Mieheni lapsi kuoli, lapsen äiti ei halua mua hautajaisiin
Tämän naisen argumentti on se, että poikansa teki itsarin vanhempiensa eron seurauksena, jota tämä nainen pitää minun syynä. Mieheni mukaan kaikki heidän väliltä oli kuollut jo ennen kuin aloimme seurustella. Onko äidillä siis muka oikeus kieltää isän avovaimoa osallistumasta hautajaisiin??
Kommentit (338)
Eihän ap ole mitään sukua tälle kuolleelle eikä kuolleen vanhemmille, ei kellekään.
Eihän se ap:lle kuulu sinne mennnä!
Olet vieras ihminen hautajaisissa.
Eihän ap ole mitään sukua tälle kuolleelle eikä kuolleen vanhemmille, ei kellekään.
Olet vieras ihminen hautajaisissa.
Justjust!
Eli siis en saa olla mieheni tukena lapsensa hautajaisissakoska äitinsä oli mustasukkainen ja syyttää edelleen erosta ja nyt myös lapsen kuolemasta minua?
jotenkin tuntuu kohtuuttomalta. Pidin minäkin tästä pojasta kovasti, ja olen suunnattoman järkyttynyt. Luulen vaan, että 14v:n itsemurha liittyy jo johonkin ihan muuhun kuin vanhempien eroon.. ap
se, jos sinä tunkeudut väkisin mukaan hautajaisiin ja siitä sukeutuu tappelu ja katkera riita?
Eihän sinulla, hyvä ap, ole mitään VAIHTOEHTOJA, jollet nyt halua tehdä miehesi elämästä hiton vaikeaa ja itsestäsi naurettavaa.
Totta, exä voi olla kohtuuton ja sinua surettaa, että sinua syytetään lapsen itsemurhasta. Mutta ihan ottamatta kantaa siihen, mistä itsemurha johtui, niin asiaa ei auta se, jos tuppaudut väkisin sinne hautajaisiin.
Tietenkin järjellä ajatellen eniten avioerosta on vastuussa kumminkin eroava pariskunta itse. Mutta kyllä se ikävä kyllä VOI olla niinkin, että avioero ajoi pojan itsariin, ainakin yhtenä tekijänä toisten joukossa. Anna miehesi ja sen äidin tehdä surutyötään, äläkä ala hautajaisissa riidellä.
just tuollainen saamarin pentu "mutkun mä haluuuuuun mukaan". ole aikuinen... jos tahdot saada pienintäkään kunnioitusta miehen ja ex-vaimon sukulaisilta ja ystäviltä.
hautajaisiin tunkeminen vastoin äidin tahtoa olisi tyylittömyyden ja moukkamaisuuden huippu. taidat olla joku täysin vähäjärkinen juntti.
Olen samaa mieltä kuin suurin osa täällä: älä mene hautajaisiin. Jos miehesi tarvitsee tukea, onko todella niin, että hautajaisissa on vain ex ja sukunsa, että miehesi puolelta ei tule ketään muita, pojan isovanhemmat, setä, täti, joku?
Itse kunnioittaisin paitsi äidin surua, myös omaa suruani. Menemällä hautajaisiin vastoin vainajan äidin tahtoa, annat heille myös luvan kieltää sinulta oman surusi.
Eli tee niinkuin täällä on neuvottu: vie miehesi hautajaisiin, hae hänet sieltä, ja käy jättämässä omat jäähyväisesi lapselle ilman turhaa draamaa ympärilläsi.
Lämmin osanottoni.
niin on sama kuin tanssisi haudan päällä - ihan kamala ajatuksenakin!!!
mutta 2 vuotta on helkkarin lyhyt aika. anna haavojen parantua rauhassa.
ajattelet miestä, niin kyllä hänellä siellä hautajaisissa on tarpeeksi tukea vaimostaan. Heillä on pitkä yhteinen historia ja yhteinen lapsi ollut. Sinua ei siellä tarvita, olet ulkopuolinen täysin. Tukevat toisiaan ihan varmasti
Sinne pitää mennä vain niiden, jotka ovat molempien vanhempien mielestä tervetulleita.
