Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?

Vierailija
04.04.2012 |

miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?

Kommentit (4735)

Vierailija
1641/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja epävakaapersoonallisuushäiriö 😂😀

Vierailija
1642/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja narsistinen,epäsosiaalinen,huomiohakuinen ja epäluuloinen persoonallishäiriö😀😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkolahjaisen äo kun on 70-85 niin sehän voitaisi luokitella ihan normaaliksi äo:ksi jos tää yhteiskunta olisi järkevä. Mutta tosta alas menevä äo on epänormaalia😀

Kyllä 70-85 on aika tautisen typerä. Etenkin tuon haarukan alapää.

Vierailija
1644/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jakomielitauti eli skitsofrenia😀😂

Olen tuosta yksinpuhelustasi vähän kyllä saanutkin sen vaikutelman, ettet ihan täysillä käy.

Vierailija
1645/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikkolahjaisen äo kun on 70-85 niin sehän voitaisi luokitella ihan normaaliksi äo:ksi jos tää yhteiskunta olisi järkevä. Mutta tosta alas menevä äo on epänormaalia😀

Minkä haarukan alapää? 😀

Vierailija
1646/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jakomielitauti eli skitsofrenia😀😂

Olen tuosta yksinpuhelustasi vähän kyllä saanutkin sen vaikutelman, ettet ihan täysillä käy.

No ei minä olen vaan crazy😀

Vierailija
1647/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äö:llä ei ole muuta väliä kuhan et oo kehitysvamma en😀

Miksi joka toinen kirjoittaa ja sanoo ÄÖ, kun lyhenne tulee sanoista ÄlykkyysOsamäärä. Jos osallistuu älykkyyttä koskevaan keskusteluun, pelkästään tämän yhden asian opettelemalla välttyy antamasta itsestään... hmm.. tietynlaista kuvaa. :)

Vierailija
1648/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ösämäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äö:llä ei ole muuta väliä kuhan et oo kehitysvamma en😀

Miksi joka toinen kirjoittaa ja sanoo ÄÖ, kun lyhenne tulee sanoista ÄlykkyysOsamäärä. Jos osallistuu älykkyyttä koskevaan keskusteluun, pelkästään tämän yhden asian opettelemalla välttyy antamasta itsestään... hmm.. tietynlaista kuvaa. :)

Oho on tullut ajatusvirhe 😀

Vierailija
1649/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, musta tuntuu, että äitini puolen suku on noita täynnä. Serkkuni on aina ollut "outo" ja lapsellinen. Vasta aikuisena olen tajunnut, että nykypäivänä hänetkin varmaan jotenkin diagnosoitaisiin, mutta eipä sitä tehty 60-70-luvuilla, jolloin hän oli lapsi.

Tyyppi tuntuu jääneen ihan lapsen tasolle. Huumori on pierutasoa, naureskellaan jollekin Petri Nygårdin biisille ja luukutetaan sitä räkätyksen säestämänä kerta toisensa jälkeen. Sosiaaliset taidot ovat muutenkin nollassa. Serkun mielestä on tosi hauskaa röyhtäillä ja piereskellä mahdollisimman äänekkäästi sukujuhlissa, kuten valitettavasti aikoinaan siskoni ristiäisissä ja minun häissäni. Hän myös järjestää syömisspektaakkeleita julkisissa tilaisuuksissa. Saattaa lohmaista juhlissa oikeasti puolikkaan kakun lautaselleen ja syö sen kuin  eläin, röyhtäilee, maiskuttaa ja hekottelee äänekkäästi. Eipä ole tainnut juuri kouluja käydä, mutta on aina saanut suhteilla jotain vahtimestarin tai raksamiehen hommia.

Äitini on vähän samaa sorttia. Kun olin pieni, uskoin äitini juttuja siitä, miten hän muka osaa puhua hyvin englantia ja olisi päässyt Teatterikouluunkin, jos olisi vain kiinnostanut. Noh, mutsini enkuntaidot ovat sitä luokkaa, että hän osaa todella nolon kuuloisesti sanoa please ja sit down (kuulostaa aina siltä kuin hän sanoisi shit down...). Ja taitaapa se teatteripuolikin jäädä äänekkään kännissä hihittelyn ja estottoman räkättelyn tasolle.

Äitini on aina julistanut kovaan ääneen inhonneensa kouluja, koska joka paikassa opettajat ja muut oppilaat olivat niin kamalia. Aikuisena olen tajunnut homman kiikastaneen lähinnä siitä, että äitini on älyllisesti todella tyhmä, vaikka ego onkin paisunut melkoiseksi. Hän aina alleviivaa itseään ja mesoaa aivan naurettavan pieniä saavutuksiaan. Valitettavasti todellisuus on kyllä melkoista junttiutta ja yksinkertaisuutta.

Jostain syystä äitini sattui yhteen isäni kanssa, joka on älyllisesti paljon korkeammalla tasolle (vaikka isäkin on kasvattajana aivan kypsymätön kakara ja tunnetaidot nolla). Isän ja äidin suhde onkin ollut lähinnä sitä, että äiti haukkuu isää omituiseksi, perhostohtoriksi, lukutoukaksi jne. Isä taas häpeää äidin lapsellisuutta ja on tosi yksinäinen, koska ei voi jutella tämän kanssa esim. kirjallisuudesta ja elokuvista. Äiti ei voi ymmärtää eikä sietää sitä, että isällä on sellaisia älyllisiä kykyjä, joista hän ei osaa edes haaveilla.

Minä olen saanut onneksi älynlahjani varmaan isän puolelta. Olen keskimääräsitä jonkin verran fiksumpi. Tämä yhdistettynä perinteiseen kiltin tytön suorittajaluonteeseen on tuonut tullessaan kaksi akateemista tutkintoa ja ammatillisia ja akateemisia meriittejä. No, ne nyt ovat mulle vähän sama juttu kuin se, että joku toinen on tosi lahjakas käsitöissä ja joku toinen musiikissa. Minä olen hyvä lukutoukka :) En siis pidä itseäni minään ylijumalana tai eliittininä kouluviisauteni vuoksi, koska isäni on todiste siitä, että fiksukin ihminen voi olla ihan paska, jos on itsekäs, laiska ja sosiaalinen erakko. Äitini inhoaa lukeneisuuttani ja minua muutenkin päästä varpaisiin. Hän on aina väheksynyt näkyvästi ja kuuluvasti kaikkia saavutuksiani, koska ne ovat sellaisia, jotka menevät häneltä yli hilseen. Siis ihan perusjutut, kuten ajokortin saaminen ja autolla ajaminen.

Pikkusiskoni on tullut äitiini. Kaikki jää aina kesken, koulut, kurssit, autokoulut jne. ja vika on aina muissa, tai sitten "huonoissa hermoissa", joille äidiltä kyllä riittää aina ymmärrystä. Sisko ei pysty suorittamaan loppuun edes kansanopiston ruotsin alkeiskurssia. Kirjoitetussa tekstissä lauseet alkavat pienillä kirjaimilla ja mistään yhdyssanoista nyt ei voi edes haaveilla. Siskoni on ihan aikuinen, 24-vuotias ihminen. Siltikin hän on jotenkin kuin kikatteleva teini ja yrittää koko ajan keksiä keinoja, joiden avulla hän voisi huijata ihmisiltä tai yhteiskunnalta mitä tahansa ilmaista. Hän varastelee mm. vaatteita kirkon hyväntekeväisyysjutuista ja hekottelee kovaan ääneen, kuinka taas lähti Vero Modan käyttämätön takki hänen vaatekaappiinsa, vaikka se oli tarkoitettu Venäjän katulapsille, hehhehh.

Äiti on myös vehdannut avoimesti yli 20 vuotta toisen miehen kanssa. Mies on tätä samaa apukoulujengiä. Ei mitään koulutusta, tekee pimeitä hommia ja hanttihommaa siellä sun täällä. Mies on minun silmissäni todella nolo, 80-luvulle ulkoisesti jämähtänyt pultsari. Äitini palvoo häntä, koska mies on "ihana kovis" toisin kuin isä, ja mies "uskaltaa ajaa autoa kännissä ja istua kuumalle kiukaalle".

Äitini viihtyy tämän apukoulusuhteensa lisäksi kovasti edellä mainitsemani serkkuni ja siskoni seurassa. Se on sellaista loputonta räkätystä, piereskelyä ja "itseään parempina pitävän väen" pilkkaamista, jota en todellakaan jaksa. Huudatetaan Petri Nygårdia, jauhetaan Big Brotherista ja hihitellään alapää- ja pieruvitseille tuntikaupalla.

Muuten tunnen sukuani huonosti, mutta olen aikuisena päätellyt, että tätä "vajautta" on äidin suvussa tosi paljon. Se tosin peitetään helvetin isolla egolla, mouhoamisella ja älykkäiden, työssäkäyvien ihmisten haukkumisella. Kaiken halveksimisesta, ryyppäämisestä, koulujen ja töiden keskeyttämisestä ja lapsellisesta räkättämisestä on tullut normaalia käytöstä. Ja auta armias, jos naapurissa asuu vaikka valtiotieteiden tohtori...oli tohtori kuinka tavallinen ja mukava ihminen tahansa, ovat sukulaiseni heti kyräilemässä ikkunan takana, haukkumassa tätä "eliittiä" ja tekemässä hänelle ihan älytöntä kiusaa, tyyliin puhkomassa pyöränkumit. Siis keski-ikäiset ihmiset.

Ei varmaan tarvitse kauheasti selitellä, miksi minä ja mieheni emme juuri pidä sukuuni yhteyttä. Me kun olemme tätä kaikin puolin halveksuttavaa "parempaa väkeä". Molemmilla on siis korkeakoulututkinto ja töitä, omistusasunto, auto ja ihan ulkomaillakin käydään, kun ollaan olevinamme niin hienoja :)

-unikko

Ei hemmetti, tämä kuulostaa vielä paljon pahemmalta verrattuna omaan junttisukuun, jossa on kyllä muutama korkeasti koulutettu. Onneksi meidän suvussa sentään arvostetaan koulutusta ja työtä, eikä pidetä korkeasti koulutettuja eliittinä.

Silti vain minullakin on häpeä olla köyhien ja junttien lapsi. Geeneissä virtaa adhd:ta, autismin kirjoa, reumaa, dysfasiaa ja oppimisvaikeutta. Koko suku ei sentään sairasta eikä sairaat sukulaisemme ihan täysin apukoululaisia ole, vaan kykeneviä tekemään jopa hoitoalan töitä. Olisipa vanhemmat kuitenkin adoptoineet tai äiti etsinyt paremman miehen.

Tämän takia minulla onkin motiivi olla ottamatta heikompaa miesmateriaalia, oli se sitten normaalilla älyllä varustettu tai ei. En nyt kuvittele diplomaattia saavani mieheksi.

😂 Pelastit päiväni tuolla viimeisellä virkkeelläsi. t: diplomaatti (ei me nyt mitään tavoittamattomia olla)

Vierailija
1650/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni heikkolahjaiseksi arvioitu kuulostaa Asperger-oireiselta. Heikkolahjainen ei välttämättä ole autistinen eikä Asperger-ihminen ole automaattisesti heikkolahjainen.

Vierailija
1651/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on monenlaisia kirjoitti:

Aika moni heikkolahjaiseksi arvioitu kuulostaa Asperger-oireiselta. Heikkolahjainen ei välttämättä ole autistinen eikä Asperger-ihminen ole automaattisesti heikkolahjainen.

Ai kuulostaa vai? Minä luulin et ne kuulostaa indigoilta😀

Vierailija
1652/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä haarukan alapää? 😀

Ai niin nyt mä tajusin siis tuo 70-85 jos äo on vaan 70 niin sit on aika tautisen typerä. No ehkä ton ns. heikkolahjaisuuden raja pitäisi olla 80-85 ja tosta alas päin menevät luokiteltaisi sitten kehitysvammaisiksi😀

Vierailija
1653/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 min niin tää keskustelu menee unten maille😀

Vierailija
1654/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 min

Vierailija
1655/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on monenlaisia kirjoitti:

Aspergerihmiset on monesti jonkun yhden asian huippu asiantuntijoita😀

Vierailija
1656/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Asperger diagnosoitu mutta en mä ole mikään yhden alan mies😀

Vierailija
1657/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään ole kun olen indigoihminen😀

Vierailija
1658/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei hirveän hyvin ole selvinnyt. Hurja ylipaino jonka ottaa jotenkin annettuna. Tai hällä ei säteile syödyn karmean ruokavalion yhteys ylipainoon, selittelee ilmiselvää asiaa geeneillä. Muun muassa. Muita asioita ei viitsi rääpiä.

Ilmeisiä mielenterveysongelmia ja/tai menneisyyden haamuja, joita ei halua käsitellä, vaan mieluummin syö ne piiloon.

Toivottavasti ymmärtää joskus mennä puhumaan asioista ammattilaisen kanssa ja saa elämänsä kuntoon.

Vierailija
1659/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 min

Vierailija
1660/4735 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei hirveän hyvin ole selvinnyt. Hurja ylipaino jonka ottaa jotenkin annettuna. Tai hällä ei säteile syödyn karmean ruokavalion yhteys ylipainoon, selittelee ilmiselvää asiaa geeneillä. Muun muassa. Muita asioita ei viitsi rääpiä.

Ilmeisiä mielenterveysongelmia ja/tai menneisyyden haamuja, joita ei halua käsitellä, vaan mieluummin syö ne piiloon.

Toivottavasti ymmärtää joskus mennä puhumaan asioista ammattilaisen kanssa ja saa elämänsä kuntoon.

Ammattilaisen luona puhuminen on silkkaa ajan hukkaa😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi