Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3v herättää vauvan joka päivä 4-6 kertaa :(

Vierailija
15.12.2011 |

Puolivuotias ei siis koskaan saa nukkua päikkäreitä rauhassa, ellei olla ulkona tms. 3v hyökkää koko ajan puhumaan vaikka KÄRPÄSESTÄ jonka näki kesällä kun vauva on rinnalla/juuri nukahtanut.

Mulla alkaa niin mennä hermot :( ja mietin myös, että vaikuttaakohan tuo vauvaan jotenkin kun uno kokoajan keskeytetään alkuvaiheessa.

Nyt sitten imetän suljetussa huoneessa, johon toisella lapsella ei ole enää mitään asiaa :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäiset lapset itsellänikin. Meillä tosin nukutaan 2 pitkät päikkärit ja aina ulkona rattaissa. Jos on ihan kamala ilma, ettei mennä ulkoilemaan, niin sitten sisällä nukutan pinnasängyssä. 3-vuotias katsoo silloin Muumeja kuulokkeilla. Ja kun alan itse kuiskimaan, että nyt vauva nukkuu hys hys niin lapsikin alkaa kuiskia... auttaisiko sinulla? Muuten saa leikkiä ja puuhastella vauvan kanssa,kun ollaan hereillä. Lukee hänelle ruokarukouksenkin kun syötän soseita, söpöä! Koeta jaksaa.

Vierailija
2/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun imetin (2v. poika) ja yläkerrassa on pieni leikkipaikka, missä leikki vain silloin kun imetin tai nukutin toisessa huoneessa. Oppi helposti olemaan hissukseen ja oli mielellään, kun oli jotain spesiaalipuuhaa just sillon kun äiti oli varattu vauvalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on jo kahdesti herätetty :(

Kuiskiminen ei auta, koska hyökkäys tapahtuu niin, että 3v rysäyttää oven auki/karjuu vessa-apua/alkaa kertomaan jotain ihan epäoleelista...mikä varmaan hänestä tuntuu tosi tähdelliseltä (kuten se kärpänen äsken). Vauvalla on kova eroahdistus ja vierastus päällä, eil kun en saa häntä nukkumaan -> en saa tehtyä kotitöitä rauhassa -> en ehdi olla rauhassa esikoisen kanssa -> esikoinen häiritsee vielä enemmän -> en saa vauvaa nukkumaan...

Pienet on murheet :) mutta ei tämä silti kovin kivaa ole.

Vierailija
4/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun on ÄITILLE ASIAA niin se on PAKKO kertoa HETI. Ihan söpöä ja ymmärrän, että esikoinen tarvitsee myös huomiota mutta miksi ihmeessä aina silloin, kun saan vauvan nukkumaan???

On muuten tosi hieno isosisko :)

Vierailija
5/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän minä kielänkin = 3v HUUTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA = jos vauva ei ollut jo tåäysin hereillä, niin nyt on

Vierailija
6/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuiskasi että 'Olet ihana, halitaanko?' ja 'Rakastan sua' Ressukka :)

Vierailija
7/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vauva on jo vuoden ja sama meno jatkuu toki olen kieltänyt mutta ei auta.Hieman on kyllä helpottunut koska tietää että minä suutun mutta ei sekään aina auta siihen herättelyyn...

Vierailija
8/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellät ja lopetat tuollaisen käytöksen. Sinähän siellä kai aikuinen olet kuitenkin?

Vierailija
9/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä kotitöitä, kun vauva nukkuu?!?

Mä opin hyvin pian, että säilyttääkseni mielenterveyteni, en siivoa kun vauva nukkuu. Mulla on nyt kaksi lasta ja mä tasan tarkkaan siivoan, kun ne hyörii tässä. Vauva liinassa tai manducassa mukana.

Sit ku vauva nukkuu, niin tasan tarkkaan otan oman hetkeni, olen koneella, teen teetä, luen lehtiä, otan pienen lepohetken ja vanhempi lapsi kattoo telkkaa sen ajan.

Mä olen kotona 24/7 ja hoidan tuon 4-vuotiaankin täysin kotona, joten se puoltoista tuntia päikyt, kun saan hengähdystauon, en todellakaan ala siivoamaan! Huh.

Vierailija
10/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 5kk nukkuu päikkärit vaunuissa ulkoterassilla. Yöunille hän nukahtaa vain tissille, päikkäreille imetän ekaksi, sit annan vähän aikaa touhuta ja röyhtäistä, sit vaunuihin. Sisällä ei nuku niin hyvin muutenkaan, ja 2,5v.n touhut luonnollisesti herättää viimeistään. Yleensä joudun vähän aikaa työntämään rattaita edestakaisin että vauva nukahtaa, sillä aikaa esikoinen katsoo telkusta lastenohjelmia. Suosittelen ulkonanukuttamista jos suinkin mahdollista.

Vierailija
11/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se ulkonukkuminen joka kerta onnistu, joskus herää 20 min. Päästä, kun onkin masu kipeä ilmavaivoista. Mutta usein nukkuu 2-3h, joskus jopa 4h putkeen..!

Vierailija
12/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten joutuu ajelemaan likaisilla rattailla eessun taassun olkkarin mattojen yms yli.

Ja todellakin teen kotitöitä, esim siivoan uunin, pesen vessan jne, ei huvita tehdä niitä vauvan kanssa jo kemikaalien vuoksi..

Vierailija
13/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten joutuu ajelemaan likaisilla rattailla eessun taassun olkkarin mattojen yms yli.

Ja todellakin teen kotitöitä, esim siivoan uunin, pesen vessan jne, ei huvita tehdä niitä vauvan kanssa jo kemikaalien vuoksi..

myrkyttömiin kemikaaleihin?! Kai tiesit, että sellaisiakin on saatavilla, myrkyttömiä pesuaineita.

Vierailija
14/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit keinua tai kävellä, ei tarvitse olla tissi suussa.

Vierailija
15/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvat on pienestä pitäen nukkuneet päiväunensa ulkona (jossa tosin vieressä on kovaääninen rakennustyömaa). Itsellekin helpompaa, kun ei tarvitse huomioida vauvan unta omissa hommissani (oli se sitten kotitöitä, rentoutumista tai mitä tahansa). Hyöty oli suuri verrattuna siihen vaivaan, että joutui vaunuja kuljettamaan parvekkeelle.

Ihan vastasyntynyt, joka nukkuu suurimman osan vuorokaudesta, on nukkunut myös sisällä, mutta ei silloinkaan ole pidetty mitään täydellistä hiljaisuutta. Päinvastoin alusta asti (jo esikoisen kanssa hänen ollessaan vauva) jatkettiin normaalia elämää vauvan nukkuessakin ja vauva tottui ääniin. Kuopuksen syntyessä 3-vuotiaalta esikoiselta kiellettiin vain kovaäänisimmät leikit ja kiljumiset vauvan nukkuessa. Vauvan kasvaessa imetykset välillä olivat vähän poukkoilevia, kun huomio kiinnittyi kesken kaiken ympäristöön, mutta en osannut sitä pitää pahana, vaan imetin aina olkkarissa ja esikoinen leikki vieressä (tai monesti luettiin samalla kirjaa yhdessä.) Meillä olisi ollut suurempi ongelma jättää vilkas ja ehtiväinen 3-vuotias yksikseen imetyksen ajaksi puuhailemaan ties mitä.

Vierailija
16/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa semmoiset. Ei maksa paljoa. Mä kans mieluummin siivoan rauhassa kuin lasten häiriköidessä. Vauva liinassa pesisin uunia?? Kyllä se nyt vaan on tiellä siinä edessä tuommoinen puolivuotias, kun sitä ei voi edes selkään sitoa. Tai no, ehkä jollain on uuni korkeammalla mutta meidän uunin joutuu pesemään lattialla kykkien. Sama juttu kylppärin pesun kanssa tai minkä tahansa homman kanssa, aina tiellä. Olen kokeillut juu.

Vierailija
17/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menisi niin hermot jos meidän 3 vee koko ajan herättelisi vauvaa. Jos joskus vahingossa näin sattuisi, niin mikäpä siinä mutta jos se on päivittäistä ja monta kertaa päivässä, niin tämä mamma kilahtaisi. Jos ei kerta kieltäminen auta niin sitten muita konsteja kehiin kuten vaikka lelun laittaminen jäähylle, tai lapsensa itsensä laittaminen jäähylle tai palkitseminen siitä, ettei herätä vauvaa. Mutta en kyllä todellakaan katselisi sivusta vain ja voivottelisi.

Olen myös samaa mieltä jonkin edellä olevan kanssa, että ikinä en kotitöihin päiväuniaikoja tuhlaa. Ne ovat myös minun lepohetkiäni. Ja silti saan kaiken tarvittavan tehtyä.

Vierailija
18/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis miellä lapset on nukkunut päikkärit aina ihan normaalisti siinä päivittäisessä melussa mitä ympärillä on. Siis tiskaan, katson televisiota tai kahvittelen kaverin kanssa ja lapsi nukkuu siinä vieressä tai korkeintaan viereisessä huoneessa, johon ovi auki. Kun on pienestä tuohon tottunut, niin ei ole ongelmia.

Tietenkään isompi ei saa tahallaa mennä vauvaa herättelemään tai huutamaan siihen viereen. Mutta ei vauva ihan normaaliin keskusteluun herää.

Siis uteliaisuuttani kysyn. Koska tämä oli yksi oleellisimmista ohjeista, mitä oma äitini painotti lasten syntyessä. Että älä kasvata niistä huonounisia heti pienestä.

En todellakaan väitä että olisi ainut oikea keino, mutta tällaisen neuvon sain perintönä ja suuria ongelmia ei ole ollut vauvojen päiväunien kanssa.

Vierailija
19/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetatteko tosiaan lapsen nukkumaan vain hiljaisuudessa?

Meillä esikoinen nukkui vaikka oltaisiin tehty mitä ympärillä. Ruohonleikkuut ja kaikki meni kuorsaten.

Tämä toinen on todella paljon herkkäunisempi ollut ihan pienestä asti. Meillä nyt on melua lähtökohtaisesti paljon enenmmän nyt tämän pienemmän vauva-aikana eli luulisi tottuneen jo pienestä asti. Mutta herää valitettavasti aina paljon herkemmin meluun. Senpä takia meillä hissutellaan muutenkin huonosti nukkuvan vauvan päiväuniaikaan.

Itse en myöskään hyvällä katselisi jo isosisarus käy monta kertaa päivässä herättämässä vauvan. Jos ei hyvällä usko, niin sitten tiukemmat otteet kehiin. Kyllä vauvallakin on oikeus saada kunnon unet nukuttua.

Vierailija
20/23 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin, kun vauva nukkuu, niin annetaan sitä yksilöllistä aikaa sille esikoiselle, eikä pistetä telkkarin eteen.

Esikoinenkin malttaa olla mölyämättä, kun painotat, että jos hän herättää vauvan, niin äiti ei sitten kerkeä leikkimään kahdestaan.

Toki, jossain kohtaa voi päivän aikana ottaa hieman omaa henkireikää piirretyn voimalla, mutta ei pitkin päivää ja aina esikoisen kustannuksella.

Kun molemmat lapset tuntevat tulevansa huomioiduiksi, niin homma toimii helpommin.