Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulujuhlaterroristit!

Vierailija
21.12.2011 |

Vietettiin taas koulun joulujuhlaa; koululaiset olivat valmistaneet ohjelmaa. Kaunis musiikkiesitys ja suurella vaivalla tehty näytelmä.

Ja mitä tapahtui juhlayleisössä; hellanteltut pilasivat 300 hengen tilaisuuden. Yksi vauva kiljui täyttä kurkkua, yksi "suloinen" pikkuveli kommentoi "nokkelasti" koko ajan kovaan äänen näytelmää. Yhtä kultamurua kiikutettiin ajankuluksi polvella, jolloin lapsi jollotti tyytyväisenä kovaan ääneen.

Nämä kolme lasta ja heidän itsekkäät vanhempansa pilasivat 300 muun joulujuhlan. Esityksestä ei kuullut mitään! Mikä hiton vimma vanhemmilla on raahata näitä pikkuveljiä ja sisaria isompien juhliin pilaamaan kaikkien muiden tilaisuus. Ei siitä tilanteesta nauti edes se isosisko tai -veli.

Sama koskee kaikkia aikuisten tilaisuuksia häistä hautajaisiin. Jos se kullannuppu ei osaa käyttäytyä, aikuisen on poistuttava tilaisuudesta lapsen kanssa.

Ja kaikki kunnia aikuislomakohteille. Niin kauan kun vanhemmat antavat lastensa mekastaa vapaasti, haluan lomailla ja nauttia ilman kakaroita.

Eivät kovin pienet lapset itsekään ymmärrä miksi heidät raahataan erilaisiin tilaisuuksiin. Kyllä vanhemmat niihin kerkeävät kun lapset ovat tarpeeksi isoja.

terveisin Mummeli Espoosta

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ketään, joka kaitsisi lapsia. Joten sen vuoksi olemme matkustelleet, käyneet museoissa, konserteissa ja kaikkialla lasten kanssa.

Mutta se ei tarkoita, että lapset saisivat metelöidä tai juoksennella ympäriinsä. Pienestä pitäen heille on opetettu, että esityksiä seurataan nätisti. Jos ei jaksa, minä tai mies poistumme lapsen kanssa käytävään (ja paikka on alunperinkin valittu niin, että poistuminen on mahdollista vähin häiriöin).

Sen vuoksi oikeasti kyrsii katsella näitä laiskoja löperö-vanhempia, jotka antavat lastensa itkeä ja huudella koko hemmetin esityksen ajan ilman, että viitsivät nostaa persettään penkistä. Juu, en puhu mistään yksittäisestä inahduksesta, vaan pitkäkestoisesta kiukutteluitkusta.

Miten ne lapset oppivat olemaan esim. teatterissa, jos heitä ei opeteta? Oppivatko ehkä jostakin ulkoavaruudesta nappia painamalla, että ei olekaan ok huutaa ja kiipeillä penkkien yli?

Eli korostan vielä kerran - koska laiskat mammat ovat tahallisen väärinymmärtämisen mestareita - että en paheksu lasten läsnäoloa ja pientä itkua ja purnausta, vaan sitä, että lasten annetaan aikuisen korviaan lotkauttamatta pilata KOKO esitys jatkuvakestoisella metelöinnillä ja hihhuloinnilla.

Varoitan, että jatkossa aion kovalla äänellä huomauttaa asiasta näille tyypeille. Että "mekin olemme maksaneet lippumme/haluaisin kuulla esityksen, voisitteko poistua eteiseen lapsenne kanssa!"

Vierailija
22/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulujuhlat on lasten juhlat, eikö siellä saa lasten äänet kuulua? Vai pitääkö siellä istua hiljaa kuin kirkossa? Kyllä mun mielestä mielummin pienet sisarukset mukaan että vanhemmat pääsee paikalle kuin että kukaan ei ole katsomassa. Kireenutturaiset espoolaismummot sen sijaan voi jäädä himaan.

josta ei muiden tarvitse nauttia ja kuulla mitään. Ihan onkin tosiaan "kireäpipoista" toivoa, että pienet esiintyjät eivät joutuisi huutamaan kilpaa sinun lapsesi kanssa, jotta sinun ei tarvitse nostaa läskipersettäsi penkistä ja mennä rauhoittelemaan lastasi sivummalle.

Jos et muita ajattele, ajattele edes sitä omaa lastasi. Jos hän itkee ja melskaa, hän ei selvästikään nauti tilanteesta. Älä kiduta häntä - ja koko muuta yleisöä - vaan vie rauhoittumaan hänet eteiseen.

Ja juu, en tiedä onko sinulla lasta, mutta viestintäsi on sensuuntaista, että sinulla lienee joko nyt tai on ollut aiemmin ns. oma lehmä ojassa. Sen verran aihe näyttää kalahtavan nilkkaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat menevät isomman sisaruksen joulujuhlaan?

Kyllä lapsille pitää olla sentään lastenjuhlissa tilaa, herranen aika.

Aikuisten konsertit ja teatteriesitykset ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
24/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan myös teinit! Aaargh. Minun sisareni yo-juhlissa joku teini kuunteli mp3-soitintaan kuulokkeilla niin täysillä, että joku jumputus häiritsi jopa minua joka istuin muutaman metrin päässä ja yritin kuulla puheita.

Ymmärrän vauvojen häirintää, mutta teineillä tulisi olla jotain ymmärrystä ja tilanteen tajua pysytellä hiljaa.

Vierailija
25/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan kun minä olin lapsi, ei äidit juosseet lasten joulujuhlissa. Joten mummolla ei ole omaa kokemusta. Tai sitten hän on hoidattanut muut sisarukset omalla äidillään ja on päässyt juhlaan yksin.

Lapset ovat tervetulleita, mutta jos huutavat niin silloin voi ottaa lapsen mukaan ja kävellä käytävälle. Kurkkii sitten itse ovenraosta sen mitä pystyy, mutta ei saa häiritä juhlaa! Meidän lasten juhlissa ei onneksi lapset huutaneet ja mesunneet. Mutta vieressä istuva mies tärisytti koko penkkiriviä jalallaan... siis silleen toinen jalka kokoajan "hyppi" myös silloin kun lapsi ei ollut sylissä!! Että ei iso ihminen osaa paikoillaan istua rauhassa!!!

Ainakin silloin, kun minä olin pieni ja ekaluokalla (v. 1973), lapsia oli koko perhekin katsomassa.

Mutta siihen aikaan älyttiin huomioida muutkin, eikä pelkästään ajateltu omaa mukavuutta.

Vierailija
26/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat menevät isomman sisaruksen joulujuhlaan? Kyllä lapsille pitää olla sentään lastenjuhlissa tilaa, herranen aika. Aikuisten konsertit ja teatteriesitykset ovat sitten asia erikseen.

jos salissaolo käy hänelle ylivoimaiseksi. Ei tämä nyt hei mitään ydinfysiikkaa ole, eihän?

Se on juhla myös niille esiintyjille, joten miksi yksi tai kaksi taaperoa saavat pilata juhlan muilta vain, koska heillä on laiska ja/tai idiootti vanhempi?

Vierailija
27/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suurin osa valittajista on niitä jotka määkivät jopa siitä kun joku taapero muutaman kerran tunnin aikana vähän pitää meteliä tai puhuu kovempaan ääneen. Sellaista valitusta en voi tajuta!

Vierailija
28/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulujuhlat on lasten juhlat, eikö siellä saa lasten äänet kuulua? Vai pitääkö siellä istua hiljaa kuin kirkossa? Kyllä mun mielestä mielummin pienet sisarukset mukaan että vanhemmat pääsee paikalle kuin että kukaan ei ole katsomassa. Kireenutturaiset espoolaismummot sen sijaan voi jäädä himaan.

Tottakai sisaruksetkin saa ottaa mukaan, mutta ei kenelläkään ole oikeutta pilata toisten esitystä. Jos lapsi itkee, huutaa tai puhuu häiriten muiden esitystä, niin kyllä se pitää vielä pois salista. Ihan sama onko häät, teatteri, konsertti vai joulujuhlat, sen verran pitää kunnioittaa muita että antaa sekä esiintyjille työrauhan että katsojille rauhan nauttia esityksestä.

Ja jos ei piitata muista katsojista niin luuletko etteivät siellä lavalla olijat häiriinny mistään tai luuletko ettei sillä pikkukoululaisella ole paha mieli jos äiti ei kuulekaan hänen lauluaan, koska vauva karjuu koko ajan taukoamatta?

Vierailija
29/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suurin osa valittajista on niitä jotka määkivät jopa siitä kun joku taapero muutaman kerran tunnin aikana vähän pitää meteliä tai puhuu kovempaan ääneen. Sellaista valitusta en voi tajuta!

En minä ainakaan. Kyllä se on täysin ymmärrettävää, ettei vauva tai taaperokaan aina ole hiljaa. Mutta se on minusta käsittämätöntä, että lasten annetaan itkeä minuuttitolkulla katsomossa ilman, että vanhempi poistuu lapsen kanssa etäämmälle. Näin kävi meidänkin lasten joulujuhlassa, terveisiä vaan Pihkapuiston koulun yleisölle 17.12....

-11-

Vierailija
30/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinappikoneet huutaa niin paljon kun huvittaa silloin kun toiset sinappikoneet esiintyy..EVVK....

"Jos mun kakara huutaa, niin ei kiinnosta miten paljon muut häiriintyy"

Juuri tuollaisten biacthien takia on olemassa erilaisia lapsivapaa paikkoja. Itsekin käyn vaikka missä, mutta meidän lapset osaakin käyttäytyä ja niitä komennetaan tarpeen tullen. Valitettavasti osa vanhemmista antaa lastensa hyppiä toisen silmille esimerkiksi ravintoloissa.

Jos sulla on joku koliikkivauva, niin ei sitä tarvitse ihan joka tilaisuuteen raahata. Kiitos.

Vierailija
31/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos tuon pikkukakkonen joskus meille tulee niin taidanpa jättää sitten menemästä vanhemman pojan joulujuhliin, kun en voi tietää sattuuko kiukku iskemään juuri juhlan aikaan. "Laiska mamma" kun olen niin yritän rauhoittaa lapsen mieluummin siellä penkillä että ehtisin näkemään edes vilauksen vanhemmasta lapsesta.

Voinkin sitten kun poika ja isä tulee kotiin sitten tulevaisuudessa että äiti ei voinut tulla kun veli/sisko on niin pieni että olisi metelöinyt , ettei olisi häirinnyt mummoja, pappoja sun muita salissa.

Sitä en ymmärrä miksi kaikkien mummien,pappojen,tätien,setien,serkkujen yms pitäö tulla katsomaan lapsen esitystä? eikö järki päässä sano että koulujen salit/esityspaikat eivät niin suuria ole?

nim.merkki jätän toisen lapsen hankkimisen kohta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi