kuin 10% perille

Vierailija
117/142 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joulupuu-keräykseen viedä paketin esim. muovikassissa vai onko paketoitava valmiiksi?

Olisi yksi Lego Ninjago 8-14 pojalle, mies voisi viedä kaupungissa käydessään.

Vierailija
118/142 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
119/142 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osallistunut Joulupuu- tai muihinkaan keräyksiin koska en asu Suomessa.

Se vain ihmetyttää, miten vanhemmat valittaa lasten saamista lahjoista!?

Itse muistan muksuna miten joka ikinen paketti oli iso ilo ja jännityksen aihe. Saatiin alusvaatekerrasto tai yöpuku. Piirustuslehtiö ja värit. Kummilta sain aina hyvät lahjat kuten hienoja nukkeja ja muuta sellaista, mutta ihan yhtä rakkaita oli kaikki mitä sain! Muistan jostain syystä erityisen hyvin sinisen muovisen lumilapion miten mieleinen se oli.

Kirjoja myös sain, kova lukutoukka kun olen aina ollut. Ei meillä mitään mammonaa jaettu, seitsemän lasta mutta kaikki sai useamman paketin ja onnellisia oltiin.  On mennyt kovin materialistiseksi tämäkin asia Suomessa, lahjallakin joku alaraja mitä pitää ainakin maksaa! 

Vierailija
120/142 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tämän vuoden (2018) Joulupuu keräystä varten Väiski Vemmelsääri POP! figuurin ja kaksi palapeliä. Lahjoitin myös siihen Joulunlapsi keräykseen kaksi laatikkoa, yhden tytölle ja toisen pojalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi