Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä hintainen kihlasormuksen kuuluu olla?

Vierailija
02.12.2011 |

Löysin sormuksen, jonka haluan kihla-/vihkisormukseksi, mutta epäilen sen olevan liian kallis. Mikä on ns. normaali hinta sormuksille? Mietin, että jos on kallis sormus, sitä ei uskalla pitää.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut kallista timanttisormusta, jotta voisin pitää sitä aina tarvitsematta pelätä sen kadottamista. Myöskin sileähkö sormus on käytännöllinen, kun ei ole kiviä, jotka raapisivat hanskat rikki. Mutta osta sellainen, jota uskallat pitää! Ei siihen voi olla mitään sen kummempaa sääntöä. Jos joku kirjoittaisi uskaltavansa pitää 20 000e sormusta sormessa kaiket päivät, mitä se sinun päätöksentekoasi auttaisi?

Vierailija
42/67 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin muutama vuosi sitten (15v).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

marssittiin kirkkoherranvirastoon ja otettiin kuulutukset

Vierailija
44/67 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään etsinyt yksinkertaista rautasormusta. Saa vinkata.

Minä kun en siitä rinkulasta maksa tuhottomasti, mieluummin käytän vastaavan summan ihan kullan ostoon. No en nykysillä hinnoilla, tosin.

Sormukseen ryhdyn lähinnä puolison toiveesta. Työni ravintolassa estää kuitenkin käytön, ja aika kauan kestäisi tottua nukkumaan se kädessä. Lisäksi hukkaan helposti kaikenlaista.

Eli paras oikeastaan olisi jostain rautakaupasta jotain rinkuloita, kaksisataa kappaletta kympillä, on varallekin. En vaan ole oikein löytänyt sopivia...

Tai tatuointi, sitäkään ei hukkaisi. (Huomatkaahan mammat, tästä näkyy, että olen kyllä ihan sitoutunut hommaan;)

Vierailija
45/67 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:22"]

Jos kävelen autokauppaan ja myyjä esittelee minulle 2 autoa. Toinen maksaa 40000€ ja toinen 5000€. 

Kenen tahansa on helppo nähdä ja kokeilla mikä kalliimmassa tuo hintaa ja miettiä mihin haluaa rahansa laittaa:

- Ajettavuus

- turvallisuus

- luotettavuus

- lisävarusteet

- tehot

- status

Otetaanpa sama vertaus sormuksiin. Myyjä lyö tiskiin 10000€ sormuksen ja 500€ sormuksen. Kalliimpi sormus ei tuo mitään ylläolevista. Ellei se tietenkin ole ostajan mielestä se kaunein sormus ja haluaa siihen investoida. Kukaan taluntallaajista ei tule ikinä huomaamaan eroa noiden välillä.:)

Itsellä oli sormusta ostaessa 2 vaihtoehtoa. Molemmat näyttivät tasan yhtä laadukkailta ja kauniilta. Olin ällikällä lyöty, kun myyjä kertoi, että toinen maksaa 500€ ja toinen 7500€. Ei ollut vaikea tehdä valintaa.:D

[/quote]

Juurikin näin. Erotan kyllä kalliin auton, mutta sormukset ovat kaikki samankaltaisia.:)

[/quote]

Sama täällä!

Vierailija
46/67 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kihlasormus 1000€, vihkisormus 400€. Ihanat ja sain ne itse valita minkä hintaisista vaan. Halusin pienet ja sirot ettei ole arkielämässä tiellä.

Vierailija
47/67 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 50-200e löytää jo kauniin sormuksen. Itse en valinnut omaa sormustani vaan mieheni valitsi kihlasormuksen ja valitsee myös vihkisormuksen aikanaan. Hänellä on hyvä maku.

Vierailija
48/67 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen sormus oli 70-80€ en tarkalleen muista. Minun oli sitten muutaman kympin sitä kalliimpi. Hyvin ovat kestäneet ja ei niin paljon harmita jos sattuu hukkumaan. :)

Vierailija
49/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kihlasormus maksoi 900 €, parikymppisenä tuntui kallilta ja pelkäsikin kovasti hukkaavani sen ja että timatit menee huonoksi arkipuuhissa. Mutta varmasti kalliimmankin sormuksen hintavuuteen tottuisi. Itse en silloin kallimpaa halunnut. Puoliso aikoo nyt ostaa kalliimman rinnalle "kiitokseksi" lapsista ja parisuhteesta, eli näinkin voi tehdä jos nuorempana kallis versio hirvittää. :)

Vierailija
50/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah meidän kihlat makso yhteensä 30e!

Vierailija
51/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sillä ole väliä. Olkoon vaikka ilmainen. Mun kihlasormus on tavallinen hopeasormus, maksoi vähän päälle parikymppiä. Kukin tyylillään. Kosin miestäni ja näytti olevan todella onnellinen, "köyhästä" sormuksesta huolimatta. 

Vierailija
52/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2011 klo 13:03"]

Löysin sormuksen, jonka haluan kihla-/vihkisormukseksi, mutta epäilen sen olevan liian kallis. Mikä on ns. normaali hinta sormuksille? Mietin, että jos on kallis sormus, sitä ei uskalla pitää.

[/quote]Missäs se tasa-arvo nyt on! Miksi miehen pitäisi naiselle joku "lahjus" antaa?!

Vierailija
53/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden palkka niin menee tulojen mukaan (meillä käytettiin nettoa), 1500e, hieno on.   Niitä koruja ja timantteja lasten synnyttämispalkkioina en taas ymmärrä.

Vierailija
54/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:38"]Kuukauden palkka niin menee tulojen mukaan (meillä käytettiin nettoa), 1500e, hieno on.   Niitä koruja ja timantteja lasten synnyttämispalkkioina en taas ymmärrä.

[/quote]

olet säälittävä.

Vierailija
55/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen varmaan tyhmiä, mutta onko siis tavallista, että mies ostaa naiselle kihlasormuksen? Entä sitten miehen oma sormus, kuka sen maksaa?

Me kävimme yhdessä ostamassa sormukset, ja yhteisillä rahoilla maksettiin. Onhan kihlautuminen nyt yhteinen juttu, eikä mikään miehen päätös. Luulin, että kihlojen ostaminen yhdessä on se tavallinen tapa.

Vierailija
56/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 20:22"]

Jos kävelen autokauppaan ja myyjä esittelee minulle 2 autoa. Toinen maksaa 40000€ ja toinen 5000€. 

Kenen tahansa on helppo nähdä ja kokeilla mikä kalliimmassa tuo hintaa ja miettiä mihin haluaa rahansa laittaa:

- Ajettavuus

- turvallisuus

- luotettavuus

- lisävarusteet

- tehot

- status

Otetaanpa sama vertaus sormuksiin. Myyjä lyö tiskiin 10000€ sormuksen ja 500€ sormuksen. Kalliimpi sormus ei tuo mitään ylläolevista. Ellei se tietenkin ole ostajan mielestä se kaunein sormus ja haluaa siihen investoida. Kukaan taluntallaajista ei tule ikinä huomaamaan eroa noiden välillä.:)

Itsellä oli sormusta ostaessa 2 vaihtoehtoa. Molemmat näyttivät tasan yhtä laadukkailta ja kauniilta. Olin ällikällä lyöty, kun myyjä kertoi, että toinen maksaa 500€ ja toinen 7500€. Ei ollut vaikea tehdä valintaa.:D

[/quote]

Juurikin näin. Erotan kyllä kalliin auton, mutta sormukset ovat kaikki samankaltaisia.:)

Vierailija
57/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valkokulta saattaa allergisoida, kun taas hopea ei

Vierailija
58/67 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sormus maksoi 10e :D! Ihan hopeaakin on :D!

Vierailija
59/67 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukselle ei ole mitään tiettyä summaa mikä pitäisi käyttää. On kuitenkin hyvä pitää mielessä sormuksen kestävyys, jos sitä aikoo päivittäin käyttää. Timanttisormuksen saa jo 200€:lla, mutta tällaiset sormukset ovat usein hyvin herkkiä vääntymiselle. Yleisin hinta kihlasormukselle on tuossa 400-600€ välillä ja vihkisormukselle puolestaan 500-1000€ välillä. Toki myydään paljon myös näistä hintaluokista poikkeavia sormuksia. Ilman timanttia oleviin sormuksiin käytetään yleensä 200-300€, mutta myös näissä on halvempia jakalliimpia vaihtoehtoja.

Kihlasormusta ostaessa kannattaa pitää mielessä myös se, miten siihen yhdistyy toinen sormus. Halvemmissa sormuksissa on usein timantin istutuksen alla "kehikko", joka estää toisen sormuksen nätisti asetumisen. Kalliimmissa sormuksissa ei yleensä vastaavaa ongelmaa ole. Kannattaa ottaa myös huomioon, että valkokulta on keltakultaa kalliimpaa ja jos valkokullan haluaa säilyttää kiiltävänä, vaatii se parin-kolmen vuoden välein uuden rodinlinnin, joka liikkeestä riippuen maksaa 50-100€, kun keltakullan kiillotus on muutaman kympin toimenpide.

Sormuksen ostamiseen ei ole yhtä oikeaa tapaa, mutta tässä muutama asia, jotka suosittelen huomioimaan 😊

-Kultakauppias

Vierailija
60/67 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rodinoinnin... On siellä muitakin typoja, mutta tää oli sellanen, et ei tuu selväks 😅