Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Minkä lapsiin liittyvän asian kanssa hössöttämistä et ymmärrä?

Vierailija
21.12.2011 |

Mä voin aloittaa:

pissalla käyminen ja juominen. Mä olen antanut kolmen lapseni käydä kuivaksi opettelemisen jälkeen ( 2-2,5-v iässä) pissalla silloin kun ovat siihen tarvetta kokeneet, ja juodakin saavat kun janottaa. Hyvin on toiminut.

Ja korostettakoon nyt, että puhun nyt terveistä ja normaaleista lapsista.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kuumeen mittailusta tuli mieleen, että esikoiseltani mittasin kuumetta ensimmäisen kerran hänen ollessaan 4 v. Siihen asti olin kyllä näppituntumalla saanut selville, mikä on vointi. Eikä sillä kuumeen määrällä niin väliä. Näen jos lapsi on huonovointinen ja annan silloin lääkettä. Samoin ihmetyttää syömisestä hössöttäminen. Mä olen sitä mieltä, että lapset syövät kun on nälkä ja lopettavat kun ei enää ole. Meillä ei kenellekään ole ruokaa tuputettu. Ei ole pakko syödä loppuun. Seuraava ruoka-aika odottaa aina muutaman tunnin päästä :) Myöskään vauva-aikana en koskaan muista minkä pituisia tai painoisia lapseni ovat. Kyllä sen silmällä näkee ja näppituntumalla huomaa kasvaako lapsi ja voiko hyvin.

Vierailija
22/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat erilaisia.

Meillä toinen oppi päiväkuivaksi kertaheitolla ihan itsestään. Toinen oppi myös, mutta unohtelee pissahätää ja muistaa/huomaa sen vasta kun on päästävä heti. Keskittyessään johonkin tarkasti saattaa tulla vahinko, samoin kylässä tai automatkalla. Siksi varmistellaan häneltä koko ajan, että onko pissahätä, kun ei hän itse sitä aina hoksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen lapsesta joo, mutta on kivaa tutkia tarkka lämpötila.. :)

Vierailija
24/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on tehty maailmaa suurempi juttu ja jos se ei onnistu täydellisesti, äidit masentuu ja vaikka mitä...

Miksi ei vaan hyväksytä, että toisilla tulee hyvin maitoa ja se riittää, toisilla ei riitä ja vauva saa pullosta lisää. Länsimaissa kukaan ei kuole nälkään, jos äidin maito ei riitä. Jotkut mammat on ihan hysteerisiä tän asian suhteen.

Toinen vouhkaaminen liittyy koulujuttuihin. Opettaja parat on kovilla, kun vanhemmat haluaa olla ihan kaikessa mukana. Teki ope niin tai näin, niin aina joku on sitä mieltä, että tämä on väärä opetusmetodi tässä iässä, miksi näiltä vaaditaan jo nyt näin paljon tai miksi ei tässä vaiheessa vaadita jo sitä tai tätä... Lapseni opettaja sanoi, että hänellä menee välillä tunti päivässä vanhempien viesti purkamiseen ja vastailuun! En oikeasti käsitä, mitä ihmeen asiaa kaikilla voi niin paljon olla. TOki opettajaan on hyvä ongelma tilanteissa olla yhteydessä, mutta ei niitä ongelmatilanteita ole kaikilla ja koko aika noin paljon. Rehtorille soitellaan ihan kaikesta ja vanhemmat haluaa puuttua ihan kaikkeen. EI luoteta, että ne siellä koulussa osaa asiansa.

Vierailija
25/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oppi poika päiväkuivaksi kertaheitolla, ihan kylmiltään tasan kaksi vuotiaana. Sen jälkeen ei ole koskaan tarvinnu muistutella menetkö vessaan yms. Se menee ihan omatoimistesti sinnen aina eikä yhtäkään vahinkoa ole koskaan sattunu. Siksi kummastuttaa mummien yms. hyysäys "onko pissahätä". Se on ihan vieras käsite meidän perheessä.

Kuivaksi opettelua takana kohta vuoden verran ja nyt 3-vuotispäivän alla alkaa vihdoin olla kunnolla kuivaksi oppinut lapsi. Eli nyt vasta itse luotettavasti osaa kertoa pissahädästään, aiemmin pissaili housuun kesken leikin tai meni vessaan niin viime tipassa että puolet lorisi jo lattialle housuja riisuessa.

Eli suo anteeksi "hössötykseni", mutta ehkäpä itsekin olisit ollut samanlainen, jos olisit pyykännyt kuudet pissaiset vaatteet per päivä...

Vierailija
26/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttää myös sairaan lapsen kuumeen alituinen ja tarkka mittaaminen tyyliin "Viljamilla oli eilen 38,1 astetta". Meillä ei ole edes kuumemittaria. Lapsen otsasta tuntee onko kuumetta ja sen määrällä nyt ei ole merkitystä. Lapsesta huoma myös helposti jos on kuume lähestymässä 40 astetta.

