Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien ero, lapsi 2 v.

Vierailija
16.12.2011 |

Toinen keskustelu täällä herätti mielessäni kysymyksiä... Olemme juuri avopuolisoni kanssa päättäneet erota, lapsemme on 2 vuotias. Onko teillä ajatuksia, kokemuksiä, tietoa siitä, kuinka kauan pieneltä lapselta vie tottua vanhempien eroon? Olemme ajatelleet, että lapsen hoito menisi viikko/viikko-systeemillä, isä jäisi yhteiseen kotiimme ja minä muuttaisin muualle.

Olen pohtinut eroa jo pitkään, huonoja kausia on ollut liikaa ja pohjanoteeraus sattui syksyllä. Viimeisen sysäyksen eroon toi kuitenkin eräs henkilö (vanha tuttu), joka sattumalta saapui elämääni liiankin sopivine sanoineen.

Olen ilmaissut tälle henkilölle, että haluan saada edellisen suhteen päätökseen ennen kuin edes mietin muuta. Itseni, lapsen ja ex-puolison takia. Nyt kuitenkin heräsi kysymys, milloin lapsi sitten olisi valmis äidin/isän uuteen suhteeseen? Mikä on lapsilla se sulatteluaika uuteen tilanteeseen?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.12.2011 klo 21:14"]

siitä vaan heti uuteen suhteeseen, kyllä lapsi sopeutuu mihin vaan kun on pakko. Hohhoijaa. Tää on niin tyypillinen tää että 2-vuotiaan vanhemmat eroaa, kun ei enää ookkaan niin kovin kivaa.

[/quote]

Erosin kun lapseni oli samassa iässä, olisi pitänyt erota paljon aiemmin. Ei kärsinyt mitenkään, koska oli 99% vastuullani joka tapauksessa. Välit paranivat ja isä hoiti lastaan kotonaan.

Itseäni hävetti, kun lykkäsin eroa lapsen voinnin perusteella. Ei lapsen tarvitse mennä seinille, että "saa" erota, eikä hoitaminen ole välttämättä yksin sen rankempaa. Päinvastoin.

Moralisoit selvästi aloittajan tekstiä ymmärtämättä.

Miksi ylipäätään hankit lapsen jos kerran piti erota paljon aiemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän