Haluaisin erota miehestä,koska seksipaineet ahdistaa.
Miehen mielestä seksiä pitäisi olla melkein joka päivä, vaikka meillä on vauva ja uhmaikäinen.
Minuun hän ei koske eikä lähesty ilman seksiaikeita. Ei saa ikinä olla "rauhassa", koska miehen tarpeet on niin suuret.
Seksiä on pari kertaa viikossa, sen verran itsekin pystyn syttymään juuri ja juuri. Mutta aina en jaksa sitäkään. Sitten mies masturboi esim. sängyssä vieressäni, jos en halua seksiä.
Ahdistaa tämä: seksiä, seksiä, seksiä. Haluaisin olla rauhassa ja elää ilman, että tuo on tärkein tarve.
Eron jälkeen en halua enää miestä. Ihanaa olisi jos saisi olla rauhassa ja ilman pelkoa siitä että "taas" pitää harrastaa seksiä, jotta mies olisi tyytyväinen :( .
Kommentit (131)
seksiä ei todella kuulosta hyvältä. Annatko sitä läheisyyttä ja hierontaa sitten? Entä jos annat niitä, niin odotatko että se johtaa seksiin? Kuulostaa siltä, että vaimosi ei ole sinut itsensä kanssa, ehkä häpeää vartaloaan tai jotain ja ajattelee ettei kelpaa sinulle enää? Siksi on mustasukkainen kaupan kassoista, koska ajattelee, että vertaat häntä heihin. Tämä on vain arvaukseni, koska olen itse käyttäytynyt samalla tavalla, kun itsetuntoni ja seksuaalisuuteni oli heikolla pohjalla lasten jälkeen.
En tiedä miten olet menetellyt, mutta jos aidosti rakastat vaimoasi, niin osoita hänelle, että pidät häntä ihanana ja seksikkäänä, hyväile ja ihastele häntä! Nainen haluaa tuntea olevansa NAINEN, ja seksikäs, haluttava, kokonaan eikä pelkästään jalkovälistä. Siksi vaimosi haluaa hierontaa ja hellyyttä. Jos voisit pari kertaa aidosti ja hitaasti vaikka hieroa häntä, hemmotella.. antaa hänen rentotua ja tuntea että arvostat hänen vartaloaan ja haluat häntä hänen itsensä takia. Älä mene seksiin asti, ellei hän itse ala lämmetä ja osoittaa siihen mielenkiintoa. Eihän sitä tiedä, jos vaikka jo eka kerran jälkeen hän luottaisi sinuun niin paljon, että haluaisikin seksiä? pallo on aika paljon myös sinulla, jos todella haluat tehdä jotain seksielämäsi parantamiseksi, niin tämä on yksi kokeilemisen arvoinen keino.
T. nainen joka on ollut vastaavassa tilanteessa ja jonka mies meni vieraisiin.. voin sanoa, siitä tuli piiiitkä sakkokierros, että päästiin taas tasapainoon.
Kaksi vuotta ilman seksiä oman vaimon kanssa. Ei tuollaista pitäisi olla. Olet kyllä pitkään jaksanut.. Mutta mieti nyt tarkkaan, haluatko elää koko loppuelämäsi seksittömässä suhteessa. Seksi kuitenkin kuuluu aikuisen ihmisen elämään. Ainakin pitäisi kuulua. Vaimosi haluttomuus ei ole normaalia.
Mielestäni vaimosi pitäisi antaa sinulle lupa käydä vieraissa. Ja jos minulta kysytään, niin ihmettelen kovasti ettet ole sitä jo tehnyt. olen varma, että jostakin löytyisi nainen, joka mielellään antaisi sinulle vierihoitoa. Älä alistu seksittömyyteen!
t. nainen 38 v
Sama homma täällä, alussa oli vaimon kanssa seksiä koko ajan, joka päivä. Sitten kun muutettiin yhteen niin 3-4 kertaa viikossa monin eri tavoin ja monta kertaa , jopa kuukautisten aikana. Tultiin raskaaksi 2007 jolloin seksi loppui miltei seinään ja nyt ei ole rakasteltu enää 2009 syksyn jälkeen . Haluaa hellyyttä muuten ja läheisyyttä. Hierontaa jne. Seksiä ei ole enää. En vonkaa edes enää kun toinen ahdistuu ja ahdistuu esim. siitä jos kaupassa on mukava kassa joka hymyilee minulle. Ei suostu terapiaan eikä muuhunkaan. Tyydytän itseäni joka päivä vähintään pari kertaa mutta en tiedä kuinka kauan jaksan tätä. Saan aivan liikaa ehdotuksia vierailta naisilta , jopa varatuilta perheellisiltä naisilta töissä ja vapaalla. Rakastan vaimoani ja lastani mutta helppoa tämä ei ole.
Kuka tässä on sanonut, että parisuhteen perusta on se saako seksiä vai ei?
Totta kai eletty elämä, lapset ja henkiset arvot merkitsevät, mutta niiden lisäksi NORMAALI MIES TARVITSEE MYÖS SEKSIÄ. Myös moni nainen, esimerkiksi minä.
Eletyt elämät ja henkiset arvot eivät pitkälle kannattele parisuhdetta, jos mies kokee elävänsä jatkuvassa puutteessa ja kokee sen ongelmana.
Ihmettelen kovasti, miksi niin monen naisen on vaikea tätä ymmärtää? (No, kuten jo kirjoitin, omaa pihtaamista on helpompi selittää, kun ajattelee näin.)
Ja kyllä minulta vongattu on, mutta ei näissä tilanteissa joista aiemmin kerroin. ;)
Nainen 38 v. (joka juuri nautti ihanat aamuseksit oman miehensä kanssa.. nyt kattamaan brunssia pöytään kun lapsetkin kuuluvat olevan hereillä)
Ja ps. Yllätin mieheni eilen aamulla antamalla hänelle suuhoidon (yleensä arkiaamuisin meillä ei ole tähän aikaa) ja kyllä oli mies onnellinen, lähetteli ihania tekstareitakin koko päivän. Niitä oli sitten kiva lueskella kun istuin kokouksessa.
Luulet varmaan olevasi kovinkin fiksu. Et tiedä mitään muuta kuin ne perusvonkaukset, joita miehet ovat sinulle kertoilleet. Aika köyhää on elämä, jos parisuhteen perusta on se, saako seksiä vai ei, ja lapset ym. eletty elämä tai henkiset arvot eivät merkitse mitään! Mutta sellaisia monet miehet (ja näköjään naisetkin) tietysti ovat...
Aikoihin eletty. Ensin naista vaivaa haluttomuus. Sitten miestä- mutta kas kummaa, se johtuukin siitä naisen aiemmasta haluttomuudesta. Just, ei mitenkään voi tulla ihan jostain muusta syystä. Mutta onhan se näppärä kääntää akan syyksi, eihän mies VOI myöntää edes itselleen tuollaisen nolon ongelman johtuvan mistään muusta.
Fiksu mies olisi tuossa vaiheessa myöntänyt, että ymmärtää nyt, miltä haluttomuus tuntuu, eikä alkanut vierittää syytä naisen niskoille.
Mutta kyse ei seksistä vaan kotitöistä ja puhumisesta, mitkä ketjussa mielletään naisten tarpeiksi. Tossa ketjussa on hyviä pointteja miten lapset avioerot kokevat, (ellei ole väkivaltaa tms.) Erinomainen ketju, av-palstan parhaimpia! Ajattelemisen aihetta kaikille eroa suunnitteleville!
Tämä vinkiksi muille miehille , ette te oikeasti tarvitse naisia mihinkään muuhun kuin pussien tyhjentämiseen ja sen takia ei kannata kitua liitossa tai suhteessa , ei ole sen arvoista.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1127824/miksi_ihmees…
Lainauksia ketjusta: (keskustelun tai kukkien tilalle voi laittaa seksin)
"kun naisetkin voisivat tottua siihen elämän arkeen eikä aina vaatia huomiota, huomiota ja vielä kerran huomiota ja valittaa aina kaikesta."
"Kysykääpä niiltä lapsiltanne haluaako ne vanhempien eroavan kun iskä on vähän laiska eikä osta mammalle kukkia. "
"sä oot nyt niin laiska että sun pitää muuttaa pois kotoa. Aivan. ei yksikään lapsi. Mutta kuitenkin lapsen äiti, jonka pitäisi suojella lasta ja rakastaa häntä, riistää lapselta isän sillä perusteella että isä nauttii teeveen katselusta eikä ole kovin harjaantunut sanankäyttäjä eikä kotitöiden tekijä. Kyllä siitä laiskasta sohvaperunasta on paljon iloa ja turvaa lapselle, vaikka se naisen juoruilukumppanuuden tarpeita ei aina tyydyttäisikään."
Ei niin, että sitä tarvitsee olla joka ikinen päivä, eikä niin, etteikö asioista voisi joustaa. Mutta kyllä, jollain tapaa seksi kuuluu parisuhteeseen ja kuukausia jatkuva seksittömyys ei oikesasti ole normaalia.
Meilläkään eivät halut kohtaa, mutta kun kumpikin joustaa, niin ollaan tyytyväisiä. Välillä on asiasta ollut isompiakin riitoja, nyt ei enää aikohin. Seksiä on eri muodoissa 3-4x viikossa ja se on hyvä määrä meille. Mies haluaisi n. kerran päivässä, minä ehkä 1-3x vkossa. Toisaalta voisin olla parikin viikkoa ilmankin.
Meillä on lapsia 4, vanhin 10v ja nuorin täyttää pian vuoden. Mies käy töissä, minä hoidan kodin ja lapset. Tämä sopii meille.
Onhan kymmenessä käskyssä käsky "Älä himoitse" mm...tämä "keskustelu sivu" avasi itselläkin lisää että miksi ei pitäisi himoita, käsitän että seksi on tarkoitettu lasten tekoa varten, mutta avioparin ei pitäisi lopettaa kokonaan seksi elämäänsä missään vaiheessa, t:Uskova Ukko
Onhan kymmenessä käskyssä käsky "Älä himoitse" mm...tämä "keskustelu sivu" avasi itselläkin lisää että miksi ei pitäisi himoita, käsitän että seksi on tarkoitettu lasten tekoa varten, mutta avioparin ei pitäisi lopettaa kokonaan seksi elämäänsä missään vaiheessa, t:Uskova Ukko.
Aina paapotaan "haluttomista suhteista" "pitäisi olla seksiä" , ei kaikilla sinkuillakaan seksiä välttämättä ole ollenkaan, jos on esim. epämiellyttävä jostain syystä, itsekkin jo 13vuotta ollut täysin saamatta, kun ei ulkonäkö miellytä "ällöttävä pikkumies", ja Uskoon tulo lisäsi "Siunausta" myllyyn, seksi kuuluu vain avioliittoon, soolo seksi on tuomion alaista, jos mies tekee huorin "pettää", on eroaminen ok, mutta seksin puutteen takia eroaminen taitaa olla Jumalan silmissä vastenmielinen teko, aloituksessa oli että "miehen himot" ahdistaa, Raamattuhan sanoo "älä himoitse", himoista voi vähitellen toipua, jos itse haluaa😉
Ei kenenkään koskaan pidä joutua harrastamaan seksiä vastoin tahtoaan, eikä tulla kourituksi, ei lääpityksi, ei puristelluksi. Mikä koti se semmoinen on kun ei saa olla turvassa väkivallalta. Aivan sairas tämä maailma.
Ymmärrän tosi hyvin. Oma mieheni ei painosta minua, mutta kyllähän se kuitenkin aiheuttaa paineita, kun miehen halut ovat selvästi suuremmat kuin omani. Kyllä monesti ajatukseni ovat samat kuin sinulla, että "saisipa tänään olla vaan rauhassa".
Ainakin itselläni hormonit vaikuttavat suuresti haluihin. Tunnen himoa ainoastaan ovulaation aikoihin. Muina aikoina seksi ei tulisi mieleen ilman miehen aloitteita, ja tuntuu hiukan pakkopullaltakin. Mielestäni tämä on NORMAALIA ja luonnollista, vaikka nyky-yhteiskunta ja media antaa kuvaa, että naisen kuuluisi olla koko ajan himokas.
Seksi on pohjimmiltaan biologinen tarve ja on ihan luonnon sanelema asia, että naaraspuoliselle seksihalu on tärkeää ainoastaan ovulaation aikaan, muulloin siitä ei ole mitään hyötyä (biologian kannalta). Urospuolisen taas on kannattavaa olla kiinnostunut seksistä aina, jotta yksikään naaraan ovulaatio ei mene hukkaan. Lähes kaikissa eläinlajeissahan naaraat eivät edes siedä urosta lähellään muulloin kuin kiima-aikana eli ovuloidessa. Meitä ihmisnaaraita kohtaan on luotu jopa aika luonnonvastaiset odotukset siitä, kuinka paljon pitäisi seksiä haluta.
Meillä on neljä lasta Ei käy onnen lahjat aina tasan. Oispa ihanaa , jos mieheni haluaisi minua joka päivän.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiennyt lapsentekohetkellä, että miehen libido on voimakas?
Tuliko voimakkaat halut yllätyksenä?
Niin, moni kai ajattelee että tuossa elämäntilanteessa ymmärtäisi ainakin hetken malttaa. Lisäksi halut ja käyttäytyminen ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Voimakas libido ei selitä sitä, miksi koskee toiseen vain kun haluaa seksiä, tai miksei huolehdi puolisonsa jaksamisesta paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, että sitä tarvitsee olla joka ikinen päivä, eikä niin, etteikö asioista voisi joustaa. Mutta kyllä, jollain tapaa seksi kuuluu parisuhteeseen ja kuukausia jatkuva seksittömyys ei oikesasti ole normaalia.
Meilläkään eivät halut kohtaa, mutta kun kumpikin joustaa, niin ollaan tyytyväisiä. Välillä on asiasta ollut isompiakin riitoja, nyt ei enää aikohin. Seksiä on eri muodoissa 3-4x viikossa ja se on hyvä määrä meille. Mies haluaisi n. kerran päivässä, minä ehkä 1-3x vkossa. Toisaalta voisin olla parikin viikkoa ilmankin.
Meillä on lapsia 4, vanhin 10v ja nuorin täyttää pian vuoden. Mies käy töissä, minä hoidan kodin ja lapset. Tämä sopii meille.
Mulla ainakin nimenomaan menisi halut siinä jos toinen kinuaisi seksiä joka päivä vaikka olisin väsynyt, ei koskettaisi kuin seksuaalisessa mielessä ja olisi muutenkin todella sokea koko tilanteelle. Siinä kohtaa alkaisi vain ällöttää, tulisi halpa olo.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiennyt lapsentekohetkellä, että miehen libido on voimakas?
Tuliko voimakkaat halut yllätyksenä?
Normaaliälyinen mies ymmärtää ettei pikkulapsivaihe ole mikään seksivaihe
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää tuon jatkuvan seksin päälle vielä toteuttaa miehen seksifantasioita (seksipukuja, alapää ja koko kroppa pitää olla aina sileä ja sheivattu, anaalia jne.). Jotenkin sitä ei vaan osaa kieltäytyä kun mies tulee siitä onnelliseksi ja sitten on vähemmän riitaa. Riitoja välttelen pienten lastemme takia. Itselle seksi on enää vaan pelkkä suoritus, saan koko ajatuksesta paineita (kun se ulkonäkö on niin tärkeä ja olen löysä ja arpinen synnytysten jälkeen) ja tuntuu aina pahalta seksin jälkeen. En saa niin helposti orgasmia enää ja olen ruvennut teeskentelemään, koska mies ei lopeta ennen kuin "saan" :(
Olenko ruvennut ilmaiseksi huoraksi miehelleni? Masentaa ja ahdistaa.
Kuulostaa aivan painajaismaiselta. :-( Alkaisin vihaamaan seksiä tuollaisessa tilanteessa enkä todnäk pystyisi elämään tuollaisen miehen kanssa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
vaimo käy töissä ja siltikään ei halut palaa.
Mikään ei kelpaa.
Täälä on monesti vedottu siihen väsymykseen. Vaan ei auta vaikka isänä herään öisin syöttämään vauvaa. Ei auta mikään, vaikka teen kaikki kotityöt ja hän saa käydä töissä. Lämmin ruokakin odottaa ja pyykit on puhtaat. Näin meillä jo 8kk.
Koska ne halut palaa?
T: Huolestunut isä
Töissäkäyntikö teillä toimii romantiikkana ja esileikkinä?
Mitä pitempi tauko, sitä enemmän tarvii kipinää palauttaakseen nähdä vaivaa.
Jos teillä on vauva niin hormonitkin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaimo käy töissä ja siltikään ei halut palaa.
Mikään ei kelpaa.
Täälä on monesti vedottu siihen väsymykseen. Vaan ei auta vaikka isänä herään öisin syöttämään vauvaa. Ei auta mikään, vaikka teen kaikki kotityöt ja hän saa käydä töissä. Lämmin ruokakin odottaa ja pyykit on puhtaat. Näin meillä jo 8kk.
Koska ne halut palaa?
T: Huolestunut isäTöissäkäyntikö teillä toimii romantiikkana ja esileikkinä?
Mitä pitempi tauko, sitä enemmän tarvii kipinää palauttaakseen nähdä vaivaa.
Jos teillä on vauva niin hormonitkin vaikuttaa.
Miehenä voi olla vaikea ymmärtää miten kokonaisvaltainen juttu on vauva naiselle, se kun muuttaa vartalot ja hormonit ja kaikki. Halukin voi nykyään syttyä eri asioista ja naisella on tuskin ollut aikaa tutustua aiheeseen.
Naisen keho on antanut teille vauvan ja ansaitsee nyt hellimistä. Tunnet varmaankin naisesi ja tiedät mitä hän toivoo, suosittelen säännöllisesti hellimään häntä ilman odotuksia. Kyllä ne halut sieltä palaa. Muista kehua myös miten ylpeä olet hänestä ja kiitollinen vauvasta!
Tässä ketjussa oli monia hyviä kirjoituksia ja itselleni kolahti se, kun joku kirjoitti, että naisen pitää tuntea olevansa haluttu omana itsenään ja miehen tulee arvostaa naisen vartaloa ja helliä ym. Mulla oli täysin seksitön avioliitto ja siitä puuttui myös se, että myös olisi ylipäätään avostanut mua. 3 vuotta avioeron jälkeen tapasin miehen, joka piti kyllä seksistä kovin ja halusi sitä monta kertaa päivässä (se sopi mulle), mutta en kokenut, että halusi juuri minua vaan halusi vaan panna, koska minun hellimiseni oli toissijaista - itse hän mieluusti nautti suihinotosta ja vartalonsa hellimisestä. Ei siis viitsinyt nähdä vaivaa hellittelyyn ja (rintojen) hieromiseen esim., oli kova kiire vaan päästä pukille. Nyt olen onnellisesti ilman miestä, osaan tyydyttää itseni enkä tarvitse ketään muodon vuoksi räpeltämään.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausia jatkuvaan seksittömyyteen päädytään, kun toista painostetaan siihen asti, että hän menettää kyvyn harrastaa seksiä kokonaan joutumatta vastenmielisyyden ja paniikin valtaan. Tämän tilanteen purkamiseen voikin sitten mennä hyvinkin pitkä aika ja siihen pitäisi pariskunnan osallistua yhdessä. Ongelma ei millään tiskaamisella hoidu, vaikka moni mies ihmettelee, miksei vaimo tokene, vaikka he tekevät jopa kotitöitä. Jos nainen kertoo, että häntä painostetaan kotonaan joka päivä henkisesti ja puoliksi pakotetaan suorittamaan seksuaalisia tekoja, joita hän ei halua, ollaan lähellä rikoksen tunnusmerkistön täyttymistä. Missään tapauksessa ei ole kyse enää rakkaudesta.
mutta tulee mieleen, että kotitöiden lisäksi, osoitatko vaimollesi, että hän on ihana, haluttava nainen? Saatko hänet tuntemaan itsensä seksikkääksi? Puhutko hänelle kauniisti? Naiselle se tunne on aika tärkeä.. Itse ainakin kaipaan sitä, että tunnen aidosti, että mies haluaa minua, pitää minua seksikkäänä ja haluttavana. Toki sen eteen täytyy itsekin tehdä töitä, että myös itse tuntee niin - mutta se palaute mieheltä on älyttömän tärkeää.
T. N35