Kummilapsien äiti käsittämätön
Meillä on ollut kummilapsena miehen veljen 2 vähän isompaa lasta kuin meillä on, ovat vaimoineen meille esikon 8vee kummina.
Heidän lapset siis jo 18, jonka lahjomisen lopetin ripariin, ja toinenkin kävi riparin kesällä. Kummilapsien äiti esitti pari viikkoa sitten nuoremman lapsensa lahjatoiveen, mä sanoin etten ole nyt riparin jälkeen aikonut enää kuten en enää x:llekään lahjoja ostanut sen jälkeen. sanoin meidän esikon toiveen, 1000-palainen palapeli.
Eilen kummilapsien äiti tektasi meille, että sovitaan, ettei enää osteta joululahjoja päittäin...
Mitä mieltä?
Kommentit (77)
mutta miten, miten ihmeessä aikuisilla riittää energiaa vatuloida tällaisia asioita?? Eikö oikeesti ole muuta tekemistä, parempaa sisältöä? Sinuna katsoisin vähän korkeammalta että jahas noin sitten ja antaisin asian olla. OIkeesti!! Ihminen on tasan niin tyhmä kuin ongelmat jotka häntä vaivaa.
Osoitti mun mielestä AP sulta todella huonoa tilannetajua ladella oman lapsen lahjatoivetta kun itse olit hetki sitten todennut, ettet osta hänen lapselleen yhtään mitään. Riippumatta siitä, mikä syysi tällaiseen päätökseen on. Moukkamaista ja jopa röyhkeäähän tuollainen on.
"Mä en tosiaan ajatellut ostaa mitään sun lapsille, mutta tässä olisi sulle meidän Jemica-Julian lahjatoive"...
Olisi ehkä kannattanut pitää omat lahjatoiveet tuollaisen dialogin jälkeen ihan omana tietona. Sellainen 1000 palan palapeli maksaa jotakin 10-20 euroa? Eikö sulla itselläsi ole varaa sitä lapsellesi ostaa?
Fair deal: kumpikaan osapuoli ei osta toiselleen mitään. Silloin kai kaikki on onnellisia, vai? Sun ei tarvitse tehdä aloituksia AV:lle?
ei usko pukkiin.
Palapelin voin ostaa itse.
olimme ystäviä kunnes sain suvun ekan tytön, kummilapsensa. luulin häntä ennen kivaksi.
Hän itse antoi lahjatoiveita kummilapsiltani...
Kyse on periaatteesta.
ap
ihmiset, ihanko totta teille on joku lahjan antaminen/saaminen noin tärkeää... Millainen ystävyyssuhde muuten teillä? nyt kuulostaa siltä, että hölmöläinen tekstailee toiselle hölmäläiselle.
lapset ei nyt tuosta pety, tai jos pettyvät, niin voi voi. Voi selittää, että lahja on aina iloinen yllätys, josta saa nauttia, mutta sitä ei voi odottaa/vaatia.
Jos palapeli on lapselle oikeasti tärkeä ostatte sen itse tai pistätte halukkaan mummon tai pappan asialle. Tai sitten lapsi oppii, että kaikkia toiveita ei aina saa, "pukki" tuo, mitä parhaaksi katsoo.
Minä en esim. koskaan kysy mitään toiveita kummilapsilta tai heidän vanhemmiltaan, vaan annan mitä haluan antaa...
Kyseessä ei ole oma sääntöni.
ap
Laita mitään viestiä, että olet loukkaantunut. Vähän hassu tuo oma sääntösi ettet enää muista lasta rippikoulun jälkeen. Ja se kuullostaa vielä oudommalta, että vanhemmat sopisivat, ettei kummilapsia muisteta enää joululahjoin.... Edes kortti olis kiva saada kummilta synttärinä, joulusta ei niin väliä kun silloin niitä lahjoja saa yleensä niin paljon.
Puhelimessa voit jutella ja sanoa, ettei se lahjominen mene ihan päittäin, jos teidän lapsi on vasta 8-v, mutta korosta sitä ettei se sinua haittaa, vaan ehkä lapsi on se joka ihmettelee..
Äh, vähän typerä koko juttu, ei se ole niin vakavaa jos kummi ei aina lahjaa antaisi.
sen kuvan että se olis loukkantunut. Kysy onko asia näin. Ja sano että olit vähän tahditon kun esitit lapsesi toiveen heti sen perään kun sanoit että hänen lapsensa ovat jo aika vanhoja saamaan kummilahjoja. Kun heti alkuun teet tällaisen kommentin niin toinen osapuolikin jo varmasti tulee vastaan. Sitten sanot että et ahneuttasi pyydä vaan ajattelet lastasi. Mutta että ei hänen tietenkään ole pakko ostaa jos ei halua mutta olisi kiva kuulla miksi hän on tällaisen päätöksen tehnyt.
Oltiin sukujuhlissa, hän sanoi oman lapsensa lahjatoiveen. Yllätyin, sanoin asiani ihan nätisti.
Fair deal: kumpikin osapuoli ostaa toiselleen siihen ripariin asti.
ap
Osoitti mun mielestä AP sulta todella huonoa tilannetajua ladella oman lapsen lahjatoivetta kun itse olit hetki sitten todennut, ettet osta hänen lapselleen yhtään mitään. Riippumatta siitä, mikä syysi tällaiseen päätökseen on. Moukkamaista ja jopa röyhkeäähän tuollainen on.
"Mä en tosiaan ajatellut ostaa mitään sun lapsille, mutta tässä olisi sulle meidän Jemica-Julian lahjatoive"...Olisi ehkä kannattanut pitää omat lahjatoiveet tuollaisen dialogin jälkeen ihan omana tietona. Sellainen 1000 palan palapeli maksaa jotakin 10-20 euroa? Eikö sulla itselläsi ole varaa sitä lapsellesi ostaa?
Fair deal: kumpikaan osapuoli ei osta toiselleen mitään. Silloin kai kaikki on onnellisia, vai? Sun ei tarvitse tehdä aloituksia AV:lle?
Kummin ei ole mikään pakko ostaa lahjoja, mutta koska tässä on selvä "kostaminen" tai suuttuminen kyseessä niin en jättäisi asiaa tähän.
tän voin tehdä.
oikeastaan en ajattele lastanikaan, vaan miten tulla toimeen jatkossa, luulen että noiden kummisuhde on jo mennyt pilalle. Ei johdu lahjoista.
ap
sen kuvan että se olis loukkantunut. Kysy onko asia näin. Ja sano että olit vähän tahditon kun esitit lapsesi toiveen heti sen perään kun sanoit että hänen lapsensa ovat jo aika vanhoja saamaan kummilahjoja. Kun heti alkuun teet tällaisen kommentin niin toinen osapuolikin jo varmasti tulee vastaan. Sitten sanot että et ahneuttasi pyydä vaan ajattelet lastasi. Mutta että ei hänen tietenkään ole pakko ostaa jos ei halua mutta olisi kiva kuulla miksi hän on tällaisen päätöksen tehnyt.
Omassa tuttavapiirissäni on itsestään selvää, että lahjojen ostelu lopetetaan rippikoulun jälkeen.
Lakkiaiset ja muut isommat jutut tietysti huomioidaan.
Aika "reilu" täti...
Sopivan hienovarainen, ja jos eivät tosta ymmärrä tai suuttuvat, niin oma on häpeänsä.
Mä varmaan laittaisin jonkun viestin, että lapsi varmaan pettyy jos ei kummi muistakaan häntä jouluna, kun varmaan odottaa että rippijuhliin asti muistettaisiin kuten teidän perheellä on ollut tapana.
soitinkin miehen siskolle, etten ole aiemmin käsittänyt väärin.
Mutta on heidän perheelläänkin sama käytäntö.
ap
Ovat 16 ja 19 v
että kummin pitää ostaa lapselle lahjaa/antaa rahaa yms. MEidän pojan kummeille sanottiin että ostavat lahjan jos ostavat ei siinä sen enempää.
Olen luullut että on ihan yleinen käytäntö. En tarkoita, että kaikki aina toimisivat noin, mutta laajassa tuttavapiirissäni suurin osa lopettaa säännöllisen lahjojen antamisen rippikouluun (ja sen jälkeen ne valmistujais- ja kihlajaislahjat tms).
Laita mitään viestiä, että olet loukkaantunut. Vähän hassu tuo oma sääntösi ettet enää muista lasta rippikoulun jälkeen. Ja se kuullostaa vielä oudommalta, että vanhemmat sopisivat, ettei kummilapsia muisteta enää joululahjoin.... Edes kortti olis kiva saada kummilta synttärinä, joulusta ei niin väliä kun silloin niitä lahjoja saa yleensä niin paljon.
Puhelimessa voit jutella ja sanoa, ettei se lahjominen mene ihan päittäin, jos teidän lapsi on vasta 8-v, mutta korosta sitä ettei se sinua haittaa, vaan ehkä lapsi on se joka ihmettelee..
Äh, vähän typerä koko juttu, ei se ole niin vakavaa jos kummi ei aina lahjaa antaisi.
En ole ap :)
Olen luullut että on ihan yleinen käytäntö. En tarkoita, että kaikki aina toimisivat noin, mutta laajassa tuttavapiirissäni suurin osa lopettaa säännöllisen lahjojen antamisen rippikouluun (ja sen jälkeen ne valmistujais- ja kihlajaislahjat tms).