Lastenvaatteita tilauksesta valmistava Nipsula - menee hermo!
Olen tilannut kuukausi sitten sieltä lapselle puvun, maksanut sen heti ja postia vaan ei kuulu. Yrityksen "nettisivuilla", jotka ovat siis facebookissa, on jatkuva valitusvirsi yrittäjän toimesta, kuinka posti hukkaa paketteja ja kuinka posti viivästyttää. Muka vie tilaustuotteita ajallaan postiin, mutta kirjeet kuulemma seikkailevat postissa viikkotolkulla. Kuitenkin sivustolla monet postia saaneet kertovat, kuinka kirjeissä on leima pari päivää ennen saapumispäivää vaikka yrittäjä on kertonut vieneensä (muka) kirjeen viikkoja sitten postiin.
Yrittäjällä on ollut myös tilausruuhkaa, joten siitä syystä mittatilaustöitä tilanneet odottavat tilauksiaan, mutta kuitenkin samaan aikaan yrittäjä valmistaa tuotteita ns. Heti valmiit tuotteet -myyntikansioon.
Onko täällä ketään joka on tilannut ko. yrityksestä? Itse en enää koskaan erehdy täältä tilaamaan yhtään mitään. Sääli yrittäjää. Hän tekee ihan ok ompelujälkeä ja töille olisi tilausta. Ilmeisen huonolla organisoinilla ja logistiikalla selvästi sössii koko homman.
Kommentit (240)
aika monet kyselevät parikin kuukautta sitten maksettujen perään
kävin äsken kattoo.
Itse sain tilauksen n.1,5kk kuluttua tilauksen teosta, posti toimitti sen 1-2 päivän sisällä. Yksi kaverini peru tilauksensa ja sai rahat takaisin kun ei jaksanut enää 3kk pitempään odottaa tilausta, mikä on ihan ymmärrettävää.
Pienimmät lapset ehtivät kasvaa odotellessa tilattua vaatetta suuremmiksi. Aika erikoinen vaate saa olla, että jaksaisin kuukausia odotella niitä saapuviksi. Toivottavasti yrittäjä saa aikataulunsa pitämään paremmin jatkossa.
Seurantakoodi tuli luvatusta pari päivää myöhässä, mutta tuli kuitenkin. Postilaatikolle en ole tänään päässyt, mutta seurantakoodin perusteella tilauksen pitäisi löytyä laatikosta :)
Vastauksen sain sähköpostiin, kun annoin määräpäivän vastaamiselle ja jos ei vastata, otan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Aikaisemminkin sain hyvin pian vastauksen lukuisten vastaamattomien sähköpostien jälkeen, kun kerroin ottavani yhteyttä tuonne kuluttajaneuvontaan. Vinkkinä vaan muillekin... Ja terkkuja yrittäjälle jos tunnistaa :)
Kuluttajaneuvontaan kannattaa muuten oikeasti soittaa jos tuntuu että ei saa vaatteita tai rahojaan takaisin. Se ei ole vielä mikään rikosilmoitus, mutta he neuvovat mitä tuollaisessa tilanteessa kannattaa tehdä.
Kylläpä tämäkin ketju alkoi rönsyillä, en aloittaessani osannut viestitulvaa arvata. Aikaisemminkin jo kommentoin johonkin väliin, että pääasiassahan tässä ketjussa on asiasta juteltu muutamaa mätää omenaa huomioimatta. Hyvää uutta vuotta kaikille, toivottavasti Nipsulasta tilanneet saavat asiat selvitettyä ja toivottavasti yrittäjä saa systeemit pelaamaan, jotta tälläisiä hässäköitä ei pääsisi tapahtumaan.
-ap
Ihmettelen vain, koska kukaan ei ole jäänyt ilman tuotteita tai rahojaan niin halutessaan.?
Tuohan on jälleen perätöntä puhetta, niinkuin monesti olen jo muistakin valheellisista kommenteista maininnut. Miettikää nyt herranjestas ja ottakaa asioista selvää ennenkuin syytätte.
Pyydän anteeksi tylyä sävyä, mutta alkaa huumorintaju olla lopussa tämän keskustelun kanssa. Toinen toistaan värikkäämpiä juttuja keksitään jatkuvalla syötöllä jotta saataisi meidän asiakkaat pois.
No, odotellaanpa kunhan asia otetaan käsittelyyn tuolla poliisilaitoksella, ilmoitus on jätetty asiattomuuksista. Ja huom! Tällä en tarkoita negatiivisia palautteita vaan selkeitä valheita ja niiden levittämistä tahallaan, se on yritystoiminnan tahallista sabotoimista, muistakaahan se.
Ap: Hyvä juttu että perillä vihdoin, tiesin koko ajan aloittajan olevan sinä.
Toivottavasti vaatteet myös mieluisia ja käyttöä tulee.:) Tervetuloa ostoksille verkkokauppaan kunhan mieheni saa tekniset säädöt valmiiksi.
-Nipsula-
Seurantakoodi tuli luvatusta pari päivää myöhässä, mutta tuli kuitenkin. Postilaatikolle en ole tänään päässyt, mutta seurantakoodin perusteella tilauksen pitäisi löytyä laatikosta :)
Vastauksen sain sähköpostiin, kun annoin määräpäivän vastaamiselle ja jos ei vastata, otan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Aikaisemminkin sain hyvin pian vastauksen lukuisten vastaamattomien sähköpostien jälkeen, kun kerroin ottavani yhteyttä tuonne kuluttajaneuvontaan. Vinkkinä vaan muillekin... Ja terkkuja yrittäjälle jos tunnistaa :)
Kuluttajaneuvontaan kannattaa muuten oikeasti soittaa jos tuntuu että ei saa vaatteita tai rahojaan takaisin. Se ei ole vielä mikään rikosilmoitus, mutta he neuvovat mitä tuollaisessa tilanteessa kannattaa tehdä.
Kylläpä tämäkin ketju alkoi rönsyillä, en aloittaessani osannut viestitulvaa arvata. Aikaisemminkin jo kommentoin johonkin väliin, että pääasiassahan tässä ketjussa on asiasta juteltu muutamaa mätää omenaa huomioimatta. Hyvää uutta vuotta kaikille, toivottavasti Nipsulasta tilanneet saavat asiat selvitettyä ja toivottavasti yrittäjä saa systeemit pelaamaan, jotta tälläisiä hässäköitä ei pääsisi tapahtumaan.
-ap
Ihmettelen vain, koska kukaan ei ole jäänyt ilman tuotteita tai rahojaan niin halutessaan.?
Tuohan on jälleen perätöntä puhetta, niinkuin monesti olen jo muistakin valheellisista kommenteista maininnut. Miettikää nyt herranjestas ja ottakaa asioista selvää ennenkuin syytätte.Pyydän anteeksi tylyä sävyä, mutta alkaa huumorintaju olla lopussa tämän keskustelun kanssa. Toinen toistaan värikkäämpiä juttuja keksitään jatkuvalla syötöllä jotta saataisi meidän asiakkaat pois.
No, odotellaanpa kunhan asia otetaan käsittelyyn tuolla poliisilaitoksella, ilmoitus on jätetty asiattomuuksista. Ja huom! Tällä en tarkoita negatiivisia palautteita vaan selkeitä valheita ja niiden levittämistä tahallaan, se on yritystoiminnan tahallista sabotoimista, muistakaahan se.
Toivottavasti vaatteet myös mieluisia ja käyttöä tulee.:) Tervetuloa ostoksille verkkokauppaan kunhan mieheni saa tekniset säädöt valmiiksi.-Nipsula-
että voisitko eritellä ne viestit tästä ketjusta, joissa on valhe? Kiitos!
Tänne saapui vihdoin paketti. En ole kyllä tänne sanonut ettei tilauksia/rahoja IKINÄ saa mutta tilausten viivästystä olen täällä ihmetellyt. Ihmettelen kyllä edelleen mutta pääasia että ovat vihdoin perillä ja kivoja ovat.
Tuohan on jälleen perätöntä puhetta, niinkuin monesti olen jo muistakin valheellisista kommenteista maininnut. Miettikää nyt herranjestas ja ottakaa asioista selvää ennenkuin syytätte.Pyydän anteeksi tylyä sävyä, mutta alkaa huumorintaju olla lopussa tämän keskustelun kanssa. Toinen toistaan värikkäämpiä juttuja keksitään jatkuvalla syötöllä jotta saataisi meidän asiakkaat pois.
