Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Minkä lapsiin liittyvän asian kanssa hössöttämistä et ymmärrä?

Vierailija
21.12.2011 |

Mä voin aloittaa:

pissalla käyminen ja juominen. Mä olen antanut kolmen lapseni käydä kuivaksi opettelemisen jälkeen ( 2-2,5-v iässä) pissalla silloin kun ovat siihen tarvetta kokeneet, ja juodakin saavat kun janottaa. Hyvin on toiminut.

Ja korostettakoon nyt, että puhun nyt terveistä ja normaaleista lapsista.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo raskausaikana pitää selvitellä tuleeko tyttö vai poika. Kaikki vermeet sitten värikoodataan sen mukaan. Kun vauva syntyy, kaikille toitotetaan kuinka on syntynyt pieni suloinen prinsessa tai pieni reipas prinssi. Vitut lapsen luonteesta tai ominaisuuksista, vanhemmat saa päättää. Ja tätä humputusta jatketaan koko lapsuus.

Vierailija
2/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä vauvoilla että isommilla, jopa esiteineillä.

Meillä nukkumaan mennään joka ilta. Sitä on ihan turha pitkittää ja en ymmärrä vanhempia jotka hyysää ja juoksee lapsen vaatimusten mukaan.

Nukkumaan meno on meillä mukava juttu ja iloinen asia. En ymmärrä miten siitä saa ongelman.

t. neljän äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvikkeiden kanssa.

Vierailija
4/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo raskausaikana pitää selvitellä tuleeko tyttö vai poika. Kaikki vermeet sitten värikoodataan sen mukaan. Kun vauva syntyy, kaikille toitotetaan kuinka on syntynyt pieni suloinen prinsessa tai pieni reipas prinssi. Vitut lapsen luonteesta tai ominaisuuksista, vanhemmat saa päättää. Ja tätä humputusta jatketaan koko lapsuus.

edes mitään uutta... mä olin itse täysin poikatyttö, ja kärsin tolkuttomasti äitini tarpeesta kähertää tukkaani ja pukea mua kauniisti. Mun parhaat ominaisuudet oli jossain aivan muualla kuin nätiltä näyttämisessä, mutta huomattiinko/arvostettiinko niitä? No eipä tietenkään.

Vierailija
5/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakan, kääntymis-yrityksen, neuvola-mitan. Ja profiilikuvana on vauvan pärstä! Kohtuus kaikessa sanotaan..

Vierailija
6/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsi, joka ei tunnista väsymyksen merkkejä ollenkaan, ja nukkumaanmeno on aina ollut kauhistus, hän kun vaan leikkisi ja touhuisi (eli tarpeeksi väsyneenä riitelisi, huutaisi ja tappelisi) loputtomiin. Toisaalta en ymmärrä sitäkään taivastelua, miten meidän lapset nukkuvat niin pitkät yöunet - luulen, että monella muullakin nukkuisi, jos vanhemmat eivät luulisi lapsen yliväsynyttä riehumista joksikin kummalliseksi energianpuuskaksi, joka pitää riehua pois siihen pisteeseen, että lapsi nukahtaa naama iltapuurolautasella.

Mä olen muutenkin monessa asiassa äiti, jonka hössöttämistä monet varmaan ei ymmärrä, mutta ihan sama. Varsinkin työelämässä on tullut vastaan ilmiö, jota en ymmärrä, joskaan se ei mun mielestä ole niinkään hössöttämistä vaan lasten aliarvioimista ja vanhempien piittaamattomuutta: lapsille ei opeteta käytöstapoja. Monta kertaa vuodessa tulee töissä vastaan tilanteita, joissa lapset ihan aidosti oikeasti ihmeissään hämmästelee, miksi minä aina kehotan pyytämään kauniisti komentelun sijasta (saisinko vettä? vs. anna vettä!) ja muistutan sanoista kiitos, ole hyvä, anteeksi jne. Olen joskus kysynyt, eikö vanhemmat kotona sitten muistuttele samoista asioista, niin ei kuulemma muistuttele.

Vierailija
7/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös isän, jonka pitää nousta aamulla töihin pitää "nukkua" perhepedissä jos vauva nukkuu huonosti.

Vierailija
8/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja en ole ottanut stressiä siitä niiden valvomisesta silloin kun ne on olleet vauvoja.

Mä en käsitä sitä että jos itse on vielä hereillä niin miksi se vauva ei saa olla? Ei vaan saa, niitä yritetään nukuttaa ja hypätään hermoheikkona siellä makkarissa kun vauva ei nuku jne.

Kyllä ne nukahtaa sitten kun ovat väsyneitä ja jos ei tartte edes aamulla aikaisin vauvan nousta ylös (harvoin tarttee)

Meidän nuorin on nyt 8kk ja nukahti tunti sitten. Laitoin sen sänkyyn kun huomasin että on selkeesti väsynyt.

Vierailija
9/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikesta lapsen ympärillä hössötetään, esim varo sitä ja tätä. minut kasvatettiin niin, ettei liikaa varottu vaan annettiin tehdä, jos sai kipeää oppi, ettei niin tee uudetaan. pelkään jo nyt hössöttävää anoppia, millainen hänestä tulee kun saan lapsia ja annan mennä ja tehdä, enkä juokse koko ajan perässä kieltämässä, itse tekemällä se lapsi oppii

Vierailija
10/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja en ole ottanut stressiä siitä niiden valvomisesta silloin kun ne on olleet vauvoja.

Mä en käsitä sitä että jos itse on vielä hereillä niin miksi se vauva ei saa olla? Ei vaan saa, niitä yritetään nukuttaa ja hypätään hermoheikkona siellä makkarissa kun vauva ei nuku jne.

Kyllä ne nukahtaa sitten kun ovat väsyneitä ja jos ei tartte edes aamulla aikaisin vauvan nousta ylös (harvoin tarttee)

Meidän nuorin on nyt 8kk ja nukahti tunti sitten. Laitoin sen sänkyyn kun huomasin että on selkeesti väsynyt.

mäkään en ottaisi stressiä, jollei itse tarvitsisi koskaan nukkua. Meidän piiperöinen voisi kukkua yhteen ja toinen herää seitsemältä. Tähän väliin 5 herätystä. Siksi.

Vierailija
11/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttäremme on poikatyttö. Pari vuotta sitten, seitsenvuotiaana, hän sai joululahjaksi hartaasti toivomansa Reino-tossut, jotka hän otti mukaansa tapaninpäivänä mummilaan ja esitteli ne silmät loistaen mummilleen ja tädilleen suunnilleen heti kun astui ovesta sisään.

Arvaas mikä oli reaktio? No kuta kuinkin tällainen: "mutta nehän on poikien tossut! Miksi sinulla sellaiset on, ethän sinä mikään poika ole! Tyttöjen tossut on ne joissa on ne punaiset pallot." Samaan aikaan tyttären täti, siis mieheni sisko, seisoo äitinsä vieressä ja hokee hämmentyneelle tyttärellemme, että "no niin just..." pienen tuhahduksen ja silmien pyörittelyn kera.

Sanoin anopille, että tyttö on kyllä ihan itse niitä Reinoja toivonut ja että itselläni on muuten samanlaiset kotona - ja ovat muuten tosi hyvät jalassa. Tytär oli ilahtunut kun puolustin häntä, eikä siitä mitään raivoriitaa syntynyt.

Minusta oli vain jälkeenpäin ajateltuna ikävää, että mentiin sanomaan sellaista lapselle, joka silmät loistaen tulee näyttämään uutta lahjaansa. "Onpa hienot" olisi ollut paljon korrektimpaa tuossa tilanteessa.

Tuo on vain yksi esimerkki lukuisista. Sekä anoppi että mieheni sisko ovat muuten erittäin miellyttäviä ihmisiä ja me tullaan oikein hyvin toimene keskenämme puolin ja toisin, mutta tässä lasten sukupuolten "jaottelussa" ollaan kyllä menty liian pitkälle minun mielestäni.

Anoppini on itse kertonut saaneensa sellaisen kasvatuksen pienenä, että tyttöjen piti olla sievisteleviä ja naisellisia, kun taas pojat saivat tehdä mitä lystäsivät. Hän on monet kerrat puhunut minulle, kuinka inhosi sitä asetelmaa lapsena. Kuitenkin hän vie aivan tietoisesti samaa kaavaa eteenpäin, mikä minusta on vähän hassua.

En minä sitä, etteikö tytöt muka saisi olla äärimmäisen tyttömäisiä ja "vaaleanpunaisia"; tietenkin saavat, jos itse sitä haluavat. Jos siitä sen sijaan tehdään tyttöyden ainoa vaihtoehto, niin ollaan hieman metsässä.

Vierailija
12/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttäremme on poikatyttö. Pari vuotta sitten, seitsenvuotiaana, hän sai joululahjaksi hartaasti toivomansa Reino-tossut, jotka hän otti mukaansa tapaninpäivänä mummilaan ja esitteli ne silmät loistaen mummilleen ja tädilleen suunnilleen heti kun astui ovesta sisään.

Arvaas mikä oli reaktio? No kuta kuinkin tällainen: "mutta nehän on poikien tossut! Miksi sinulla sellaiset on, ethän sinä mikään poika ole! Tyttöjen tossut on ne joissa on ne punaiset pallot." Samaan aikaan tyttären täti, siis mieheni sisko, seisoo äitinsä vieressä ja hokee hämmentyneelle tyttärellemme, että "no niin just..." pienen tuhahduksen ja silmien pyörittelyn kera.

Sanoin anopille, että tyttö on kyllä ihan itse niitä Reinoja toivonut ja että itselläni on muuten samanlaiset kotona - ja ovat muuten tosi hyvät jalassa. Tytär oli ilahtunut kun puolustin häntä, eikä siitä mitään raivoriitaa syntynyt.

Minusta oli vain jälkeenpäin ajateltuna ikävää, että mentiin sanomaan sellaista lapselle, joka silmät loistaen tulee näyttämään uutta lahjaansa. "Onpa hienot" olisi ollut paljon korrektimpaa tuossa tilanteessa.

Tuo on vain yksi esimerkki lukuisista. Sekä anoppi että mieheni sisko ovat muuten erittäin miellyttäviä ihmisiä ja me tullaan oikein hyvin toimene keskenämme puolin ja toisin, mutta tässä lasten sukupuolten "jaottelussa" ollaan kyllä menty liian pitkälle minun mielestäni.

Anoppini on itse kertonut saaneensa sellaisen kasvatuksen pienenä, että tyttöjen piti olla sievisteleviä ja naisellisia, kun taas pojat saivat tehdä mitä lystäsivät. Hän on monet kerrat puhunut minulle, kuinka inhosi sitä asetelmaa lapsena. Kuitenkin hän vie aivan tietoisesti samaa kaavaa eteenpäin, mikä minusta on vähän hassua.

En minä sitä, etteikö tytöt muka saisi olla äärimmäisen tyttömäisiä ja "vaaleanpunaisia"; tietenkin saavat, jos itse sitä haluavat. Jos siitä sen sijaan tehdään tyttöyden ainoa vaihtoehto, niin ollaan hieman metsässä.

Sai kamalan itkupotkuraivarin kun näki esikoistyttäremme 2kk vanhana VAALEANSINISESSÄ potkupuvussa. Me saatiin lahjoituksena ihan älyttömästi vauvanvaatteita joka paikasta, tyttöjen ja poikien, ja todettiin, että ei se vauva välitä mitä sillä on päällä. Noita sinisiä jne. käytettiin kotioloissa. Ja anoppi kun sitten pamahti kahville niin kauhea show. Se ei millään voinut ymmärtää miten joku VOI tehdä sellaista kauniille tyttölapselle ja kuinka siitä nyt tulee lesbo ja ja ja.. Anoppini on muuten ihana ja rento ihminen joten toi yllätti :) Tilannetta pahensi ehkä se, etten pystynyt olemaan nauramatta vaikka anoppi selvästi kärsi.

Vierailija
13/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin raskasta mun mielestä, niitä nyt kuitenkin pestään takapuolta jopa monta kertaa päivässä, ja naama ja kädet pitää pestä jokatapauksessa varmasti moneen kertaan. Eipä pienet yleensä ole likaisia esim. kainaloista Kun on hiuksiin hierottu kaurapuuroa, niin sitten mennään pesemään kunnolla, miellä menee välillä pitkäkin aika että ei taaperoa pestä kokonaan.

Vierailija
14/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ehkä nukkumaan meno ja nukkuminen: Ei saada lasta nukkumaan tai valitetaan kun ei saa nukuttua kun lapsi nukkuu vieressä ja potkii. Nämä ovat valintakymymksiä. LApset voi opettaa menemään nukkumaan ajoissa ja ilman riehumista, omaan sänkyynsä.

Meillä ei kumpikaan lapsista ole nukkunut vieressä koska olemme mieheni kanssa niin päättäneet, oman unen takia. Ja ehkä eniten ihmetyttää ne jotka tuntitolkulla "nukuttavat" lasta- aivan turhee ajanhukka. Jos lapsella on perusturvallisuus kohdallaan niin pystyy jäämään yksin nukkumaan, ilman että äiti suolapatsaana makaa vieressä tuntitolkulla.

Itseäni ihmetyttää myös sairaan lapsen kuumeen alituinen ja tarkka mittaaminen tyyliin "Viljamilla oli eilen 38,1 astetta". Meillä ei ole edes kuumemittaria. Lapsen otsasta tuntee onko kuumetta ja sen määrällä nyt ei ole merkitystä. Lapsesta huoma myös helposti jos on kuume lähestymässä 40 astetta.

Vierailija
15/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hössöttäminen yleensä. Jos on sinappikone tulossa voisi olla ihan hiljaa.

Vierailija
16/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai kamalan itkupotkuraivarin kun näki esikoistyttäremme 2kk vanhana VAALEANSINISESSÄ potkupuvussa. Me saatiin lahjoituksena ihan älyttömästi vauvanvaatteita joka paikasta, tyttöjen ja poikien, ja todettiin, että ei se vauva välitä mitä sillä on päällä. Noita sinisiä jne. käytettiin kotioloissa. Ja anoppi kun sitten pamahti kahville niin kauhea show. Se ei millään voinut ymmärtää miten joku VOI tehdä sellaista kauniille tyttölapselle ja kuinka siitä nyt tulee lesbo ja ja ja.. Anoppini on muuten ihana ja rento ihminen joten toi yllätti :) Tilannetta pahensi ehkä se, etten pystynyt olemaan nauramatta vaikka anoppi selvästi kärsi.

koska meidän anoppi sai hepulit kun esikoispojallamme oli äp:stä tulleet aprikoosin/persikan värinen oloasu päällä..

"Kuinka sinä KEHTAAT tehdä noin pienelle POJALLE! Nyt siitä tulee joku RISTIINPUKEUTUJA tai muu PEDOFIILI!" Olisin varmaan nauranut ellei hän olisi vaikuttanut sille että käy kohta päälleni.

En tosissani tiennyt että hän pelkää erilaisuutta niin paljon..

Vierailija
17/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttää myös sairaan lapsen kuumeen alituinen ja tarkka mittaaminen tyyliin "Viljamilla oli eilen 38,1 astetta". Meillä ei ole edes kuumemittaria. Lapsen otsasta tuntee onko kuumetta ja sen määrällä nyt ei ole merkitystä. Lapsesta huoma myös helposti jos on kuume lähestymässä 40 astetta.

Olen varmaan mielestäsi uusavuton, mutta minä en tunne lämpöä otsalta koettaessa, enkä näe jos kuume lähestyy 40 astetta. Siksi mittailen usein tuolla korvamittarilla. Mulla on matalampi ruumiinlämpö kuin lapsilla, tai miehellä, niin mulle tuntuu kaikkien iho aina lämpimältä/kuumalta. Lapset ovat myös samanlaisia kuin minä, eli touhuavat normaalisti vaikka kuumetta olisikin enemmänkin.

Vierailija
18/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä ruokailuun liittyvää hössöttämistä.

Ja kun se alkaa vastasyntyneestä. Olet huono jos et imetä ja huono jos imetät "liian pitkään".

Olet typerä jos annat velliä. Olet idiootti jos aloitat soseet 4kk ikäiselle. Olet vainoharhainen jos et anna velliä tai soseita 4kk ikäiselle tai jos teet soseet itse.

Ja lista jatkuu.

Ihmettelen myös sitä hössötystä joka liittyy vaippoihin. Onko kestovaipat vai luomuvaipat vai oletko laiska maailmantuhoaja ja käytät kertakäyttövaippoja..

TAi sitten se kantoliinan vai rintarepun käyttö.

ArgH!

Ja lastenvaatteet.. Eikös se nyt ole yksi ja sama onko sillä lapsella Ciraffea, Molokidsiä vai Remua, kunhan vain on asianmukaisesti puettu?!

Oho.. Näitä tuli useampi. =D

Vierailija
19/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oppi poika päiväkuivaksi kertaheitolla, ihan kylmiltään tasan kaksi vuotiaana. Sen jälkeen ei ole koskaan tarvinnu muistutella menetkö vessaan yms. Se menee ihan omatoimistesti sinnen aina eikä yhtäkään vahinkoa ole koskaan sattunu. Siksi kummastuttaa mummien yms. hyysäys "onko pissahätä". Se on ihan vieras käsite meidän perheessä.

Vierailija
20/31 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo jokaisen kakan ja muun uuden ihmeen toitottaminen jatkuvasti joka hetki joka paikassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi