SYYSKUISET 2012
Kommentit (450)
Täti tuli kyläilee joten tuli joukkoon iloiseen :)
Itse olen 25v, mies 34v ja kaksi lasta. 01/08 & 04/10.
Takana kaksi kystan poistoa tähystyksessä joissa toisessa piti oikeasta puolet munasarjasta poistaa.
Edellinen kierto oli piinaavan pitkä, kp 39 mikä johtunee viimeisestä tähystyksestä joka oli 5vk sitten.
Nyt kaikille tarrasukkia ja plussatuulia :)
Ja ei syyskuu ollenkaan paha kuu. Molemmat lapset syntynyt alkuvuodesta, itse lokakuussa ja mieskin joulukuussa.
pieni.rakkaus kp1/kp39, yk 2
Moi,
Kaippa mäkin voisin liittyä tänne vaikka tuolla elokuisissakin vielä listalla olen. Viime kierto oli 27pv ja sitä ennen muutama 29 päivän kierto, että netin laskurien mukaan aika olis just elo-syyskuun vaihtees joten liitympä nyt sitten tällekkin puolelle. Ja yritän vähän aktiivisemmin kirjoitella minkä täs joulukiireiltä/työkiireiltä ehtii.
Olen itse 21 ja mies 25 esikoista kuumeillaan. Mieskin on ihan tohkeissaan asiasta :) Jouluna saa sitten jännäillä. Ovista odotellessa
Tinde kp 8/27-30 yk2
Tervetuloa jokaiselle. :)
Nyt peukut pystyyn, että TÄMÄ olisi se meidän kuukausi. :)
On; Ihan järkyt menkat. Vuoto on tosi runsasta ja maha ihan järkyn kipeä. Buranan voimalla meni tämä päivä. Onneksi huomenna jo helpottaa. Pääsispä jo pian yrittämään. :P
Ovistikuista; Onko se sama asia niinkuin raskaustesteissä, että jos saa kaksi viivaa, niin on ovis? Kertokaas tarkasti tälle tietämättömälle. En ole koskaan tikuttanut. xD
uusi kuumeilija, joka odottaa menkkojen alkamista, että pääsisi kartalle tästä omasta kierrosta :)
Molemmat ollaan 36-vuotiaita ja toukokuussa saatiin ihana pieni poika. Nyt oltaisiin valmiita kakkoselle, kun on tuota ikääkin jo kertynyt :) Mulla on synnytyksen jälkeen tullut kolmet menkat ja nyt odottelen neljänsiä alkaviksi.
Ihanan plussakasta kuukautta +++++ :)
satu kp?/28-36 yk1
Jos sitä esittäytyisi niin kuin muutkin :) Eli minä 29v ja mies 33v. Meillä parivuotias pojan vesseli. Tätiä odotellaan että päästään pian taas yrittämään.
Kesätyttö kp?/32-42 yk14
Ja alkuun tervetuloa ja kaikki uudet ja vanhat tutut jännittämään!
Täällä tosissaan hanat kaakossa joten on hyvä aika suunnitella tulevaa. Olen luonteeltani sellainen että on kyse mistä tahansa niin haluan a) tietää siitä kaiken ja b) tehdä suunnitelman tulokseen pääsemiseksi. Edellisessä kierrossa luotin Clearbluen digitaaliseen ja peittoja heilutettiin hymynaaman aikaan. Nyt ajattelin vaihtaa suunnitelmaa koska niin moni tutkimustulos on todistanut että itseasiassa siemenet pitäisi olla sisässä ENNEN ovista eikä vasta sen aikaan/jälkeen. Eli tää kuukausi menee siis kp11 eteenpäin jtp-taktiikalla on ovis sit millon tahansa.
Noista ovistesteistä. Seuraan yhtä ihanaa blogia missä vauvaa haaveiltiin vuosia ja lopulta raskaus alkoi keinohedelmöityksellä (en tunne niitä lyhenteitä IV..joku) ja tää ihanainen tikutti ovista siis sekä liuskoilla että digitaalisella ja useiden, useiden kiertojen yhteenvetona digitaalinen itseasiassa heitti jopa 2-3 päivää todellisesta oviksesta, mikä siis tarkistettiin lääkärissä. (Tiedän et ovis on 24-48 tuntia hymynaaman jälkeen mut tällä henkilöllä ovis saattoi olla siis vasta 5 päivää hymynaaman jälkeen) Eli summa summarum - jos seksiä on säännöllisesti niin mitä väliä, mut meillä tehtiin täsmäiskuja joten tällä todellakin ON väliä.
Edellisessä kierrossa DPO venyi siis 18:ta kun normisti se on nakutettu 14. Eli ovis on varmasti ollut luulutua myöhemmin (hienoa itsepsyykkausta). No mut yhteenvetona, siemenet sisään ennen ovista ei päivä sen jälkeen. Niiden pitää olla valmiina odottamassa johtimessa sillon kun munasolu irtoaa ja se matka on pitkä...
Kiitos tiedosta. :) Mä luulen että en vielä osta ovistestejä. Alkaisin varmaan vaan stressaamaan niillä. Mutta jos vieläkään ei tärppää, niin ensi vuonna sitten...
Mun ovis oli ihan varmasti myöhemmin viimeksi. Mullahan oli vasta siinä 18-19 päivä ihan sika kipeä maha, että piti ottaa oikein särkylääkettä. Mies ei tietty ollut kotona ja vasta seuraavana päivänä heiluteltiin peittoa, joka taisi sitten olla liian myöhään. Ja ennen ovista ässäiltiin n. 3 päivää aiemmin, joten eipä sielä "elämää" enää ollutkaan. Luulin että ovis oli siinä 14 päivä kun masua jomotti vähäsen.
Tämä ketju on kyllä ihan huippu. Jotenkin sitä jaksaa ja kestää paremmin, kun saa jakaa tuntemuksia toisten kanssa. Ja varsinkin se jännäily yhdessä on ihan huippua, vaikka välillä joutuu pettymään. Toivotaan ja rukoillaan, että nyt jokainen saisi maailman ihanimman uudenvuoden lahjan, jos ei ihan jouluksi ehdi. :)
Lepposaa 2 Adventtia Siskot. :)
Elikkäs jo toisen kerran palaan odottajista kuumeilijoihin.
Minulla nyt siis takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa puolen vuoden sisään. Ensimmäinen todettiin varhaisultrassa 5/2011 ja keskeytettiin lääkkeillä. Toisella kerralla varhaisultrassa sykki sydän viikoilla 7+1, mutta nt-ultrassa lokakuun lopussa löytyi viikoilla 8+ kesken mennyt pieni. Tällä toisella kerralla päädyttiin kaavintaan. Ensimmäinen kuitenkin epäonnistui, jouduin sairaalaan kuumeen ja kipujen vuoksi pyhäinpäivänä ja su 6.11 kaavittiin uudestaan.
Tänään alkoi menkat, eli tasan 4vkoa toisesta kaavinnasta. Sairaalasta suositeltiin odottamaan 2-3 menkat ennen uutta yritystä. Kahdet aion odottaa ja siksi vasta lokakuisiin pääsen kuumeilemaan mukaan. Tulin kuitenkin tänne taustailemaan ja teitä tsemppailemaan sillä vertaistuki se parasta tukea on :)
Tällä hetkellä vauvahaave tuntuu jotenkin tosi kaukaiselta ja epätoivoiselta saavuttaa. Muiden onnea on vaikea kestää ja vauvauutiset yms. saa väkisin kyyneleet silmiin. Koko ajan miettii, että onko itsessä jotain vikaa. Minähän olen molemmilla kerroilla tullut lähes laakista raskaaksi, eli se ei ole ongelma. Jostain syystä raskaus on mennyt kesken viikoilla 6-8.
Plussan saaminen testiin ei tuo vielä helpotusta vaan siitä alkaa ne vaikeat viikot kun varmistusta odotellaan. Mutta, eteenpäin se on kai vaan mentävä. Taustaa vielä loppuun eli minä 25 ja mies 31 ja esikoista kovasti toivottaisiin.
Oikein paljon plussatuulia ja ihanaa joulunodotusta toivottelee Elmu
Edit: lisään tähän vielä yhden ihanan ja itkettävän runon, jonka löysin netistä.
Olit luonamme hetken, ihan pienen vaan,
et pidemmälle enää jaksanutkaan.
Ei koskaan tavattu, tunnettiin vain,
liian vähän aikaa sut pitää sain.
Ei tullut äitiä, ei tullut isää,
vaan itkua, kipua, surua lisää.
Pilven reunalla teitä jo liikaa on,
äidin ja isän kaipaus on loputon.
Ei muuta voi, kuin rukoilla vaan,
että seuraavan jo pitää saan.
Niin olin päättänyt pysyä täältä poissa, kun elokuisista tipahdin, mutta enhän minä pysty. On tämä sen verran ihanaa täällä yhdessä kuumeilla teidän kanssa. Paljon paljon plussaonnea meille kaikille!
Vähän taustaa; olen 37v ja mies 42v, viidettä pienokaista kuumeillaan. Meillä siis tyttö 01, tyttö 03, poika 05 ja poika 08. Suurperhekuumeilijoihin kuuluisin, mutta siellä ollut aika hiljaista, joten tänne haluaisin.
Täti tekee pikkuhiljaa lähtöään, mutta päivät kuluvat ihan liian hitaasti. Malttamattomana odotan kierron puoliväliä.
Lilian kp5/29-31, yk 3
Hanat siis aukesi tänään joten tänne syyskuisiin minäkin nyt siis kuulun.
Eli olen 34 vuotias, mies 33 ja esikoisesta haaveillaan. Yhdessä 7 vuotta, ehkäisy jätettiin pois jo 2 vuotta sitten mutta yritys alkoi vasta viime kuussa. Kierto venyi 33 päivään joten ehdin jo juhlia raskautta ja toivottua joululahjaa. Mutta kuten sanottua syysvauvakin kelpaisi =)
Eli tänään siis 1/30-33 yk2 Mami lisäätkö listaan.