Koko maailma pyörii itsensä ympärillä.. Laittaa sähköpostia työkavereille ja muistuttaa, koska hänellä on nimpparit, synttärit, minä, minä minä, minä......
se äitikin on.
Eikö siellä hautajaisissa saa olla ketään muita ihmisiä kuin lapsen äiti ja isä? Täällä vedotaan nimittäin tosi paljon siihen että "eihän se sinun lapsesi ollut". No eihän se ollut kenenkään muun lapsi kuin lapsen äidin ja isän, ja täten hautajaisiin ei pitäisi olla asiaa kenelläkään muulla kuin lapsen vanhemmilla.
Tuskin muuten tukevat toisiaan hautajaisissa jos välit ovat noin huonot.
95 % meistä pitää sinua järkyttävän typerryttävänä, etkä edes suostu uskomaan, että EI. Mä luovutan!
Jos mä olisin miehesi X, mä oikeasti pistäisin isäni ja veljeni heittämään sut ulos. Ihan nätisti, mutta uskottavasti.
Mä en usko. Sille se on tilaisuus näyttää, että mies on tosissaan, jopa lapsensa menettäneen äidin kustannuksella.
saan miehen avaamaan silmansa ja ap on jo ennen hautajaisia ex.
Teatraalisesta mielialahairiosta karsiva ihminen.
Täällä on nyt moni jauhanut jotain äitipuolesta.Onko muka isän uusi kumppani automaattisesti äitipuoli??? En ymmärrä miten voisi olla paitsi jos lapsi asuu 24/7 samassa taloudessa.En mä ole mieheni tyttären äitipuoli eikä mun miltei seittemän kymppisen äidin miesystävä ole mun isäpuoli.
Tämän tarinan AP ei ollut kuolleen äitipuoli.Poikahan näki satunnaisesti ilmeisesti pakotettuna isänsä uutta tyttöystävää.
Olet vieras ihminen hautajaisissa.Justjust!
Aha, nyt seurusteleva ihminen onkin jo melkein äiti eli äitipuoli. Äiti on aina äiti mutta äitipuoli ei koskaan ole sukua pelkän seurustelun takia lapsen isän kanssa.
Täällä on nyt moni jauhanut jotain äitipuolesta.Onko muka isän uusi kumppani automaattisesti äitipuoli??? En ymmärrä miten voisi olla paitsi jos lapsi asuu 24/7 samassa taloudessa.En mä ole mieheni tyttären äitipuoli eikä mun miltei seittemän kymppisen äidin miesystävä ole mun isäpuoli.
Tämän tarinan AP ei ollut kuolleen äitipuoli.Poikahan näki satunnaisesti ilmeisesti pakotettuna isänsä uutta tyttöystävää.
jokaista isän uutta. Vaatii vähän enemmän.
... näin ilmiselvästä provosta... voi haukotus
... näin ilmiselvästä provosta... voi haukotus
Täällä on nyt moni jauhanut jotain äitipuolesta.Onko muka isän uusi kumppani automaattisesti äitipuoli??? En ymmärrä miten voisi olla paitsi jos lapsi asuu 24/7 samassa taloudessa.En mä ole mieheni tyttären äitipuoli eikä mun miltei seittemän kymppisen äidin miesystävä ole mun isäpuoli. Tämän tarinan AP ei ollut kuolleen äitipuoli.Poikahan näki satunnaisesti ilmeisesti pakotettuna isänsä uutta tyttöystävää.
Minäkin olen seurustellut mieheni kanssa jo neljä vuotta ja yhdessä asuttu reilu vuosi.
Mutta silti... itse en koe missään nimessä olevani hänen lastensa äitipuoli, vaikka lapset meillä joka toinen viikonloppu ja osan lomistaan viettävätkin. Ja ovat rakkaita ja huolehdin heistä ihan yhtä hyvin kuin omasta lapsestanikin.
En silti kutsuisi itseäni heidän äitipuoleksi - vaan olen heidän isäänsä (ja heitä) rakastava aikuinen heidän elämässään.
Kyllä pojan surulliseen kohtaloon olet osasyy. Oletko avionrikkoja? Pysy poissa.