Olen varmaan mielestäsi uusavuton, mutta minä en tunne lämpöä otsalta koettaessa, enkä näe jos kuume lähestyy 40 astetta. Siksi mittailen usein tuolla korvamittarilla. Mulla on matalampi ruumiinlämpö kuin lapsilla, tai miehellä, niin mulle tuntuu kaikkien iho aina lämpimältä/kuumalta. Lapset ovat myös samanlaisia kuin minä, eli touhuavat normaalisti vaikka kuumetta olisikin enemmänkin.

joten en ikinä kokeile kuumetta kädellä vaan omalla poskella. Kädellä kokeiltaessa meidän lapsella olisi aina kuumetta :-)

Vierailija
27/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska viiden minuutin päästä on kuitenkin hätä. Ja mun 5v ei kävis pissalla kuin aamuin illoin, pakko patistaa vähän useammin, ei liene terveellistä moinen. Ja terveitä ovat siis.

Minä sanon karkkipäivä ja viikkoraha, kaksi ihan turhaa asiaa. Varsinkin kun sitten karkkipäivänä sitä vedetään kuitenkin koko viikon edestä. Jos lapsi on normaalipainoinen ja hampaat hoidetaan, se voi ottaa silloin tällöin ruoan päälle jälkkäriä, vaikkei olisikaan karkkipäivä.

Vierailija
28/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän Pirjopetteri ei sitten syö KOSKAAN kaupan purkkiruokaa (se on eines!!!!!!!!!!!!!!), ei pisaraakaan korviketta eikä varsinkaan mitään sokeripitoista ennen 5-vuotispäivää!!!!"

Vierailija
29/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oppi poika päiväkuivaksi kertaheitolla, ihan kylmiltään tasan kaksi vuotiaana. Sen jälkeen ei ole koskaan tarvinnu muistutella menetkö vessaan yms. Se menee ihan omatoimistesti sinnen aina eikä yhtäkään vahinkoa ole koskaan sattunu. Siksi kummastuttaa mummien yms. hyysäys "onko pissahätä". Se on ihan vieras käsite meidän perheessä.

Kuivaksi opettelua takana kohta vuoden verran ja nyt 3-vuotispäivän alla alkaa vihdoin olla kunnolla kuivaksi oppinut lapsi. Eli nyt vasta itse luotettavasti osaa kertoa pissahädästään, aiemmin pissaili housuun kesken leikin tai meni vessaan niin viime tipassa että puolet lorisi jo lattialle housuja riisuessa. Eli suo anteeksi "hössötykseni", mutta ehkäpä itsekin olisit ollut samanlainen, jos olisit pyykännyt kuudet pissaiset vaatteet per päivä...

Lapsi oppi kuivaksi nopeasti lähempänä kolmea ikävuottaan. Samoin kävi pukemisen kanssa.

Me elämää nähneet mummoäidit osaamme ottaa asiat rennosti.

Vierailija
30/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaksi opettelua takana kohta vuoden verran ja nyt 3-vuotispäivän alla alkaa vihdoin olla kunnolla kuivaksi oppinut lapsi. Eli nyt vasta itse luotettavasti osaa kertoa pissahädästään, aiemmin pissaili housuun kesken leikin tai meni vessaan niin viime tipassa että puolet lorisi jo lattialle housuja riisuessa. Eli suo anteeksi "hössötykseni", mutta ehkäpä itsekin olisit ollut samanlainen, jos olisit pyykännyt kuudet pissaiset vaatteet per päivä...

Lapsi oppi kuivaksi nopeasti lähempänä kolmea ikävuottaan. Samoin kävi pukemisen kanssa.

Me elämää nähneet mummoäidit osaamme ottaa asiat rennosti.

Voi Jeesus :D näitä sitten riittää: elämää nähnyt mummoäiti! Joo, me teiniäidit (30v) aina hössötetään kaikesta kun kysytään lapselta että onko pissahätä.

Elämää nähneet mummoäidit ovat ilmeisesti niin ahdasmielisiä, etteivät kestä kuin oman tapansa. Kaikki muu on turhaa, koska mummoäidit eivät satu tarvitsemaan niitä. Mummoäideillä sattuu olemaan kiltisti nukkumaan menevät lapset, jotka eivät itkeneet vauvana, ja tisseistä tuli maitoa naapurin lapsillekin. Ja ei, koskaan ei lapselta kysytä onko pissahätä, koska se on vaan maailman asioista merkittävintä, että lapsi itse opettelee kuivaksi ilman muistutuksia!

Vierailija
31/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lastentarvikkeiden kilpavarustelu, esim. vaunuhankinnoiden kanssa hössöttäminen: otanko nyt siniset vai punaiset ja millaisella aisalla jne. Plaah, ei kiinnosta yhtään.

-Imetyksen kanssa hössöttäminen, korvikkeellakin kasvaa terveitä ihmisiä

-lisäaineiden kanssa hössöttäminen ja muutenkin ruoan kanssa pelleily: meillä syödään kaikkea, mä en jaksa tutkia onko se muksu saanut nyt makeaa tänään ja onko nyt joskus jonkun hampurilaisen vetänyt.

-Merkkivaatteiden ostelu ja jälleenmyyminen. En ostele merkkivaatteita noille rymyeetuille, halvemmatkin voivat olla kivannäköisiä ja polvet niistä on puhki kohta kuitenkin jne.

vaikka mitä vielä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan