Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä hintainen kihlasormuksen kuuluu olla?

Vierailija
02.12.2011 |

Löysin sormuksen, jonka haluan kihla-/vihkisormukseksi, mutta epäilen sen olevan liian kallis. Mikä on ns. normaali hinta sormuksille? Mietin, että jos on kallis sormus, sitä ei uskalla pitää.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin miehen kanssa, että käytän sormusta vain jos hänkin käyttää ja koska hän lupasi käyttää vain yhtä sormusta, niin minullakin on yksi, joka on samalla sekä kihla- että vihkisormus. Pidin myös oman sukunimeni.

Kalliit kahleet eivät kiinnosta minua.

Vierailija
62/67 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta ei hätää, mun maksoi 30 € ;-) Pitäähän sitä koko ajan olla ottamassa pois. Sen kanssa ei voi nostaa painoja, ei remontoida, ei pestä tiskejä yms. Tai siis voi, mutta mä en halua pöpöjä ja paskaa sen alle, joten mä en sitä halua pitää koko ajan muutenkaan.

Vihkisormusta pidin häämatkan ajan. sitten pistin laatikkoon.

En ota sormuksia koskaan pois. Ainoat poikkeukset ovat luonnonvesissä uinti tai sairaala (jossa voitaisiin varastaa)

Muuten on aina sormissa. Toisessa on kiviä ja toisessa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus maksoi 200-300 euroa ja vihkisormusta ei tule, koska olen ortodoksi.

En ymmärrä miksi yhteen sormukseen pitäisi laittaa miehen kolmen kuukauden palkka. Jos siihen pitää tuhlata niin paljon, niin saisi nainen maksaa oman sormuksensa.

Vierailija
64/67 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kosi 1500 euron sormuksella. Vihki on sitten kalliimpi, koska olen aina halunnut tietynlaisen sormusparin ja mies välttämättä haluaa myös sellaisen minulle hankkia. Olisin tyytyväinen halvempaankin, mutta mikäs tässä :)

Vierailija
65/67 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään etsinyt yksinkertaista rautasormusta. Saa vinkata.

Minä kun en siitä rinkulasta maksa tuhottomasti, mieluummin käytän vastaavan summan ihan kullan ostoon. No en nykysillä hinnoilla, tosin.

Sormukseen ryhdyn lähinnä puolison toiveesta. Työni ravintolassa estää kuitenkin käytön, ja aika kauan kestäisi tottua nukkumaan se kädessä. Lisäksi hukkaan helposti kaikenlaista.

Eli paras oikeastaan olisi jostain rautakaupasta jotain rinkuloita, kaksisataa kappaletta kympillä, on varallekin. En vaan ole oikein löytänyt sopivia...

Tai tatuointi, sitäkään ei hukkaisi. (Huomatkaahan mammat, tästä näkyy, että olen kyllä ihan sitoutunut hommaan;)

Osta kuminen O-rengas. Niissä on hyvin eri kokojakin.

Vierailija
66/67 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on lakiin präntätty että kihlasormuksen kuuluu olla aina vähän tyyriimpi mitä naapurilla, kavereilla ja muilla tutuilla. 

Vierailija
67/67 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koruja kuin poikkeustapauksissa, joten en haluaisi myöskään kihla- tai vihkisormusta. Jos jostain syystä puolisoni haluaisi sormuksen hankkia, haluaisin edullisen kierrätyssormuksen. Kaivosteollisuus tekee ihan kamalaa tuhoa ympäristölle.

Olen ollut naimisissa reilut 25 vuotta sitten enkä silloinkaan käyttänyt sormuksia, vaikka en ympäristöstä vielä silloin ollutkaan huolissani.