Antakaa konkreettisia esimerkkejä, miten narsisti ei kykene empatiaan!?
Miten asia käytännössä ilmenee? Antakaa ihan oikeitakin esimerkkejä. Kiitos
Kommentit (108)
Huh, miksi tuhlasin elämästäni noin monta vuotta tuollaiselle sairaalle kusipäälle?
Tuon tarinan miehessä on roima annos psykopatiaa myös. Selkeä rikollinen luonne, enkä ihmettelisi yhtään jos hän vaikka olisi vankilassa.
Exä ilmoitti, että ei häntä täällä varmaan tarvitakaan ja lähti töihin.
Hei! Elin narsistin kanssa lähes 20 vuotta. Nyt se on onneksi ohi, yritän tukea lapsiani. Narsisti sairastuttaa kaikki lähellään olevat.
Tässä sinulle hyvä linkki: http://www.narsistienuhrientuki.info/
(luin pitkään saamiasi vastauksia, enkä huomannut, että olisi kukaan tätä linkkiä vielä tarjonnut - saattaa siis tulla toiseen kertaan ;)
Pystyy kusemaan maassa makaavan putsarin naamaan, vaikka esittää hyvin niin mukavaa ihmistä.
Et kai oikeasti kuvittele, että narsisti paljastaa kasvonsa ekoilla treffeilä? Ex-mieheni nykyisillä ystävillä ei ole varmaan aavistustakaan miehen taustasta. Sukuunsa hän ei pidä yhteyttä ja väittää uusille tuttavilleen kuulemma sitkeästi olevansa kotoisin pk-seudulta, ei siitä Itä-Suomen pikkukaupungista josta oikeasti on...
Joo, komppaan tätä. Juju siinä narsistisessa paskiaisessa on juuri se, että hän aluksi vaikuttaa niin ihanalta ja täydelliseltä, että saa toisen ihan huumaan. Voi tosiaan mennä jopa useampi vuosi niin että ei näytä todellisia kasvojaan. Lisäksi narsisti on taitava saamaan toisen pelokkaaksi ja saamaan toisen itsetunnon romuttumaan. Silloin se lähteminen ei ole niin yksinkertaista, vaikka se ulkopuolisesta voisikin siltä tuntua.
Kaiken muun lisäksi katkeroitunut yh, joka kuvittelee olevansa parempi, kuin muut? Ja hänen ainoa harrastuksensa on muiden arvosteleminen. Säälittää ne lapset oikeasti. Ei ole kyennyt luomaan kumpaankaan järkevää tunnesuhdetta. Toinen heistä on ihan jähmeä ja toinen ylivilkas.
joka kuvittelee olevansa jotain muuta, mitä oikeasti olet...
Rakas isäni kuoli ja itkin. Narsisti exäni itsekseen hymyili onnellisena: ”onneksi mun isäni on elossa”. Se kertoo narsistin empatiakyvystä.
Ei siedä toisen pahaa oloa, vaan saattaa esim. kertoa miten HÄN niin kärsii kun siinä vaan pillität. Exäni valvotti mua tahallaan ja sitten huuti mulle kun feikkasin mielestään väsymystä. Olin siis tosi, tosi väsynyt - ihan itkuväsynyt. Hyih :/
Narsistit pitäisi lopettaa luonnevikaisina niin kuin eläimillekin tehdään. Toisaalta kai niidenkin olemassaololle jokin tarkoitus on.
Isäni on narsisti (kyllä, ihan oikea, diagnoosi löytyy) ja olen joutunut katselemaan, miten hän on tehnyt pahaa rakkailleni ja minulle itselleni. Omia lapsiani en laske 10 metriä lähemmäs sitä miestä. Narsistia ei voi parantaa. Jos narsistia haluaa kiusata, kaikenlainen välinpitämättömyys häntä itseään kohtaan saa hänet raivon valtaan.
Muistan vieläkin sen huojentuneen tunteen, kun vanhempani lopulta erosivat ja päätin lopettaa kaiken yhteydenpidon isääni. En halua kantaa katkeruutta tai vihaa. Haluan vain elää omaa elämääni.
t. narsistin tytär