Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huoleni siskostani aiheellista?

Vierailija
01.12.2011 |

Kyse on siskostani. Hän on nyt ihan yhtäkkiä alkanut huolehtimaan talous asioista mielestäni aivan liikaa. Siis kun kyse ei enään ole tavallisesta "huoli huomisesta" ajattelusta vaan hän ihan itkien suu vaahdossa selittelee euron kaatumisesta, lamasta, työpaikoista yms. mistään muusta hän ei enää pysty puhumaan.

Kappeihin hän on kotiinsa hamstrannut kuivaruokia, koska täällä suomessa alkaa kohta mellakoinnit tämän talous asian takia. Ei tarvitse sitten kuulemma nähdä nälkää. Joululahjojen oston hän on kieltänyt koko lähipiiriltä, siis ei vain aikuisten kesken eikä liika lahjojen oston, vaan siis kaikki pitäisi olla ostamatta mitää kenellekkään, oli kyseessä sitten lapsi tai aikuinen, ei edes yhtä lahjaa.

Hän on myös sitä mieltä ettei kenelläkään ole kahden viikon päästä työtä. siis kenelläkään. lääkärit, hoitajat ja muut tärkeää työtä tekevät menettävät myös työnsä. Vaihtoehtoja ei kuulemma ole.

Hän ei ole nukkunut moneen viikkoon kunnolla, on vaan kotonaan eikä pysty puhumaan mistään muusta asiasta, itkee, mutta väittää kaiken olevan hyvin. Miehelleenkin hän on onnistunut esittämään hyvin tasapainoista ihmistä. Mies suuttu mulle kun kysyin onko hän huomannut vaimossaan mitään muuttuneen. Meidän vanhempamme ei usko mua, kun sisiko on aina ollut niin järkevä ihminen.

Mutta minulle siskoni on näyttänyt tämän, hänelle aivan käsittämättömän omituisen käytöksen. Tekee pahaa nähdä hänet näin ahdistuneena.

Olenko nyt ihan aiheesta huolestunut sisikoni voinnista, vai olenko minä niin onnellisen tyhmä, etten osaa olla huolissani tulevaisuudesta, etten näe asiaa niinkuin siskoni, ja siksi kuvittelen hänen pudottaneen marmorikuulat lopullisesti.

Onko muita ketä ajattelee tulevaisuudesta yhtä synkästi, ja onko tuo totuus, että kaikki tuo synkyys on edessä?

Alkaa tuntumaan siltä mahdanko olla aiheesta huolissaan siskostani, kun kukaan ei oikein ota kuuleviin korviin huoleni hänestä....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sekaisinhan se on.

Vierailija
2/8 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on siskosi ammatti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tutulta kuulostaa. (Psykoosissa 2008 lokakuussa)

Vierailija
4/8 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta hankkia apua hänelle.

Vierailija
5/8 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntijatkin on huolissaan, seuraa uutisia! mikä on siskosi ammatti?

saatana.....

Älkää seuratko uutisia, olette liian herkkiä ja/tai tyhmiä.

Vierailija
6/8 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumatta muille kuin sulle?

Vierailija
7/8 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumatta muille kuin sulle?

kyllä mäkin ihmettelin tota, ja sitten ettei muka miehelleen ole puhunut mitään, ettei kellään ole töitä parin viikon päästä, tms.

Vierailija
8/8 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tutulta kuulostaa. (Psykoosissa 2008 lokakuussa)

Miten psykoosi ilmeni sulla? Mitä muut huomasivat? Mikä auttoi?

Mieheni on päättänyt, että hän kuolee johonkin sairauteen. Hän onkin kovin sairas, mutta lääkärit eivät ole löytäneet mitään sellaista. Muille hän kertoo, ettei hän tietenkään voi mitään varmasti tietää. Minulle hän raivoaa, kun hän on myös päättänyt, että minä ja hänen sukunsa tiedämme mikä sairaus hänellä on, muttemme kerro. Suvullensa hän ei tätä "epäilystään" kerro.

Kiva, kun kaikki miettivät miksi olen niin ärtyisä ja puhki, kun ei mies niin rasittava voi olla. Jotenkin hän ymmärtää, että näistä ei voi kertoa, kun muut luulevat häntä silloin sairaaksi, mutta kuitenkin kaikki nämä harhansa ovat hänelle ehdottoman totta.

Tässä on salauksen lisäksi ap:n siskon kanssa samaa, että asiahan voisi teoriassa olla jotenkin totta. Nyt on taloudellisesti vaikea aika, ja minunkin mies on todellakin kipeä.

En tiedä onko hänellä psykoosi, mutta mielessä se on käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme