SYYSKUISET 2012
Kommentit (450)
Marjana; Hih, mehän ollaan nyt samiksia. Nimittäin mullakin oli tänään hassuja menkkamaisia tuntemuksia. Milloin meinasit testata? ;) Mä mietin jos malttais odottaa sinne kp 31 asti, jos täti ei sitten tule ennen sitä.
Joku kirjoitteli tuosta oviksesta, että pitäisi ässäillä hyvissä ajoin ennen ovista. Tuli vaan mieleen, että kun kuopusta yritettiin, mulla oli oviskivut päivällä ja ehdittiin vasta ässäilemään illalla. Muina kertoina ei ässäilty ja sen kerran tärppäsi sitten heti. Mutta eikös se ollut sitten niin että ne pojat on nopeampia uimareita? Meillehän tuli sitten poika. :)
Jokos teillä on joulufiilistä? Itselläni alkaa olemaan pikkuhiljaa. Kävin ostamassa tänään kaikki joululahjat, paitsi miehelle pitää vielä jotain pientä keksiä. Onneksi pian on joulu, auttaa kovasti tähän vauvakuumeeseen ainakin mulla. Ei ehdi ihan joka sekuntti miettiä vauvaa ja yritystä, kun on niin paljon puuhaa.
Mutta nyt, kauniita unia siskot. Koitan tässä tsempata ja vastailla teidän viesteihin. Laiskuus iskenyt. :P Luen kyllä kaikki huolella ja kaikille pidän peukkuja. :)
Alexandra: toisin kuin hymynaamatestit neuvoo, mä kyllä olen testannut hymynaaman jälkeisenäkin päivänä. Ja välillä olen saanut kahtena aamuna (ja niitten välissä iltapäivällä) hymynaamat, mutta välillä vain kerran noin kl16 ja seuraavana aamuna mutt'en enää jälkimmäisen päivän iltapäivällä! Joten, on mahdollista että lh huippu näkyy lyhyemmän aikaa ja se on tuurista kiinni, ehtiikö sen nähdä.
Marjana: hyvä, että löyty punaviiniä! Olen kuullut sen positiivisesta vaikutuksesta! Peukkuja pidän kovasti!
Emmastiina: BFP tarkoittaa Big Fat Positive eli ei mikään haamu vaan oikea plussa :-)
Tintti-tyy: Minäkin muistan sinut! Oli hyvä ja niin oikea teko, että lähdit kamalan miehen luota! Rankkaa mutta varmasti teille koittaa paremmat ajat, sulle ja lapsillesi! Voimia ja tervetuloa sitten joskus taas tänne hyvän miehen löydettyäsi.
Oma napa: illansuussa negaa, yöllä puolen yön aikaan tuli ovistestiin hymynaama.. Joka tällä kertaa masensi vaan, vaikka olihan se hyvä todeta, että omat aavistukset kertoivatkin oviksen olevan lähellä (mitään tuntemuksia ei ole ollut mutta miehen nälkä alkoi lauantaina ja tänään tuli kananmunalimaa). Mutta kun meillä taas meni tässäkin kuussa aikataulut ja suunnitelmat mönkään, snif :-( Minähän tulin Suomeen mummin siunaustilaisuuteen jo kp10. Haluan uskoa, että sen aamun talletukset olisivat kestäneet näin kauan, mutta kyllä se aika ihme olisi!!
Olen lukenut kovinkin erilaisia tietoja siittiöistä: joittenkin lähteitten mukaan siittiöllä kestää 20minuutista kahteen tuntiin päästä "hollille", kun taas toiset sanovat että kuusikin tuntia. Samoin siittiöiden eliniästä löytyy arvioita netistä yleensä kolmesta jopa viiteen, mutta olen nähnyt jopa seitsemäänkin päivään (jota tietysti meidän tapauksessa toivoisin..)
Nyt täytyy mennä nukkumaan. Hyviä joulunvalmisteluja kaikille!
t Gabriela kp14/27-31
Sirru: Sinulla on siis oikein huonosti nukuttu yö takana :) Meillä oli sama tilanne viime vuonna, että pähkäiltiin miten tehdään marras- ja joulukuun kanssa. Mutta tänä vuonna siitä ei tarvitse kyllä edes keskustella. Toki, itsekin mielummin haluaisin kevät tai kesävauvan, mutta kun sitä lasta ei nyt ilmeisesti saa tulemaan silloin kun haluaisi niin meillä ainakin yritys on kova joka kuukausi :)
Emmastiina: Itsellänikin on ollut tuota otsa täynnä näppylöitä oiretta aina tasaisin väliajoin km:n jälkeen. Jostain hormoonitoiminnasta ainakin minulla johtuu. :) Oikeassa olet, ainakin me olemme ässäilleet, joten jos se ovis tapahtui, pitäisi se puoli olla kunnossa :) Ihana tuo sinun selkäsärkysi määrittely, kuulostaa hauskalta! :D Ymmärrän tuon että rintojen kipeys tuntuisi todelliselta oireelta. Itselläni sitä ei ikinä ollut ennen km:a, mutta nyt aina välillä, hyvinkin pientä sellaista. Esim eilen oli hieman arkuutta aistittavissa. Mutta, siis, siitä kierrosta kun raskauduin niin tosiaan tuli rinnat todella kipeiksi, ei siinä tarvinnut kyllä yhtään epäillä. Mutta, kipu alkoi kyllä huomattavan paljon plussan jälkeen… Jaksamista piinailuun! Niin ja olen todella ylpeä sinusta ja siitä että aiot lopettaa tupakan polton! Hienoa! Se on parasta mitä voit tehdä yrityksenne vuoksi ja tulevan lapsesi vuoksi! :)
Vilmis: Oikeassa olet siinä että jos tosiaan lähestulkoon koko kierron jaksaa joka toinen päivä-menetelmällä. Niin silloin pitäisi kyllä varmasti voida sanoa että ovis on hyödynnetty :D Hymynaaman pitäisi käsittääkseni olla varmin ovistesteistä (ainakin gynen mukaan). Ihanaa että miehesi on ollut niin aktiivinen, mikäs sen parempaa!
Äitskäx2: Tervetuloa!
Neli: Yleensä puhutaan että kiinnittyminen tapahtuu noin viikon oviksen jälkeen. :) Plussaonnea!
Satu: Iso halaus sinne!!!! Todella huonoja uutisia kyllä sait! Onneksi kuitenkin sait siihen heti jo lääkettäkin, niin että tilanne saadaan korjattua! Osasiko gyne yhtään kertoa että kuinka nopeasti tilanne korjaantuu? Toivottavasti pääset jo kunnolla kuumeilemaan ensi kierrosta!
Tinde: Plussaonnea ja jaksamista piinailuun!
Sanniskainen: Oireita sinulla on ainakin! Toivotaan siis parasta! Plussaonnea!
Tintti-tyy: Olen todellakin kaivannut!!!! Välillä ihan tosissaan olen ihmetellyt että missä sinä oikein olet! Ihania viestejäsi kaipailemaan olen jäänyt! Ihanaa että tulit tänne moikkaamaan, kyllä sinä aina jää pähkäilemään että mihin toinen katosi! Olet niin ihanan positiivinen ihminen, että oikein harmittaa että olet joutunut kärsimään tuollaisesta suhteesta. Teit varmasti oikean päätöksen ja eiköhän se valo sieltä tunnelin päästä tosiaan vielä löydy. Iso halaus sinulle ja oikein ihanaa ja rentouttavaa joulua!! Olet mielessäni!
Marjana: Kolmas kerta toden sanoo (toivottavasti laskin nyt oikein ja tämä on kolmas clomi kierto)! Uskon todella että teillekin suodaan se lapsi ihan luomusti, tai clomeilla nyt. Olisihan se mahtavaa saada aloittaa uusi vuosi niinkin hienoilla uutisilla. Ymmärrän toki että samalla varmasti on aloitettava tuo henkinen valmistautuminen mahdollisiin hoitoihin. En tietenkään osaa kuvitella miltä teistä tuntuu, mutta jotenkin luulisin että on kuitenkin helpottavaa tietää että jos ei nyt sitten jostain syystä tärppää niin kohta on tiedossa oikein kunnolla apua tilanteeseen. Rankkojahan nuo hoidot totta kai on, mutta silti. Niin ja kiitos oikein positiivisesta muistutuksestasi, oikeassahan sinä olet totta kai :) Itsekin oikeastaan jo vähän pähkäilen sitä että josko se tosiaan se LH-huippu menee niin nopeasti ohi että sen takia aina missaan sen. Gynen mukaan kun kuitenkin aina tähän mennessä on kuitenkin näyttänyt siltä että ovuloin. Hienoa että punaviinikin on sinulla nyt tästä kierrosta käytössä, samoin minulla. Jos ei muuta, niin ainakin voi nauttia siitä pienestä määrästä (itse otan 1dl) punaviiniä. Nyt mukula vaan tarraamaan ja kunnolla!!! :)
Ele: Oikein muistat! Ihanaa ja toisaalta kauheata että meitä täällä vähän (itseni kohdalla vähän, sinun ja Marjanan kauan) kauemmin kuumeilleita on jonkin verran ja me jo muistamme toistemme tilanteetkin… Eli, tosiaan hymynaamoja minulla oli käytössä siinä kierrossa, mistä sitten plussasin, vaikka en hymyä saanutkaan. Itsekin yritän nyt vain luottaa kropan tuntemuksiin, eli limoihin, kipuihin, rintakipuihin ja nyt viluiluun siinä määrin että kyllä se ovis oli.
Pahoittelen, minulla ei ole vastaavaa kokemusta kun sinulla, mutta toivottavasti oli ovista edeltävää, kun niin sopivasti ässäilittekin viikonloppuna! Oikeassa olet, joulusta pitää nauttia täysin rinnoin, vaikka kuinka sataisi vettä :)
Mami: Kyllä tässä alkaa pikku hiljaa sitä joulufiilistä olla! Itselläni tosiaan enää huominen töitä, joten siitä se joulufiilis sitten vain kasvaa. Kaikki joululahjat on onneksi jo hankittu, joten voi ottaa rennosti sen suhteen.
Gabriela: Kiitos neuvoistasi! Toivotaan nyt kuitenkin että miehesi simpat olisivat extra kestävää sorttia ja olisivat siellä vielä odottelemassa! Halaus!
ON: Ihanaa, kohta on jo joulu. Jotenkin on seesteinen olo sen suhteen. Nautin joululauluista ja joulun odotuksesta. Yritän unohtaa koko yrityksen taas joulun ajaksi. Tiistaina sitten saan tietää miltä näyttää ja eiköhän se fakta nyt ole se että tästä kierrosta ei sitä plussaa tule vaikka päällä seisoisi, kun ei ole limakalvoja. Mutta, seuraavasti sitten, toivottavasti!
Alexandra kp19/28-32, yk6+km+yk4
Yöllä pitäis tädin kurvata kylään, mutta olo ei ole yhtään sen mukainen... Mistään ei satu, mihinkään ei arista eikä oo kökkömäinen fiilis.
On vain pahaolo ja hajut tekee pahaa. =/
Näinkö tässä kävi, et ykkösellä tärppäs. En oikein jaksa uskoa, mutta toivoisin toki niin. Kaksijakoiset fiilikset...
*haleja* kaikille niitä tarvitseville ja plussatuulia!
Kiitos kaikille tsempeistä.
Oviksesta ei hajuakaan. Ehkä oli ehkä tulossa ??? Limoja oli, ja nyt ehkä vähenemään, "paikat" on auki tai olivat eilen.
Poika on kunnossa, huomenna päiväkotiin. Mulla saikku jatkuu vielä huomiseen ja sit mietin, että kykenenkö kohtuu raskaaseen fyysiseen työhön. Sunnuntaina kaupassa käyminen oli todella rankka ja yskin keuhkoni pihalle.
Vacsu
18/28-34, yk13
Nasulais db db Ihanaa kun nyt on niin paljon eri kiertovaiheissa olevia tytteröitä niin saa jännätä kokoajan =)
Ja kiitos kun onnittelitte tissikivuista. Artikuloin ilmeisen huonosti sillä yritin sanoa että jos olisi tissit kipeenä niin voisin uskoa tärppiin -mutta kun ei ole! Ei ole ikinä ollut.
Karkasin aamulla jo kasilta töihin pois ikkunaremontin alta, argh en halua mennä kotiin remontin keskelle...Hullu homma saada koti kuntoon jouluksi.
Joulumieli...mitä se on? Pohjoisen tyttönä jouluun kuuluu lumi joten ei lunta= ei joulumieltä. Ihan syvältä =(
Ja viimetteeks on: Huono-olo yhä edelleen. Alkaa kun herää, loppuu kun nukahtaa. Naama kukkii, ei enää otsa vaan koko naama. Paleltaa ihan helkutisti kokoajan, kotona lähemmäs 26 lämmintä ja makaan sohvalla villaviltin alla. Miestä naurattaa. Siinäpä ne oireet. Toivo elää.
Täällähän on monella oireita! Ihanaa :) Kunpa vaan ei tulisi niitä pettymyksiä kuten minulla... mutta hyvin kyllä pääsin asian yli jo. Vaikka täti onkin erityisen ilkeä tässä kierrossa.
Haluaisin nyt kysyä että voiko noilla puputouhuilla/hedelmöittymisellä olla vaikutusta menkkojen vuodon määrään? Itselläni vuotaa nyt todella paljon, ja vuotomäärä vaan lisääntyy päivä päivältä... ja ikinä ei tule hyytymiä, mutta nyt on molskahdellut pönttöön kunnon isoja klimppejä, ja vatsa kramppaa sen mukaisesti.. :/ lääkkeitä menee noin 2g/vrk.. Tosi häijyä. Menkat alkoikin vähän etuajassa, joskus ennenkin käynyt näin jos on yrittäny raskautua.
Miten tää elämä voi muka olla näin kiireistä??? Palailen siis kommentoimaan myöhemmin jossain vaiheessa, mutta nyt vaan muutama rivi itsekkäästi omaa napaa. Ovis+ tuli tänään. Heikosti on muuten peitto heilunut, mutta tänään sentään saatiin yksi taletus perille. Mahdollisuudet raskautumiseen on siis lähes olemattomat, mutta sen verran niitä kai on, että voi piinailla ja kuumeilla :). Ja nyt taas unohdetaan koko homma seuraaviksi kahdeksi viikoksi...
Onnea heille, jotka sitä tarvitsevat, ja tsemppiä lopuille!!!
Niisku kp 14/28-35
omaa napaa jälleen.
Päivällä ei tuntunut missään mitään. Mutta nyt illemmalla alkas vasemmalta puolelta taas nippaileen. Oiskohan huomenna vielä aikasta testata? Eilen vielä ajattelin, että jouluaattoon tai edes torstaihin olisin odottanut ei vaan taida pystyä
Huomenna aamulla on kyllä taas pakko tuhlata yksi testi! :) Mulla ovis oli 13pvä, joten pikku hiljaa vois näkyäkin! :) Täälä kans pientä nippailua havaittavissa! :)
Emmastiina: Minä lasken aina, että Dpo 0 on silloin, kun on oviskivut. Seuraava päivä on sitten se Dpo 1. Vaikka liekkö noillakaan kovin suurta merkitystä. Hienoa, että olet tehnyt päätöksen tupakoinnin lopettamisesta! Helpompi varmasti ruveta nyt vähentämään ja lopettaa kokonaan, kun raskaus kuitenkin on jossain vaiheessa todennäköinen, niin sitten pitäisi lopettaa kuin seinään. Hurjasti tsemppiä sinulle! Äitini on hyvä esimerkki, kun hän poltti 20 vuotta tupakkaa (pois lukien tietenkin raskausaikansa), ja lopetti nyt 4 vuotta sitten kokonaan, eikä sen jälkeen ole tupakkaan koskenut.
Ele: Melko aikainen ajankohtahan se perjantai ovikselle olisi ollut kyllä. Mutta mistäs sitä koskaan tietää. Hyvä, että hyödynsitte joka tapauksessa. Varmaan kannattaa vielä kroppaa seurailla kuitenkin, jos se ovis paukahtaakin myöhemmin päälle.
Mami: Minä luulen, että sorrun testaamaan ensi viikon torstaina, joka on Dpo 12. Sinne asti yritän pinnistellä. :)
Gabriela: Nyt vaan siis toivotaan, että teille ne siittiöt on supersiittiöitä, jotka elävät sen viikon. ;)
Alexandra: Desin verran minäkin sitä punaviiniä olen nyt ottanut. Tosin tuskin otan koko loppu kiertoa, kun en jaksa ostaa lisää sitä. Juon vaan loppuun tuon hananpakkauksen. :)
Vacsulle pikaista paranemista!
Niisku: Aika hyvin, jos pystyt kuumeilun unohtamaan kahdeksi viikoksi. :) Toivottavasti tärppi käy!
Tinde ja Neli, tunnistan niin tuon tunteen, kun olisi pakko saada testata. Ja saahan sitä testata, jos haluaa. :) Hyvällä tuurilla näkyy ajoissakin plussa, mutta huonolla tuurilla joutuu odottelemaan vielä pari päivää.
ON: Valkkaria, valkkaria tullut tänään. Pientä vatsan nippailua on ollut. En kyllä osaa näitä oireita oikein edes raskausoireiksi vielä lukea ainakaan näillä kiertopäivillä. Eli odotellaan, että aika kuluisi. Uuden vuoden aattona pitäisi tämän kierron tulos olla selvillä. Ja silloin kyllä pitääkin testailla, että tietää jättääkö kuoharit juomatta. Todennäköisesti en kyllä ihan sinne asti ehkä jaksa odottaa.
Tänään tuli taas mietittyä sitä hetkeä, jos sen plussan saisi testiin ja pääsisi miehelle kertomaan ilouutiset. Meinasi ihan tippa tulla linssiin, kun mietin miten onnellinen ja sekaisin olisin sillä hetkellä.
Minä en oikein ole jouluihminen ollut vanhempien eron jälkeen, mutta pikkuhiljaa taas oppinut hieman rauhoittumaan jouluksi. Enemmänkin olen siis oppinut ottamaan sen levon ja ystävien tapaamisen kannalta, enkä niinkään enää perhejuhlana. Nytkin ostan jonkun kirjan itselleni, jonka lukemiseen aion keskittyä joulun pyhät. Toki siis käymme sukulaisia tervehtimässä ja aion ulkoilla koirien kanssa jne, mutta niille ns. joutohetkille olen tuon kirjan lukemisen varannut.
Kun nyt ensin selviäisi sinne jouluun asti. Kamalan kiire viikko, kun töitä on niin rutosti ja kaikki asiat pitää saada hoidettua, että pääsee edes lähtemään joulun viettoon toiselle puolelle Suomea.
Marjana kp 18/29-30 Dpo 3 yk 21
Mikäli merkit pitävät paikkansa ovis on just nyt tai huomenna. Limat ja kohdun suu siis. Peitto heilui ja tässä kierrossa on siis edes toivoa. Tän yhden talletuksen varassa mennään siis.
Piti huomenna aamulla testata mutta mutta.. täti sitten päätti tulla tänään.. Se siitä parhaimmasta joululahjasta.. :(
Sissi 1/28-? Yk 7
Ania: Siulle tsemppiä jaksuja, että maltat odottaa siihen aattoiltaan. :) Itellä vähän samanlaista oireilua ja nuo huvitutin jutut osuu enempi ku kohdalleen...
Vascu: Toivottavasti teillä tärppäs talletus. *peukku*
Sissi: HÖH! Tsemppiä ensi kiertoon sitten!
ON: Ei vieläkään mitään oiretta tädin vierailusta ja muutaman tunnin päästä pitäis kurvata pläänilleen. Odotanko, että ollaan yhdessä miehen kanssa vai teenkö testin itsekseni ja ilmoitan sitten puhelimella? *plääh*
Hikoiluttaa, paleltaa. Itkettää, naurattaa. Panettaa, kiukuttaa... Että näin täällä yksinäinen tiistai-ilta...
Tänään on ollut menkkamaisia tuntemuksia ja limoja myöskin jonkun verran. Vauvaa mietin kokoajan, nyt ei auta joulut ja muut. :D Lasken päiviä ja mietin milloin vois jo testata.
Nyt päivittelemään listaa kera glögin ja piparkakkujen, nam!
Kauniita unia! :)
Kyllä sie Mami kans kohta pääset testaamaan... :)
Ota miunkin puolesta lasi glöksykkää, mie otan greippimehun =)
Unia, kauniita kuvia!
No mäpäs otan. ;) Tuo greippimehu taitais olla fiksumpi vaihtoehto, vaan eipä sitä nyt ole. Peukut pystyssä ettei täti kurvaa paikalle. Ilmoita heti aamulla tuliko plussa. ;)
Ja pahoittelut sille jolla täti oli kurvannut paikalle. Mokoma kun tajuais pysyä poissa, että saadaan kaikki se ihanin joululahja.
Uskallankohan heti aamulla? Jos tädin kello onkin vika-ajassa? :O
Ehkä odotan torstaille, jolloin isäntäkin ois kotona...
Ahkerasti olette taas kirjoitelleet=) Lukemassa olen käynyt mutta mukamas on olevinaan niin kiire ettei ehdi vastailemaan. Tottapuhuen onkin ollut lahjojen paketointia, kyläilyjä ja leipomista (pysyypä ajatukset muualla kuin vauvakuumeessa:D)
Alexandra: Eikös sulla plussakierrossakin ollut niin ettei testit näyttäneet ovista? Oliko sulla silloin noita hymynaamoja? Uskon kuitenkin että ässäilyt ovat osuneet kohdilleen:)
Sirru: Pahoittelut tädistä:/ Tsemppiä seuraavaan kiertoon!
Vilmis: Varmasti hyvä vaihtoehto tuo ettei tee vauvakuumeilusta mitään "projektia". Itsessäni ainakin olen huomannut kuluneen vuoden aikana että kun silloin aluksi kuumeili ja kyttäili itseään kokoajan niin siitä sai aikaan aikamoisen stressin. TjoT-meininki on ehkä paras vaikkei se helppoa aina olekaan. Meillä ässäillään muutamia kertoja aina joka viikko, joskus enemmän ja joskus vähemmän mutta enää en stressiä tästä asiasta halua vaikka tädin tullessa sitä aina pettyykin. Hienoa että olette saaneet kierron hyödynnetyksi. Sormet ja varpaat pystyssä että se plussa tulee!!
Satu: Harmi tuo tilanne mutta hyvä kun kävit tutkituttamassa asian! Ainakin saatte nyt apuja. Kertoiko lääkäri miksi monirakkulaisuutta tuli synnytyksen jälkeen? Pohdin, voiko niillä olla joku yhteys? Tuntuu vain oudolta jos sulla ei ennen moista ole ollut.
Tinttityy: Muistan kyllä sinut! Tuli puolestasi pahamieli:( Ikäviä tuollaiset asiat mutta varmasti olet tehnyt oikean päätöksen. Minkäänlaista väkivaltaa ei pidä hyväksyä! Olet vahva nainen! Toivotan sinulle rauhaisaa Joulua, tule taas moikkaamaan!
Marjana: Mielenkiintoinen artikkeli. Olisin kyllä lukaissut mielelläni! Tuntuu raskautuminen olevan aikamoista salatiedättä mutta se aina antaa toivoa kun joku pitkään yrittänyt plussaa. Näin tapahtui juuri ystävälleni. Yrittivät reilusti yli vuoden ja luomuna se plussa kuitenkin tuli:) Meinasi itsellä tulla itku silmään kun tuli sellainen olo että onhan tässä itselläkin vielä toivoa!
Jospa ne nippailut merkitseekin raskautta!! Puhaltelen plussatuulia!
ON: Nyt on ihan pakko kirjoittaa ja kysäistä onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa!!!!!! Anteeksi jo etukäteen tämä lima-selitys:D
Perjantantaina tuli jokin limaklöntti ja se oli siis sellainen aika paksunlainen, kirkkaan vaalea hyytelömäinen lima. Ja alamahaa kyllä nippaili silloin perjantaina mutta tuon klöntin jälkeen nippailut loppui:D Eli voisiko se olla ovis? Aika ajoissa kuitenkin kun viimeiset menkat alkoi 8.12 (piti ihan kalenterista laskea kun en tätäkään kiertoa ole laskenut mitenkään:D). Eilen ja tänään on tullut sellaista normaalia valkkaria, ehkä runsaampana kuin normaalisti. Rinnat ei ole kipeät eikä enää nippaile mistään. Ässäiltiin kyllä kahdesti viikonlopun aikana pe ja la.
Voi kumpa teistä moni saisi sen plussan aattona eikä kenenkään tarvitsisi syyskuisissa negaa testata!
Ihanaa Jouluviikkoa ja nautitaan säästä huolimatta=)
Ele