Toivottavasti vaatteet myös mieluisia ja käyttöä tulee.:) Tervetuloa ostoksille verkkokauppaan kunhan mieheni saa tekniset säädöt valmiiksi.-Nipsula-
Jouduit varmaan poliisille erittelemään, mitkä näistä viesteistä ovat valetta ja mitkä totta.
Niin ois ihan kiva tietää, että mikä täällä on valetta sitten.
Eriteltyinä on loukkaavat ja valheelliset kommentit, kuten tämä väite että toiminta on rikollista, syytetään muita omista virheistä, syytökset valehtelusta, syytökset siitä että emme toimita tuotteita, ja kaikkein paras kommentti: 200tilausta viikoittain joten voi häipyä maasta jos tulee liian kuumat paikat. Kaikki mikä on valhetta, antaa aiheen tutkinnalle. Ymmärtänette sen että tällä toiminnalla saatetaan tahallisesti kaikki siihen uskoon että täällä toimii epärehellinen yrittäjä, huijari ja ties mitä muuta.
Aikani jaksoin katsella tätä homma mutta koska lähtee niin pahasti lapasesta ja syytökset sen kun kovenee, asia on viety eteenpäin.
Meitä ei enää herjata ja loukata asioista jotka eivät pidä paikkaansa eivätkä ole meidän syytä. (Kuten postin ongelmat jotka ovat jo oma lukunsa ja sitäkin tutkitaan.)
Edelleen painotan ottamaan asioista selvää ennen omien johtopäätösten tekemistä ja valheiden levittämistä yleisillä keskustelupalstoilla.
-Nipsula-
Te, jotka olette kirjoittaneet tänne aivan totuudenmukaisesti ja voitte vannoa asian oikeudessa ja teillä on tallella meilejä, niin kopsatkaa aiempi kirjoituksenne uuteen viestiinne ja kertokaa, että tämä viestinne oli ja on täysin totta.
Olis kiva tietää, kuinka paljon täällä on ollu paskapuhetta ja valhetta.
Mitä Posti on vastannut, kun olet kysynyt hukkuneistä kirjeistä? Tutkitaanko asiaa siellä? Onko kirjeiden katoamiset poliisilla kenties tutkinnassa?
Te, jotka olette kirjoittaneet tänne aivan totuudenmukaisesti ja voitte vannoa asian oikeudessa ja teillä on tallella meilejä, niin kopsatkaa aiempi kirjoituksenne uuteen viestiinne ja kertokaa, että tämä viestinne oli ja on täysin totta.
Olis kiva tietää, kuinka paljon täällä on ollu paskapuhetta ja valhetta.
Samaa mieltä!
-Nipsula-
Mitä Posti on vastannut, kun olet kysynyt hukkuneistä kirjeistä? Tutkitaanko asiaa siellä? Onko kirjeiden katoamiset poliisilla kenties tutkinnassa?
Tutkitaan asiaa, reklamaatioihin ja selvityspyyntöihin on tullut tähän mennessä aina sama vastaus joka on kirjoitettu postin valmiille pohjalle, muutettu nimikohtaan vain asiakkaamme nimi.
Kirjalliseen selvityspyyntöön ei vielä ole vastattu. Viimeisimpänä postille lähti lista kaikkien asiakkaiden tiedoista,jotka eivät ole kirjeitään saaneet/ovat viipyneet matkalla. Tähän ei vastausta vielä.
Poliisi odottaa tätä kirjallista vastausta ennenkuin alkaa tutkimaan asiaa.
Että kaikkemme on tehty jotta joskus mysteeri selviää ja siirrytty täysin kokonaan seurattaviin lähetyksiin, ensimmäistäkään kirjettä joissa katoamisvaara on, ei meiltä enää ole lähtenyt.
Oliko vielä muuta?
-Nipsula-
entä kuka pölli sähköpostit?
Ei tietääkseni kukaan ja kaikkiin vastataan,välillä viiveellä mutta vastataan. Mikä juttu tämä nyt taas on?
Sen tiedän että hotmailista lähetetyt/sinne lähteneet viestit ei kulje oikein.
Meiltä menee kuittaus kun viesti on saapunut perille ja siihen vastataan, käytössä itsellä myös lukukuittaus, eli kun asiakas on lukenut meidän meilin, siitä tulee kuittaus meille.
-Nipsula-
sivuilla olevasta keskustelusta?
Asiakas 1 Edelleen odotan yhteydenottoasi!
Eilen 10:58 · Tykkää
Nipsula Sähköpostia sinulta ei ole tullut tuonne asiakaspalvelu@nipsula.fi-osoitteeseen, kokeiletko laittaa uudelleen niin tiedän mistä on kyse, kiitos!
Eilen 11:00 · Tykkää
Asiakas 2 mä laitoin myös postia jokin aika sitten fb.n kautta.
Eilen 11:15 · Tykkää
Asiakas 3 Minäkään en ole saanut vieläkään vastausta :(
Eilen 11:20 · Tykkää
Asiakas 3 ja olen siis lähettänyt postia 19.12 ja ssanut siihen kuittauksen että vastataan parin päivän sisällä....
Eilen 11:21 · Tykkää
Nipsula Kaikkiin vanhempiin on kyllä vastattu,kokeilen laittaa myöhemmin viestit uudelleen. Jos vastausta ei tule, ilmoittakaa.
Eilen 11:52 · Tykkää
Asiakas 4 Minä myös odottelen s-postia koskien marraskuussa tilaamaani haalaria...laitoin postia sinulle viime viikolla ja viimeksi eilen, vastaisitko mahdollisimman pian.
Eilen 11:53 · Tykkää
Asiakas 5 Samoin minä odottelen spostivastausta...
Eilen 12:06 · Tykkää
Asiakas 6 minä odottelen karkkipinkkihousuja!
Eilen 12:36 · Tykkää
Asiakas 7 Mulle ei tullut seurantakoodia??
3 tuntia sitten · Tykkää
Asiakas 8 munkaan säpövastausta ei kuulu..
3 tuntia sitten · Tykkää
oletko mielestäsi toiminnut asiallisesti ja oikein antaessasi asiakkaitten odotella ja odotella ostettuja tuotteita?
Oma kokemus!!!
En mustamaalaa, vaan puhun tosiasiaa omasta kokemuksestani kun tilasin vaatteita.
On töykeää väittää valheeksi omaa ja muutamien lähimpien ystävieni kokemusta. Vaatteet on upeita ja tekijälle suotu hieno kädentaito, mutta osittain palvelu tökkii todella pahasti, harmillista.
Hieman kyllä ihmettelen, miten viitsitään syyttää viivästyksistä Itellaa kun yrittäjä ei ole itse saanut toimitettua postiin 3kk takaista tilausta ja tämä ei ole todellakaan ainut tapaus kun viivästyksen syy on itse yrittäjä eikä Itella!
Itse sain oman tilaukseni 1,5kk sisällä vaikka toimitukseksi luvattiin 1-2 vkoa ja posti kyllä toimitti paketin todella nopeasti minulle, eli kyseessä oli vain yrittäjän oma viivästys.
Ymmärrän toki sen että Itellakin saattaa mokailla mutta missä vaiheessa yrittäjä ottaa vastuun niistä viivästyksistä joihin on itse syypää. En usko että sallittua vierittää kaikkea syytä Itellan syyksi kun useimmissa tapauksissa syy on oikeasti yrittäjässä.
Minua henkilökohtaisesti hävettää todella paljon että menin useille ystäville ja tuttaville suosittelemaan Nipsulan ihania vaatteita ja nyt ku he ovat saaneet odottaa pitkiä kuukausia tilauksiaan niin tuntuu että saan itsekkin paheksuvia ajatuksia kun menin hehkuttamaan kyseistä yritystä. Tuollaisesta kohtuuttomasta viivästyksestä, jossa tilaus oli tarkoitettu pukinkonttiin (jonne se ei ehtinyt) oli seurauksena kaupanpurku, todennäköisesti on tulossa myös toinen kaupanpurku kun toinenkaan tilaaja ei jaksa odotella enää parin kk:n takaista tilaustaan ja pelkää että vaate on nopeasti kasvavalle vauvalle jo liian pieni. En uskalla suositella yritystä eteenpäin, enkä tilata enää itse ja harmittää kyllä kovasti kun vaatteet on niin ihania. Kaveripiirissäni olisi muitakin innokkaita tilaajia ollut mutta kyllähän tieto kulkee niin eivät he haluakkaan tilata tai paremminkkin uskalla. :( Ilmiselvää on kuitenkin se että yrityksen toiminnaassa on vikaa paljon jos ja kun löytyy todella paljon tyytymättömiä asiakkaita! Ei kukaan turhasta valita.
aika monet kyselevät parikin kuukautta sitten maksettujen perään