Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomitsetteko pulloruokinnan?

Vierailija
03.12.2011 |

Meidän vauvalla pulloruokinta, vaikka imettämisessä ei esteitä. Ei ollut vaan mun juttu. sairaalassa imetin 3 päivää ja kun kotiin tultiin, heti muuttui pulloksi. Päätin jo sairaalassa että tähän en kotona ryhdy! tissi luiskahti koko ajan pois suusta ja vauva itki vaan.. Tissin annon jälkeen ei osannut pullosta imeä, joten en antanut tissiä enää ollenkaan. Lisäksi olin jumissa sängyssä parikin tuntia putkeen kun vauva imi ja nännit oli verillä, lisäksi en uskaltanut liikkua ja oli kauheat hartiakivut. Se oli tuskallista ja soitin jo synnäriltä miehelle että käy ostamassa korviketta kotiin valmiiksi. Nyt syötöt kestävät sen 10 min kerrallaan, vauva tyytyväinen ja saa masunsa täyteen. Tuomitsetteko siis minut laiskuudesta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välistä yritin lukea, että sinulla oli vaikeaa kun piti olla liikkumatta sängyssä, ettei vauva ala itkemään.... Tulkitsen tuon niin, että koko vauvanhoito tuntui alussa niin hankalalta. Ihan ymmärrettävää, itseklläkin oli esikoisen kanssa. Sitä pelkäsi sitä itkua, kun ei tiennyt miten vauvan saaa tyytyväiseksi. Voin lohduttaa sua, että toisen lapsen kanssa kaikki on helpompaa. Pienet itkut ei enää maata kaada, ja kun vauvalla on perusasiat kunnossa, puhdas vaippa, masu täynnä, röyhtäytetty, läheisyyttä tarpeeksi, pääsee nukkumaan jos väsyttää, niin eipä siinä paljon muuta voi....

Imetys on siinäkin suhteessa näppärä, että se rauhoittaa vauvaa, vaikkei olis nälkäkään....eli aina se pelkkä syli ei riitä kun itkettää, mutta tissi auttaa. Ehkä se tutti on hyvä apuväline jos tissi ole käytössä.

Vierailija
22/24 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloruokinnan,koska imetys olisi pienelle vauvalle niin tärkeää.Itsellä lähti heti sujumaan imetys oikein hyvin,ei ollut kipuja imettäessä ja vauvalla oli oikea imuote heti synnytyssalissa..Luulen että ongelmasi,AP onkin tuo oikea imuote,joka vaatisi ohjausta,niin olisit onnistunut imetyksessä heti alkuunsa.Ja lisäksi imetysasentoja on niin monia,mullekin sairaalassa näytettiin niitä useita..Ei tullut mulla ainakaan hartiat kipeiksi eivätkä olkapäät väsyneet!

Mutta kukin tyylillään.Meillä jatkettiin imetystä parivuotiaaksi saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran onnistuit helpolla ja kaikki suijui oikein hyvin.

Mä en tuomitse, joskin olisin ehkä pidempään yrittänyt. Missään nimessä tuo ei tosiaan ole helpompi tie, sillä vauvakin olisi ajan kanssa oppinut syömään nopeammin ja maito olisi noussut varmasti vielä enempi kuin tuon sairaalassaoloaikana ehti tehdä.

Kerron kuitenkin oman kokemuksen: Mä sain ennenaikaisen vauvan, joka ei osannut syödä kunnolla edes siitä pullosta. Rinnasta ruokinta ei onnistunut ollenkaan. Vauva oli 3 kk ikäinen kun pullosta syöttäminen sujui siihen 15 minuuttiin. Välillä aina kokeilin antaa rintaa, mutta ei siitä tullut mitään kun pullostakin syöminen kesti niin kauan. Mä siis lypsin 6 kk ajan! Vauva olisi ehkä onnistunut syömään rinnasta siinä 4 kk iästä alkaen jos olisi oikein taistellut ja yrittänyt, mutta siinä vaiheessa mä en enää jaksanut alkaa siihen.. Oli paljon helpompaa sitten enää tyhjätä tissit ja antaa se maito niin kuin vauva oli oppinut sen syömään. Ja se oli tosiaan raskasta! Sitten loppui voimat ja päätin lopettaa lypsämisen tosiaan puolen vuoden jälkeen. Ootan nyt toista ja toivon totta totisesti vauvan olevan kyllin voimissaan, jotta jaksaa rinnasta syödä ja oppii sen. aion tosissani yrittää!

Vierailija
24/24 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kanssa päädyttiin korvikkeisiin. ei vaan ollut mun juttu ja tuntus kivuliaalta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän