Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSKUISET 2012

Kommentit (450)

Vierailija
181/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se täti kurvas tyylillä ja tunteella visiitilleen törkeästi myöhässä, tosin ilman minkään valtakunnan oiretta tai ennakkomerkkiä. No onneks on lyhyt kierto, niin säilytään syyskuisissa.

Oviksen aikaan ollaan kyllä eripuolilla maailmaa, mut koitetaan säilöä etukäteen riittävä määrä... =)

Olisin kovin yllättynyt ollut, jos ekasta oisin raskaantunut... Ihanaa jatkaa yrittämistä!

Vierailija
182/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Täälä peukut pystyssä sulle!! Hyvältä kuullostaa ja mahtavaa jos maltat odottaa tuota testausta! Toisin kuin mä, hätähousu!

Nasulais: Tyhmä täti! Plussatuulia seuraavaan kiertoon! :)

Tinde: Oletko testaillut uudestaan?

Tiitu27: Onnea tulevista häistä! Kova homma järkkäämisessä, mutta saapahan

muutakin ajateltavaa kun tämä kuumeilu!

On: Täälä testattu taas haamu. Testi oli joku Citymarketin halpis-testi, en muista merkkiä..

2kpl tais maksaa joku 2,90€. Jospa pistäytyisi tuola apteekissa ja hakisi pari kalliimpaa testiä.. :)

Ja kun malttais testata ylihuomenna vasta kun olisi raskaushormoonit toivottavasti tuplaantunu ja sais kunnon plussan! Toivottavasti nyt tarrais kunnolla kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmis: Voisikohan olla...Eihän sitä koskaan silti tiedä, melkoista salatiedettä tämä on:D Mainitsin lääkärille raskaustoiveista, olen käynyt samalla viimeisen vuoden ajan ja hän tietää:)

Sissi ja Sirru: Mä en ole ikinä jättänyt yhtään kiertoa sen takia väliin että ois "huono kuukausi" syntyä:D Ja etenkin nyt kun yritystä on jo yli vuosi niin tuntuu järjettömältä skipata ainuttakaan kiertoa.

Satu: Eli siis saattaisi mun kohdalla olla että se ovis oli jo viime viikonloppuna:) Olen lukenut että ajankohta voi hetellä aika paljonkin. Yhdellä tutulla oli ovis heti menkkojen jälkeen. Ainoat ässäilyt oli heti kun kierto loppui ja siitä tuli raskaaksi:) Aika jännää:)

Mutterimamma: Ihan mielettömän suuret onnittelut!

Marjana: Lääkäri sanoi ettei tuon lääkkeen käytöstä ole haittaa koska kuuri on niin lyhyt (vain 2 päivää) mutta sitä en huomannut kysyä vaikuttaa raskautumiseen. Pakkausselosteessa lukee: Lääkettä käytetään raskauden aikana vain lääkärin harkinnan mukaan. Mutta kun todennäköisesti en raskaana nyt ole (ainakaan en siitä tiedä mikäli näin on). Nuo sun oireet kuulostaa kyllä hyviltä etenkin repäisykivut ja nenäverenvuoto! Mulla on rinnat aina oviksen jälkeen kipeät niin en osaa pitä sitä itseni kohdalla minkäänlaisena oireena.

Alexandra: Varmasti hyvä keskittyä jouluun eikä miettiä vauva-asioita:) Niin minäkin yritän ja nyt on jo pystynyt muutaman kierron ottamaan hyvinkin rennosti!

Ele

Vierailija
184/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaation ajankohdasta: saattaa tosiaan heitellä melkoisesti tai sitten mun miehen simpat on jotain toooodella sitkeää sorttia kun molemmat raskaudet on saaneet alkunsa puuhastelusta kp 7 tienoilla. Ei niistä tiedä. Kaiken pitää osua niin kohdalleen. Miksi se on toisilla niin vaikeaa.

Mä yritän ottaa rauhallisesti. En ole ostanut mitään r-testejä, en herkkiä enkä tavallisia. Jotenkin kutkuttaisi aattoaamuna testata herkällä testillä, mutta en nyt sitten tiedä. Ehkä ihan hyvä etten apteekkiin nyt kerkiä. Saa vielä haaveilla. Mitään oireita ei ole, sekin on ehkä hyvä merkki :-) Vähän tykyttää välillä ja alhaalla on kosteaa. Edellisissä kierroissa on ollut kuivaa kuin Saharassa joten haluan uskoa, että tämä tarkoittaisi ovulaation todella tapahtuneen. Välillä tykyttää/ nippailee alavatsassa mutta sehän ei mitään merkkaa. Aivan päivänselvä oire olisi se, että kahvi tekisi pahaa, mutta ei mitään siihen suuntaan viittaavaa ilmassa joten tuskinpa. Haaveilla silti saa.

Mulla kipeytyy rinnat usein pari-kolme päivää ennenkuin menkat alkaa. Tai kipu loppuu vähän ennenkuin holahtaa. Ja jos ei lopu niin sitten voi vähän jo miettiä että mitä jos sittenkin :-)

En mä tiedä, voishan sitä ihan itsensä kiusaksi raskaustestin tehdä.

Voi että mitä jännäilyä. Tällaistahan tämä on. Ihan parasta jännäämistä, eiks niin vaikka tekeekin välillä hulluksi.

Vierailija
185/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli aamulla ja lähti jo nyt? Oliko nämä sittenkään mitkään menkat? Ehkä pitää kuitenkin huomenna koittaa tikkua kastaa uudelleen...

186/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän päivän testailut jätin väliin ja huomenna kokeillaan sitten uudelleen. Menee muuten ihan liikaa noita testejä ja nytkään ei ole kuin yksi kaapissa.

Tänä aamuna heräsin jälleen menkkakipuihin eikä enää pystynyt nukkumaan noin tunnin kesti ja olin 100%, että sieltä se täti tulee, mutta ei, ei mitään!? Muuten koko päivänä ei ole ollut sen kummempia tuntemuksia, työpäivän jälkeen alkoi hieman nippailla ja päätä särkee!

Vierailija
187/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulais: ehdottomasti pitää testata uudestaan.

Tindelle peukkuja huomiseen.

Piinaviikot edessä, ihan kuin jäitä polttelis..

-Vacsu kp 20/28-36, yk13, (dpo 1?)

Vierailija
188/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käydessä kävin ronkkimassa "paikkoja" ja ovis on sit ohi ihan selkeästi. Kiinni oli ja tiivisiti.

Vierailija
189/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavaa ja rauhallista joulua kaikille! Peukut on ja varpaatkin pystyssä kaikkien puolesta. Toivottavasti tosi tosi monta plussaa pärähtää.

Huomennna aamulla starttaamme viikon lomareissulle ja matkalaukkuun ei ole pakattu yhtään testiä :). Paikallisiin testeihin en aio sortua. Testaan varmaankin heti uuden vuoden aattona, kun palaamme.

Tänään vilun väreitä pitkin iltaa, mutta ei kait kiinnittymistäkään ihan näin aikaisin voi tapahtua. Oviksesta kai vasta jotain 4 pv. Toivo elää.

Lilian kp23 yk 3

Vierailija
190/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tulla tännekin purkamaan tätä turhautumista! mulla on yks kaveri joka on seurustellut miehensä kanssa noin 2kk, ja nyt niille sitten iski vauvakuume koska kaikilla sisaruksillakin on jo lapset... nonii, eiköhän nää kaks sitte puputtele vähän miten sattuu, vähän kattelivat vaan oviksen aikaa ja pam, raskaaksihan siitä tultiin! epäreilun helppoa toisilla se on :< itsellähän ei ole kun yk 1, mutta täälläkin pyörii niitä ketkä jo yli vuoden yritelleet.

Vierailija
191/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee kaik pieleen... Ensi kierto ohitettu täydellisesti, kun ei olla likikään toisiamme sopivaan aikaan. Kiitos matkustavien ammattiemme. :/

Nasulais siis huomenna KP2/28 ja yk-

Vierailija
192/450 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla kirjoittamaan eilen 2.30 yöllä siivouksen lomassa mutta maltoin mieleni. Ihan sairasta touhua mut nyt saa nauttia puhtaasta kodista!

Tinde: Minä sen sähkötupakin tilasin ja sitä hartaasti odottelen. Lopetan samantien tuon pössyttelyn koska pelkään tupakan estävän raskautumista. UK:sta tulee joku Green smoke tms.

Satu: Lupaatko että plussaan, lupaatko!!!

Marjana: Nyt on hieno plussa-aalto pidempään yrittäneillä joten olisi sinunkin vuoro. Vietä ihana joulu anoppilassa ja odotan sit heti ke uutisia =)

Neli: Jännään sun puolesta lähteekö haamu vahvistumaan, grr...jännää!

IHANAA lomaa Lilian!

on: Kivaa hypätä tuonne seuraavalle tasolle kp21 -> Vielä pitäis 10 päivää malttaa. Täällä alamasuoireita, kun menee kyykkyyn alkaa viiltää ja ahdistaa samantien, eilen lattian moppaaminen oli ihan helvettiä, kylmä, naama kun puberteetti-iässä eli sitä samaa. Käytiin hakemassa kuusi ja jättämässä kauppaan 230€ ruokarahoja, huomenna alkaa sit kokkaaminen. KIVAA!

193/450 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neli: Olosuhteinen pakosta on odotettava sitä testausta, kun en ole kotona ennen tiistaita. :D Minulla kyllä vaihtelee fiilis tästä asiasta kierrosta toiseen... Joskus ei malta olla testaamatta ja joskus ei edes tee mieli testata. Sen verran monesti olen niitä negojakin testaillut, että vie intoa.

Ele: Ei se raskautumiseen varmasti vaikuta. En jaksa uskoa ainakaan. Minullakin rinnat on arat joka kierrossa. Tosin aina ne ei ole arat tässä oviksen jälkeen vaan vasta viimeisen piinaviikon aikana, kun progesteronin pitoisuus kasvaa. Mutta en minäkään siis sitä oiretta osaa pitää raskausoireena enää.

Nasulais: Onpa harmi! Tsemppiä joka tapauksessa.

Tinde: Toivottavasti se täti tajuaa pysyäkin poissa.

Sirru: Mutta tuolla elokuisissa on onneksi plussannut pitkään yrittäneitäkin ihmisiä. Se on ihanaa ja toki jokaiselle se onni pitää suoda oli yrityskertoja mittarissa vähän tai paljon. :) Jos sen vauvan siis todella haluaa.

Emmastiina: Kieltämättä tuo elokuisten plussa-aalto antoi taas lisää uskoa tähän touhuun. :) Minä huomasin melkein huomaamattani olevani tuolla kp 21-tasolla tällä kertaa! Ihmeen nopeasti mennyt koko kierto tähän asti. Huh, joulu tulee kalliiksi.

ON: Kyllä se joskus pistää mietityttämään, että miksi toisilla oikeasti tärppää heti ja toisilla ei sitten millään. Omalta kohdaltani olen miettinyt, että kovin paljon en voisi toisin enää tehdä. Olen normaalipainoinen, liikun lähes päivittäin ja syön oikeasti terveellisesti. Minulla ei ole mitään vaikeuksia saada kasvisten määrääkin täyteen ja reilusti ylikin, kun se puoli kiloa pitäisi päivässä syödä. Sokeripitoisia herkkuja syön todella vähän. Tupakkaa en polta ja alkoholia käytän harkitusti saunajuomana 1-3 /viikonloppu ja joskus harvoin enemmän kerralla jossain pirskeissä. Kaikki on sinänsä siis tasapainossa kropassa ja mielessäkin, koska ei ole mitään suurempia murheita tai stressitekijöitä. Silti ei vaan tärppiä ole kuulunut.

Miehen ruokavaliosta vähän nätisti karsin jotain pahimpia epäterveellisyyksiä, mutta ei toisen puolesta voi mennä päättämään, paljonko hän esim. karkkia syö. Vitamiinit ja omegat kyllä patistin syömään, että voidaan edes siten varmistaa kaikkien vitamiinien saaminen.

Toisaalta on huojentavaa, kun tietää, ettei ole mitään elämäntapoja, jotka vaikeuttaisi tätä raskautumista, eikä tiettävästi mitään sairauksiakaan, mutta on vaikea tajuta, ettei voi tehdä mitään enempää asian eteen. Onneksi on tämä terveydenhuolto ja lääkärit. Toivottavasti sieltä viimeistään se apu löytyy. Mutta nyt kuumeillaan kyllä ensin täysipainoisesti tätä kiertoa!

Hyvää joulua jokaiselle teille! Minä häivyn tänään joulun viettoon ja linjoilla olen todennäköisesti seuraavan kerran tiistaina tai keskiviikkona.

Marjana kp 21/29-30 Dpo 6 yk 21

Vierailija
194/450 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jäi raskaustestit apteekkiin eilen enkä tänäänkään kerkeä sellaista hakemaan. Hyvä, parempi niin. Ei varmaan vielä edes näkyisi joten mahdollisesti turhia pettymyksiä tulisi. Jouluna en tästä asiasta murehdi.

Vacsuli: Heh, yksityiskohtia ... Tänne saa ihan varmasti kertoa vaikka millaiset yksityiskohdat. Samoja asioita suurin osa meistä varmaan miettii ja tutkii. Mä meinasin tuossa yks päivä kirjoitella limoista mutten sitten "kehdannutkaan" kirjoittaa. Mutta ehkäpä tästä minäkin rohkaistun :)

Lilian: Eikös se kiinnittyminen tapahdu about 3-4 päivän kuluttua tärppäyksestä? Ja jostain mun mielestä tällä viikolla luin, että joillakuilla raskausoireet voi alkaa ihan samantien.

Sirru: Toiset on tosiaan todella hedelmällisiä. En sitten tiedä mistä johtuu. Tuurista? Mulla on kanssa lähipiirissä ihmisiä, jotka on "vahingossa" tulleet raskaaksi ja sitten ovat olleet kauhusta soikeina kun eivät lasta olisi juuri sillä hetkellä halunneet. Mutta joo, ihmisellä on oikeus tuntea niin kuin tuntee ja oikeasti raskaus voi jollekin olla shokki. Mutta toisaalta nämä minunkin läheiseni tietävät meidän tilanteen ja silti eivät yhtään siivonneet tuntemuksiaan alkaneesta raskaudesta. Jokainen kai saa niin paljon taakkaa kuin jaksaa kantaa ja kaikella lienee tarkoituksensa. Sen ajatuksen voimalla minä jaksan eteenpäin.

Emmastiina: Vai yösiivousta :) Täällä yksi joka kuurasi vessoja edellisyönä kun mies ja pikku-ukkeli kuorsasivat. Hiukan kyllä se tilanne hymyilytti.

Marjana: Tiedätkö vielä yhtään, mistä teidän raskautumisongelmat voivat johtua? Olette yrittäneet jo todella kauan. Onneksi tosiaan nykyään asiat voidaan selvittää ja niihin voidaan saada apua. Ennenvanhaan pariskunnat saattoivat erota sen vuoksi, ettei vauvaa kuulunut.

Nasulais: Harmi tämän kierron ohittumisesta :( Mutta sitäkin tarmokkaammin sitten seuraavan kierron kimppuun!

Neli: Joko olet testannut uudelleen?

Tinde: Hyvältä kuullostaa! Mulla oli ekassa ja onnistuneessa raskaudessa ihan kauheat menkkakivut ekat kolme-neljä kuukautta. Jossain vaiheessa laitoin jopa varmuudeksi tampoonin kun olin sellaisissa hommissa, että holahtaessa ei olis vessaan päässyt. Ja yhtenä yönä vedin 2x400 buranan kun olin varma, että nyt ne hanat aukeaa. Mulla oli tuolloin niin kivuliaat menkat, että särkylääkkeet piti ottaa ajoissa, muutoin ei olis ollut toivoakaan aamulla nousta sängystä. Päänsärky on kanssa hyvä merkki, mä kärsin päänsärystä koko raskausajan eikä siihen auttanut mikään.

Hiukan omaa napaa:

Vähän on täpinää ilmassa, viime yönä meinaan tuli vessassa ravattua, öö, nelisen kertaa. Se on mulla aiemmissa raskauksissa ollut yksi oireista. Samoinkuin unettomuus ja yöheräilyt. Ja finnejä pukkaa. Tosin kaikki saattaa edelleen johtua mun kuntoilu- ja painonpudotusprojektistakin. Taidan olla vähän hassu, mutta välillä sitä tulee alavatsaa siliteltyä ja mielessä kuiskailtua, että onko siellä joku :)

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille pinolaisille.

Toivottelee,

Vilmis

195/450 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä siinä sitten hyvin käynyt vaan sieltä se täti tuli. ei sitten yhtään joulumieltä

Tinde kp 1/27-30 yk3

Vierailija
196/450 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä myös haaveissa esikoiseksi syysvauva vuodelle 2012, mahtuuko yksi malttamaton vielä joukkoon mukaan?:D

Kävin toiseenkin ketjuun kirjottelemassa mutta totesin että siellä porukkaa vielä varsin vähän täällä sitä sitten onkin vertaistukea enemmälti :)

Meillä tilanne se että miehelläni ikää 22 ja minulla 24 vuotta. E-pillerit ( yasmin) jätettiin poijes syyskuussa 6vuoden syönnin jälkeen ja muun ehkäisyn marraskuussa.

Näin ollen siis yk2 menossa, kp 27/26-33, eli siis piinapäivät todellakin meneillään! :)Herkkiä liuskatestejä olen tehnyt jo muutaman ja negaa näyttää, tänä aamuna tosin kummallista kun testialuuelle tuli väriä mutta ei selkeetä viivaa!!? aikasemmin ei oo noin olluna..muilla kokemuksia vastaavasta?

Oireita on jos jonkimoisia ja ihme kyllä tulleet nyt ainakin paljon aijemmin, kun aikasemmilla kierroilla menkkoja enteilevät oireet!? Kohtua (?) ja munasarjoja vihloo ja kramppaa, maanantaina tuli oikein kunnon kramppi joka sattui muuten aikas paljon, mutta onneksi lämpötyyny auttoi! Nännit on aristanut siitä lähtien kun oletetusta ovulaatiosta oli n.4-5pv. Pissillä juoksuttaa koko ajan ja aamuisin kova nälkä (aijemmin en syönyt koskaan aamulla, heti herättyäni ainakaan)ja syönnin jälkeen tulee huono olo. Lämpö pysytellyt nyt melkeimpä viikon ajan, niin aamuin kuin illoin, yli 37,2..tosin kaikki tämä voi vaan viitata syysflunssaa ja tädin tuloon:/

Mutta Voi voi kun me sitä pikkuista toivotaankaan, mitenhän tässä malttaa mielensä :D?

Leppoisia plussatuulia kaikille kuumeilijoille ja oikein hyvää ja rentouttaavaa joulun aikaa!

Nani kp 27/26-33 yk2

Vierailija
197/450 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tindelle pahoittelut tädistä! Toivottavasti löydät vielä vähän joulumieltä, tiedän kyllä miltä susta tuntuu, kun itse niin kovasti toivoin et ois raskautunut just "jouluks"..mut mulla se täti tuli jo tiistaina :/ tsempitykset!

Ruskavauvaa: Tervetuloa mukaan!

Täällä täti on ja pysyy, sais jo häipyä.. Tossa aikaisemmin kirjoittelin että josko jättäis yhen kierron väliin ettei tulis sisaruksille synttärit samaan kuuhun (huom! siis jos tärppäis) niin ukon kansss mietittiin asiaa ja päätettiin että tulee jos tulee..jotenkin tällä hetkellä olo ettei taas meinaa millään onnistua.. On se kuitenkin melko epätodennäköistä että syntyis iha "samaan" aikaan ku esikko.. Ajateltiin ensin vaan ettei lapset "joudu" viettään sit synttäreitä samana päivänä..mutta mutta jos nyt raskauduttais ensin ja sitten vasta pohditaan niitä synttäreitä! ;D

Oikein rauhallista joulua kaikille!

ps. oletteko käyneet katsomassa kiinalaista raskauskalenteria, että kumpaa sukupuolta olisi jos tärppäisi? Ja onko pitänyt paikkansa muiden lasten kohdalla? Kuulin yhdeltä tutulta siitä ja olihan pakko käydä tsekkaamassa.. Mulla pitää paikkansa esikon kohdalla :D

Vierailija
198/450 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse nyt tään syyskuun vauvan saankin unohtaa, jään tänne teidän mahtavaan seuraan ja elän hengessä mukana... =) Jatketaan sitten lokakuun toiveilijoiden seurassa.

Tarttumispintaa ja plussatuulta jokaiselle!

Täällä mie ypöyksin rötvään ja odotan aamua saapuvaksi. Seurana on joku B-luokan leffa ja nachoja sekä tietty greippimehua. ;)

ON: Miks miuta itkuttaa ja masistaa kaikki? Olipa kivaa olla töissä päivällä, ku yks kaks saatto tulla itku, ihan ilman syytä.... =/

Ja tuolla toisella palstalle eräs alkoi kiukkuamaan, ettei eka yrityskerta voi olla kierrukan poiston jälkeen... Kyllä se vaan meillä oli yritysyks, koska ovis oli ajallaan ja tätikin vain päivän myöhässä, mutta se kai annetaan 9v jälkeen anteeks, ettei meinannu löytää oikeeseen osoitteeseen. =(

Ihanan tunnelmallista Joulua teille kaikille ja pitäkää rakkaistanne kiinni

Vierailija
199/450 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA JOULUA KAIKILLE. :)

Vierailija
200/450 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti poistettu