Mies ei ymmärrä, että olen loukkaantunut kun hän lähtee bileristeilylle naisKAVERINSA kanssa :o(
Olen raskaana ja älyttömän herkkä muutenkin. Mielestäni on kohtuutonta ja mautonta lähteä vkl-risteilylle samaan hyttiin, olkoonkin vain kaveri. Mies ei ymmärrä sitten mitenkään, vaan huutaa että ollaan kyllä sitten niiiin erilaisia ja kaikki maailman pahuus johtuu siitä että ihmiset kuvittelee olemattomia..
He ovat olleet kavereita jo 10 vuotta, ja "sinähän et sitä estä!" Ei ole tarkoituskaan. Jos olisivat menneet porukalla tai sitten kaksin vaikka kaljalle tms, niin asia olisi ok. Kysyin mieheltä olisiko hänellä levollinen olo, jos varaisin yhteisen hotelli viikonlopun miespuolisen kaverin kanssa. "No joo", oli vastaus. "Mä luotan suhun".
Eli taidan sitten olla epänormaali niuhottaja.
Kommentit (95)
joten vastaan siltä kantilta.Kun ihminen on nuori ja vapaa,hän menee ja tulee.Sitten jossain vaiheessa pariudutaan ja hankitaan jopa lapsia...Valitettavasti se ei tarkoita sitä,että miehesi olisi vielä kypsä isäksi ja puolisoksi ,koska hän haikailee "bilettään kaverin"" kanssa.
Kyllä tuossa tilanteessa ei tule siunauksia teidän parisuhteeseen,missään kohtaa!Onhan se selvä,sinä et tilannetta hyväksy,mutta miehesi uhoo kuin pentu.Eli nyt täytyy vain todeta,että ei näytä hyvältä.Miehesi on kakara.Oliko lapsi suunniteltu?Onjko miehesi 23 vai 32 v??
Sinä päätät,millaisessa parisuhteessa elät.Itse en tuota katselisi,meillä mennään pariskuntana tai sit ei ollenkaan!
jos ei yhtään ole mustasukkainen puolisostaan. Se on mulle sama asia, kuin ettei välitä toisesta yhtään. Kuitenkin terve mustasukkaisuus on täysin eri asia sairaan kanssa. Mielestäni olet nyt terveellä tavalla mustis, tuollainen käytös ei mielestäni kuulu parisuhteeseen. Ehkä me sit ollaan mun miehen kanssa erilaisia, kun meillä ei noin voisi tehdä.
tuollaisen risteilyreissun jälkeen.
Olen ehkä melkoisen niuho akka, mutta en päästänyt häntä viime vuonna juopon pomon ideoimiin työpaikan pikkujouluihinkaan, jotka olisi järjestetty kaukana sivistyksestä saaressa kahden yön ajan yöpyen... Työpaikassa parikymmentä miestä ja naista. Eipä tainnut päästää moni muukaan siippaansa, kun koko pikkujoulut peruuntuivat osallistujien puutteeseen :)
Joten ap, et ole yliherkkä, vaan ihan aiheesta huolissasi minusta. En ymmärrä, miksi miehesi pitää ihan välttämättä tehdä jotain sellaista, mistä sinulle tulee paha mieli. Et kuitenkaan ole arkielämää mitenkään rajoittamassa. Juhlia voi kotikaupungissakin tai olemalla yötä vähän erilaisissa olosuhteissa, jos muualle lähtee.
Luin juuri ikänne ja tuntuu tosi kurjalta.Miehesi pitäisi käyttäytyä aikuismaisesti,mutta kakara on.Jotenkin tuon vielä jotenkin vois käsittää jos olisitte 19 ja 21...
Anna miehellesi vaihtoehto.Sinä tai risteily.Miehelläsi on takuulla sutinaa tuon naisen kanssa.Sen verran elämmä nähnyt olen minä,se 39 v nainen..
jos tuo miehen ystävä olisi viettänyt tiiviisti monia vuosia aikaa myös minun kanssani. Noinniinkuin yleensä mielestäni puolison ystävät tulevat tutuksi vuosien saatossa.
Mutta jos tuo puolison ystävä olisi itselleni täysin tuntematon henkilö, en kyllä hyväksyisi tuota reissua, huolimatta siitä, että olisivat olleet ystäviä mieheni kanssa kymmenen vuotta.
Ja mielestäni tässä tarvittaisiin hieman tilannetajua puolin jos toisin. En minä ainakaan lähtisi miespuolisen ystäväni kanssa viikonloppureissulle kaksistaan samaan hyttiin nukkumaan vaikka ollaankin tunnettu päiväkodista saakka, jos kaverillani olisi puoliso kotona raskaana enkä olisi häneen päässyt kunnolla edes tutustumaan vielä.
mutta mielestäni ap:n reaktio ei sitä.
Meillä ei tulisi tuollainen edes mieleen, eikä muutoin olla erityisen mustasukkaisia.
Pahinta tässä minusta olisi se, ettei mies ottaisi minun tunteitani huomioon. Eli jos miehesi lähtee loukkaantumisestasi huolimatta, niin aika alhaalla hänen arvojärjestyksessään olet!
Ihmeellisiä vastauksia muuten taas...En tunne yhtään pariskuntaa, jossa tuollainen sallittaisiin.
Älä nyt vaan anna periksi. Kamalaa, ja todellakin saat olla vihainen ja pettynyt, mustasukkainen tms. Ei tuollainen VAAN OLE NORMAALIA parisuhteessa, oli se sitten pitkä tai tuore..ja olivat ne sitten olleet 10v tai 20v kavereita.
Ymmärrän jos olis iso sekaporukka, eri huoneet, mutta kahdestaan sviittiin..mä en oikein nyt ymmärrä? Toisaalta ei se voi pettää kun noin avoimesti siitä puhuu tai sit se yrittää juuri tuolla avoimuudella peitellä petturuuttaan?
Miten miehesi perustelee risteilyä?
jos mun tekemiseni aiheuttaisi ikäviä mustasukkaisuuden tunteita puolisolleni, niin jättäisin kyllä tekemättä. Siitäkin huolimatta vaikka kumppani vakuuttaisi, että hänen mustasukkaisuutensa on hänen oma ongelmansa ja antaisi minun luvan esim. mennä risteilylle miespuolisen kaverin kanssa.
mielestäni kukaan kumppaniaan aidosti rakastava ei aseta ystävyyssuhdetta oman suhteensa edelle. Tottakai ystäviä saa tavata jne. mutta tuollaiset yön yli kestävät kahdenkeskiset reissut menevät kyllä yli. Olet ap ihan normaali, kun tuollaisesta hermostut. Itsekin hermostuisin, jossain menee raja.
mitäs jos koittaisit keskustella miehesi kanssa kaikessa rauhassa. kerro miltä susta tuntuu jne. Voisit ehkä myös ottaa yhteyttä ko. naiseen ja kertoa hänelle sun tuntemuksia. Jos nainen ei ole täysin empatiakyvytön teini, niin luulis hänen myös ymmärtävän, että juttu satuttais sua.
Suomalainen kulttuuri on välillä ihan liian liberaali ja mustasukkaisuutta pidetään valtavan suurena paheena.
jos mun tekemiseni aiheuttaisi ikäviä mustasukkaisuuden tunteita puolisolleni, niin jättäisin kyllä tekemättä. Siitäkin huolimatta vaikka kumppani vakuuttaisi, että hänen mustasukkaisuutensa on hänen oma ongelmansa ja antaisi minun luvan esim. mennä risteilylle miespuolisen kaverin kanssa.
mielestäni kukaan kumppaniaan aidosti rakastava ei aseta ystävyyssuhdetta oman suhteensa edelle. Tottakai ystäviä saa tavata jne. mutta tuollaiset yön yli kestävät kahdenkeskiset reissut menevät kyllä yli. Olet ap ihan normaali, kun tuollaisesta hermostut. Itsekin hermostuisin, jossain menee raja.
mitäs jos koittaisit keskustella miehesi kanssa kaikessa rauhassa. kerro miltä susta tuntuu jne. Voisit ehkä myös ottaa yhteyttä ko. naiseen ja kertoa hänelle sun tuntemuksia. Jos nainen ei ole täysin empatiakyvytön teini, niin luulis hänen myös ymmärtävän, että juttu satuttais sua.
Suomalainen kulttuuri on välillä ihan liian liberaali ja mustasukkaisuutta pidetään valtavan suurena paheena.
10-vuotta kavereita, ja nainen on sellainen "hyvä jätkä" ollut aina. Mä en tunne ko. naista ollenkaan. Sekaporukassa ovat aiemmin olleet liikenteessä, nyt lähtevät kaksistaan kun moni oli perunut reissun. Viikonlopun kestävä dokaaminen on varmasti tämän arvoista.. juu.
Ap
Ei tuollaista kenenkään tarvitse puolisoltaan hyväksyä. Jos mies ei muka ymmärrä tekevänsä mitään väärää, se johtuu vain siitä, että hän haluaa itsekkäästi jatkaa haaremin pitoa. Hän olettaa (ainakin alitajuisesti), että ero on raskaana olevalle naiselle liian pelottava ajatus, joten nainen antaa lopulta anteeksi. Samaa sitten jatkuu läpi avioliiton.
työpaikan menoihin tai harrastemenoihin, jotka ovat muiden järjestämiä tai pakollisia. Tässähän mies ja naiskaveri muuten vaan haluavat risteilylle ja viis veisaavat, että loukkaavat raskaana olevaa tyttöystävää.
Kuinka moni teistä hyväksyjistä lähtisi mieskaverin kanssa samaan hyttiin risteilylle, vaikka tietäisi, että oma mies siitä loukkaantuu? Jos lähtisitte, kuinka tärkeä oma mies on teille (ja nyt ei oteta huomioon tapauksia, joissa mies on sairaalloisen mustis)??? En vaan usko, että teille oma puoliso on niin tärkeä kuin esim. minulle!
oletko sanonut sille että tämä ei käy.Että sinua loukkaa miehen käytös.Että mietit suhteenne jatkoa,ettet olekaan enää varma,haluatko jatkaa.Kuinka kauan olette olleet yhdessä?Oletteko naimisissa?Ja miksi sinä et tunne tätä naista?Onko hän sinkku..hmmm.
emme ole naimisissa (jos sillä on mitään merkitystä). Naista en tunne, koska miehen kaverit on bilekavereita joiden kanssa juopotellaan baareissa ja muiden kodeissa. Itse en harrasta enää sikamaisia ördäyskännejä. Mies saa harrastaa silloin tällöin jos/kun haluaa. Nainen on sinkku joo, koska ei kuulemma halua ikinä seurustella kenenkään kanssa. Ap
oletko sanonut sille että tämä ei käy.Että sinua loukkaa miehen käytös.Että mietit suhteenne jatkoa,ettet olekaan enää varma,haluatko jatkaa.Kuinka kauan olette olleet yhdessä?Oletteko naimisissa?Ja miksi sinä et tunne tätä naista?Onko hän sinkku..hmmm.
Jos kymmenen vuoden ystävyys pitää katkaista ja ihminen omistaa toisen. Ei voi samassakaan huoneessa nukkua, kun ne panee kuitenkin. Ei ole paljoa luottamusta puolisoihinne. Hävetkää!
koska tosiaan pitää naista hyvänä jätkänä, "jätkä" muiden seassa. Eli ei ole mitään seksuaalisuutta tätä kohtaan ja siksi suuttuu,koska kokee naisen kuin jonkun mieskaverinsa Pertin ;)Ja kuka kieltäisi miehen lähtemästä kaverinsa Pertin kanssa laivalle?
En tiedä,mutta en silti minäkään hyväksyisi tätä risteilyä, tällä kokoonpanolla ja sviittiä.
Pistä ukaasi, tao miehelle järkeä miten tuo vaikuttaa sinuun ja suhteeseen miehesi kanssa.
Jos silti lähtee, uskon,että voit vetää arvostuksen, luottamuksen ja rakkauden wc pöntöstä alas. Et voi unohtaa pettymystä koskaan,minkä tuo tilanne aiheuttaa. Lapsi kun syntyy, annat rakkauden, kaiken hänelle,koska olet niin pettynyt mieheen..ja se tietää sitten 2-5v. jälkeen eroa. Toivon, että miehesi havahtuu tilanteeseen ja pelastaa itsensä sekä tulevan lapsenne perhe-elämän!
Kaikkea hyvää ap.
Jos kymmenen vuoden ystävyys pitää katkaista ja ihminen omistaa toisen. Ei voi samassakaan huoneessa nukkua, kun ne panee kuitenkin. Ei ole paljoa luottamusta puolisoihinne. Hävetkää!
mitään ystävyyden katkaisua. Lue tekstini. Ap
miehesi ystävä, etkä silti ole tätä naista koskaan tavannut?
sinulla miespuoleisia kavereita? Varaapa hänen kanssaan hotellihuone (tämän kaverin ei oikeasti edes tarvitse olla paikalla) ja mene viikonlopuksi yöpymään, katsotaan mitä miehesi oikeasti ajattelee asiasta..tosin jos se naiskaveri on tärkeämpi kuin oma nainen niin ei välttämättä mitään.