Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4732)
Koittakaa kestää ja ymmärtää minua. 🙂
Minun ei oisi pitänyt aloittaa tätä kirjoittelua silloin 2020 vuonna ollenkaan.
Ai niinku nykyisen hallituksen ministerit?
Onneksi teidän ei tarvii sentään kestää mua joka päivä. Vain muutaman kuukauden välein aina muutama päivä. 🙂
Mä oon selvästi jäänyt tähän kirjoitteluun koukkuun. En minä kaikkiin asioihin jää koukkuun,mitä olen harrastanut. Mut jotkut asiat on vaan mulle pakkomielteitä.
Ehkä tää saattaa johtua siitäkin kun minulla on diagnosoitu asperger. Ehkä mulla on diagnosoitu asperger sen takia, kun minä olen härkä horoskoopiltani,ja härillä on vaikeus sopeutua muutoksiin,ihan niinkuin autismin kirjolaisillakin on. Toki tiedän,että autismin kirjolaisia löytyy muistakin horoskoopeista,kun vaan häristä.
Mutta joka tapauksessa johtupa tää mun käytös sitten neurologisesta häiriöstä tai luonnehoroskoopista,niin silti koittakaa kestää ja ymmärtää minua. 🙂
Joo, mun äitini! Ei olisi kyllä selvinnyt ilman mun isää. On äiti hallintotieteiden maisteriksi opiskellut (tilastotieteet taisi olla ja on edelleen helpoimpia yliopistossa opiskeltavia aineita).
Kerran päätti alkaa ammattisijoittajaksi. Hävisi 40000e, kun osti osakkeet kalliilla ja myi ne halvalla. Ei oppinut siitä. Parin viikon päästä sama juttu. Tällä kertaa vaan isompi summa. Oli halunnut saada menetetyt rahat takaisin. Kerran perusti yrityksen, mutta jäi kiinni veropetoksesta. Kun ei pässi tajunnut että verojakin pitää maksella. Sitten opiskeli avoimessa sosiaalitieteiden kandiksi ja nyt pätee lastensuojelussa. Huvittavinta, että pitää itseään älykkäänä, vaikka on kykenemätön ymmärtämään yksinkertaisimpiakaan asioita. Ei vaan tajua sitä itse.
No se pitää sanoa kyl et aspergerin erottaa varmaan härästä siitä,että kun aspergereilla on vaikeeta katsoa toisia silmiin. Tuskin härillä on sellaista vaikeutta,ellei sitten ole härkä asperger. En minä oo kyllä huomannut että minulla olisi vaikeuksia kattoa toisia silmiin. Joku lääkäri tai psykologi oli joskus vaan todennut,että minulla on jotenkin poikkeava kehonkuva.
Eduskunnassa on yksi puolue, jonka edustajista aika suuri osa on heikkolahjaisia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun äitini! Ei olisi kyllä selvinnyt ilman mun isää. On äiti hallintotieteiden maisteriksi opiskellut (tilastotieteet taisi olla ja on edelleen helpoimpia yliopistossa opiskeltavia aineita).
Kerran päätti alkaa ammattisijoittajaksi. Hävisi 40000e, kun osti osakkeet kalliilla ja myi ne halvalla. Ei oppinut siitä. Parin viikon päästä sama juttu. Tällä kertaa vaan isompi summa. Oli halunnut saada menetetyt rahat takaisin. Kerran perusti yrityksen, mutta jäi kiinni veropetoksesta. Kun ei pässi tajunnut että verojakin pitää maksella. Sitten opiskeli avoimessa sosiaalitieteiden kandiksi ja nyt pätee lastensuojelussa. Huvittavinta, että pitää itseään älykkäänä, vaikka on kykenemätön ymmärtämään yksinkertaisimpiakaan asioita. Ei vaan tajua sitä itse.
Ei heikkolahjainen pysty opiskelemaan yliopistossa. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnassa on yksi puolue, jonka edustajista aika suuri osa on heikkolahjaisia.
Puhutko persuista?
Vierailija kirjoitti:
Tosi fiksusti puhut omasta äidistäsi. Haukut äitiäs pässiksi. 😀
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä on pakko olla normaali älykkyys vähintään,jos on kerran yliopiston käynyt. 🙂
Se heikkolahjaisuus tarkoittaa sitä,että äo on 70-85. Jopa minä tajuan tämän. Minulla sentään on diagnosoitu laaja-alaisia oppimisvaikeuksia. 🙂
Se on taas tällä hetkellä tämä juttu minulla et tähän palstaan jaksaa keskittyä ja mihinkään muuhun ei. 😀 No kirjoitellaan sit tuonne yhteentoista asti. 😀 Sori ihmiset minä kun oon härkä horoskoopiltani,niin minun on vähän vaikea muuttua. Härät ovat luonteeltaan jääräpäisiä. Minä haluan vaan spämmiä tälle palstalle. Olen pahoillani.