Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avasin eilen joululahjani mieheltäni ja pistin takaisin pakettiin. Olenko ilkeä?

Vierailija
19.12.2011 |

Miehelläni on taipumus ostaa lähes tuhannen euron edestä minulle lahjoja, jotka ovat sinnepäin. Vihaan esimerkiksi huomattavasti tiettyjä korumerkkejä ja timantteja, sekä meillä on aika erilainen maku loppujen lopuksi. Mieheni myöskin on aika epäkätevä ja en tarvitse ihan kaikkia niitä elektronisia härpäkkeitä, joita hän jakaa.

Moni joulu on päättynyt niin, että kaikilla on paha mieli ja joulu pilalla. Minua harmittaa raha, joka on käytetty täysin älyttömiin lahjoihin ja häntä harmittaa, että hän on suurella rakkaudella laittanut minuun niin paljon rahaa ja aikaa lahjoihin, jotka on huolellisesti valittu. Hänellä on aina mielettömät tarinat lahjojen ajatuksista.

Teen tämän siksi, että voin viikon totutella ajatukseen, että yli tonnilla tulee taas romua ja paskaa ja osaan kuitenkin esittää olevani kiitollinen ja onnellinen.

Miten itse hoitaisit ongelmamme? Hyvät neuvot on kalliita lasten joulun takia.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kuuntelin kaikki joululahjalevytkin ennen aatto kun etsin paketit ja kuuntelin salaa.

Avaan nytkin vaik olen jo 37 kaikki lahjat jos vaan löydän.

On jänskää kun saa avata salaa silleen, ettei kukaan huomaa et lahja on avauttu.

Mies kyl tietää tän taipumukseni ja yrittää aina löytää uusia piiloja mut mä oon aina löytänyt ne.

Tää on meidän oma peli ja ihanaa.

Mut joo, ei meillä tonnin lahjoja tai timangeja ostellaa...

Vierailija
22/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden Finlandia-ehdokas ja kovasti kehuttu kirja. Kyllä kelpaisi minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edelleenkään tajua mitä järkeä aikuisten on ostaa toisilleen kaikkee paskaa edes KYLLÄ-listalta? Eikä joulua voi vaan olla ja rentoutua, käydä sitten yhdessä alennusmyynneillä. Mitä hohtoa siinä on jos toivoo jotain pari juttua ja sitten saa ne?

Ei siitä ole mitään iloa, että sanoo toiselle, haluan uuden läppärin ja toinen ostaa uuden läppärin. Missä on ajatus ja antamisen ilo. Toihan on vain tekninen suoritus, jopa inssille. ap

Haluat siis erilaisen miehen... Sellaisen, joka OSAA lukea ajatksesi pienistä vinkeistä :D

Mutta juuri tuo on syy, että meillä ei osteta joululahjoja toisillemme. Ennemin ostamme yhdessä jotain huonekaluja, valaisimia, elektroniikkaa ja joulu toimii vain tekosyynä tehdä hankinta, joka ei ole ihan välttämätön, mutta silti olempien haluama.

Vierailija
24/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohtona on se, että ne on juttuja, joita ei itse raaski ostaa ja tästä voi päätellä, että meillä on miehen kanssa omat rahat...

Niin juu, että on kiva lypsää toista jotta saisi itse jotain hienoa? :/

ja nimenomaan asioita, jotka ovat minulle ja joita itse en henno ostaa. Kuten ne alumiinitikkaat, joilla ylettyy paljon paremmin vaihtamaan kattolamppuja kuin kiipeämällä pöydälle asetetulle tuolille.

Toki voisin ostaa tuon kaiken itselleni omilla rahoilla, mutta koska mies haluaa antaa lahjan (enkä minä halua kieltää antamisen iloa), niin miksi emme tekisi näin? Sinulta se ei ole pois. Ja se 30 000 euron hintainen auto viime jouluna oli minusta lahja, jota en nyt niin hurjasti tarvinnut, mutta kun mies ei muuta keksinyt, niin osti sen. Siksi mieluummin lista kuin turhia yllätyksiä.

Vierailija
25/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla provo tämäkin

Vierailija
26/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörimieheni ei oikein osaa ostaa minulle lahjoja. Tosin se ei ole mieheni vika vaan se että en välitä juuri mistään tavaroista ja minulla on kaikkea mitä välttämättä tarvitsen. Ja minulla on rahaa ostaa kaikki mitä haluan.

No en jätä miestä pulaan ja ostelemaan tuskissaan jotain tarpeetonta. Vaan kirjoitan "joulupukille" kirjeen ja annan sen miehelle toimitettavaksi "eteenpäin".

Tänävuonna toivoin jakkaran ja esitin että mies voisi tehdä sen lasten kanssa. Yksi päivä lapset oli onnesta soikeana kun tulivat tallilta ja olivat isin kanssa touhunneet jotain "salaista"...

Muuten toiveeni oli vaan joulumieltä ja salmiakkia... Simppeliä kun kerron tarkkaan mitä karkkeja haluan jne. niin saan sitä mitä haluan.

ap:lle suosittelisin kanssa että jatkossa kirjoittaa "joulupukille" tarkan ja hyvin yksilöidyn listan ja pyytää joulupukkia valitsemaan siitä listalta jotain jota tuo.

Tai sitten sovit että mies antaa sinulle kuitit että voit koettaa vaihtaa tarvittaessa jotain lahjoja jos koet sen tarpeelliseksi.

Tai sittne kylmästi joulun jälkeen pistät myyntiin ne uudet ja vanhat lahjat esim. huutonettiin joille ei ole käyttöä. Ehkä mies herää sitten huomaamaan että ei sillä turhalla tavaralla ole enää samaa arvoa kuin ostettaessa ja vie vaan turhaan tilaa jos kukaan ei käytä.

Joulumieltä ap:lle joka tapauksessa.

Vierailija
27/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edelleenkään tajua mitä järkeä aikuisten on ostaa toisilleen kaikkee paskaa edes KYLLÄ-listalta? Eikä joulua voi vaan olla ja rentoutua, käydä sitten yhdessä alennusmyynneillä. Mitä hohtoa siinä on jos toivoo jotain pari juttua ja sitten saa ne?

Ei siitä ole mitään iloa, että sanoo toiselle, haluan uuden läppärin ja toinen ostaa uuden läppärin. Missä on ajatus ja antamisen ilo. Toihan on vain tekninen suoritus, jopa inssille. ap

Tajuatko että haluat juuri sinun mieleisiäsi lahjoja, mutta et halua niitä etukäteen kertoa ja sitten suutut jos mies ei ole lukenut ajatuksiasi. Kuulostaa tosi lapselliselta. Taitaa olla eka kerta kun tällä palstalla totean että: "kasva aikuiseksi ap".

Toisekseen kun väität valmiilta listalta ostamista "tekniseksi suoritukseksi" niin käyttäähän mies sinuun niitä omia rahojaan silloin eli ei ole sama kun kävisit itse ostamassa. Ja jos haluat juuri tiettyjä lahjoja mielesi mukaan niin joko ostat ne itse tai kerrot selvästi kunnolla mitä haluat.

Ap:n ekan kirjoituksen jälkeen harmittelin ap:n miehen tyhmyyttä mutta nyt vain käy sääliksi mies parka. Vaimo suostuu vain kertomaan mikä ei käy mutta ei sano mitä haluaa. Ja juuri mihinkään ei ole tyytyväinen. Kuulostaa tosi kurjalta käytökseltä sekä miestä että lapsia kohtaan kun noin pilataan joulu jonka ainakin itse koen ennemmin lasten juhlaksi. Vaikka joku saamani lahja ei mielyttäisikään en todellakaan alkaisi riitelemään siitä ja pilaamaan lasten joulua tuollaisella asialla.

Toivottavasti tämä on provo...

Vierailija
28/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

USEIN SIIS SANON MIEHELLENI: olisipa kiva jos saisin lahjaksi vaikka kirjoja ja suklaata ja viinipullon! Mitä näistä et ymmärtänyt?

Lukiessamme Hesaria usein kommentoin, että katohan, uusi Esko Valtaojan kirja. Oispa kiva tai katsohan uusi Naomi Klein, sekin ois kiva lukea. Suklaata saa marketista, olen kaikkiruokainen sen suhteen ja punaviini on yleensä hyvää!

Mieheni on tavaralla rakastaja, hän haluaa ostaa hienoja ja ylikalliita lahjoja. Ja hänet on tuhannesti ripitetty, että koruja on hankala ostaa, kun toisen makua ei tunne ja yhtään alusvaatehepenettä en enää tarvitse, urheilurintsikat ois kivemmat!!!

Ehdotuksia olen viljellyt koko vuoden, mutta miehelläni on makunsa ja minulla omansa, hän ei vain ymmärrä, että ne eivät kaikesta huolimatta kohtaa, vaikka kuinka jankkaan.

ap

Vierailija
29/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla, että miehesi on ns. harmiton hölmö. Elää fiiliksellä ja haluaa toteuttaa itseään. Kun teillä ei kai rahasta ole pulaa niin koita nauttia miehesi vilpittömästä innostuksesta ja antaa hälle tilaa.

Vierailija
30/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

USEIN SIIS SANON MIEHELLENI: olisipa kiva jos saisin lahjaksi vaikka kirjoja ja suklaata ja viinipullon! Mitä näistä et ymmärtänyt? Lukiessamme Hesaria usein kommentoin, että katohan, uusi Esko Valtaojan kirja. Oispa kiva tai katsohan uusi Naomi Klein, sekin ois kiva lukea. Suklaata saa marketista, olen kaikkiruokainen sen suhteen ja punaviini on yleensä hyvää! Mieheni on tavaralla rakastaja, hän haluaa ostaa hienoja ja ylikalliita lahjoja. Ja hänet on tuhannesti ripitetty, että koruja on hankala ostaa, kun toisen makua ei tunne ja yhtään alusvaatehepenettä en enää tarvitse, urheilurintsikat ois kivemmat!!! Ehdotuksia olen viljellyt koko vuoden, mutta miehelläni on makunsa ja minulla omansa, hän ei vain ymmärrä, että ne eivät kaikesta huolimatta kohtaa, vaikka kuinka jankkaan. ap

Siinä se ero. Minäkin sanon usein, että onpa kiva ilma eikä mies silti tajua laittaa minulle puolipilvistä säätä pakettiin. Vaikka miten sen kivuutta toistelen!

Vierailija
31/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

USEIN SIIS SANON MIEHELLENI: olisipa kiva jos saisin lahjaksi vaikka kirjoja ja suklaata ja viinipullon! Mitä näistä et ymmärtänyt? Lukiessamme Hesaria usein kommentoin, että katohan, uusi Esko Valtaojan kirja. Oispa kiva tai katsohan uusi Naomi Klein, sekin ois kiva lukea. --Ehdotuksia olen viljellyt koko vuoden, mutta miehelläni on makunsa ja minulla omansa, hän ei vain ymmärrä, että ne eivät kaikesta huolimatta kohtaa, vaikka kuinka jankkaan ap

Siinä se ero. Minäkin sanon usein, että onpa kiva ilma eikä mies silti tajua laittaa minulle puolipilvistä säätä pakettiin. Vaikka miten sen kivuutta toistelen!

Mies ei tajua noita vihjeinä eikä muista niitä lahjaa ostaessaan. JOko voit manata miehen ymmärtämättömyyttä maailman tappiin tai sitten tehdä asialle jotain, eli antaa selvempiä lahjaideoita. Toista et voi muuttaa, omaa käytöstäsi voit.

Vierailija
32/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän valkkaa niistä jonkin. Näin saan mieleisen lahjan mutta jonkinlainen yllätysmomenttikin säilyy, ja mies pääsee (rajoitetusti) noudattamaan omaa makuaan ja näkemystään. Näin siis ns. päälahjan kanssa toimimme; tämän lisäksi hän yleensä hommaa lisäksi jonkin lisälahjan tyyliin suklaata tai/ja villasukat.

Kuten näkyy, emme lahjo toisiamme kovin runsaasti jouluna; enemmän annamme tietysti lapselle.

Vierailija
33/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi kertoa miehelle mitä haluaa lahjaksi? Jos valmiiksi jo tietää, että miehen maku ei ollenkaan vastaa omaa makua, niin kaiva vaikka netistä valmiiksi kuvat koruista, joista pidät. Ostaa jonkun niistä. Tai mitä tahansa muuta, jota nyt haluatkaan saada lahjaksi.

Jos mies ei vieläkään ymmärrä niin pyydä lahjakortti, tekosyynä voi käyttää sitä, että joulun jälkeen kaikki on kuitenkin alennuksessa tai haluat sovittaa vaatteita ennen ostoa tms.

Ihan ok katsoa lahjat jo valmiiksi, jos et ole tarpeeksi hyvä näyttelemään ihastunutta, kun ne inhokkilahjat yllättävät aattona. Lahjojen vuoksi ei kannata pilata joulua tappelemalla.

Vierailija
34/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa lahjaa, jota on pyydetty! Hän haluaa osoittaa oman mielikuvituksensa, rakkautensa ja kekseliäisyytensä ostamalla JOTAIN NIIN HIENOA, ETTEN EDES TIEDÄ SEN OLEMASSA OLOSTA.

jos sanon hänelle, että osta se ja se kirja, hänestä se on tylyä ja tympeää, sekä hän ei näe siinä mitään iloa!

Olen joka vuosi sanonut, että minulle riittää hyvä kirja, suklaa ja punkku. Hän ei voi ostaa niitä minulle lahjaksi, kun se ei ole riittävän omaperäistä ja hienoa.

ap

ei voi kertoa miehelle mitä haluaa lahjaksi? Jos valmiiksi jo tietää, että miehen maku ei ollenkaan vastaa omaa makua, niin kaiva vaikka netistä valmiiksi kuvat koruista, joista pidät. Ostaa jonkun niistä. Tai mitä tahansa muuta, jota nyt haluatkaan saada lahjaksi.

Jos mies ei vieläkään ymmärrä niin pyydä lahjakortti, tekosyynä voi käyttää sitä, että joulun jälkeen kaikki on kuitenkin alennuksessa tai haluat sovittaa vaatteita ennen ostoa tms.

Ihan ok katsoa lahjat jo valmiiksi, jos et ole tarpeeksi hyvä näyttelemään ihastunutta, kun ne inhokkilahjat yllättävät aattona. Lahjojen vuoksi ei kannata pilata joulua tappelemalla.

Vierailija
35/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta romua ja roinaan siltäkin tulee usein. Käytän kerran pari tai pistän hetkeksi esille, sitten niillä on taipumus kadota... (huuto.net, lahjon jotain muuta niillä tai kirpparille)

Hymyile vaan, toiselle tulee hyvä mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän