Selvä, meidän joulu on peruttu!
10 vee hilluisi nykyään puolille öin, nytkin vielä pyörii sängyssään eikä aamulla tietenkään herää ajoissa kouluun vaan myöhästelee.
Näin ollen en pysty paketoimaan lahjoja salaa eli joulu on sitten peruttu.
Tylsä juttu.
Kommentit (42)
ihme hommaa että aikuinen äiti ei saa kuria omalle lapselle normaalisti. Miksi et nyt vain sano tiukasti että omaan huoneeseen nukkumaan, ja jos ei muuten usko niin viet ja peittelet. kuka teidän perheessä määrää?? Ja tarkoitukseni ei ollut että että tuolla vittalla alat ketään läimiä.
ihme hommaa että aikuinen äiti ei saa kuria omalle lapselle normaalisti. Miksi et nyt vain sano tiukasti että omaan huoneeseen nukkumaan, ja jos ei muuten usko niin viet ja peittelet. kuka teidän perheessä määrää?? Ja tarkoitukseni ei ollut että että tuolla vittalla alat ketään läimiä.
Kyllä se sängyssä pysyy mutta uni ei tule. ap
lapsi ei kuitenkaan samassa huoneessa ole ? :O ihme AP ko ei saa yhtiä lahjoja pakettiin ja sitten on peruttu koko joulu.. kasva ap aikuiseksi.
onko se sitten lapsen vika jos ei uni tule?
Anna olla sen nukkumisen kanssa, käyt sanomassa rakkaalle lapsellesi että tiedän ettet nuku, mutta jos on pissahätä tai jano niin tule nyt heti vessaan ja juomaan, koska viiden minuutin päästä tontut tulee meille paketoimaan lahjoja ja silloin kaikkien täytyy olla hipihiljaa omissa sängyissä, tai tontut pelästyy. Ja sitten vaan paketoit lahjat.
Saat ne lahjapaketit varmaan johonkin piiloon, varastoon tai matkalaukkuihin, jätesäkkiin vaatehuoneeseen tms. Jos asut kerrostalossa niin kanahäkkiin tai vaikka autoon.
Vasta sitten jos lapsi käy omin päin aukomassa lahjat, voit alkaa keskustella siitä olisiko joulu peruttu, mutta ei nyt tollasen asian takia :D.
Taitaa AP:ta vaivata astetta pahempi joulustressi? Jaksamisia, ainakin mun myötätunnot on sun puolella.
stereot pussilakanaan, kun ei järkevämpäänkään pakettia keksitty. Lahjan saaja oli siitäkin paketista tyytytväinen...........
stereot pussilakanaan, kun ei järkevämpäänkään pakettia keksitty. Lahjan saaja oli siitäkin paketista tyytytväinen...........
Ihana toi 29 ..."Anna olla sen nukkumisen kanssa, käyt sanomassa rakkaalle lapsellesi että tiedän ettet nuku, mutta jos on pissahätä tai jano niin tule nyt heti vessaan ja juomaan, koska viiden minuutin päästä tontut tulee meille paketoimaan lahjoja ja silloin kaikkien täytyy olla hipihiljaa omissa sängyissä, tai tontut pelästyy. Ja sitten vaan paketoit lahjat."
Ja just joku ehdotti pussilakanaa. Ota joku fleece viltti ja kiedo siihen, sido narulla ympäri ...jopa 10veetäkin alkaa naurattaa äidin hömppäily ; ) Pilkettä silmäkulmaan!
Miksi annat hillua, jos myöhästyy sitten koulustakin? Kyllä tuon ikäisellä pitää vielä olla nukkumaanmenoajat aikaisemmin kuin puoliltaöin..
Minäkin olen aina ollut iltakukkuja. Se oli kuule tosi kurjaa alakoulu-ikäisenä valvoa iltaisin vuoteessaan unta odottaen. Ja aamulla väsyttä aina aivan hirveästi.
Onneksi ei sentään sen takia joulua koskaan peruttu. Tarpeeksi kurjaa se oli muutenkin.
Yhtenä vuonna kuitenkin joulu peruttiin, kun isäni kuoli yllättäen kesken joulunvieton. Sydän pysähtyi yllättäen eikä elvyttäminen auttanut :(
ihme hommaa että aikuinen äiti ei saa kuria omalle lapselle normaalisti. Miksi et nyt vain sano tiukasti että omaan huoneeseen nukkumaan, ja jos ei muuten usko niin viet ja peittelet. kuka teidän perheessä määrää?? Ja tarkoitukseni ei ollut että että tuolla vittalla alat ketään läimiä.
Kyllä se sängyssä pysyy mutta uni ei tule. ap
voisivat varmaan ratkaista aikuistenkin unettomuusungelmat. Lääkärit siihen eivät ole löytäneet toimivaa ratkaisua. Unilääkkeetkään kun eivät pitemmän päälle ole hyvä ratkaisu vaikka hetkellisesti voivat helpottaakin tilannetta.
Ethän sä nyt voi toista syyllistää siitä ettei uni tule! Vielä vaikeampaa se nukahtaminen on jos siitä tekee tuollaisen haloon.
Senkun sanot että nyt et tule tänne koska paketoin lahjoja. Jos siitä huolimatta tulee, omahan on häpeänsä kun tietää lahjat etukäteen. Voi olla itku silmässä aattona kun muut jännittää mitä saa, mutta oppii varmaan olemaan seuraavana jouluna kurkkimatta.
Ethän sä nyt voi toista syyllistää siitä ettei uni tule! Vielä vaikeampaa se nukahtaminen on jos siitä tekee tuollaisen haloon. Senkun sanot että nyt et tule tänne koska paketoin lahjoja. Jos siitä huolimatta tulee, omahan on häpeänsä kun tietää lahjat etukäteen. Voi olla itku silmässä aattona kun muut jännittää mitä saa, mutta oppii varmaan olemaan seuraavana jouluna kurkkimatta.
Ei ole lapsen vika, jos äiti haluaa kiukutella
ja silloinkin voi komentaa lapsen vaikka pihalle leikkimään. Lahjat voi siis paketoida muulloinkin kun lapsen nukkuessa. Kukaan 10-vuotias ei usko enää joulupukkiin eikä lahjojen paketointia tarvitse siis salata. Sen kun sanoo ettet tule nyt vaikka tuntiin kurkkimaan kun paketointi käynnissä. Jos tenava on poikkeuksellisen utelias eikä usko kieltoa niin silloin vain hyväksi koettu kiristys/uhkailu/lahjonta menetelmä käyttöön.
luin että "huorista kiinnostunut asehullu" :D
Niin ja poika on. Oikein kunnollinen ja hyvä poika onkin. Trendikäs, suosittu, historista kiinnostunut asehullu.
Ap:lla on kiltti lapsi, kun pysyy hiljaa vuoteessa, vaikka unirytmi ei vastaakaan aikuisten odotuksia. Senkus vaan äiti alkaa paketoimaan toisessa huoneessa. Mitä väliä, jos rapisee?
Tsempit ap:n jouluun. Koittakaa selvitä stressistä!
Ei se kuule enää pukkiin usko, voin sulle paljastaa salaisuuden...
Sulta puuttuu aika lailla kasvattajan auktoriteettia muutenkin. Meillä ei ole mikään neuvottelukysymys, koska 11- ja 9-vuotiaat menevät maata. Ja jos paketoin lahjoja, joiden haluan pysyvän lapsilta salassa, komennan heidät huoneisiinsa. Kyllä ne siellä pysyy, jos uhkaat, että kurkkiminen aiheuttaa lahjan menetyksen.
Pikkuisen selkärankaa, nainen!
Mä olen paketoinut lahjoja kun lapset menneet sänkyyn,ei ole nukkuneet vielä.
Ja osan myös lasten hereillä ollessa päivällä, menen makkariin laitan oven kiinni ja paketoin.
mikset ap ole paketoinut jo kaupassa,varmaan olet tiennyt ennalta tuon sun "ongelman".
Jospa se lapsi menisi vaikka välillä ulos, ei ole tervettä koko iltaa sisällä nysvätä. Tulee unikin illalla paremmin.
laita sitä lasta nukkumaan?? Meidän 10v menee nukkumaan silloin kun käsketään, usein kyllä aikaisemminkin.
Niin ja poika on. Oikein kunnollinen ja hyvä poika onkin. Trendikäs, suosittu, historista kiinnostunut asehullu.