Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummilapsien äiti käsittämätön

Vierailija
21.12.2011 |

Meillä on ollut kummilapsena miehen veljen 2 vähän isompaa lasta kuin meillä on, ovat vaimoineen meille esikon 8vee kummina.

Heidän lapset siis jo 18, jonka lahjomisen lopetin ripariin, ja toinenkin kävi riparin kesällä. Kummilapsien äiti esitti pari viikkoa sitten nuoremman lapsensa lahjatoiveen, mä sanoin etten ole nyt riparin jälkeen aikonut enää kuten en enää x:llekään lahjoja ostanut sen jälkeen. sanoin meidän esikon toiveen, 1000-palainen palapeli.

Eilen kummilapsien äiti tektasi meille, että sovitaan, ettei enää osteta joululahjoja päittäin...

Mitä mieltä?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme ystäviä, kunnes sain suvun ekan tytön, kummilapsensa. luulin häntä ennen kivaksi.

en aio olla välirikossa, mutten kynnysmattokaan.

ap

Pidempään ollut huonot vibat ja nyt tästä palapelistä sitten saatiin syy välirikkoon.

Vierailija
22/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kummi on ollut 8v kateellinen sinulle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäisi rippijuhliin lopettaa lahjojen antaminen. Just siitä 15 vuodesta eteenpäinhän ne nuoret vasta osaakin arvostaa esim. elokuvalippuja tai lahjakortteja. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kummilapsen lahjominen lopetettaisiin rippijuhliin. Itse olen ajatellut melkein niin päin, että nuoruudessa ja aikuisuudessa satsaan entistä vahvemmin kummilapsiin.

Onko ap, sulle tuo joku tärkeä periaate, että et missään nimessä VOI antaa lahjaa enää rippikoulun jälkeen kummilapsellesi? Miksi?

t. eräs, jonka ripiltä päässeet kummitytöt juuri tänään saivat taas lahjoja kummitädiltään

Vierailija
24/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ap vaikutat tosi rasittavalta. Hirveetä jankutusta "periaatteista" jne. Älä tee tästä niin isoa ongelmaa. Typerää olla riidoissa jonkun hiivatin palapelin takia. Ai niin joo, mutku se on se periaate.

Taitaa olla niin, että sait tästä nyt itsellesi vaan "hyvän" tekosyyn katkaista välit lapsesi kummitätiin välienne ollessa muutenkin jo ei-niin-hyvät.

Ja siis sitä en kiellä, etteikö kummitätikin käyttäytyisi hieman oudosti.

Vierailija
25/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin ihana tyttö. Kummipoikaa en muista, se on kamala tapaus.

Täytyy kyllä sanoa että ap:een oma tilannetaju on ollut myös vähän hukassa. Ensin sanoo että meiltä ei tuu enää lahjoja ja sitten heti perään heittää oman lapsen toiveen.

Vierailija
26/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa samoilla ajatuksilla. Meillä on 4 kummilasta ja ripille asti muistamme juhlina lahjoilla. Ilmeisesti heilläkin on hiljaisena sopimuksena ollut näin ja tuttunsa on nyt vetänyt kuitenkin herneen rööriin. Jos on muutenkin viileät välit niin antaisin olla. Hommaisin itse palapelin ja ehkäpä joskus kuittaisin, että ostavatko muidenkin kummilasten äidit heidän lapsilleen lahjat vastavuoroisesti.

Terveisin eräs joka on kyllästynyt lahja-automaattina olemiseen sellaisille, jotka eivät osaa edes kiittää lahjastaan.

Vierailija
27/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitti mun mielestä AP sulta todella huonoa tilannetajua ladella oman lapsen lahjatoivetta kun itse olit hetki sitten todennut, ettet osta hänen lapselleen yhtään mitään. Riippumatta siitä, mikä syysi tällaiseen päätökseen on. Moukkamaista ja jopa röyhkeäähän tuollainen on.

"Mä en tosiaan ajatellut ostaa mitään sun lapsille, mutta tässä olisi sulle meidän Jemica-Julian lahjatoive"...

Olisi ehkä kannattanut pitää omat lahjatoiveet tuollaisen dialogin jälkeen ihan omana tietona.

Lisäksi menee vielä soittelemaan kolmansille osapuolille ja haukkumaan selän takana, se varmaan parantaakin suhteita... Ap. paljasti oman luontonsa aika selkeästi.

Vierailija
28/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta jolle en voi mitään, eikä mitään suosimista ole, vain tavallista: pienet saavat enemmän huomiota niin kuin hänenkin lapset aikanaan saivat.

ap

Vierailija
29/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä voit tehdä. Kannattaako lahjaa vaatia tai kehtaako sitä vaatia. Lasteni kummi antaa aina jouluisin 200 euroa ja tiedän, että se loppuu, kun lapset pääsee ripille. Moukkamainen on lapsenne kummi ja eikö se tajua kummin säädöksiä.

Kummin tehtävä on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Ei olla lahja-automaatina. Siihen ei ole minkään maan säädöksiä olemassa.

Nyt järki käteen.

Lahjojen antaminen ei kuulu kummiuteen vaan kristillisten opinkappaleiden opettaminen. Tämän minäkin ateistina tiedän.

Toinen hauska asia tässä ketjussa on AP:n"rikkinäinen"näppis joka näköjään kirjoittaa kirjaimet oikein, mutta tekee lauserakenteista sekavia ja tekstistä käsittämätöntä.

Vierailija
30/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin "kolmannelle osapuolelle" koska tiesin, että kummitäti miehineen on miehen siskon 20vee vanhan lapsen kummit, ja halusin tietää muistinko väärin.

Muistin, että kummitäti itse sanoi silloin kun lopetin lahjojen ostaminen vanhimmalle lapselleen, että hänelläkin loppui lahjojen ostaminen ripariin miehen siskon nyt 20vee vanhalle lapselle.

ap

Lisäksi menee vielä soittelemaan kolmansille osapuolille ja haukkumaan selän takana, se varmaan parantaakin suhteita... Ap. paljasti oman luontonsa aika selkeästi.

Vierailija
31/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta jolle en voi mitään, eikä mitään suosimista ole, vain tavallista: pienet saavat enemmän huomiota niin kuin hänenkin lapset aikanaan saivat. ap

Luulenpa että hän on sinulle kateellinen koska sinulla on suvun eka tyttö! Älä välitä, unohda koko tyyppi. Voit valita vaikka tytöllesi jonkun "varakummin"joka oikeasti välittää lapsestasi.

Tuohan kuulostaa siltä, ettei hän halua laittaa rahaa sinun lapsesi lahjaan,koska ei enää saa lahjoja omille lapsilleen! naurettavaa. Varsinkin jos te olette lapsettomina lahjoneet heidän lapsiaan yli 10 vuotta!!

Vierailija
32/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin munkin vaan on raja laitettava, kummilapsia on meilläkin useita, 6.

tapa on kyllä yleinen.

ap

että pitäisi rippijuhliin lopettaa lahjojen antaminen. Just siitä 15 vuodesta eteenpäinhän ne nuoret vasta osaakin arvostaa esim. elokuvalippuja tai lahjakortteja. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kummilapsen lahjominen lopetettaisiin rippijuhliin. Itse olen ajatellut melkein niin päin, että nuoruudessa ja aikuisuudessa satsaan entistä vahvemmin kummilapsiin.

Onko ap, sulle tuo joku tärkeä periaate, että et missään nimessä VOI antaa lahjaa enää rippikoulun jälkeen kummilapsellesi? Miksi?

t. eräs, jonka ripiltä päässeet kummitytöt juuri tänään saivat taas lahjoja kummitädiltään

Vierailija
33/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin munkin vaan on raja laitettava, kummilapsia on meilläkin useita, 6.

tapa on kyllä yleinen.

ap

Tarkistin kummiuteen liittyvät asiat vielä tuolta ev.-lut. kirkon sivuilta eikä ollut mitään mainintaa lahjoista tai ikärajoista.

Vierailija
34/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ilkeyttäni tehnyt nin, ja vanhemman lapsen kohdalla ihan avoimesti sanoin miksi toin nyt vain yhden lapen lahjan, ja se oli ok, itsekin oli tehnyt niin kummilapselleen.

ap

kanssa samoilla ajatuksilla. Meillä on 4 kummilasta ja ripille asti muistamme juhlina lahjoilla. Ilmeisesti heilläkin on hiljaisena sopimuksena ollut näin ja tuttunsa on nyt vetänyt kuitenkin herneen rööriin. Jos on muutenkin viileät välit niin antaisin olla. Hommaisin itse palapelin ja ehkäpä joskus kuittaisin, että ostavatko muidenkin kummilasten äidit heidän lapsilleen lahjat vastavuoroisesti.

Terveisin eräs joka on kyllästynyt lahja-automaattina olemiseen sellaisille, jotka eivät osaa edes kiittää lahjastaan.

Vierailija
35/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ilkeyttäni tehnyt nin, ja vanhemman lapsen kohdalla ihan avoimesti sanoin miksi toin nyt vain yhden lapen lahjan, ja se oli ok, itsekin oli tehnyt niin kummilapselleen.

ap

Vierailija
36/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se näppis niin vaivaa, niin näppis on rikki niin, että monia kirjaimia ei tule, kopion siis tekstinpätkiä ja kirjaimia, mutten jaksa vaihtaa lauserakenteita.

Asia selviää näinkin.

ap

Toinen hauska asia tässä ketjussa on AP:n"rikkinäinen"näppis joka näköjään kirjoittaa kirjaimet oikein, mutta tekee lauserakenteista sekavia ja tekstistä käsittämätöntä.

Vierailija
37/77 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi toinenkin kummipariskunta, joka välittää ja ennenkaikkea viettävät aikaa hänen kanssaan.

ap

Luulenpa että hän on sinulle kateellinen koska sinulla on suvun eka tyttö! Älä välitä, unohda koko tyyppi. Voit valita vaikka tytöllesi jonkun "varakummin"joka oikeasti välittää lapsestasi.

Tuohan kuulostaa siltä, ettei hän halua laittaa rahaa sinun lapsesi lahjaan,koska ei enää saa lahjoja omille lapsilleen! naurettavaa. Varsinkin jos te olette lapsettomina lahjoneet heidän lapsiaan yli 10 vuotta!!

Vierailija
38/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis hänen ymmärtävän, että sä olet ostanut hänen lapsilleen 16 vuotiaaksi saakka lahjoja, luulis nyt hänenkin pystyvän moiseen. Mä laittaisin hienovaraisesti viestissä esille mielipiteeni.

Vierailija
39/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai saisitko itse viestistäsi selvää jos et tuntisi asiaa?

Vierailija
40/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lapselle (ja muutenkin lahjat siihen 15 vuoteen asti, jos näin on teillä ollut tapana). Mutta jos ei osta, niin minkäs teet.