Mieheni lapsi kuoli, lapsen äiti ei halua mua hautajaisiin
Tämän naisen argumentti on se, että poikansa teki itsarin vanhempiensa eron seurauksena, jota tämä nainen pitää minun syynä. Mieheni mukaan kaikki heidän väliltä oli kuollut jo ennen kuin aloimme seurustella. Onko äidillä siis muka oikeus kieltää isän avovaimoa osallistumasta hautajaisiin??
Kommentit (338)
tykkäsin pojasta todella ja mies haluaa mut sinne. Mut kai sekään ei halua mitään kohtausta, en tajua miks lapsen äiti on noin saatanan naurettava! ap
Jos ap:n mies haluaa ap:n hautajaisiin JA ap on ollut läheinen pojalle, niin sitten on ok mennä. Mutta jos lapsi ei ollut kovin läheinen ja rakas ap:lle, niin sitten ei.
Väität olleesi läheinen, mutta et nähtävästi kovin läheinen, koska annoit pojan tappaa itsensä.
Häpeä tuommoisia kirjoituksia.
koska sillon jos millon hän minua tarvitsisi
että äidin silmissä olet perheenrikkoja? Joten pysy poissa hänen silmistä.
3. Alkoiko suhteenne kun mies oli vielä aviossa pojan äidin kanssa?
[/quote]
3.Kyllä,MUTTA suhde ois loppunut ilman minuakin!!
ap
[/quote]
Veikkaan, että ap haluaisi olla miehensä tukena! Voi jessus täällä on kusipäistä porukkaa. Huhuh, ihan oksettaa. Onneksi mulla ei ole ketään teidän kaltaista ystävää.
Mutta vastaus itse kysymykseen. En menisi itse, tiedä minkälaisen kohtauksen lapsen äiti saattaa saada. Saata miehesi hautajaisiin sekä hae hänet sieltä, osoita tukesi parhaalla mahdollisella tavalla ja toimita oma suruvalittelusi haudalle jälkeenpäin. Minkä tämä äiti varmasti haudalta hävittää. Kyllä sinullakin on oikeus surra.
voita sinun "oikeutesi"? Kyllä suremaan pystyy ilman hautajaisiakin, tosin et sinä kyllä hirveän surevalta vaikuta viestiesi perusteella :/
Uskon jos oikeasti olisit rakastanut miehesi poikaa, niin välittämisesi ulottuisi myös hänen äitiinsä jonka tuskaa et pysty kuvittelemaan. :(
No, miehesi pitäisi kyllä puuttua tuohon ja lyödä peli poikki; eli sanoa sinulle että voitte esim hautajaisten jälkeen yhdessä muistaa heidän lastansa yhdessä sinun kanssa. Minun mielestä sinä kuulostat kovin töykeltä, etkö yhtään pysty ajattelemaan asiaa äidin näkökulmasta? Onko sinulla omia lapsia? Jos oikeasti välitit pojasta, niinkuin väitit, niin sitä kautta välität myös äidin tunteista ja kunnioitat hänen toivettaan.
Kuten moni on jo sanonut, ei surutyö hautajaisiin pelkästään ulotu, voit olla monella muullakin tapaa miehesi rinnalla tässä tilanteessa.
Rikoit eksän mielestä liiton ja hänellä on täysi oikeus ajatella niin. Mies oli ehkä jo päättänyt jotain mihin vaimo ei ollut valmis. Hänen mielestään tulit heidän väliinsä, ja hänellä on täysi oikeus olosuhteet huomioonottaen ajatella niin.
Tunsit pojan 2 vuotta. Tapasitte silloin tällöin, eikö? Ei oikein riitä siihen, että hän olisi ollut sinulle oikeasti tärkeä ja läheinen.
Sinulla ei ole lapsia, joten et voi mitenkään käsittää edes puolta äidin surusta. Oman lapsen itsemurha aiheuttaa niin suurta vihaa ja katkeruutta, että äidin mielestä sinulla on kädet poikansa veressä. Mä ymmärrän sen niin täysin!
Nimim. äiti ja käly itsemurhan tehneelle!
Se on jäänyt aika epäselväksi. Väität olleese läheinen ja silti annoit lapsen tappaa itsensä. Väität miehesi haluavan sinut sinne tuekseen - mitä sellaista tukea aikuinen mies tarvitsee, mitä kukaan muu ei voi antaa?
Minusta sinä olet yksinkertaisesti julma! Et halua antaa lapsen äidille edes oikeutta omaan suruunsa, vaan haluat mennä mukaan hautajaisiin muka läheisenä näyttämään, että me suremme tämän isän kanssa yhdessä.
Kun oma lapsesi kuolee, saat kokea jotain sellaista kipua, josta et vielä tänään ole tietoinen. Ja kun hautajaisvieraat katsovat sinua - ei ottaen osaa vaan ivaten - koet myös jotain aivan uudenlaista.
koska sillon jos millon hän minua tarvitsisi
Jos isä elää niin, että lapsi tappaa itsensä, niin pitääkö sen kodinrikkojan hautajaisissa oikein näyttää, että minä se olin, minun vuokseni tämä tapahtui.
Aivan varmasti 12-vuotias poika on kaksi vuotta sitten masentunut vanhempiensa erosta. Todella surullista, että hänen surunsa on kasvanut niin suureksi, että itsemurha oli hänen mielestään ainoa vaihtoehto. Ajatelkaa, miten yksinäinen ja ahdistunut hänen on täytynyt olla! On surullista, miten niin helposti ajatellaan, että avioerot ei vaikuta lapsiin mitenkään....
Ap, olkoon mies kuinka elämäsi rakkaus, suhteenne ei ole ihan puhtaalta pöydältä alkanut.
Ehkä jos joskus itse saat lapsia, kykenet ymmärtämään äidin tunteita vähän paremmin.
Toivon, että jätät hautajaiset väliin.
Olen aivan varma, että miehesi kokee myös tapahtuneesta suurta, suurta syyllisyyttä.
tykkäsin pojasta todella ja mies haluaa mut sinne. Mut kai sekään ei halua mitään kohtausta, en tajua miks lapsen äiti on noin saatanan naurettava! ap
Jos ap:n mies haluaa ap:n hautajaisiin JA ap on ollut läheinen pojalle, niin sitten on ok mennä. Mutta jos lapsi ei ollut kovin läheinen ja rakas ap:lle, niin sitten ei.
Väität olleesi läheinen, mutta et nähtävästi kovin läheinen, koska annoit pojan tappaa itsensä.
voinu estää?!Enpä nähny mitään merkkejä, kuten ei ilmeisesti muutkaan, ainakaan riittävästi.ja heillä on myös toinen lapsi, joka on muhun tosi tiiviisti yhteyksissä, miks ois jos oli muka mun syy et veljensä kuoli?!!Hullua syyttelyä!!ap
vaikuttaa kyllä se lapsen äiti todella epätasapainoiselta ja häiriintyneeltä ihmiseltä. todella sairasta syyttää ap:ta erosta ja lapsensa tekemisistä. ei sinänsä mikään yllätys, että täällä suurin osa amis av-mammoista on tuota mieltä ettei ap:lla ole hautajaisiin mitään asiaa.
jos miehesi tarvitsee tukeasi, niin mene häntä tukemaan. älä välitä muiden puheista. lapsen äidillä luulisi olevan tarpeeksi tekemistä oman surunsa kanssa, ja saisi olla otettu että otat osaa hänen suruunsa olemalla mukana hautajaisissa. mutta ehkäpä äiti on todella itsekin niin sairas, ettei ole kyennyt lastaan kunnolla kasvattamaan, mikä joskus johtaa tällaisiin karmeisiin menetyksiin..
niin isän uuden kumppanin ei ole soveliasta mennä lapsen hautajaisiin jos jompi kumpi vanhemmista (tai muista läheisestä sitä vastustaa. Surevia tulee kunnoittaa. Sinä et ole sukua ja tuskin edes erittäin läheinen vainajan kanssa?
Toisekseen tuo kuvio nyt vaikuttaa siltä, että pysyttelisin kaukana: suhteenne on siis alkanut jo silloin kun miehesi oli exänsä kanssa yhdessä (on aivan se ja sama mitä mies sanoo heidän väleistään, he olivat vielä pari ja sinä ns. se toinen nainen). Oli pojan itsemurhan syy sitten vanhempien ero ja isänsä petos tai joku ihan muu niin kunnioita nyt hyvä ihminen surevan äidin toivetta. Sinulla ei ole asiaa hautajaisiin - miksi niin kovasti sinne muuten haluat? Olitko erittäin läheinen pojan kanssa vai onko tämä enemmän "minä olen tämän miehen kanssa" näyttämisjuttu?
Ei tietenkään voi suoraan syyttää pojan itsemurhasta, mutta kai nyt itsekin tajuat, että suhteenne ja pojan vanhempien ero ovat todennäköisesti olleet vaikuttavia tekijöitä tilanteeseen.
Voi tietenkin miettiä, olisiko kannattanut jättää se varattu mies selvittämään entinen parisuhteensa kunnolla loppuun ennen kuin ryhdyt hänen uudekseen?
Lopettakaa toi ihmeellinen valtapeli!
vaikuttaa kyllä se lapsen äiti todella epätasapainoiselta ja häiriintyneeltä ihmiseltä. todella sairasta syyttää ap:ta erosta ja lapsensa tekemisistä. ei sinänsä mikään yllätys, että täällä suurin osa amis av-mammoista on tuota mieltä ettei ap:lla ole hautajaisiin mitään asiaa.
jos miehesi tarvitsee tukeasi, niin mene häntä tukemaan. älä välitä muiden puheista. lapsen äidillä luulisi olevan tarpeeksi tekemistä oman surunsa kanssa, ja saisi olla otettu että otat osaa hänen suruunsa olemalla mukana hautajaisissa. mutta ehkäpä äiti on todella itsekin niin sairas, ettei ole kyennyt lastaan kunnolla kasvattamaan, mikä joskus johtaa tällaisiin karmeisiin menetyksiin..
Ei silloin ajattele realistisesti. Ja varmasti -kun itsemurhasta kyse- etsii syyllisiä. Se olisi sen lähipiirin tehtävä pyrkiä tukemaan ja kunnioittamaan, jopa tarpeen vaatiessa poissaolollaan. Tässä tapauksessa ap kuuluu tuohon lähipiiriin, jonka tulisi myös välittää ja kunnioittaa.
En voisi edes kuvitella, kuinka paljon päässäni vippaisi jos oma lapseni tekisi itsemurhan. Silloin todellakin toivosin että lähipiiriini kuuluisi tervepäisiä aikuisia ihmisiä, jotka pystyisivät kestämään "sekoiluni" ja pyrkisivät olemaan tuottamatta minulle suurempaa tuskaa.
Enkä ikinä itse voisi kuvitellakkaan meneväni hautaijaisiin, jossa joku kuolleen perheenjäsenistä ei minun toivoisi olevan. Miehellä varmasti on siellä omaa sukuakin tukena, joten en usko että tuo mikään elämän ja kuoleman kysymys ole ottaa oma avovaimo sinne tueksi.
On todella harvinaista ja äärimmäisen traagista, että noin nuori lapsi päätyy itsemurhaan.
on mennyt raiteltaan.Sillä kuka petti ketä tai kuka rikkoi kenenkin liiton ei ole mitään merkitystä itse kysymyksen kanssa.
AP on kuolleen lapsen isän uusi ja piste.Kuolleen lapsen äiti saa syyttää Ap,tä ihan mistä huvittaa ja pilata oman loppuelämänsä katkeruudellaan mutta...
Hautajaisiin EI ole sopivaa mennä.Ei missään tapauksessa jos haudatun äiti niin toivoi.Sinne meno olisi liian julmaa.
Voit ajaa miehesi sinne ja odottaa autossa jos pelkäät surevan äidin viettely yrityksiä mut äidille et näyttäydy.
Yritä ymmärtää et menemällä sä pilaat hautajaiset lopullisesti.Koko loppuelämän äiti muistaa siitä päivästä sinut.Yritä edes ajatella muita kuin itteäs.
Toivottavasti lapsen isä on sen verran fiksu ettei ota sinua mukaan.Mulla loppuu jo sanat kesken kun turhauttaa,mitä noin ajattelevalle pitäisi sanoa???
jos olet ollut 2 vuotta osa pojan elämää on sulla oikeus jättää hänelle jäähyväiset.
En kuitenkaan pukeutuisi provosoivasti, enkä menisi kirkon etuosana vana jäisin tekinmaisille penkeille.
ja tavallaan olisi reilua, jos pääsisit hautajaisiin, MUTTA... kyseessä on nyt niinkin kipeä asia kuin oman lapsen hautaaminen, ja ilm. äidille läsnäolosi olisi erityisen kivulias (ei ole kai päässyt yli ex-miehestään ja tuntee katkeruutta sinua kohtaan), joten etkö voisi olla nyt sen verran kypsä ja empaattinen ihminen, ettet hautajaisiin tunkisi.
Jos itse olisin vieraana hautajaisissa ja tietäisin, että olit viimeinen niitti pojan vanhempien avioliitolle, en katsoisi sinua hyvällä. Tulisi entistä kurjempi olo äidin puolesta, ja miettisin, miksi sinulla ei ollut tahdikkuutta jäädä kotiin.
Hautajaisiin tunkemisella et taatusti ainakaan yhtään edesauta sinun ja eksän asiallisten välien kehittymistä.
Summa summarum: jää kotiin. Ja annan pojan vanhempien lohduttaa toinen toisiaan. Hehän kuitenkin olivat pojalle ne tärkeimmät.
siihen, että et voi olla syyllinen pojan kuolemaan!