Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tässä maassa pitää tehdä, että lapsi pääsee lääkäriin???

Vierailija
12.12.2011 |

Poika, 6kk, on flunssassa. Kuumetta, röhää, tukkoisuutta. Yskii keuhkot pihalle, eikä pysty tämän takia nukkumaan. Silmä tulehtunut. Ei syö, eikä oikein juokaan. Soitan kaupunkimme palvelunumeroon, jossa täti sanoo, ettei lääkäriin pääse. Jos poika on kuumeessa vielä keskiviikkona, soita uudestaan tai mene iltapäivystykseen. ei auta, vaikka sanon, että nyt on poika sairastanut jo pe-la väliseltä ajalta lähtien. Voi hyvää päivää! Tämänkö takia mä maksan veroja tähän maahan?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä yksityisellä että julkisella. Miten niistä tulee tunareita tk:ssa, mutta ammattilaisia yksityisellä? Ja aika löyhässä on sen lääkärin moraali joka hoitaa lasta hyvin vain siksi että saa siitä enemmän rahaa. En tiedä viitsiskö sellaselle viedä lastaan hoidettavaksi.

Mutta yksityisellä on. Ja ne lastenlääkärit ovat päivällä yliopistosairaalassa töissä, eivät tk:ssa. Ja arvaappa pääseekö flunssaisen ja silmätulehdus vauvan kanssa yliopistosairaalan lastenlääkärille? No ei pääse! Eli kyllä minä ainakin mielummin käytän siellä yksityisellä lastenlääkärillä ko tuossa tk:ssa arvuutettavana. (paitsi, että ollaan kyllä saatu asiallista ja hyvää hoitoa myös tk:ssa. Viimeksi lääkäri tutki puolivuotta aiemmin kipsissä olleen käden vaikka ihan eri vaivan kanssa mentiin. Kunhan varmisti, että on parantunut hyvin.)

Vierailija
22/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole samat lääkärit!

Terveyskeskuslääkärit on epäpäteviä opiskelijoita tai muita epäkelpoja. Meilläkin vaihtoehdot on: 15-vuotiaan näköinen venäläinen finninaama tai joko kosovonkroaatti. Kumpikaan ei osaa kunnolla suomea, eikä he tunnistaneet minulta kilpirauhastulehdusta, eikä selkärangan murtumaa...

Ei tulisi mieleenkään viedä noille puoskareille lapsiani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäillään allergiaa? Ei allergiaan auta bakteerilääke. Miten minusta tuntuu, siltä että olet jo päättänyt, että viet lapsesi lääkäriin vaikka muut sanoisivat mitä tahansa ja hankkisitte päivystyksestä sitten paljon pahemman taudin flunssan lisäksi.

Vierailija
24/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai maksaako vakuutus?

Vierailija
25/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hoiti ap:n koiran silmätulehdusta...

Vierailija
26/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alan ymmärtää, miksi et saanut aikaa...

Vierailija
27/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hoiti ap:n koiran silmätulehdusta...

Vierailija
28/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä terveydenhuollon asioista mitään. Olen täysi maallikko. Olen itse aivan muulla alalla töissä. Minä toimin, niin kuin ammattilaiset sanovat. Neuvolan terkka vain oli sitä mieltä, että silmätulehduskierre voi olla merkki koira-allergiasta. NÄin hän minulle sanoi. Muuta en tiedä ja sen tiedon perusteella joka minulla on, toimin. Toisekseen, tuolla neuvontapuhelimessakin nainen sanoi, että pitäisi mennä lääkäriin. Voi kuulemma olla rs-virusta, mutta siihen en itse usko. Kunhan vain sanoi.

Ap

Vierailija
29/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarvii soittaa ajanvaraukseen, lapsille saa aina ajan.

Itselle sitä aikaa sitten pitää ruikuttaa ja rukoilla. Mutta lapset ne tosiaan hoitaa heti ja mukisematta.

Vierailija
30/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin pitää osata käyttää päätään, ottaa asioista selvää ja ennen kaikkea olla vähemmän tyhmä - eli et sinä voi vaan uskoa ketä tahansa hoitajaa tai pirauttaa äidillesi.

Mitä ihmettä sinä sinne neuvontanumeroon soitat??

Vierailija
31/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet tiukkana ja vaadit sen ajan.

Neuvonnassa todennäköisesti sh vastaillut ja ajanvarauksessa on lähäri joka pätee ja noudattaa ohjeita. Joten soitat, olet jämynä ja liioittelet oireita. Äläkä siinä ajanvarauksessa siitä koirasta puhu. SAnot vaan sen että kk sitte oli myös silmätulehdus joka vaati tipat. Nyt puhelin käteen.

Vierailija
32/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole samat lääkärit!

Terveyskeskuslääkärit on epäpäteviä opiskelijoita tai muita epäkelpoja. Meilläkin vaihtoehdot on: 15-vuotiaan näköinen venäläinen finninaama tai joko kosovonkroaatti. Kumpikaan ei osaa kunnolla suomea, eikä he tunnistaneet minulta kilpirauhastulehdusta, eikä selkärangan murtumaa...

Ei tulisi mieleenkään viedä noille puoskareille lapsiani!

On ns. omalääkärisysteemi, ja meidän lapsia hoitaa putiikin ylilääkäri... Joskus kyllä käytetään yksityislääkäriä, kun sattuu olemaan sukulainen. Hän on muuten sekä lastenlääkäri että yleislääkäri, joten ihan on sama lekuri tk:ssa ja yksityisellä mahdollinen... samoin, kun julkiselta saa lähetteen esim. allergian takia, niin sama lekuri se on kuin yksityistä kauttakin... hinta vaan eri.

Vierailija
33/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriä katsomaan lapsen korvat tarkkaan. Paha korvatulehdus (voi olla myös kivuton) saattaa lopuksi tulla myös silmiin.

Luulen että sulle sanottiin, että ei ole aikoja, koska lapsella ihan nuhakin on hyvin pahankuuloinen, ja heidän on tavalla tai toisella pidettävä "turhaan tulijat" poissa lääkärikeskuksista. Karua mutta totta. Sinun pitää siis reippaasti liioitella lapsen huonovointisuutta tai mennä päivystykseen. Jos tilanne on akuutti, niin päivystys on muutenkin se oikea paikka.

2 tuntia jonotusta kuulostaa pahalta, mutta sen verran joutuu jonottamaan ihan kaikkialla kiireisinä aikoina. Ne ottavat sisään tärkeysjärjestyksessä ja jos joku on kaatunut ja tulee verta päästä, niin hän menee teidän edelle. Ollaan itsekin jonotettu Helsingin lastenklinikalla lähes 3 tuntia, vaikka mielestäni meidän tapaus oli hyvin akuutti. Lastenklinikalle tarvitsee kuitenkin lähetteen, ja olimme sitä enenn käyneet yksityisellä, joten sitä ei voi suoraan verrata terveyskeskuksen päivystykseen.

Jos teillä vaan on mahdollisuus niin mene yksityiselle. Lapsen etu on kuitenkin etusijalla.

Vierailija
34/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdemme sinne. Kiitoksia vastanneille. On outoja nämä tilanteet, kun on ensimmäinen lapsi kyseessä. Toisekseen, meidän vauva on ollut helppo ja terve ja tädääm kun täysimetys loppui, alkoi sairastelu. Tämä on siis omituinen ja uusi tilanne meillä.

Ap

Vierailija
35/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin pitää osata käyttää päätään, ottaa asioista selvää ja ennen kaikkea olla vähemmän tyhmä - eli et sinä voi vaan uskoa ketä tahansa hoitajaa tai pirauttaa äidillesi. Mitä ihmettä sinä sinne neuvontanumeroon soitat??

se nauvontapuhelin on ihan hyvä. Sieltä saa hyvin perustietoa kaikkina vuorokauden aikoina. Jos on epävarma kannattaako lääkäriin mennä, niin neuvontapuhelin on ihan hyvä. Sieltä neuvotaan ihan asiallisesti oireiden mukaan, että onko lääkärireissu tarpeen tai ei. Nyt kun Ap:lle sanottii, että on, niin se kannattaa kertoa ajanvarauksessa.

Vierailija
36/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liioittelet oireet. Se vauva on velton ja vaisun oloinen ja hengitys on sinun mielestä tosi vaikeaa ja silmäkin kai kohta tippuu päästä :) Ja jos ei tule aikaa niin uhkailet kaiken maailman ilmoituksilla huonosto ja epäasiallisesta kohtelusta jne.

ne käskee ehdottomasti päivystykseen. Vaikea hengitys on päivystysasia, eikä siinä odotella mitään aikoja edes samalle päivälle.

Eli ap saa saman ohjeen kuin alunperin: Päivystykseen. Monissa kunnissa potilaan kunto arvioidaan päivystykseen mennessä ja jono liikkuu sen mukaisesti. Eli vaikka mitä sanoisi puhelimessa, ei siellä päivystyksessä pääse eteenpäin yhtään nopeammin.

Harmillista, että päivystyksessä joutuu jonottamaan, mutta mene nyt vain sinne.

Vierailija
37/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei itse osaa arvioida?

Kuka hullu luottaa jonkun sairaanhoitajan puhelinarvioon: "Hei, tää mun lapseni hengittää vaikeesti, pitäisiköhän viedä lääkäriin..."

Vierailija
38/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikoja ei muuten saa.

Varsinkin jos ei pysty edes nukkumaan.

Vierailija
39/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tapauksessa sanoa, että neuvonta kehotti tuomaan lääkäriin... Eihän ne sitä pysty mitenkään tarkistamaan!

Jos nyt välttämättä haluaa tuhlata aikaa jossain terveyskeskuksessa.

Vierailija
40/88 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hyvin systeemi että jos lääkärille ei saa aikaa niin sitten aina sairaanhoitajalle. Sairaanhoitajan vastaanotolla käydään perusjutut läpi ja jos tarvetta lääkäri tulee katsomaan ja määrää lääkkeet. Onneksi homma toimii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän