Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tässä maassa pitää tehdä, että lapsi pääsee lääkäriin???

Vierailija
12.12.2011 |

Poika, 6kk, on flunssassa. Kuumetta, röhää, tukkoisuutta. Yskii keuhkot pihalle, eikä pysty tämän takia nukkumaan. Silmä tulehtunut. Ei syö, eikä oikein juokaan. Soitan kaupunkimme palvelunumeroon, jossa täti sanoo, ettei lääkäriin pääse. Jos poika on kuumeessa vielä keskiviikkona, soita uudestaan tai mene iltapäivystykseen. ei auta, vaikka sanon, että nyt on poika sairastanut jo pe-la väliseltä ajalta lähtien. Voi hyvää päivää! Tämänkö takia mä maksan veroja tähän maahan?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se hoitajaharjoittelijoiden kyökkidiagnoosisysteemi on luotu siksi, että hoitajia arvostetaan?

Ei, idiootti. Se on luotu, koska se on halpaa! Ja sitten voidaan väittää, että palveluja muka olisi.

Maksan tällä hetkellä veroja 48 % palkasta, joten kyllä sillä nyt jotain pitäisi saada!

Vierailija
62/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se hoitajaharjoittelijoiden kyökkidiagnoosisysteemi on luotu siksi, että hoitajia arvostetaan?

Ei, idiootti. Se on luotu, koska se on halpaa! Ja sitten voidaan väittää, että palveluja muka olisi.

Maksan tällä hetkellä veroja 48 % palkasta, joten kyllä sillä nyt jotain pitäisi saada!

Miten sh-opiskelijat saa työkokemusta jos he eivät saisi työskennellä missään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hengenvaarallisesti vailla valvontaa pikkujumalina.

Enkä minä saa nyt niitä terveyspalveluja - enkä pahasti muutakaan.

Vierailija
64/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis selventäkää nyt joku, miksei voi päivystykseen mennä? Meillä ainakin aina mennään päivystykseen jos lapsella vastaavaa, sehän on yleensä aika äkillinen ja monesti pahenee ja selveää vielä iltasella. Miksei voisi mennä? En tajua tätä itkua taas.

Vierailija
65/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään muuhun en homeopatiaa käytä, enkä siihen oikein uskokaan, mutta neljä kertaa olen sillä hoitanut kuntoon lapsen, jonka silmä on rähminyt niin että on ollut vihreästä tahmasta ummessa. Annostusohjeen saa luultavasti luontaistuotekaupan myyjältäkin (ainakin itse sain). Aluksi pillereitä tiheästi tunnin välien, sitten harventaen kolmeen tuntiin. Vuorokauden olen lääkinnyt ja oire on mennyt ohi.

Tänä syksynä myös flunssaan on liittynyt runsasta rähmintää, mikä on parantunut itsestään samalla aikataululla kuin flunssakin eli parissa viikossa (sitkeää on ollut kyllä).

Älä nyt kenellekään suosittele pelkkää vettä ja sokeripillereitä kalliilla hinnalla. Jos itse haluat rahasi tunkea moiseen soopaan niin tajua sentään hävetä tyhmyyttäsi ja pidä suusi kiinni. Homeopatia ei toimi vaikka joku herkkis sen plasebovaikutuksesta kuvittelee saavansa helpotusta.

Vierailija
66/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hengenvaarallisesti vailla valvontaa pikkujumalina.

Enkä minä saa nyt niitä terveyspalveluja - enkä pahasti muutakaan.

Kyllä paljastat oman tyhmyytesi. Arvostelet asioita joista et tiedä mitään. Sh-opiskelijat työskentelevät VALVOTUSTI, eivät saa antaa omatoimisesti edes iv-lääkkeitä. Kannattaisiko oikeasti perehtyä asioihin ennen kuin laukoo niitä tyhmiä ajatuksiaan.

Jos väität ettei Suomessa saa laadukasta terveydenhoitoa niin muuta vaikka Venäjälle. Aina vaan valitetaan, mikään ei riitä. Opiskele itse alalle ja tule hoitamaan kaikkia valittavia urpoja päivystykseen. Sinulle jää ruhtinaalliset 1500e/kk käteen siitä vastuusta jonka otat joka päivä. Lisäetuna saat lukea ja kuunnella jatkuvaa arvostelua, riippumatta siitä kuinka hyvin teet työsi annettujen resurssien puitteissa.

Ja miksi luulet että jotkut hoitajat on niin "vittumaisia" asiakkaille? Koska ne ovat kuunnelleet sitä helvetin valitusta jo monta vuotta eivätkä jaksa enää! Ne ovat niin kyrpiintyneitä teihin kaikkiin valittajiin jotka vaaditte päästä lääkärille jonkun pikku nuhan takia!

Vierailija
67/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kukaan lääkäri kuuntele niitä puheluita sillä aikaa kun niitä puhutaan - eikä niitä edes jälkikäteen tarkasteta.

Ne vastaa ja neuvoo ihan itseksensä.

Ja miksi minä sinne Venäjälle muuttaisin, kun Venäjä on jo tullut meidän terveyskeskukseen. Viimeksikin piti kääntää puhe venäjäksi, koska uusin lääkärin ei osannut ljainkaan soomea.

Ne hoitajat on vittumaisia, koska terveydenhuollossa on lupa olla vittumainen. Hoitovirheitä tai käytöstä ei valvota.

Vierailija
68/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla itse yksi päivä sairaanhoitajan asemassa niin johan teille asiat selkiintyisi. Ja ei sinne iltapäivystykseen pääse lääkärille sellaisten asioiden/oireiden kanssa mitkä voi odottaa seuraavaan päivään. Itse olen töissä juuri tk:n iltapäivystyksessä ja samalla kun hoidamme puhelinneuvontaa niin pidämme myös yllä hoitajan vastaanottoa. Jos äiti soittaa lapsen flunssasta ja liioittelee oireita tottakai pyydämme käymään, koska puhelimessa ei tosiaan voi tietää totuutta. Mutta kun paikan päälle pääsette ja jos lapsi näyttää minun silmiini hyvinvoivalta(olen lähihoitaja) niin käännytän kotiin hoito-ohjeiden kera. Käynti kirjataan lapsen papereihin ylös.

ja on törkeää yleistystä että tk:ssa ja päiv. on vain opiskelijoita tai vastavalmistuneita! Meillä ei ainakaan ole yhtään sellaista.

Lisäksi sanoisin vielä, että lapsen flunssa tai silmätulehdus ei kuulu päivystykseen, jonotusaika on joskus jopa 4 tuntia... On todellakin viimeisenä kiireellisyysluokituksessa.

Ap:n olisi pitänyt saada aika normaalisti ajanvarauksesta mielestäni, kummaa touhua.

Vierailija
69/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa istua kaffella, jättää duunit tekemättä jos ei huvita - ja tiuskia ihan niin paljon kuin sielu sietää.

Mapittaa valitukset roskikseen ja pitää näitä "yritä itse elää nälkäpalkalla"-saarnoja napista painamalla.

Vierailija
70/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriaika. Mainitsitko siitä puhelimessa?

Vierailija
71/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sairaanhoitajien aika menee lääkäriä leikkiessä...

Ei elämä!

Vierailija
72/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta mielestä tenava tarvitsee lääkärin hoitoa, niin sitten päivystykseen odottamaan. Jos ei ole hengenhätä (esim. hengitysvaikeutta, niskajäykkyyttä, tajunnantason laskua, oksenteluun ja ripulointiin liittyvää kuivumista), SITTEN ODOTETAAN OMAA VUOROA. Ei voi kuvitella pääsevänsä pelkän flunssaoireilun, yskän, nuhan ja silmätulehduksen takia jonon kärkipäähän; siellä kun on kaikki sydänoireilevat, nilkkansa murtaneet ja akuuttimahapotilaat samassa jonossa. Lääketieteellinen kiireellisyys ratkaisee jonotusjärjestyksen, ei äidin mielestä hankala odottaminen tai muu sivuseikka.

Jos taas ei halua jonottaa, hoitaa tenavansa kotona tai menee yksityiselle. Simppeliä.

Vierailija
73/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee heti... tai parin tunnin kuluttua. Tosin aika tavalliselta flunssalta tuo vaikuttaa ja vasta pari päivää, joten ei ehkä ihan akuutti juttu ole.

Vierailija
74/88 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kukaan lääkäri kuuntele niitä puheluita sillä aikaa kun niitä puhutaan - eikä niitä edes jälkikäteen tarkasteta.

Ne vastaa ja neuvoo ihan itseksensä.

Ja miksi minä sinne Venäjälle muuttaisin, kun Venäjä on jo tullut meidän terveyskeskukseen. Viimeksikin piti kääntää puhe venäjäksi, koska uusin lääkärin ei osannut ljainkaan soomea.

Ne hoitajat on vittumaisia, koska terveydenhuollossa on lupa olla vittumainen. Hoitovirheitä tai käytöstä ei valvota.

Ei ne lääkärit tiedä sairaanhoitajan työtehtävistä mitään. Sh-opiskelijaa valvoo sairaanhoitaja.

Vierailija
75/88 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran normaalia aikaa saa niin mene päivystykseen. Lapselle ja itselle ruuat mukaan. Meillä kun vauvalla oli niin paha yskä ettei pystynyt nukkumaan oli keuhkokuume. Tämän takia jonotin yliopistollisen sairaalan lastenpolilla jouluaattona 6h toki saimme välillä hoitoa,mutta piti katsoa, että hoito tehoaa.

Tai sitten menet julkiselle! Tosin jos ne epäilee jotain vakampaa olet taas sieelä lastenpolilla...

Vierailija
76/88 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan maalla ja täällä jos ei ole aikoja päivällä pitää mennä joka tapauksessa päivystykseen toiselle paikkakunnalle. Yksityinen puoli on myös 40- 50km päässä.

Mä en ymmärrä tuota urputusta, että joutuu menemään toiselle paikkakunnalle. Joskus on vaan pakko! Jos ei ole omaa autoa niin taksilla sitten, kela maksaa korvauksen kyllä. Ei aina voi olettaa, että kaikki on ihan vieressä.

Vierailija
77/88 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, soitin PÄijät-neuvoon, paikalliseen neuvontanumeroon, josta hoidetaan myös ajanvaraus. Tuonne on ainakin minua suositeltu soittamaan, jos on epävarma olo siitä, tarvitaanko lääkärille aikaa. Hoitaa myös sairaanhoitajalle aikoja. No, kun soitin tuonne ei terveyskeskukseen ole päiväaikoja. Siis en voi vain kävellä ja saada aikaa terveyskeskukseen, kun niitä ei ole! Päivystys on kunnassamme iltapäivystystä. Eli alkaa klo 15.00, kun terveyskeskukset lopettavat palvelun. Klo 22.00 päivystys siirtyy keskussairaalaan. Päivystystä ei kunnassamme päivisin ole.

NÄin rs-virus kautena olisin halunnut käydä keuhkot kuuntelemassa ja korvat katsomassa. Edes saada tippoihin reseptiä, koska tuo oli tulehdus johon ne tipat lopulta tarvittiin. Ei siis lähtenyt pesemällä pois. Vaikka kunnassamme on e-resepti käytössä, ei voinut kukaan lääkäri edes sitä reseptiä koneelle naputtaa ilman käyntiä (tämän kyllä ymmärrän, kyse pienestä lapsesta ja yleensä toki halutaan nähdä potilas). Eli ne, jotka kritisoivat niitä jotka ovat "turhaan" päivystyksessä, niin syy on yksinkertaisesti se, että joidenkin on pakko hakea lääkäripalvelut sieltä. Juu, on väärä paikka, mutta jos ei muuta paikkaa ole! Turha edes kaikille sanoa, että mene yksityiselle, on ihmisiä, joilla ei yksityiseen ole varaa. Onneksi sentään tapaturmapotilaat pääsevät ns. traumapolille. TArkoitettu siis juuri tällaisille tapauksille joilla on käsi mennyt poikki.

Vierailija
78/88 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yritetty kysyä, että koska niitä aikoja on. Ei kuulemma tiedetä, eikä voi sanoakaan vaikka tietäisi. Jonottamaankin jos päivytykseen menee, niin ei voida arvioida yhtään kauanko jonossa menee. Ärsyttää. Eipä siinä. soitan sitten yksityiselle. Ap

Turhaan esität martyyria.

Vierailija
79/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse sairaana noin viikko sitten, jostain nappasin pahan nielutulehduksen itselleni, en voinut nukkua, syödä tai juoda kunnolla. Menin päivystykseen noin kello 10 aamulla ja pääsin pois ennen yhtätoista - tässä ajassa jonotin itselleni ensin vuoron jonossa ja sitten saamani ajan, tulin tutkituksi (nielu, korvat, 5-10 min bakteerien pikatesti) ja testatuksi (nieluviljely).

Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa niin odotusajoista kuin palvelustakaan. Mikset vain yksinkertaisesti mene aamupäivällä sinne päivystykseen? Ei siellä niin kauaa voi kestää.

Vierailija
80/88 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yritetty kysyä, että koska niitä aikoja on. Ei kuulemma tiedetä, eikä voi sanoakaan vaikka tietäisi. Jonottamaankin jos päivytykseen menee, niin ei voida arvioida yhtään kauanko jonossa menee. Ärsyttää. Eipä siinä. soitan sitten yksityiselle. Ap

Turhaan esität martyyria.

No miksi sitten edellisellä kerralla olimme jonossa 4 tuntia? Vai miten määrittelet pitkän ajan?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi