Äh, mies paljastui bussikuskiksi... :(
Jotenkin tosi epäseksikäs ammatti.... Se on jotenkin kauhea turn-off mulle, vaikken olisi niin aatellu... Siellä se ratin takana jakelee lippuja, tyhmä takki päällä... Ite oon kuitenki korkeekouluttautunu. (tosin oon kyllä aikasemminkin seukkaillu duunareita, eikä sillon haitannu) Hmm, voiskohan tällasen epäkohdan yli päästä? Muutoin on kyllä tosi mukava ja ihan ok-näköinenkin, positiivinen luonne :)
Kommentit (187)
Mua taas jotenkin vieroksuttaa kaikki ammatit, joissa ei tarvi miettiä työasioita.
Esim. just joku bussikuski. Se vaan ajaa. Mitähän se miettii kaiket päivät? Musta - huom. minusta - tuntuisi että mun aika menee hukkaan, jos vaan teen jotain enkä mieti.
Esim. kesällä kasvimaan penkominen on lomaa, kun ei tarvi miettiä.
Että 40 vuotta olis miettimättä. Tai siis miettis, mitähän tekis ruoaksi. Tai kuuntelis vaan radiota.
Just. Ei taida tyttö tietää mistä puhuu. Itsekkin korkeakoulutettu ja vaihdoin 5v sitten helpompaan hommaan. Bussikuskiksi, 44000€/v oli viimevuoden palkka. Ei todellakaan ole huonopalkkaista työtä. Ja täältä löytyy töistä niin rakennusmestareita, kuin insinöörejäkin. Ei kannata yleistää..
Ei mua haittais jos ois tällä hetkellä bussikuski, mutta jos ei olisi minkäänlaisia haluja miehellä hankkia parempaa uutta ammattia, niin kyllä jäisi. Kyllä mä nyt jonkinverran haluan kunnianhimoa, älykkyyttä ja tavoitteita olevan.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2011 klo 14:11"]
taksikuskikin olisi paljon parempi.
Itse en ehkä pystyis deittaamaan bussikuskia.
BTW, onko sillä iso?
[/quote]
Miten pinnallisia ja tyhmiä ihmisiä...
[quote author="Vierailija" time="13.12.2011 klo 14:54"]
hän tekee 10-11 -tuntista päivää, pärjää helvetin kireän aikataulun kanssa kesärenkailla lumisohjossa ja pääkallokelissä, käsittelee isoa autoa vaikeuksitta, laskee pirun nopeasti päässä, tulee toimeen kenen kanssa vain, on vastuussa päivittäin satojen ihmisten hengestä...
Mikä tässä listassa on mielestänne niin kovasti epäseksikästä?
t. yksi toinen bussikuskin muija
No ei mitään kauheen vaikeita laskutoimituksia... Ja ei ainakaan mun tuntemat bussikuskit tuu toimeen kenen kanssa vain?! Miksi ihmeessä tulisi? Monet vaan örisee jotain sieltä ratin takaa ku tervehtii. En vaan näe tässä ammatissa mitään seksikästä, tulee vaan mieleen se bussin kusenkatku...
ap
Ja se sun haistamasi kusenkatku on näiden bussikuskien syytä ????
[quote author="Vierailija" time="13.12.2011 klo 15:05"]
En tietenkään mittaa ihmisen arvoa ammatin seksikkyyden perusteella, idioottia edes väittää noin. En vaan pääse tästä hölmöstä mielikuvasta ja mieti, että olisiko mielikuvani sängyssä tms. iso turn-off.... Mietin että pääseekö tällaisesta hölmöstä ajatuksesta yli...
ap
[/quote]
Sähän olet tosi intohimoinen rakastaja, kun mietit rakastellessasikin miehen ammatteja...tosi intohimoista!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2011 klo 08:25"]
terveyden hoito alan asiantuntij.. taidat olla korkea koulutettukin vielä?
ja pointtisi oli?! ap
Jep, multakin löytyy yhdyssanat ihan peruskoulu pohjalta !
Hmm.. Luulisi että korkea koulutettu terveyden toito alan asiantuntija olisi oppinut edes yhdyssanat.. :D Itse en siihen ainakaan korkeakouluja ole tarvinnut.
Itse olen tavan duunari ja seurustelen akateemisesti kouluttautuneen esimiestehtävissä työskentelevän miehen kanssa eikä miehelleni se ole ainakaan mikään ongelma.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2013 klo 17:58"]
Mua taas jotenkin vieroksuttaa kaikki ammatit, joissa ei tarvi miettiä työasioita.
Esim. just joku bussikuski. Se vaan ajaa. Mitähän se miettii kaiket päivät? Musta - huom. minusta - tuntuisi että mun aika menee hukkaan, jos vaan teen jotain enkä mieti.
Esim. kesällä kasvimaan penkominen on lomaa, kun ei tarvi miettiä.
Että 40 vuotta olis miettimättä. Tai siis miettis, mitähän tekis ruoaksi. Tai kuuntelis vaan radiota.
[/quote]
Oletko sä oikeesti noin tyhmä vai esitätkö vaan ?
APlla on hyvä pointti.
En ottaisi minäkään lähihoitajaa, vaikka olisi kuinka mukava. Kun pylly ei ole enää niin kiinteä, pitäisi pystyä puhumaankin sen naisen kanssa.
en pystyis deittailee mitää dösäkuskia, hirvee häpee :|
[quote author="Vierailija" time="13.12.2011 klo 14:03"]
Jotenkin tosi epäseksikäs ammatti.... Se on jotenkin kauhea turn-off mulle, vaikken olisi niin aatellu... Siellä se ratin takana jakelee lippuja, tyhmä takki päällä... Ite oon kuitenki korkeekouluttautunu. (tosin oon kyllä aikasemminkin seukkaillu duunareita, eikä sillon haitannu) Hmm, voiskohan tällasen epäkohdan yli päästä? Muutoin on kyllä tosi mukava ja ihan ok-näköinenkin, positiivinen luonne :)
[/quote]
Onhan se varmaan kuitenki aina mukavampaa yksin kotona kaalimadon kanssa miettiä asiaa.. ;)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2011 klo 14:19"]
on naimisissa bussikuskin kanssa. Ihan onnellisia ovat, on kaunis talo ja kaksi lasta.
[/quote]
Anteeksi mutta tämä oli jotenkin koominen minusta :D. Kaunis talo ja kaksi lasta, se nyt ei kerro onnesta sen enempää kuin että on ainakin kulissit kunnossa.
Mutta joo, jos tuo on niin tärkeä asia niin kannattaa ehkä jättää se bussikuski odottamaan vähemmän pinnallista naista.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 05:53"]
Ei mua haittais jos ois tällä hetkellä bussikuski, mutta jos ei olisi minkäänlaisia haluja miehellä hankkia parempaa uutta ammattia, niin kyllä jäisi. Kyllä mä nyt jonkinverran haluan kunnianhimoa, älykkyyttä ja tavoitteita olevan.
[/quote]
Kuka määrittelee paremmat ja huonommat ammatit? Eikös se ole paras ammatti ihmiselle mitä hän haluaa tehdä? Jos se on sitten bussikuski niin mitä huonoa siinä on? Ihminen voi tykätä ajelusta ja palvelemisesta. Sekin ammatti voi olla tavoite, eikä sillä ole mitään tekemistä kunnianhimon ja älykkyyden kanssa.
Itse olen bussikuski ja aina sitä halunnut olla. Lopetin aikoinaan lukion vuoden jälkeen turhautuneena, kun siellä ei ollut mitään uutta sekä tiedostaen, ettei kuskin hommaan tarvitse olla ylioppilas. Mutta hyviä numeroita sieltä sain ja yläasteellakin olin joka vuosi luokan paras, vähän "vasemmalla kädelläkin" (stipendit tuli) Jos se siis mitään älykkyydestä kertoo, tiedän toki ettei koulumenestys kerro puoliakaan.
Kunnianhimosta ja tavoitteista? En ole vielä kolmeakymmentä. Minulla on vaimo sekä poika ja tytär. On omakotitalo ja auto. Ei velkaa. Pörssistä saan osinkoja/tuottoa sen verran, että kattavat ruokakulut. Ollaan onnellisia, mikä onkin se tärkeä asia. Mielestäni monta tavoitetta on jo saavutettu. En halua vähätellä ketään, mutta moni ikäiseni alkaa vasta makselemaan opintolainojaan pois. Kukin tyylillään.
Vielä kunnianhimosta, kun se on niin monta kertaa mainittu täällä. Onko se sitä kun ajatellaan vain työtä ja työtä, aina vain korkeammalle. Jopa läheiset jää taka-alalle ja kärsivät. Joidenkin ihmisten kunnianhimon takia miljoonia on murhattu. Onko se ihailtava piirre?
Täytyy vain ihmetellä tätä ihmisten pinnallisuutta, kylmyyttä ja "elitismiä".
Jos olet noin pinnallinen, niin unohda koko mies... Löytää kyllä varmasti jonkun paremman. Eikö sillä ole mitään väliä, miten ne kemiat muuten kohtaa? Onko teillä mitään yhteistä muuten?
Mitäs, jos mies olisi itse liikennöitsijä, mutta silti myis niitä lippuja ja liirailis lumihangessa jossain slummilähiössä?
Asiasta poiketen; Mun kumppani on laivalla (ei rahti) töissä. Aina uusia ihmisiä tavatessa ja ammatteja kysellessä syttyy kyselijän silmiin sama tuttu kateuden ja uteliaisuuden katse; "Eiks siellä tienaa aika hyvin" (siis tämä kysymys n:o 1) , jonka jälkeen "Ei kai se sentään kippari ole"? (vakiokysymys n:o 2) :D :D :D)))) Ai niin, melkein unohtui: "Onks sulla antaa vapaalippuja"? :D
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 05:53"]
[/quote]
Kuka määrittelee paremmat ja huonommat ammatit? Eikös se ole paras ammatti ihmiselle mitä hän haluaa tehdä? Jos se on sitten bussikuski niin mitä huonoa siinä on? Ihminen voi tykätä ajelusta ja palvelemisesta. Sekin ammatti voi olla tavoite, eikä sillä ole mitään tekemistä kunnianhimon ja älykkyyden kanssa.
Itse olen bussikuski ja aina sitä halunnut olla. Lopetin aikoinaan lukion vuoden jälkeen turhautuneena, kun siellä ei ollut mitään uutta sekä tiedostaen, ettei kuskin hommaan tarvitse olla ylioppilas. Mutta hyviä numeroita sieltä sain ja yläasteellakin olin joka vuosi luokan paras, vähän "vasemmalla kädelläkin" (stipendit tuli) Jos se siis mitään älykkyydestä kertoo, tiedän toki ettei koulumenestys kerro puoliakaan.
Kunnianhimosta ja tavoitteista? En ole vielä kolmeakymmentä. Minulla on vaimo sekä poika ja tytär. On omakotitalo ja auto. Ei velkaa. Pörssistä saan osinkoja/tuottoa sen verran, että kattavat ruokakulut. Ollaan onnellisia, mikä onkin se tärkeä asia. Mielestäni monta tavoitetta on jo saavutettu. En halua vähätellä ketään, mutta moni ikäiseni alkaa vasta makselemaan opintolainojaan pois. Kukin tyylillään.
Vielä kunnianhimosta, kun se on niin monta kertaa mainittu täällä. Onko se sitä kun ajatellaan vain työtä ja työtä, aina vain korkeammalle. Jopa läheiset jää taka-alalle ja kärsivät. Joidenkin ihmisten kunnianhimon takia miljoonia on murhattu. Onko se ihailtava piirre?
Täytyy vain ihmetellä tätä ihmisten pinnallisuutta, kylmyyttä ja "elitismiä".
[/quote]Tarkoitus ei ollut ketään loukata ja pahoittelen, koska varmaan sen tein. Itselle on vain vaikea ymmärtää kuinka ihminen saa tyydytystä suht ykstoikkoisesta työstä, jossa ei sen suurempia haasteita ole. Olet sentään löytänyt työn josta nautit. Pahinta on ihmiset, jotka tuhlaavat koko elämänsä työssä, jota vihaavat. (myös akateemiset)
Ei taida näillä akateemisilla naisilla leikata sen vertaa että 13.12.2011(huom päivämäärä) oli aukeaman juttu toisessa iltapäivälehdessä ko. aiheesta..eli oiskohan provo. Tosin on tullut huomattua useita kertoja että akateemisilla naisilla ei ole ollut mitään jakoa tälläistä "vaan" bussikuskia vastaan missään äly- tai yleissivistyspelissä, eikä liioin väittelyissä, eli ihan turha yleistää. Itse en tosin ottaisi mitään toimistohiirtä..
Tässä on taas menny teillä puurot ja vellit sekaisin! En kaipaa mitään akateemista miestä! Eikä koulutuksella oo mulle merkitystä, vaikka oonki itse korkeakoulutettu. Esim. puuseppä ois musta hieno ammatti, mut toi bussikuski vaan jotenki tökkäsee ja se on mustaki outoo, et ajattelen niin... nään tän kuskin pe, ehkä viimestä kertaa......?
ap
[/quote]Tarkoitus ei ollut ketään loukata ja pahoittelen, koska varmaan sen tein. Itselle on vain vaikea ymmärtää kuinka ihminen saa tyydytystä suht ykstoikkoisesta työstä, jossa ei sen suurempia haasteita ole. Olet sentään löytänyt työn josta nautit. Pahinta on ihmiset, jotka tuhlaavat koko elämänsä työssä, jota vihaavat. (myös akateemiset)
[/quote]
No varmaan riippuu hei ihan ihmisestä, että mitä pitää ykstoikkosena. Bussikuskin työ vaikuttaa varmasti ulkopuolisista tylsältä, mutta moni sitä työtä tekevä on toista mieltä. Meilläkin on alan vaihtajaa vaikka mistä, teollisuudesta, kaupan- ja terveydenhuoltoalalta. Kaikki on kuitenkin sitä mieltä, että tämä on sitä hommaa missä ei kelloa tarvitse katsoa kuin aikataulun puolesta. Ei siis tylsää ole ja joka päivä on erilainen. Haastetta löytyy, kun olet vastuussa päivittäin sadoista ihmisistä, tiet on peilijäässä yms. Ja voi haasteita etsiä työn ulkopuoleltakin jos niitä kaipaa. Kaikkien ei toisaalta tarvitse tehdä elämästään mahdollisimman hankalaa tunteaksen elävänsä :)
Pääkaupunkiseudulla on lähiliikenteessä alan kovimmat tuntiliksat. Alkupalkka on 15e tunti, kun pikavuoro ja tilausajoissa se jää 12-13e. Kannattaa ottaa asioista selvää ;).