Lastenvaatteita tilauksesta valmistava Nipsula - menee hermo!
Olen tilannut kuukausi sitten sieltä lapselle puvun, maksanut sen heti ja postia vaan ei kuulu. Yrityksen "nettisivuilla", jotka ovat siis facebookissa, on jatkuva valitusvirsi yrittäjän toimesta, kuinka posti hukkaa paketteja ja kuinka posti viivästyttää. Muka vie tilaustuotteita ajallaan postiin, mutta kirjeet kuulemma seikkailevat postissa viikkotolkulla. Kuitenkin sivustolla monet postia saaneet kertovat, kuinka kirjeissä on leima pari päivää ennen saapumispäivää vaikka yrittäjä on kertonut vieneensä (muka) kirjeen viikkoja sitten postiin.
Yrittäjällä on ollut myös tilausruuhkaa, joten siitä syystä mittatilaustöitä tilanneet odottavat tilauksiaan, mutta kuitenkin samaan aikaan yrittäjä valmistaa tuotteita ns. Heti valmiit tuotteet -myyntikansioon.
Onko täällä ketään joka on tilannut ko. yrityksestä? Itse en enää koskaan erehdy täältä tilaamaan yhtään mitään. Sääli yrittäjää. Hän tekee ihan ok ompelujälkeä ja töille olisi tilausta. Ilmeisen huonolla organisoinilla ja logistiikalla selvästi sössii koko homman.
Kommentit (240)
oletko mielestäsi toiminnut asiallisesti ja oikein antaessasi asiakkaitten odotella ja odotella ostettuja tuotteita?
Ja itse ainakin toivon vain hyvää ko. yrittäjälle, toivottavasti kääntää tilanteen edukseen, vaatteissa kun ei ole moitteen sanaa.
Uhkailu, kiristys ja lahjonta.. tuli vaan mieleheni.:)
Kaikilla on oikeus valita mistä vaatteenssa lapsille tilaa. Itse harkitsen kyllä kertaalleen käytänkö erästä yritystä enää. Se älähtäää johon kalikka kalahtaa vai miten se meni..Alkaa tuntua ja näyttää todella oudolta touhu kun lukee firman kirjotuksia.
Onneksi asiakkailla on vara valita..
Kaikilla on oikeus valita mistä vaatteenssa lapsille tilaa. Itse harkitsen kyllä kertaalleen käytänkö erästä yritystä enää. Se älähtäää johon kalikka kalahtaa vai miten se meni..Alkaa tuntua ja näyttää todella oudolta touhu kun lukee firman kirjotuksia.
On tuo sama numero ollut kaikilla kaikilla yritystieto sivuillakin siitä asti kun yritys on perustettu. Erikoista sinäänsä et ihmiset eivät osaa soittaa tilaustensa perään. Toivottavasti saa asiansa hoidettua kuntoon ja jatkaa toimintaa keskusteluista huolimatta. Joku oli maininnut että lopettaa mittatilaustyöt, tämä ei pidä paikkaansa vaan myös tulevan verkkokaupan valikoimisssa on vaihtoehto tilata mittatilaustöitä. Ihan vinkkinä lopuksi tilauksia odottaville: Ensin yhteys yrittäjään(Sähköposti,puhelin,Fb) Jos ei saa sovittua asiaa yrittäjän kanssa sen jälkeen voi ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen josko he saisivat selvitettyä asian. Mikäli yrittäjä ei vielä kuluttaja-asiamiehenkään tiedusteluihin vastaan voi asiasta tehdä rikosilmoituksen. Huomaattehan kuitenkin että mikäli asiassa ei ole tapahtunut mitään rikosta/ilmoitus on perätön voi myös ilmoittaja joutua vastuuseen. Huvikseen ei kannata mennä rikosilmoituksia edes suunnittelemaan.
jos yrittäjä ei ole toimittanut tuotetta/palauttanut rahoja useista tieduisteluista huolimatta ja jos tätä on jatkunut pitkään. Ihan rikoksen tunnusmerkistön täyttäviä seikkoja ovat nämä asiakkaat tuoneet julki, ei tuohon kannata enää kulutta-asiamiestä sotkea, koska kyseessä ei ole yhden yksittäisin asiakkaan tilanne vaan ison asiakasjoukon tilanne.
Ja ihan vinkkinä: rikosilmoitus olisi perätön jos tuotteensa/rahansa saanut asiakas väittäisi, ettei ole saanut mitään ja tekisi rikosilmoituksen.
Nämä ilmitulleet tapaukset täyttävät jo sinällään rikoksen tunnusmerkistön ja siten olisi hyvinkin aiheellista tehdä se rikosilmoitus - eikä siitä seuraa ilmoittajalle mitään harmia :)
Ehkä yrittäjäkin heräisi tilanteeseen ja alkaisi toimimaan jos ymmärtäisi, että maksettujen ja tilattujen tuotteiden toimittamatta jättäminen on rikos.
Liittymättä mitenkään keskustelun yritykseen haluan tuoda esiin, että Postin toiminta tosiaan on loppuvuotta kohden heikentynyt. Itse olen ihan yksityishenkilö, joka lähettää ja vastaanottaa paljon. Nimenomaan loppuvuotta kohden postituksen alkoivat olla rikkonaisia, toimitus tuntui kestävän ja olen joutunut tekemään kolmesta lähetyksestä katoamisilmoituksen. Ei ole enää siis mitenkään harvinaista, että postia hukkuu! Yksityishenkilö tosin saa vain vastauksen, että mitään ei voi tehdä, jos lähetystunnusta ei ole.
Liittymättä mitenkään keskustelun yritykseen haluan tuoda esiin, että Postin toiminta tosiaan on loppuvuotta kohden heikentynyt. Itse olen ihan yksityishenkilö, joka lähettää ja vastaanottaa paljon. Nimenomaan loppuvuotta kohden postituksen alkoivat olla rikkonaisia, toimitus tuntui kestävän ja olen joutunut tekemään kolmesta lähetyksestä katoamisilmoituksen. Ei ole enää siis mitenkään harvinaista, että postia hukkuu! Yksityishenkilö tosin saa vain vastauksen, että mitään ei voi tehdä, jos lähetystunnusta ei ole.
Minä en ole samaa huomannut omissa saapuvissa tai lähtevissä lähetyksissä eikä ole töissäkään tullut vastaan moista ongelmaa. Jonkun verran myöhästymisiä (päivän verran) on ollut, mutta yhtään rikkonaista lähetystä en ole nähnyt. Kannattaa pakata kunnolla niin kestävät lajittelun, kirjekuori ei kestä kovin hyvin paksuissa lähetyksissä, kannattaa pakata kupla- tai tuplapussiin niin eivät hajoa matkalla. Vaatteiden lähettämiseen voi myös ulkomailta ostaa muovisia pakkauspusseja, ne ovat kokemukseni mukaan olleet todella kestäviä.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1311&_nk…
t. se, joka aikaisemminkin on puhunut postittamisesta ja palveluiden myymisestä
postitan säännöllisesti (huutonet) ja ostan paljon myös netistä, koskaan ei ole ollut ongelmia postitusten kanssa eikä mikään ole hävinnyt - välillä olen ihmetellyt, kuinka vajavaisten osoitetietojen kanssa posti tulee välillä perille (nyt joulun alla saimme tuttavperheeltä paketin, jossa oli oikein ainoastaan nimi ja postitoimipaikka, katuosoite oli täysin väärä jne., asumme isossa kaupungissa, mutta silti tuo paketti tuli perille, ainoastaan päivän viivytyksellä).
En ole uskaltanut, kaveri oli aiemmin tilannut, mutta aioin pukin konttiin tilata jo marraskuun alkupuolella, mutta silloinkin oli seinä täynnä eri asiakkaiden kyselyjä. Ja kaiken huipuksi poistaa niitä negatiivisia kommentteja ja itkee sitten kun kukaan ei huomaa positiivisia kommentteja...mitähän varten. Kuluttaja-asiamies saisi ottaa pikkaisen yhteyttä tuohon yrittäjään...
Oon kans sivusta seurannu ja en usko että posti kadottaa lukuisia lähetyksiä tai että ne viikko tolkulla postissa seikkailee.Etenkin kun postileimat kuorissa on tosiaan ihmisten kertomana parin päivän sisältä.en ikinä uskaltais tilata tuolta.
on tilannut sieltä ja kesti ja kesti. Mekko oli kyllä kiva. aktselin Facebookista sitä seinää ja se oli täynnä kärsimättömien tilaajien juttuja. Ompelija kertoi, että tosiaan paljon paketteja oli kadonnut postissa ja hän tekee uudet. SElvää valehtelua. Ei sellaista Suomessa jatkuvasti tapahdu, pari kertaa voi sattuakin. Kunhan yrittää pelata aikaa, kun ottaa liikaa tilauksia eikä ehdi ommella. En tilaisi.
Minulla oli mielessä paljon lisää tilattavaa tuolta, mutta on se ensimmäinenkin tilaus yhä saamatta niin en tilaa sieltä kyllä mitään enää! Harmittaa. Ehkä tosiaan pitäisi ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen...
Nyt tajuaa sentään tehdä jo tutkintapyynnön postin toiminnasta...saa nähdä kuka ne paketit on jemmannut. Toivottavasti asia selviää ja yritys jatkaa toimintaansa paremmalla onnella.
otettu tilauksia, rahat saatu ja nyt ei kiinnostakaan toimittaa tilauksia. Siltä vähän näyttää tuo toiminta. Hölmö yrittäjä, kun ei tajua hoitaa hommaansa, kun noinkin paljon on saanut asiakkaita ja tilauksia.
on otettu liikaa tilauksia ja niistä rahat pois
Vaatteet on kyllä kivoja ja meinasin sieltä jotain tilatakin, mut taitaa jäädä kaupat tekemättä noiden fb-tekstien lukemisen jälkeen. Harmi. Tietääkö kukaan, onko homma koskaan toiminut ko. firmalla, vai onko tää omituinen säätäminen ihan uusi juttu? Ihmetyttää vaan kun ilmeisen paljon tilauksia ja fb-fanejakin on saanut. Tuolla menolla kyllä asiakkaat häviää..
syytetään postia, mutta sitten kuitenkin lähetetään tuotteita - eli tuotteita ei alunperin olla lähetetty, koska nyt jaellaan lähetystunnuksia.
Aika rankkaa syytöstä postia kohtaan, mielenkiintoista nähdä miten asiassa käy - tuskin postikaan nielee moisia syytöksiä tuosta vaan.
Lupaa vastata sähköposteihin, ei vastaa. Sanoo että on postittanut alkukuusta, postia ei näy ei kuulu mutta yrittäjää ei yhtään huoleta, että asiakas ei saa postia. Onko katoamisilmoituksen tekeminen postiin lähettäjän vai vastaanottajan asia? Jos tilausta on ylipäätään koskaan edes postitettu...
Tulee olo, että kun on tilauksesta rahat saanut, niin muulla ei ole väliä.
Tässä ketjussa on valtaosin keskustelu mielestäni ollut asiallista, mutta muutama mätä omena mahtuu joukkoon kuten aina av:lla. Hyvää uutta vuotta kaikille!