Petän kumppaniani henkisellä tasolla - Mitä teen?
Koitan kirjoittaa lyhyesti. Voitte kysyä lisäkysymyksiä.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä n. 9 vuotta. Pari lasta, omakotitalo yms löytyy. Tulemme hyvin toimeen perheenä ja kiireinen ruuhkavuosiarki sujuu ihan ok. Väsyneenä ja stressissä tulee usein otettua yhteen ja päivät välillä toistaa itseään. Perus tylsähköä elämää siis.
Meillä on mieheni kanssa samat arvot, periaatteet ja kasvatus ym. mutta mielenkiinnonkohteiden puolesta olemme hyvin erilaisia eikä meillä oikeastaan ole juurikaan puhuttavaa/yhteistä tekemistä lapsiarjen ulkopuolella keskenämme.
Eräänä iltana alkukesästä törmäsin yhteisten tuttujen kautta illanvieton aikana yhteen mieheen. Tämä mies sattui olemaan henkilö jota olin ihastellut jo kaukaa vuosia. Satuin näkemään häntä silloin tällöin mutta asialle en tietenkään mitään tehnyt.
Päädyttiin juttelemaan ja meillä klikkasi käsittämättömän hyvin. Olemme hyvin samanlaisia, luonteidemme että mielenkiinnonkohteidemme kautta. Mieheni sai kuulla että olimme edes jutelleet, raivostui tästä ja monta kuukautta meni riidellessä ja oltiin eroamassa monia kertoja.
Tilanne on nyt tällä hetkellä se, että olen mieheni kanssa edelleen yhdessä mutta pitänyt tämän toisen miehen kanssa yhteyttä alkukesästä asti salaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Viestitse ja muutamia kertoja pikaisesti nähden. Olemme menneet vaihtamaan suudelmia mutta pidättäytyneet muusta.
Olen korviani myöten rakastunut tähän mieheen. Tuntuu kuin olisimme tunteneet jo vuosia koska meillä menee kaikki niin hyvin yhteen ja pystyn myös olemaan täysin oma itseni hänen seurassaan. Tähän en jostain syystä pysty nykyisen mieheni kanssa..
Mutta nyt kysymykseen. Miksi en tunne syyllisyyttä tästä henkisestä pettämisestä? Olen aivan sekaisin, tunnen huonoa omatuntoa kaikesta, lähinnä juuri siitä miksen tunne mitään. En kuvitellut ajautuvani tällaiseen tilanteeseen vaan olevani mieheni kanssa loppuelämän. Tuntuu kuin olisin kadottanut itseni ruuhkavuosiin ja nyt alkaisin löytämään itseni uudelleen ja kyseenalaistamaan kaiken.
Mitä teen? Saa kivittää. Olen senkin ansainnut.
Kommentit (260)
Astut ansaan, mies hakee sinusta "kaadon" ja jatkaa matkaansa. Jätä kuitenkin nykyinen miehesi, koska et selvästikään rakasta tai arvosta häntä, on väärin roikottaa miestä tuollaisessa tilanteessa.
Syyllistyt 10 käskyn rikkomiseen. Tuosta ei ole pitkä matka aviorikokseen joka on vakava synti
Tiedän sydämessäni että en haluaisi jatkaa tämän puuttuvan yhteyden ja intohimon puutteen takia. Jollain tavalla häntä rakastan ja välitän ja puhuessamme erosta hän otti tämän todella raskaasti ja se tuntui todella pahalta mutta samaan aikaan koin vapautta.
Koen olevani hänen kanssaan koska en haluaisi satuttaa ja rikkoa perhettämme. Tulevaisuus pelottaa ja tiedän ettei tämän toisen kanssa välttämättä suhde toimisikaan vaikka nyt siltä tuntuukin. En tiedä kuunnellakko itseään vai olla tässä suhteessa lasten takia..
Itseasiassa olet tehnyt jo aviorikoksen kun olet suudellut sitä miestä. Jeesus varoittaa aviotikoksesta uudessa testamentissa
Voi v*ttu mikä akka. Päästä se miehesi elämään lasten kanssa keskenään sitä tylsää arkea, niin voit itse sitten elää sitä jännä arkea vaihdat vaan miestä kun arki astuu kuvioihin
opettelet ensin mitä on
"henkinen taso"
Vierailija kirjoitti:
Astut ansaan, mies hakee sinusta "kaadon" ja jatkaa matkaansa. Jätä kuitenkin nykyinen miehesi, koska et selvästikään rakasta tai arvosta häntä, on väärin roikottaa miestä tuollaisessa tilanteessa.
kai sitä voi rakastaa ja arvostaa monin tavoin
Näin ajattelinkin aluksi että mies haluaa minut sänkyynsä. Mutta yhteydenpitoa on jatkunut yli 6kk ja hän on se joka jarruttaa menemästä suudelmia pidemmälle vaikka puhummekin siitä miltä se tuntuisi. Puhumme arkisista asioista ja mies on kertonut arkaluontoisia asioita joten hän selvästi myös luottaa minuun.. Voiko joku käyttäytyä näin pelkästään seksin toivossa?
Hienosti vähättelet tekemisiäsi. Henkisesti suutelet toisen miehen kanssa. Jos teillä on miehesi kanssa samat arvot ja periaatteet, niin sun touhut on hänelle varmasti ihan ok. Miehesi ja lapsesi ansaitsevat parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi v*ttu mikä akka. Päästä se miehesi elämään lasten kanssa keskenään sitä tylsää arkea, niin voit itse sitten elää sitä jännä arkea vaihdat vaan miestä kun arki astuu kuvioihin
Ansaitsin tämän. Koen kyllä että mieheni on ihmisenä minua parempi. Arki saa olla tylsääkin, mutta olen hukannut itseni siihen. En kaipaa jännää arkea, kaipaan ihmistä jota pystyn rakastamaan täysillä.
Jätä se vanha patu. Ei se enää tule syttymään.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti vähättelet tekemisiäsi. Henkisesti suutelet toisen miehen kanssa. Jos teillä on miehesi kanssa samat arvot ja periaatteet, niin sun touhut on hänelle varmasti ihan ok. Miehesi ja lapsesi ansaitsevat parempaa.
Tämä on totta. Ei suudelmat tosiaan ole pelkkää henkistä pettämistä. Täyttä pettämistä ne on. Mutta miksi en tunne siitä huonoa omaatuntoa? Olenko ihmisenä jotenkin rikki?
Teet silleen että kerrot miehellesi mitä puuhailet, niin mies voi arvostaa edes itse itseään. Homma ratkennee sen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sydämessäni että en haluaisi jatkaa tämän puuttuvan yhteyden ja intohimon puutteen takia. Jollain tavalla häntä rakastan ja välitän ja puhuessamme erosta hän otti tämän todella raskaasti ja se tuntui todella pahalta mutta samaan aikaan koin vapautta.
Koen olevani hänen kanssaan koska en haluaisi satuttaa ja rikkoa perhettämme. Tulevaisuus pelottaa ja tiedän ettei tämän toisen kanssa välttämättä suhde toimisikaan vaikka nyt siltä tuntuukin. En tiedä kuunnellakko itseään vai olla tässä suhteessa lasten takia..
Jos tuolta tuntuu, on aika erota. Erot tuntuvat aina pahoilta ja ikäviltä, vaikka olisivatkin oikeita päätöksiä. Äläkä eroa uuden ihmisen tähden. Jos eroa miettiessäsi tunnet vapautta, haluat olla vapaa. Kuuntele sisäistä ääntäsi.
Itselläni oli vähän vastaavanlainen tilanne joitain vuosia sitten. Lähipiirissä näitä on ollut myös. Tuo ihastuminen toiseen on kaiketi lähinnä vain oire jostakin muusta, joka on kytenyt pinnan alla jo kauan. Ei ehkä kannata odottaa siitä mitään sen enempää. Kuten joku jo totesikin, niin iso kysymys on se, että haluatko jatkaa nykyisen miehesi kanssa ja mitä haluat vielä elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Ei suudelmat tosiaan ole pelkkää henkistä pettämistä. Täyttä pettämistä ne on. Mutta miksi en tunne siitä huonoa omaatuntoa? Olenko ihmisenä jotenkin rikki?
Oletko ottanut huomioon, että myös tuo sinun henkinen puolesi on ylittänyt täyden pettämisen rajan. Et arvosta miestäsi pätkän vertaa.
Haluatko jatkaa nykyisen miehesi kanssa vai et? Tämä uusi ei varsinaisesti kuulu siihen, joten olisi parempi jättää yhteydenpito siihen asti, kun olet vastannut itsellesi tuohon ensimmäiseen kysymykseen.