Varokaa/ Tiedoksenne Ikeasta!
Jos palauttaa tuotteen niin siitä ei saakaan enää rahoja takaisin tai hyvitystä pankki- tai luottokortille.
Saa ainoastaan Ikean lahjakortin.
Kommentit (54)
Siellä on pitkin kauppaa isoja kylttejä, joissa kerrotaan 90 päivän vaihto-oikeudesta ja siitä, että jos tuote ei sovi ja haluat sen palauttaa, saat vastaavalle summalle kirjoitetun lahjakortin. Minusta kyllä näyttää, että sinä olet se ongelma koko tilanteessasi, ei Ikea.
Ndettisivuilla en löydä tietoa asiasta. Usein kysyttyä vastauksissakaan ei ole. Kävin tänään Ikeassa ja ei sielläkään kyllä mitään näkyvää kylttiä ole. Olen joskus palauttanut ja saanut arahat takaisin, joten tietysti olen ollut siinä luulossa edelleen.
Minä ymmärrän hyvin pointtisi yksityisyrittäjänä. Nyt on kyse ison maailmanlaajuisen yrityksen käytännön muutoksesta. Sen varmaan ymmärrät? Mutta ei tämä taida mennä nyt jakeluun muutenkaan. Halusin informoida teitä Ikean palautusoikeuksista. ap :-))
Voi olla, että olet niitä harvoja lukutaidottomia asiakkaita, joita siellä käy.
Kiitokset infosta, tänne ainakin kelpasi :) Itse myös palautellut pari kertaa Ikeaan ja enpä ole huomannut, että käytäntö olisi muuttunut. Ap on oikeassa, jos käytäntö yllättäen tällaisessa asiassa muuttuu, siitä olisi syytä tiedottaa näkyvästi!
Eikö se käytäntö ole vuosia ollut tuo, että saa lahjakortin? Muistan saaneeni lahjakortin jo nelisen vuotta sitten.
Ndettisivuilla en löydä tietoa asiasta. Usein kysyttyä vastauksissakaan ei ole. Kävin tänään Ikeassa ja ei sielläkään kyllä mitään näkyvää kylttiä ole. Olen joskus palauttanut ja saanut arahat takaisin, joten tietysti olen ollut siinä luulossa edelleen.
Myös niissä kysymyksissä. Ja jopa Ikean liiketiloissa tuo tieto kerrotaan selkeästi.
Joko et osaa googlata tai sitten sinulla on muita ongelmia.
Olen tykännyt ostaa Ikeasta juuri sen vuoksi, että siellä on ollut 30 päivän palautusoikeus, en nimittäin ikinä osaa sanoa etukäteen, sopiiko joku tavara/huonekalu meille ennen kuin näen sen siellä oikealla paikallaan. Huono juttu, vähentää ainakin mun asiointia Ikeassa.
Ja kiitos tiedosta, minä en ainakaan olisi sitä sivuilta tajunnut lukea, kun aina aiemmin siellä on toimittu eri tavalla.
Olen tykännyt ostaa Ikeasta juuri sen vuoksi, että siellä on ollut 30 päivän palautusoikeus, en nimittäin ikinä osaa sanoa etukäteen, sopiiko joku tavara/huonekalu meille ennen kuin näen sen siellä oikealla paikallaan. Huono juttu, vähentää ainakin mun asiointia Ikeassa.
vai oletko hankkinut vain tilpehööriä?
On kyllä tosi hyvin piilotettu tuo tieto.
Nettisivuilla en löydä tietoa asiasta. Usein kysyttyä vastauksissakaan ei ole. Kävin tänään Ikeassa ja ei sielläkään kyllä mitään näkyvää kylttiä ole. Olen joskus palauttanut ja saanut arahat takaisin, joten tietysti olen ollut siinä luulossa edelleen.
eli ihan pitää klikata ensin itsensä Ikean sivuille, siellä Asiakaspalvelun etusivu ja siellä Tuotteiden palauttaminen.
Kyllä on osanneet tämänkin tiedon AV-mammoilta salata. Kyllä minäkin ensin ajattelin, että se olisi kohdassa Tarkasta varastotilanne...
Ja kiitos tiedosta, minä en ainakaan olisi sitä sivuilta tajunnut lukea, kun aina aiemmin siellä on toimittu eri tavalla.
mistä ostat tästä lähin? missä huonekaluliikkeessä 30 pv palautusoikeus ilman syytä?
Jos oikean kokoisia ei ollut juuri nyt, niin sait lahjakortin, jolla voit ostaa sen sitten, kun tavaraa taas on.
Siis mikä tässä nyt on se ongelma??
sultaani tai kondomimainoksen sivulle. Hankalaa.
http://www.ikea.com/ms/fi_FI/customer_service/return_policy/index.html
kehykset.
Kauppiaalla ei ole mitään velvollisuutta niitä vaihtaa tai antaa lahjakorttia tilalle.
Viestisi olisi ollut asiallinen jos olisit vain todennut asian, vinkumatta omaa typeryyttäsi.
vai oletko hankkinut vain tilpehööriä?
muistelen, että olisin, mutta en kyllä ole yhtään varma. Sen kuitenkin muistan, että olen saanut palautettua sängyt, joissa oli nukuttu reilusti yli kuukausi, koska ne oli liian kovat ja selkä tuli kipeäksi. Mutta ne vaihdettiin toisiin sänkyihin, eli niistä ei saatu rahoja takaisin (ei kyllä edes kysytty).
niin vaan saa palauttaa takaisin kauppaan. Miettikää esim. H&M missä 2viikon palautusoikeus: ties missä "hometalossa" tai muussa epämääräisessä paikassa se paita minkä ostat on lojunut sen 14vrk ennenkun "ei tää sovikkaan" ihminen palauttaa sen.
Ja muutenkaan en ymmärrä, miksi joku menee kauppaa ja ostaa esim. nuo kehykset ilman että tietää taulun/kuvan mittoja mihin se tulee. Itselläni ainakin otan mitat ennen kauppaan menemistä, ne voi vaikka heti kirjoittaa kännykään muistiin, samaan tapaan kun monta muutakin hyödyllistä tietoa kuten meikkivoiteen koodin tmv. niin helppoa ostaa uusi kun vilkaisee värin kännykän muistiinpanoista.
Juuri tuollaiset matot ovat vaiketa ostaa kokeilematta, samoin lapselle kengät jne. Osassa tuotteita on ihan ok että on se palautusoikeus, mutta suurimassa osassa tuotteita se on aivan turha.
Ostin tv-tason, joka koostui monesta osasta. Autoon pakatessa huomasin, että yksi osa on väärä.
Minulle hyvitettiin ostos luottokortilleni; tietysti sitten kävin uudelleen ostamassa oikean osan. Itse kun keräillään suurempien tuotteiden osia sieltä täältä eri hyllyistä ja käytäviltä, niin helposti poimii vaikka sen viereisen tuotteen.
vääränkokoisen taulunkehyksen.
Aiemmin sai rahat takaisin.
Mielestäni tälläisistä muutoksista pitäisi tiedottaa kylteillä kauppaan astuessaan.
Ennen sai rahat takaisin kun palautti tuotteen priimakuntoisena takaisin.
Käsittämätöntä pakko-ostattamista ja huonoa asiakapalvelua.
Samaa mieltä kanssasi: Ikea mainostaa: "Vaihto- & palautusoikeus
On OK muuttaa mieltänsä
IKEA-tuotteilla on kolmen kuukauden vaihto- ja palautusoikeus. Ota mukaan ostokuitti ja palauta tuotteet käyttämättöminä alkuperäispakkauksissaan."
Tässä ei puhuta mitään, ettei saisi rahoja takaisin. Harhaanjohdatusta. Muille tiedoksi, että tuotteen tulee olla käyttämätön, joten ei ne minnekään alekoriin mene vaan täydellä hinnalla myyntiin takaisin!
ikeaan että tullaan hakemaan yksi sohva, menee puoli tuntia kun vuokrataan pakettiauto niin ollaan siellä. Mentiin paikanpäälle niin olivat just myyneet sohvan... tuli ihan perkeleen kalliiksi kun eivät voineet hetkeksi varata, upeaa asiakaspalvelua... no saatiin ruokakupongit eli voidaan käydä syömässä lihapullat joku kerta...
Minä ymmärrän hyvin pointtisi yksityisyrittäjänä.
Nyt on kyse ison maailmanlaajuisen yrityksen käytännön muutoksesta. Sen varmaan ymmärrät?
Mutta ei tämä taida mennä nyt jakeluun muutenkaan.
Halusin informoida teitä Ikean palautusoikeuksista.
ap :-))