Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulujuhlaterroristit!

Vierailija
21.12.2011 |

Vietettiin taas koulun joulujuhlaa; koululaiset olivat valmistaneet ohjelmaa. Kaunis musiikkiesitys ja suurella vaivalla tehty näytelmä.

Ja mitä tapahtui juhlayleisössä; hellanteltut pilasivat 300 hengen tilaisuuden. Yksi vauva kiljui täyttä kurkkua, yksi "suloinen" pikkuveli kommentoi "nokkelasti" koko ajan kovaan äänen näytelmää. Yhtä kultamurua kiikutettiin ajankuluksi polvella, jolloin lapsi jollotti tyytyväisenä kovaan ääneen.

Nämä kolme lasta ja heidän itsekkäät vanhempansa pilasivat 300 muun joulujuhlan. Esityksestä ei kuullut mitään! Mikä hiton vimma vanhemmilla on raahata näitä pikkuveljiä ja sisaria isompien juhliin pilaamaan kaikkien muiden tilaisuus. Ei siitä tilanteesta nauti edes se isosisko tai -veli.

Sama koskee kaikkia aikuisten tilaisuuksia häistä hautajaisiin. Jos se kullannuppu ei osaa käyttäytyä, aikuisen on poistuttava tilaisuudesta lapsen kanssa.

Ja kaikki kunnia aikuislomakohteille. Niin kauan kun vanhemmat antavat lastensa mekastaa vapaasti, haluan lomailla ja nauttia ilman kakaroita.

Eivät kovin pienet lapset itsekään ymmärrä miksi heidät raahataan erilaisiin tilaisuuksiin. Kyllä vanhemmat niihin kerkeävät kun lapset ovat tarpeeksi isoja.

terveisin Mummeli Espoosta

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kaikille vai parempi sinulle? Tässä voi suoraan sano että minä ainakin toivon lapseni joulujuhlassa että ne mummot sun muut jäävät ulkopuolelle ja antavat vanhempien nauttia lapsensa joulujuhlasta. Turhaan mummot ja papat ovat siellä hyysäämässä tätien sun muiden kanssa napsimassa kuvia. Mitä jos joku esiintyvitstä lapsista ei uskallakkaan esiintyä kun on niin paljon ihmisiä?

Vierailija
2/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin eilen koulun joulujuhlassa ja loppua kohti olis tehnyt kyllä mieli heittää riehkaavat pikkukakarat ja niiden vanhemmat niska-perseotteella käytävän puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi kuvailtu "iskä", joka kovaan ääneen jutustelee lapselleen kesken esityksen aargh...Kas kun meidän lapsi on niiiin nero ja minä tälläinen loistoiskä, joka selittää ja vastaa tilanteesta riippumatta.

Tekis todella mieli karjaista noille tyypeille, että "ette ole yksin maailmassa eikä sun lapsesi tarvitse olla joka jumalan tilanteen herra ja kuningas, jota muut ihaillen kuuntelee".

Olin kauneimmissa joululauluissa, jossa oli oikea vauva- ja taaperokuoro kirkumassa. Vaikea kuvitella, että nää lapset tai heidän vanhempansankaan tilaisuudesta olis nauttineet, kun meteli oli niin kova, että flyygelisäestyksestä ei puolivälissä salia kuullut mitään. Mutta kun on joku tarve tulla esittämään sitä vanhemmuuttaan yleisölle ja oikein huokuu se, "MINULLA on OIKEUS olla täällä VAUVANI/TAAPERONI kanssa pilaamassa kaikkien muiden juhla". Kun minä ja minun spesiaalilapseni ovat maailmannapa!

Vierailija
4/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tuollaisia vanhempia! Jostain kumman syystä nämä idiootit katsovat oikeudekseen pilata muitten ainutkertaisen ilon. En voi käsittää tuollaista itsekkyyttä :(

Vierailija
5/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuletko pienimmille kaitsijaksi kun isommat esiintyy? Niin voimme jättää pienemmät sinun luoksesi?

Vierailija
6/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuletko pienimmille kaitsijaksi kun isommat esiintyy? Niin voimme jättää pienemmät sinun luoksesi?

Vie se ipanasi käytävään, ellei se osaa olla hiljaa.

Vierailija
7/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummelin lapset eivät varmaan koskaan olleet missään, sillä hänen kuvailemansa toiminta vaikuttaa sellaiselta, johon lapset "syyllistyvät" alvariinsa. Toivottavasti tämä on provo tai jonkin mielenterveysongelmaisen kirjoittama.

Vierailija
8/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei ole koskaan häirinnyt, vaikka noissa juhlissa joku vähän metelöisikin. Hyvin on aina kuultu esitykset.

Vierailija
9/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla vaihdevuodet vai ootko aina ollut nipo?

Vierailija
10/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat tervetulleita, mutta jos huutavat niin silloin voi ottaa lapsen mukaan ja kävellä käytävälle. Kurkkii sitten itse ovenraosta sen mitä pystyy, mutta ei saa häiritä juhlaa!

Meidän lasten juhlissa ei onneksi lapset huutaneet ja mesunneet. Mutta vieressä istuva mies tärisytti koko penkkiriviä jalallaan... siis silleen toinen jalka kokoajan "hyppi" myös silloin kun lapsi ei ollut sylissä!! Että ei iso ihminen osaa paikoillaan istua rauhassa!!!

Vierailija
11/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole ikinä kehdannut pitää meluavaa lasta häiritsemässä muita, vaan lähtenyt itse pois paikalta. Joskus pienten lasten melu voi olla niin kova ettei esityksestä kuule mitään.

Vierailija
12/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ketään, joka kaitsisi lapsia. Joten sen vuoksi olemme matkustelleet, käyneet museoissa, konserteissa ja kaikkialla lasten kanssa.

Mutta se ei tarkoita, että lapset saisivat metelöidä tai juoksennella ympäriinsä. Pienestä pitäen heille on opetettu, että esityksiä seurataan nätisti. Jos ei jaksa, minä tai mies poistumme lapsen kanssa käytävään (ja paikka on alunperinkin valittu niin, että poistuminen on mahdollista vähin häiriöin).

Sen vuoksi oikeasti kyrsii katsella näitä laiskoja löperö-vanhempia, jotka antavat lastensa itkeä ja huudella koko hemmetin esityksen ajan ilman, että viitsivät nostaa persettään penkistä. Juu, en puhu mistään yksittäisestä inahduksesta, vaan pitkäkestoisesta kiukutteluitkusta.

Miten ne lapset oppivat olemaan esim. teatterissa, jos heitä ei opeteta? Oppivatko ehkä jostakin ulkoavaruudesta nappia painamalla, että ei olekaan ok huutaa ja kiipeillä penkkien yli?

Eli korostan vielä kerran - koska laiskat mammat ovat tahallisen väärinymmärtämisen mestareita - että en paheksu lasten läsnäoloa ja pientä itkua ja purnausta, vaan sitä, että lasten annetaan aikuisen korviaan lotkauttamatta pilata KOKO esitys jatkuvakestoisella metelöinnillä ja hihhuloinnilla.

Varoitan, että jatkossa aion kovalla äänellä huomauttaa asiasta näille tyypeille. Että "mekin olemme maksaneet lippumme/haluaisin kuulla esityksen, voisitteko poistua eteiseen lapsenne kanssa!"

Vierailija
13/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin eilen lasteni koulun juhlassa ja toki sielläkin muutama pieni lapsi piti jonkin verran ääntä mutta eipä häirinnyt ei :) eri asia jos sali olisi täynnä kiljuvia lapsia mutta että jopa ihan 2-3 lasta oooohhh!

Vierailija
14/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinappikoneet huutaa niin paljon kun huvittaa silloin kun toiset sinappikoneet esiintyy..EVVK....

Vierailija
15/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin eilen lasteni koulun juhlassa ja toki sielläkin muutama pieni lapsi piti jonkin verran ääntä mutta eipä häirinnyt ei :) eri asia jos sali olisi täynnä kiljuvia lapsia mutta että jopa ihan 2-3 lasta oooohhh!

esiintyjien äänikin on pieni, eikä kanna muutenkaan hyvin salin perälle. Siinä kun pari kilpalaulajaa pitää älämölöä koko esityksen ajan, niin pilallahan se on.

Oikeasti: miksei ko. lapsen vanhempi vähin äänin vain poistunut eteiseen rauhoittelemaan itkijää? Eikö se itku ole merkki siitä, ettei lapsi itsekään viihdy?

Vierailija
16/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eilinen joulujuhla oli myös mennä piloille yhden vauvan ja yhden n.3- uotitaan pojan takia..

Poika kyselee isältään IHAN KOKO esityksen ajan: "Missä Aada?" "Mikä tuo on?" "Miks noi tanssii?" Mitä tuo sanoi?" Ja tietysti mahdollisimman kuuluvalla äänellä. Ja isukki vastaili yhtä kuuluvalla äänellään "No en tiedä missä Aada, kyllä se varmaan kohta esiintyy", "Se on tuon joulupukin matkalaukku, katsos kun se joulupukki tuli matkoilta", "No tuo tanssi kuuluu tuohon esitykseen, eivätkös tanssikin hienosti", "No se sanoi, että tulkaa tontut, mennään tunturille"..

Vitutti!

Vierailija
17/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulujuhlat on lasten juhlat, eikö siellä saa lasten äänet kuulua? Vai pitääkö siellä istua hiljaa kuin kirkossa? Kyllä mun mielestä mielummin pienet sisarukset mukaan että vanhemmat pääsee paikalle kuin että kukaan ei ole katsomassa. Kireenutturaiset espoolaismummot sen sijaan voi jäädä himaan.

Vierailija
18/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se ipanasi käytävään, ellei se osaa olla hiljaa.

Salista ulos kiljuvan tenavan kanssa.

Vierailija
19/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulujuhlat on lasten juhlat, eikö siellä saa lasten äänet kuulua? Vai pitääkö siellä istua hiljaa kuin kirkossa? Kyllä mun mielestä mielummin pienet sisarukset mukaan että vanhemmat pääsee paikalle kuin että kukaan ei ole katsomassa. Kireenutturaiset espoolaismummot sen sijaan voi jäädä himaan.

Ei katsomassa olevien pikkusisarusten

Vierailija
20/31 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan kun minä olin lapsi, ei äidit juosseet lasten joulujuhlissa. Joten mummolla ei ole omaa kokemusta.

Tai sitten hän on hoidattanut muut sisarukset omalla äidillään ja on päässyt juhlaan yksin.

Lapset ovat tervetulleita, mutta jos huutavat niin silloin voi ottaa lapsen mukaan ja kävellä käytävälle. Kurkkii sitten itse ovenraosta sen mitä pystyy, mutta ei saa häiritä juhlaa!

Meidän lasten juhlissa ei onneksi lapset huutaneet ja mesunneet. Mutta vieressä istuva mies tärisytti koko penkkiriviä jalallaan... siis silleen toinen jalka kokoajan "hyppi" myös silloin kun lapsi ei ollut sylissä!! Että ei iso ihminen osaa paikoillaan istua rauhassa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi