SYYSKUISET 2012
Kommentit (450)
Alexandra on niin oikeassa siinä, että meidän pitää elää tätä hetkeä, eikä vain odottaa ja odottaa koko ajan jotakin. Minä otin ohjeesta vaarin ja tämä viikonloppu on ollut taas aivan mahtavaa aikaa. :)
Emmastiina, hienoa että se ovis löytyi noista epäselvyyksistä huolimatta.
Dajm: Olen samaa mieltä, että kyllä se joulu tulee vähemmällekin stressaamisella. :) Te pääsette sitten tekemään joulutaikoja, kun tuo ovis näyttää osuvan joulupäiville. ;)
Sirru: Pidetään vielä kuitenkin peukkuja, ettei ne sinun menkkasi alkaisikaan. Toivoa on aina niin kauan, kunnes täti rysäyttää kunnolla paikalle.
Mami, jes teilläkin meni ajoitukset sitten nappiin. Me päästään jännäilemään samoilla päivillä.
Lilian, varmasti ainakin on helpompi olla testaamatta, kun jättää testit kotiin. Minulla on kaapissa 8 testiä Mammaksilta tilattuna, joten voi olla vaikea pysyä niistä erossa kahta viikkoa.
Vacsu: Jaksamista sinne!
ON: Rinnat vielä oviksen jälkeen tooosi arat... Tänään meillä on ollut koko päivän vieraita, joten ei ässäilty ja varmisteltu enää lainkaan. Luotetaan, että eilisiltainen tai sitä edellisen päivän ässäily riittää. Silloin kun sain apteekin omaan raskaustestiin haamun, oltiin ässäilty vuorokausi ennen ovulaatiota, joten suosin itse sitä riittävän ajoissa peittojen heiluttelua kyllä mieluusti.
Inseminaatiota olen tässä pohtinut hieman. Osaako kukaan kertoa miten se ajankohta sitten määritetään? Eli kun kuukautiset alkaa, niin sovitaanko silloin jotain gynen käyntiä vai miten se menee? Minä ymmärsin, että ovulaatiotesteillä katsotaan ajankohta inseminaatiolle. Mietin vaan, että miten se on mahdollista, että siitä kerkeää mihinkään inssiin? Minulla tuli nytkin ovistestiin plussa lauantaina klo 16 ja ovulaatio alkoi klo 20. Minusta se on melkoisen lyhyt varoitusaika lähteä inssiin. Kertokaa joku miten se homma toimii.
Edelleen olen kyllä täysillä mukana tässä kierrossa, mutta etukäteen jo pohdin tuotakin asiaa.
Marjana kp 16/29-30 Dpo 1 yk 21
eikä sitä löydy.. eli siis edelleen tikutellaan täällä suunnalla :) Mutta tehän olette ovuloineet täällä oikein joukolla!! WAUUUUUU!!
Tervetuloa uudet!!
Sirrun oireet kuulostavat oikein lupaavilta!! Testaat vaan uudestaan hiukan myöhemmin :) ja voihan vuoto olla jotain muutakin kuin menkat!
Emmastina: ihanaa tuo sun tajunnanvirta-todennäköisyydet!!!
Marjana: onnea oviksesta!! Hyvin ootte hyödyntäneet, joten peukut pystyyn!
Ania: peukut pystyyn, että tärppi tulisi!!
Mami ja Lilian: hyvin ajotettu toiminnat sielläkin! Ja eikun odottelemaan :D
Vacsuli: voi kurjuus, paranemisia sinne!!
Dajm: toivottavasti kiire ja stressi hiukan helpottaa, että pääsette jakamaan joulumieltä vällyjen välissä :)
eleanora: mäkin varmaan sijoitun pinon loppuun, kun ovista ei vaan näy eikä kuulu. Ollaan täällä sitten kahdestaan jännäilemässä!
Alexandra: tuliko ovis hyödynnettyä? Oi, sullahan on ihanasti vapaata, kun on töitä vähemmän. Nautiskele!! Toi on kyllä totta, mitä sanoit tosta hetkessä elämisestä! Välillä se mieli vaan lähtee ajassa eteenpäin. Meidän pieni mies pitää kyllä suurimmaksi osaksi kiinni tässä hetkessä ja nautin elämästä nyt täysin siemauksin :)
Marjana: kyselit tosta inssistä. Sen ajankohta määritetään juurikin noilla ovistesteillä ja lisäksi ultralla ennen ovulaatiota. Jos on menossa inssiin ja näyttää, että ovis osuu viikonlopulle, niin sitten on mahdollisuus ottaa se irrotuspiikki. Meidän esikoinen sai alkunsa ekassa inssissä. Tunsin ovulaatiokivun illalla, seuraavana aamuna sain hymynaaman, mies hoiti tavarat purkkiin ja soitin klinikalle, että täältä tullaan :) Useasti inssiin menevät saavat munarakkuloita kasvattavaa hormonia, esim. Femaria, jota otetaan pillereinä kp 2-6. Ennen ovista käydään ultrassa katsomassa, miten follit ovat kasvaneet ja samalla voidaan karkeasti arvioida oviksen ajankohta.
ON: eilen illalla jo luulin, että tänään aamulla pärähtää hymynaama, mutta eipä sitten tullutkaan! Ärsyttävää odottelua!! Mulla ei oo minkäänlaista hajua enää miltä se ovulaatio tuntuu. Synnytyksen jälkeen en ole tuntenut minkäänlaista oviskipua ja ennen osasin sanoa sen heti, että tää on nyt sitä! Nyt vaan ajattelen, että olikohan tuo nipistys nyt SE!!
Talosta jätettiin tarjous ja tiistaina kuullaan mitä mieltä myyjä on siitä! Jänskää!!! Kiitos peukutuksista, niitä saa jatkaa!! :D
Ah, ens viikolla on joulu! Toi vesisade ei kyllä saa isoa joulufiilistä aikaan, mutta jospa sitten kun kuusi on kannettu sisään, tiptap! Meille tulee molempien vanhemmat aatoksi ja sitten ajellaan mun systerin ja mun vanhempien luo pariksi päiväksi.
Kivaa viikkoa kaikille!
satu kp 16/28-36 yk 1
satu: Minä en pysty ymmärtämään, miten töissäkäyvät ihmiset saavat nämä asiat järjestymään. Jos aamulla saa ovisplussan, voi olla hankala ilmoittaa, ettei tulekaan töihin ja vielä perustella se... Huokaus. Toivottavasti tuohon ei tarvitse mennä!
Ele: On se joo uskomatonta kun sitä alkaa mieltää itsensä jotenkin vanhaksi, vaikka tosiaan ikää ei vielä sitä 30 edes ole. Eiköhän se ole tämä projekti joka omalla laillaan myös vanhentaa, kun tietää että nimenomaan tämä on se asia, missä iällä on suuri merkitys. Ihania lomapäiviä teille! Varmasti saatte oviksenkin hienosti hyödynnettyä!
Emmastiina: Hienoa että sait sen plussan! Ja vielä hienompaa että saitte oviksen hyvin hyödynnettyä!
Meerkatti: Tervetuloa! Käy ostamassa tuota Gabrielan suosittelemaa liukkaria, joka ei ole niin tuhoisaa siittiöille. Sitä löytyy siis myös Suomesta, olikohan sen nimi joku Pre seed, tai vastaava.
Sirru: Sinulla onkin jo jännät paikat! Miten on, meinaatko keskiviikkoon odotella ennen kun testaat? Toivottavasti on kiinnittymisestä johtuvaa vuotoa, eikä sitä itseään!
Sissi: Kyllä tämä aika nyt menee varmasti taas nopeasti kun tulee joulupyhätkin. Odottelen totta kai sitä ensi viikon gyneä, lähinnä olen huolissani siitä josko täti onkin sitten jo ihan kolkuttelemassa, eikä silloin saakaan tutkittua kunnolla. Mutta, tuskinpa. Voisi tutkailla mikä tilanne on tuolla käyttämälläsi öljyllä, välillä kun tosiaan vähän lisäapua kaipaisi… :)
Dajm: Varmasti löydätte jostain energiaa oviksen hyödyntämiseen tälle viikolle, joulukin lähestyy ja saa vähän ylimäärästä vapaata. Tänä vuonna sitä ylimääräistä vapaata vaan on tosi vähän noiden pyhien puolesta…
Marjana: Hienoa että ovis on bongattu ja hyödynnetty! Nyt sitten taas piinailemaan! Miten teillä nyt on, onko tämä nyt viimeinen luomukierto ja sitten hoitoihin, jos ei nyt tärppää? Koska sinulla on lääkäriaika asian suhteen? Vai onko sitä vielä varattuna? Toivotaan ettei siihen tarvitsisi mennä ollenkaan vaan että nyt tulisi vähän uuden vuoden taikoja ja plussa.
Ania26: Vähänkö olisi mahtavaa jos saisit sen plussan joululahjaksi!! :) Itsellä sama tilanne, että greippimehua juomalla olen saanut sitä kaivattua ylimääräistä kosteutta :) On se kyllä ihme aine sekin :)
Mami: Onnea myös sinulle oviksen bongauksesta ja hyödyntämisestä! Ja sitten piinailemaan… :)
Lilian74: Hienoa että silti saitte talletuksen tehtyä, ei se aina ole helppoa todellakaan. Meitä onkin nyt sitten paljon piinailemassa!
Vacsuli75: Pikaista paranemista sinne päin!
Satu: Pe-iltana ja la-aamuna sain testiin tummimmat viivat, sen jälkeen lähtivät taas haalenemaan. Yritin varmistella hymynaamoilla, enkä saanut sitä hymyä :( Mutta, jos ovis siis tapahtui, niin silloin tuli kyllä hyödynnettyä! :) Yritän nyt vain asennoitua niin että jostain syystä ei vaan näkynyt hymynaamalla. Toivotaan teille hyviä uutisia huomenna talon suhteen!!
ON: Tulkinta-apua kaivataan täälläkin ovistestien kanssa. Että osaavatkin olla niin vaikeita :D Eli, pe-iltana ja la-aamuna sain tummimmat viivat, sen jälkeen viivat alkoivat taas haaleta. Yritin varmistella ovista hymynaamoilla (noissa liuskatesteissä kun on aina tulkinnan varaa) mutta en saanut hymyä :( Ne testiviivat eivät olleet tummemmat kun kontrolliviiva, eivät kyllä olleet viime kierrostakaan, vaikka silloin sen hymynaaman sainkin. Joten, en nyt tiedä että ovuloinko vai en... Jos ovuloin, koska se tapahtui? Yleensähän sanotaan että 24-48 tuntia ovisplussan jälkeen ovat ne hedelmällisimmät, mutta esim. Marjanahan saa plussan vasta juuri ennen ovista. Oviskivuista on vaikea sanoa, koska oikea puoli on km:n jälkeen ollut sellainen että jomottelee vähän väliä ovikseen asti. Viimeksi siis eilen, joten ehkä voin toivoa että ovis oli silloin? :) Siis, ässäiltyä tuli ke-, pe-, la-iltana ja su-aamuna. No, nyt yritän siis luottaa siihen että ovis tapahtui ja tuli hyvin hyödynnettyä (mikä on aina ihana tietää). On tämä tikuttaminen kyllä yhtä arvailua :D
Oikein hyvää maanantaita kaikille! Itselläni on to-pe vapaata, joten ihana lyhyt viikko tiedossa!
Ja sitten piinailemaan... :)
Alexandra, kp18/28-32, yk6+km+yk4
Jooh, näinhän siinä sitten kävi... täti pamahti yöllä tasan klo 03.00 todella kovien kipujen kanssa! huhhuh, sellasia en ole kokenutkaan synnytyksen jälkeen(sitä ennen kyllä...)! otin 1g panadolia ja kauratyyny vatsalle, nukuin muutaman tunnin ja PAM, taas tuli kivut! Ihan hullua. Vuotoa on aika niukasti, mutta sehän johtunee noista särkylääkkeistä. ja nyt on sitten vielä perkuleen epäsäännölliset kuukautiset, vaikeuttaa vaan.
Ei se auta muu kuin alkaa bongailla sitä tammikuun ovista! Sit on tärpättävä, mies ei kuulema tahdo mitään marras-jouluvauvaa! :D pienet paineet tässä luodaan...
Sirru
kp 1/ 25?-29 yk 1
Sirru voi ei =( Jos jotain positiivista niin ihanan lyhyt kierto sinulla, saa jännätä vähä väliä. Ehditkö vielä mukaan syyskuisiin?
Onnea oviksesta Marjana, Mami, Lilian ja kaikki muutkin. Se on ikäänkuin yksi etappi suoritettuna!
Lilian eikö ole ihanaa lähteä lomalle ettei ihan kokoajan ehdi piinailemaan. Itsellä sama homma tosin vasta 29 pvä mutta takas vasta kun saa testata samantien ja EN meinaa ottaa testejä mukaan vaikka olishan siinä jotain nostalgista testata uuden vuoden yönä =)
Vasulille tsemppiä. Ei ole kivaa kun lapsisairastaa ja itse on kipeä. Vetää varmaan voimat totaalisesti kaikelta muulta...Voin kuvitella ettei seksi paljoa nappaa.
Marjana: Niinhän ne tulokset sanoo että paras hetki ässäilylle on päivät ennen ovista eikä sitten vasta itse h-hetkellä. Ja tuosta oviksesta niin se on yksilöllistä millon se munasolu sitten irtoaa. Toisille voi sopia tuo 24-36h ovisplussan jälkeen mutta toisilla se on jo tunteja plussan jälkeen. Juuri tämän vuoksi ässäily ENNEN onkin niin tärkeää! Siittiöillä kun voi viedä sen 6h päästä hollille.
Jostain muuten luin ihanan artikkelin siitä miten ne siittiöt ihan oikeasti sinne matkustaa. Jotkut liikkuu kyllä hyvin mutta ne jää pyörimään paikalleen jne. Lopulta kaikista miljoonista vain noin sata voi edes päästä sinne munasolun luokse!
Satu: Mulla on kaikki sormet ja varpaat ristissä talokauppojen puolesta!!!!
Alexandra: Pääasia että ässäilty on tikuttaa sitten tai ei. Ymmärrän että on ärsyttävää kun ei saa sitä täydellistä ovishetkeä mutta eipä sekään ole ihmeellistä ja silti ovis tapahtuu. Ja joo mun tikuttelusta tuli lähinnä farssi =)
ON: Odottelua, odottelua. Ainoat poikkeavat oireet ovat otsa täynnä finnejä (lisää suklaata?) ja jatkuva selkäsärky (pikapanot mitä ihmeellisimmissä paikoissa?). Ai niin ja painajaiset. Eli ei mitään mihin voisi toiveikkaana tarttua. Kuulostaa hassulta mutta ainoa todellinen oire mihin voisin uskoa olisi tissikipu. Se on nimittäin sellainen oire mitä en ole ikinä, koskaan, milloinkaan kokenut!
Emmastiina: Joskushan se raskaus pamahtaa juuri silloin kun niitä oireita ei ole.. niin mulla kävi esikoisen kanssa :)
Ihanaa tosiaan että on joulu ja uusi vuosi tulossa, ja vuoden alusta palailenkin työelämään... ja niin paljon muuta sisältöä päiviin kun tämä piinaava odotus! :) Mulla on yllättävän lyhyt kierto, ennen synnytystä oli aina 32pv. Nyt jos seuraavasta oviksesta tärppää niin syyskuisissa olen vielä, siellä loppupuolella.. :)
... Mä lisäsin jo Sirrun listalle uudestaan, laskin kans että syyskuun loppuun menis, jos tai KUN tärppää. ;)
Tänään pitäis käydä ostamassa loput joululahjat. Apua, meinaa siltikin pukata vähän stressiä tänäkin jouluna. :P
Voi Sirru, miten kurja öinen yllätys ja vielä kovilla kivuilla varustettuna. Nenu kohti tätä uutta kiertoa!
Mietin tuossa yksi päivä sitä, että miten pitkä aika se oli kuin siittiöillä keskimäärin kestää uida munanjohtimiin? Ja siellähän niiden pitäisi olla odottamassa siinä vaiheessa kuin munasolu irtoaa. Eli puuhastelua pitäisi olla hyvissä ajoin ennen oletettua ovulaatiota, koska jos siittiöt pääsee matkaan vasta kun munasolu on jo irronnut, ne ei kerkeä perille ennenkuin on liian myöhäistä. Ja siittiöiden uimanopeudessakin on eroja. Paras tapa taitaa olla joka toinen päivä -menettely samantien kuin kuukautisvuoto loppuu ja jatkaa menetelmää loppukiertoon saakka, siltä varalta, että ovulaatio onkin myöhässä. Varsinkin kun liuskatestien viivat voi merkitä mitä vaan. Hymynaama taitaa olla aika varma merkki ovulaatiosta, vai?
Omaa napaa: Mä niin olin päättänyt etten ala mitään jännäämisiä. Mutta niin vain tuo jouluaaton lähestyminen saa haaveilun alkamaan. Tässä kierrossa kun kerrankin on mahdollisuuksia tärppiin jos siis ovulaatio on tapahtunut. Meillä ei olla ryhdytty projektiluonteiseen vauvan yrittämiseen ja joskus makuuhuoneessa, ja muissakin huoneissa on hyvin hiljaista seksin suhteen. Tässä kierrossa mies on saanut jonkun kolauksen päähänsä, koska puuhasteltu ollaan lähes joka toinen päivä, hänen aloitteestaan :) Hyvä niin.
Mitään "oireita" ei ole. Ei kuviteltuja eikä todellisia. Tai no sitä tykytystä alavatsan toisella sivulla oli viikonloppuna. En sitten tiedä mitä sekin merkitsi/ merkitsee. Kertokaas kokeneemmat, onko olemassa r-testiä joka voisi jouluntaikana näyttää haalean viivan jo neljä päivää ennenkuin menkkojen pitäisi alkaa, periaatteessa jouluaattona mulla voisi kyllä olla ovulaatiosta aikaa 14 pv?
t. Vilmis
Moikka,
Jos mukaan mahtuu, niin täällä yksi kuumeilija lisää :).
Kolmatta lasta kovasti toivotaan. Yritetty ollaan jo muutama kuukausi ja yrityskerta neljä on nyt käynnissä.
-äitskäx2 kp 5/29-31 yk 4
Ompas täälä monilla ovikset bongattu ja hyvin hyödynnetty! :) Ihanaa! Saadaan varmasti monta
plussaa tähän pinoon!!! :)
Sirru: Ikävää, että menkat alkoi.. Mutta eikun uutta yritystä vaan ja onneksi sinulla on nuon
lyhyt kierto niin saat jännätä vielä syyskuisissa! :) Minulla kun viimeksi oli 35 päivän kierto niin sain harpata heinäkuisista suoraan syyskuisiin..
Vacsuli75: Paranemisia teille ja voimia! Meilläkin poika kipeänä, mutta onneksi itse vielä
terveenä, joten jaksaa noita yöheräämisiä..
äitskäx2: Tervetuoloa kuumeilemaan! :)
On: Täälä ei oireita suuntaan ei toiseen.. Odotellaan.. Testit kyllä jo huutaat kaapista! ;)
Mietin täälä tuota kiinnittymistä.. Kauanko ovulaation jälkeen menee kun munasolu kiinnittyy kohtuun?
Sitä ennen on varmasti ihan turhaa testailla.. Mutta kun testit polttelee niin kovasti tuola kaapissa.. :)
Niinhän tässä nyt taas kävi, että piti käydä äsken tuhlaamassa yksi testi.. Ja nega. Kun noita testejä tarpeeksi kauan tuijottaa niin saa niihin kyllä kuvitetua vaikka mitä! Kumma juttu! ;) Mutta nega se on. Kun nyt malttais odottaa vaikka keskiviikko aamuun ja koittais uudestaan ja nimenomaan aamupissasta tehdä, eikä näin extempore yhtäkkiä!
Malttamattomin Neli
..käytiin tänään siis lääkärillä ja enhän mä ole ilmeisesti ovuloinut ollenkaan synnytyksen jälkeen!! Kohdun limakalvot olivat kuin loppukierrosta, vaikka siis ovulaation pitäisi olla lähipäivinä. Kun kysyin tulleista kuukautisista, niin lääkäri sanoi, että ovat todennäköisesti sellaista hormonaalista vuotoa ilman ovulaatiota. Lisäksi ultra paljasti monirakkulaiset munasarjat, nämäkin siis muodostuneet synnytyksen jälkeen! WHOOOT?? Hyvä, että kävin, nyt aloitan sen Femarin, joka auttaa ovulaatiossa. Eli ei mitään mahkuja syyskuun vauveliin. Aion kuitenkin notkua täällä teidän seurassa ja palaan kuumeilemaan loka- tai marraskuisiin :D
Marjana: se irrotuspiikki on sitten se yksi vaihtoehto, jos ei työaikojen takia voi lähteä inssiin lyhyellä varoitusajalla. Mä itse olen siitä onnellisessa asemassa, että päätän itse työaikani, joten mun oli helppo irtautua inssiin. Mulla on ollut myös muutama työntekijä, jotka ovat käyneet lapsettomuushoidoissa ja olen järjestänyt heille sellaiset työvuorot, että se on ollut mahdollista. Ovat tehneet ovulaatioviikolla iltavuoroja, jotta ovat voineet käydä klinikalla aamupäivällä. Mutta jos ei työnantajalle voi/halua kertoa, niin klinikalta kyllä osaavat ehdottaa kaikkia hyviä kikkoja :)
Tervetuloa äitskäx2!!
Alexandra: no hienoa, ovis oli siis todennäköisesti silloin!! Ja saitte hyödynnettyä, jibbiiii!!!
Sirru: noi voi tylsyys, mä olin jo ihan varma, että sä plussaat ekana! Peukut pystyyn että plussaat sitten pinon vikana :D Ihanaa, kun on noin lyhyt kierto, mulla kävi synnytyksen jälkeen päinvastoin; kierto piteni! Tai siis enhän mä tiedä onko mulla siis tulleet edes ne oikeat menkat kertaakaan!
Emmastiina: toivotaan paljon lisäoireita, peukkuja!!
vilmiina: kyllä sitä nyt voi vähän jännäillä, sillai sopivasti :) ja onnea miehesi "kolahduksesta" ne on hyviä tuollaset kolaukset :D
Neli: oviksesta menee yleensä se viikko kiinnittymiseen ja siitä viikon päästä voisi periaatteessa testata plussan, jos malttaa odottaa :) Itse testasin vahvan plussan esikoisesta 5.9.2011 ja ovis oli 18.8.2010 eli 2 vkoa ja 4 päivää maltoin odottaa :) Tsemppiä!!
satu kp hukassa, omien laskujen mukaan 17/28-36
Täällä piinailut vain jatkuu. Kirjottelin tänne kyllä perjantainakin, mutta eipä oo tullu tekstit näkyviin.
Enkä sitten pystynyt pitämään näppejäni erossa niistä testeistä vaan testasin aamulla ja negahan sieltä pompsahti.
Aamulla kyllä heti herätessä jomotti vatsaa oikeen kunnolla, pari tuntia sitä kesti, pariksi tunniksi helppas ja taas alkoi. Eikä kyllä ole mitään käsitystä mistä vois johtua.
Menkkakivutkin yleensä alkaa vasta, kun vuoto alkaa ja on paljon pahempaa kipua kuin tämä.
Marjana: onpa HIENOA :) toivottavasti nyt tärppää! Peukut on täällä pystyssä
Emmastiina: sulla on mahtavia mietteitä noista tilastoista, rupee ihan ittekkin miettimään miten ne asiat voikaan mennä :) Josko nyt olis teidän vuoro saada plussa?
Anja: Mulla IHAN sama, en ole sen jälkeen ottanut alkoholia kun alkoi tämä ihana yrittäminen oikeasti. Eikä ole kyllä mieli tehnytkään. Mulla on nyt kp 20 ja jouluaattona olis vasta 25 joten tiedän ettei mun sillo pitäis testata mutta mutta.. katsotaan mitä keksitään :) Tsemppiä!
Mami: jättimäiset peukut täällä pystyssä teidän puolesta!
Lilian: toi on hyvä idea ettei ota testejä mukaan. Olen itsekin miettinyt miten voisin olla testaamatta kun yleensähän ne menkat sitten jää pois jos on raskaana.. mutta ei aina. Kun kiire ei tässä asiassa pitäisi olla, mutta olen vähän kiireinen luonne :D Hauskaa lomaa!
Vacsulle voimia paranemiseen jouluun mennessä :)
Sirru: voi eiii, mä olin varma että olis ollu se plussa sulle :( voimia seuraavaan kiertoon :)
Satu: peukutukset talokauppoja varten, se on mukavaa aikaa :) meillä sama tilanne oli vuosi sitten :) ja harmi oviksen puuttumisesta, onneks tuli nyt selville niin pääsette pian yrittämään apujen kera
Alex: mä en oo koskaan tikuttanu ovista, en siis osaa auttaa ;/ toivotaan kuitenkin että sulla olis napannu sopivasti..
Vilmiina: on olemassa herrkiä testejä, joilla pitäis näkyä jo 4 pvää ennen menkkojen alkua.. esim. predictor! :)
Äitskä: tervetuloa ja onnea nyt tähän kiertoon :)
Neli: älä välitä, se tais olla vaan liian aikasin testattu tällä kertaa. Keskiviikkona uudelleen :)
Tinde: nyt jo jännittää, kipuilu vois hyvin olla Sitä kipua :)
Ja omaa napaa:
Rinnat on tosi erikoiset tällä hetkellä.. Niitä ikäänkuin polttelee, välillä kovasti ja välillä vähemmän sekä nännit on tosi arat, alavatsa on iltaisin tosi turvonnu ja vasenta puolta alavatsasta on nipistelly viikon verran. Pientä huimausta edelleen mutta lämmöt ne ei oo koholla. Viimeks jotenkin vaan tiesin olevani raskaana, nyt ei ole sellainen olo ollenkaan.
Oikein ihania plussatuulia kaikille ja mukavaa jouluviikon alkua!
En tiedä onko kukaan edes kaivannu, mutta tulin silti piipahtamaan. Ihan vain valitettavasti todetakseni, että vielä vanhoja tuttuja löytyy :(
Ainakin Marjana, Alexandra ja Ele... Toivoin, etten eää teitä täältä löytäisi, vaan tuolta toiselta puolelta.
Mun osalta yli vuoden kuumeilu loppui kuin seinään. Yksi päivä vaan totesin, että nyt riitti ja lähdin keskellä yötä lapsineni taxin kanssa pois. Sen jälkeen en ole miehen kanssa asunut. En ole täällä paljon jutellut asiasta, mutta mun miehellä oli aika pahoja taipumuksia väkivaltaisuuteen ja mustasukkaisuuteen. Kesän aikana se meni niin pahaksi, etten enää uskonut hänen lupauksiaan ja muutettiin lasten kanssa pois. Viimeset kuukaudet on meny kaikenmaailman asioiden selvittelyyn ja uuden kodin perustamiseen. Pikkuhiljaa alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, vaikka vastoinkäymisiä riittää ihan liikaa ja enemmänkin.
Kun seuraavan kerran tulen kurkkaamaan, toivon todella sydämeni pohjasta, että löydän teidät tuolta odottajista.
Hyvää ja lämmintä Joulua kaikille, jos en ennen sitä piipahda.
Tintti-tyy
Alexandra: Tämän kierron jälkeen on vielä yksi luomukierto (Clomifenin tuella kylläkin) jäljellä ennen mahdollista inseminaatiota. Eli jos nyt tässä tai seuraavassa ei tärppää, soittelen heti menkkojen alkaessa naistentautien polille ja ne sitten alkaa varata tarvittavia lääkäriaikoja ym. Joku infokin pitää käydä kuuntelemassa. Henkisesti on kyllä pitänyt tuohon jo ruveta valmistautumaan, koska se voi olla hyvinkin äkkiä edessä, jos sitä tärppiä ei tule. Kaikki usko ja toivo on kyllä laskettu nyt tähän kiertoon, että saisin uutena vuotena testata plussan.
Alexandra: Jospa sinulla se LH-huippu on niin nopea, että sitä ei meinaa saada kuin tuurilla kiinni. Pääasia, että saitte oviksen hyödynnettyä. Muistutan taas, että sinähän plussasit kierrosta, jossa et silloinkaan ovista bongannut. :)
Sirru, voi rähmä! Pahoittelut! Otahan särkylääkettä, että pärjäät kipujen kanssa.
Emmastiina: Minäkin luin juuri samantyyppisen artikkelin. Juha Kere kirjoitti uusimmassa Duodecimissa artikkelin "Hedelmöityksen ihme". Harmittelin, kun en saanut sitä kotikoneella auki, että olisin voinut teille pätkiä lainata siitä. Minulla oli ilmeisesti salasana vanhentunut, kun harvoin alan juttuja tulee kotona katseltua.
Se tissikipu on sitten lupaava oire! Peukut pystyyn puolestasi!
vilmiina: Minä en muista noita aikoja, mutta juuri tuossa em. artikkelissa sanottiin, että jos siittiö olisi miehen mittainen, tämän pitäisi uida 5 km päästäkseen kohteeseen. Eli pitkä matka on kavereilla taivaltaa ja varmasti kannattaa antaa riittävästi aikaa siihen.
Neli: Noin viikko ovulaatiosta tapahtuu kiinnittyminen. Sen jälkeen raskaushormonin määrä alkaa kasvaa tuplaten joka toinen päivä. Saitko ovista bongattua? Kyllä se vielä plussaksi ehtii muuttua, kun odottelet pari päivää. :)
Satu: No voihan hitsit, kun olet saanut ikäviä uutisia. Ihanan positiivisesti kuitenkin otit ne, joten tsemppiä tulevaan kiertoon! Ja kiitos sanoistasi. Ehkä minäkin saan itseni jotenkin sinne inssiin, jos tarve vaatii. Meiltä ei tosiaan lähdetä töistä noin vaan ja minulla on työmatkaakin tunnin verran suuntaansa. Enkä ainakaan usko haluavani kertoa töissä tästä asiasta.
Tinde, lupaavalta kuulostaa! Ei se testissä vielä välttämättä näkyisikään.
Sanniskainen: Hyviä hermoja viimeiseen piinaviikkoon! Ehkä se raskaus-fiilis sieltä vielä tulee.
Tinttityy: Ai hurja! Olen niin iloinen, että olet ollut vahva ja lähtenyt pois! Ihan tarpeeksi saa lukea näitä juttuja, joissa mies on oikeasti pimahtanut ja saattanut tappaakin perheensä. Minkäänlaista väkivaltaa ei pidä hyväksyä. Voimia sinulle ja perheellesi! Ja ehkä pääset tähän vauvakuumeiluunkin vielä mukaan jonkun uuden kumppanin kanssa. Halaus!
ON: Tänään oli hassuja menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Ehdin jo hieman pelästyä, että taas tulee jotain tuhruvuotoja, mutta ei sieltä mitään tullut. Onneksi. Ja onneksi on nämä joulun pyhät ja paljon kaikkea tässä välissä, että ehkä ei ehdi kuumeilla ihan niin paljoa. =P
Meillä jäi viikonlopulta punaviiniä hanapakkaukseen, kun oli vieraita, joten minä otin sen poppakonstin nyt käyttöön ja lipittelen iltaisin pienen määrän punaviiniä kiinnittymistä tehostamaan. Jospa se mahdollinen mukulan alku tajuaisi tarrata kiinni. :)
Marjana kp 17/29-30 Dpo 2 yk 21
Onpas täällä paljon hätähousuja =) Peukut pystyssä ja malttia odottaa vielä jokunen päivä!
Kävin taas jenkkisivustoilla. Perhana ne laskee DPO:oot erilailla. Niillä ovistesti on DPO 0 ja siitä sit eteenpäin, sen mukaan olis jo DPO5 eikä 4 =) Ja nyt osoitan tyhmyyteni vaikka enkku onkin työkieli, mitä ihmettä tarkoittaa BFP??? (Be fucking pregnant tuli mieleen mut tuskin...) Sitä viljellään joka paikassa.
ON: Huono-olo jatkuu, kylmä on kuin siperiassa ja naama kukkii oikein urakalla, siinäpä ne. Vielä 2 työpäivää ja sit lomaa!!! aah. Voinen muuten paljastaa oman joululahjani ja samalla uuden vuoden lupauksen, tilasin nimittäin sähkötupakan eli se on nyt adjöö tupakit. Olen NIIN ylpeä itsestäni, olkaa pliis tekin, tartten kaiken tsempin.
Jännä homma muuten miten tämä toinen jännäilykerta menee paljon helpommin. Viime kuussa jokainen päivä ja tunti oli ihan tuskaa, sitä vaan heräsi miettien vauvaa ja meni nukkumaan samalla ajatuksella. Nyt päivät hurisee mennä tosta vaan. Yhä edelleen INHOAN itseäni sen takia että tiedän kaikkien oireiden olevan keksittyjä mutta en pääse niistä eroon vaikka miten ajattelen asiaa.
Tuolla jenkkisivustolla oli mainio taulukko tästä. Eli kymmenet tuhannet naiset oli ruksittaneet oireet jokaisella DPO:lla ja lopuksi kertoneet tuliko plussa vai ei. Hauskaa (?) asiassa oli se että ei-raskaanaolevilla oli ihan samat oireet kun raskautuneilla, he oksensivat, voivat pahoin jne. Tulipahan taas todistettua ettei ole yhtäkään oiretta mikä liittyisi VAIN ja ainoastaan raskauteen -paitsi se plussa testissä.
Eli on kivaa seurata teidän muiden oireita mutta minä en usko itseni kohdalla yhteenkään UGH!
Vesirokkoinen esikko ei nuku, itse yskin keuhkoni pihalle ja kipeä olo. Toinen antibiootti-kuuri menossa. Huomenna lekuriin jälleen, kai. Peitto ei ole heilunut, no eipä ole fiiliksiäkään.