Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan hirveää viedä 9kk ikäinen hoitoon (pph), kun

Vierailija
22.12.2011 |

hoitopäivät tulisi olemaan 11.30-17.30?

Ts. syöttäisin lounaan kotona ja veisin vaunuilla hoitoon -> nukahtaisi matkalla, nukkuis 14 saakka. Sitten hoitajalta lähtis muut lapset klo 16 ja olisi kahdestaan meidän vauvan kanssa 17.30 asti.

Olen pyöritellyt meidän raha-asioita vaikka miten päin, mutta on vain kaks vaihtoehtoa; muuttaa eri paikkakunnalle (halvempaan) tai mennä töihin. Ja päätös pitäs tehdä huomiseksi!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten heräämisen jälkeen on hoitajan kanssa kolme ja puoli tuntia.

Vinkki vanhemmille: tuonikäinen yleensä tarvitsee hoitopäivien jälkeen vielä iltaunet, joten ehkä vauvan voisi "totuttaa" niihin. Siten vauva olisi klo 20 jälkeen vielä valveilla kun äiti tulee töistä. Äiti voisi sitten laittaa vauvan itse nukkumaan.

Vierailija
22/27 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hirveää!

Itse en vienyt lapsia hoitoon, kun he olivat noin pieniä. Pelkkä ajatus sai sydämmen sykkyrälle. Meillä on 4 lasta ja 10 vuotta olen ollut kotiäitinä. Tämä aika kestää vielä tovin. Sitten on töiden vuoro.

vielä silloinkin kun poika lähtee armeijaan ja vaikka niitä lapsia olisi 16kpl, kyse ei nyt ole äidin sydämestä vaan lapsesta joka ei ihan kaikkeen tarvitse äitiä, maailmassa kun tahtoo olla muitakin hyviä hoitajia kuin oma äiti, jopa 9kk vanhoille.

9

Pieni äiti todellakin on luotu äidin rinnalle!

Luepa tekstisi ja ajattele miten.... Anteeksi nyt vain... miten hölmö se on!!

Omaa äitiä tai isää ei korvaa kukaan! Se on aito ja ehta asia, josta lapsi ammentaa tulevaisuudessaan uskomattomia voimavaroja! Sitä ei kannata vähätellä! Kukaan ei rakasta pientä lastaan yhtä paljon kuin oma vanhempi. Jokaisella teistä on se mahdollisuus, mutta te luovutatte liian helpolla. Annatte periksi ja teette toisin. Teette niin kuin teidän mielestä on oikein tullaksenne paremmiksi ihmisiksi!

Tekisitte mieluimmin asiat niin, että se ois paremmaksi lapsellenne. Taistelkaa itsekkyyttänne vastaan niin olisitte voittajia. Omien lasten vuoksi kannattaisi taistella. Omien lasten kanssa on rankkaa, mutta sen voi voittaa. Vaikeiden hetkien jälkeen löydät itsesi vahvenpana ja tajat, etteii se muualla tehty työ todellaan ole ainoa ihmisarvon mittari, vaan ennemminkin omat tasapainoiset ja onnelliset lapset osoittavat sen, että mikä valinta on elämässä ollut tärkeää.

Sen vuokihan kannattaa taistela omaa heikkoutaan vastan? Omat lapset? Eikö he ole ne kaikista tärkeimmät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä löytyy uusia! Itse olen ollut aivan samassa tilanteessa. Työttömänä jäi äitiyslomalle.. sitten aloin etsimään töitä kun oli oikea aika laittaa lapsi hoitoon!!! Lapsen ehdoilla sinne töihin mennään! Ja rahat todellakin saa riittämään... pitää vain priorisoida ja karsia... Toki on eriasia jos esim yh eikä ole toista aikuista taloudessa joka tuo rahaa elämiseen.

Vierailija
24/27 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sano heipat ja hoitaja nukuttaa. Sitten on ok.

Joskus on vaan mentävä töihin, olette sentään miettineet hienosti ton hoitokuvion.

Vierailija
25/27 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hereellä ja lapsi nukkuisi siellä unille, ei todellakaan niin että lapsi herää hoidossa.

Ja ai kamalaa: mekin ollaan NOIN PIENI laitettu joskus hoitoon, valinta se oli. Ei rahataloudellinen pakko. Vanhempainvapaa päättyi niin kotiin ei jääty.

Vierailija
26/27 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin anopilla, joka eläkkeellä. Teen töitä pari päivää viikossa ja hoitopäivät ovat max.6h kun hoidamme viemiset ja hakemiset joustavasti, usein toinen vie ja toinen sitten hakee, jolloin hoitopäivät jäävät lyhkäisiksi vaikka molemmat tekee 8 h päivää. Tuosta ajasta meidänkin lapsi nukkuu n. 1,5 h. Kaikki mennyt enemmän kuin hyvin. Itse saan haasteita, aikuista seuraa, RAHAA enemmän kuin pelkän kotihoidontuen ja lapsi saa vaihtelua ja turvallisen tutun mummon.. Kotona nimittäin avataan laatikoita solkenaan jne.. Mummolla aikaa menee vielä muuhunkin ihmettelyyn.. Ei itke jäädessään hoitoon, vilkuttaa vain minulle kun lähden ja on iloinen kun haen pois. Usein hihkuu mummolan nähdessään! Menee mielellään. Mummo ja lapsi saavat myös kiinteän suhteen. Minusta tämä tilanne on aivan ideaali enkä suostu potemaan siitä huonoa omaatuntoa.

Vierailija
27/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoiselle oli, vaikka hoitopäiviä oli vähän, ja ne oli aika lyhyitä. Mulla tilanne oli se, että lapsen piti olla isovanhemmilla hoidossa mun töiden ajan, mutta toinen heistä sairastuikin syöpään.

Mun lapsi ( joka joo hänkin on iloinen, reipas ja sosiaalinen) oli selvästi tosi hämmentynyt siitä, että kehen hänen olisi pitänyt kiintyä, minuun vai hoitajaan, erotilanteet oli vaikeita, lapsi oli koko ajan sairas ja välillä hoitopäivän jälkeen niin väsynyt, että simahti klo 17.00 yöunille. Ja oli hoidossa pph:lla, jolla kiva pieni ryhmä ja periaatteessa kaikki hyvin.

Että ei se lapsi välttämättä ole kovin valmis hoitoon tuossa vaiheessa. Ja vaikka kuinka lapsista tulisi reippaita ja sosiaalisia varhaisesta hoitoon menosta huolimatta, ei se hoidossa olo ole lapselle välttämättä kivaa. VOiko kaikkea siis aina selittää sillä, että fiksu lapsi tuli, vaikka tehtiin sitä tätä ja tota?

Mitä mä yritän ap sanoa on: lapsi voi myös oireilla kovastikin hoitoon menoa, ei kaikki ole aina kivakiva jeejeetä, kuten av-mammat kilvan selittää. Ja mun mielestäni se on aikamoista lapsen tunteiden ja kokemusten vähättelyä vääntää niistä väkisin sellaisia. Jos sun täytyy mennä töihin, mene. Hoitojärjestelynne kuitenkin kuulostaa parhailta mahdollisilta tuossa tilanteessa.