Mieheni lapsi kuoli, lapsen äiti ei halua mua hautajaisiin
Tämän naisen argumentti on se, että poikansa teki itsarin vanhempiensa eron seurauksena, jota tämä nainen pitää minun syynä. Mieheni mukaan kaikki heidän väliltä oli kuollut jo ennen kuin aloimme seurustella. Onko äidillä siis muka oikeus kieltää isän avovaimoa osallistumasta hautajaisiin??
Kommentit (338)
En usko, että ap oli kummankaan syy. Lapsi parka on luultavasti elänyt jo vuosia, ehkä jopa koko ikänsä dysfunktionaalisessa perheessä, joka ei ole tukenut hänen kehitystään. Korsi on sitten katkennut ratkaisevassa vaiheessa, kun olisi pitänyt siirtyä lapsuudesta aikuisuuteen. On selvää, että se on vanhempien syy, ei ap:n, joka on tullut kuvioon vasta myöhemmin.
Yhtä selvää on, etteivät vanhemmat pysty näkemään nyt tilannetta realistisesti. Ap tekee viisaasti jos väistyy taka-alalle eikä mene hautajaisiin. Toivoa sopii, että vanhemmat syyllistyvät tapahtumasta, lähtevät henkisen kasvun tielle ja kohtelevat mahdollisia muita lapsiaan paremmin.
Aika erikoista syyttää ap:tä itsekkyydestä, kun se tahtoo olla miehensä tukena ja muistamassa lapsipuoltaan. Mun mielestäni on paljon kummallisempaa, että lapsen äiti jopa noin järkyttävän surun jälkeen miettii ensimmäisenä vain omia mustasukkaisuuksiaan ja kolmiodraamojaan. Kun suhde on ohi, se on ohi, ja aikuisen ihmisen kuuluu siitä selvitä ja huolehtia lapsensa jaksamisesta. Lapsen äiti syyttelee ap:tä lapsen itsemurhasta, mutta jos äiti itse on eron jälkeen jatkanut jotain mustasukkaisuusdraamaa, äitipuolen ja ehkä isänkin mustamaalaamista ja ylipäätään ollut epätasapainoinen eikä ole siihen hakenut apua, on ongelma varmasti ollut ihan jossain muualla kuin ap:ssä. Ap:n syyttely lapsen kuolemasta ja itsekkyydestä on mustasukkaisten naisten puhetta.
Ja seuraukset voi todellakin näkyä parin vuoden viiveellä. Näin ulkopuolisena näen tapahtumissa valitettavasti selvän yhteyden ja näin ollen ymmärrän äitiä täysin.
En osaa melkein kuvitellakaan kuinka hirveää olisi jos mieheni olisi ensin pettänyt minua toisen naisen kanssa, sitten jättänyt minut tämän naisen takia ja kaksi vuotta myöhemmin lapseni tekisi itsemurhan ja tämä toinen nainen yrittäisi tunkea hautajaisiin ex-mieheni uutena puolisona! Oikein puistatus kulkee selkäpiissä.
Äiti on varmasti nähnyt että lapsensa voi huonosti ja tämä huono olo on varmasti alkanut erosta. Ero vaikuttaa voimakkaasti paljon vanhempiinkin lapsiin, saatikka sitten juuri murrosiän kynnyksellä olevaan nuoreen/lapseen. Ei ole mitenkään poissuljettua etteikö miehesi ja entisen vaimon ero olisi ollut vaikuttavana tekijänä itsemurhassa, ikävä kyllä.
Jos itse olisin äitinä lapseni hautajaisissa ja tällaisessa tilanteessa ex-mieheni yrittäisi tuoda sinne uuden naisensa niin saisin varmaan aikamoisen kohtauksen, oli se sitten kuinka sivistymätöntä tai sekopäistä tahansa.
Ei ole myöskään kyse siitä (kuten joku jo sanoi) että onko miehellä oikeus kutsua ketä haluaa vaan siitä että kaikkien vieraiden pitää olla sellaisia jotka MOLEMMAT vanhemmat haluavat paikalle. Sellaista vierasta ei vaan voi kutsua joka aiheuttaisi tuskaa jommallekummalle vanhemmista. Ja sinä olet sellainen vieras.
hautajaisiin, koska lapsen äiti näin toivoo.
Sinne meneminen olisi erittäin julma teko ap:lta.
Toki ymmärrän ap:n kirjoituksen, sen jälkeen kun hän kertoi, ettei hänellä ole omia lapsia. Ei hän tästä syystä pysty ymmärtämään äitiä ja hänen tuskan/surun määrää.
pojan itsarista?
t: ohis
kuten noin 20 muuta lähisukulaista ja 100 tuttua, naapuria, läheistä, ystävää ja kaveria. Se kuuluu itsemurhaan oleellisena osana, että kaikki miettivät miksen tajunnut, vaikeutinko asioita, miksen auttanut, kuunnellut, nähnyt jne. Olisinko voinut tehdä jotain!?
Hämmentävää, että ap vaan polkee jalkaa, vaikka syy-yhteys on aika suora.
Mulla on kaksi korkeakoulututkintoa, ja olen täysin sitä mieltä että ap:n on syytä jättää itse hautajaistilaisuus väliin. Hautajaiset eivät ole oikea paikka hänen päteä. Mies pärjää kyllä ja hänenkin olisi syytä katsoa peiliin. En syytä erosta ketään, mutta mikäli jompikumpi vainajan vanhemmista ei ap:ta hautaijaisiin halua niin sinne ei silloin ole syytä mennä. Ei todellakaan ! Tuon verran pitäisi käytöstapoja ja sydämen sivistystä olla; oli koulutustausta mikä tahansa. Rakkaudella nykyiseen avomieheen tai vainajaan ei tässä tilanteessa ole mitään merkitystä!!
Ainoa joka tässä merkitsee on KUNNIOITUS. Siis kunnioitus ja nimenomaan lapsensa menettäneitä VANHEMPIA kohtaan. Hautajaiset eivät ole oikea paikka päteä. Voit vaikka viedä ja hakea avomiehesi mutta se tunti-pari jotka tilaisuus kestää on miehesi pärjättävä ilman sinun "tukeasi". Ihmisten nyt täytyy pärjätä. Sinun "oikeuksillasi" ei ole mitään sijaa tässä tilanteessa eikä sinulla ole oikeuksia mihinkään. Hautajaiset ovat suljettu tilaisuus; ei sinne mennä kuokkimaan. (Vaikka kuinka haluaisitkin näpäyttää...)
vaikuttaa kyllä se lapsen äiti todella epätasapainoiselta ja häiriintyneeltä ihmiseltä. todella sairasta syyttää ap:ta erosta ja lapsensa tekemisistä. ei sinänsä mikään yllätys, että täällä suurin osa amis av-mammoista on tuota mieltä ettei ap:lla ole hautajaisiin mitään asiaa. jos miehesi tarvitsee tukeasi, niin mene häntä tukemaan. älä välitä muiden puheista. lapsen äidillä luulisi olevan tarpeeksi tekemistä oman surunsa kanssa, ja saisi olla otettu että otat osaa hänen suruunsa olemalla mukana hautajaisissa. mutta ehkäpä äiti on todella itsekin niin sairas, ettei ole kyennyt lastaan kunnolla kasvattamaan, mikä joskus johtaa tällaisiin karmeisiin menetyksiin..
Olet persona non grata.
On käsittämätöntä miten voit edes harkita hautajaisiin menoa. Jokaiselle ajattelevalle ja tuntevalle ihmiselle on ilmiselvää, että lapsen itsemurhan osasyynä ainakin on ollut äidin ja isän avioero. Se taasen oletko sinä ollut siihen syyllinen on taasen eri ihan eri juttu. Silti ei ole soveliasta näyttäytyä hautajaisissa - ja isän täytyy etsiä tukensa jostain muualta, esimerkiksi omista sukulaisistaan tai ystävistään. Sinä et voi auttaa tässä asiassa.
Jos minä olisin tuossa äidin tilanteessa - mitä luojan kiitos en ole enkä toivottavasti tule olemaankaan - heittäisin sinut omin käsin niskaperse-otteella kappelin tai kirkon ovesta ulos. Todennäköisesti en kuitenkaan sitä ehtisi tehdä, sillä siitä huolehtisi sukulaiseni tai ystäväni ennen kuin huomaisin sinun olevan paikalla.
Joten, mikäli et halua järjestää kohtausta, niin pysy poissa.
En osaa melkein kuvitellakaan kuinka hirveää olisi jos mieheni olisi ensin pettänyt minua toisen naisen kanssa, sitten jättänyt minut tämän naisen takia ja kaksi vuotta myöhemmin lapseni tekisi itsemurhan ja tämä toinen nainen yrittäisi tunkea hautajaisiin ex-mieheni uutena puolisona! Oikein puistatus kulkee selkäpiissä. Äiti on varmasti nähnyt että lapsensa voi huonosti ja tämä huono olo on varmasti alkanut erosta. Ero vaikuttaa voimakkaasti paljon vanhempiinkin lapsiin, saatikka sitten juuri murrosiän kynnyksellä olevaan nuoreen/lapseen. Ei ole mitenkään poissuljettua etteikö miehesi ja entisen vaimon ero olisi ollut vaikuttavana tekijänä itsemurhassa, ikävä kyllä. Jos itse olisin äitinä lapseni hautajaisissa ja tällaisessa tilanteessa ex-mieheni yrittäisi tuoda sinne uuden naisensa niin saisin varmaan aikamoisen kohtauksen, oli se sitten kuinka sivistymätöntä tai sekopäistä tahansa. Ei ole myöskään kyse siitä (kuten joku jo sanoi) että onko miehellä oikeus kutsua ketä haluaa vaan siitä että kaikkien vieraiden pitää olla sellaisia jotka MOLEMMAT vanhemmat haluavat paikalle. Sellaista vierasta ei vaan voi kutsua joka aiheuttaisi tuskaa jommallekummalle vanhemmista. Ja sinä olet sellainen vieras.
itsekäs idiootti päästää suustaan tällaisia kommentteja:
"Varmasti isäkin suree kovasti, mutta äidin tuska on jotain aivan muuta."
Toden näköisesti tällaisen kommentin antaja hautajaispäiväna paistattelisi vain huomion keskipisteenä ja sureminen olisi toissijaista. Yhdistän tämän kommentin siihen sairauteen (en muista nimeä), missä äiti vahingoittaa lastaan saadakseen huomiota sairaanhoitohenkilökunnalta.
mutta älä sekoita sitä sairautta tähän asiaan, jookos.
itsekäs idiootti päästää suustaan tällaisia kommentteja: "Varmasti isäkin suree kovasti, mutta äidin tuska on jotain aivan muuta." Toden näköisesti tällaisen kommentin antaja hautajaispäiväna paistattelisi vain huomion keskipisteenä ja sureminen olisi toissijaista. Yhdistän tämän kommentin siihen sairauteen (en muista nimeä), missä äiti vahingoittaa lastaan saadakseen huomiota sairaanhoitohenkilökunnalta.
niin hänellä on siihen oikeus.
taitaa nyt kuitenkin olla niin, että ap on mustasukkainen ex-vaimosta, tai heidän perheestään tai jostakin ja kokee olevansa ulkopuolinen. YLLÄTYS YLLÄTYS ap - sä OLET ulkopuolinen.
ja siitä syttyi iso sota. Tytär ilmoitti, että hän ei halua avionrikkojaa omiin juhliinsa, äitipuoli saa luvan pysyä poissa. Eikä äitipuolta ole kutsuttu kahden tyttäreni lapsen ristiäisiinkään eikä edes jouluna käymään.
Jostain syystä lapsilla on taipumus nähdä, miten asiat oikeasti ovat. Meillä mies jätti perheensä, kun lapset olivat 14v ja 16v. Mies ei ole koskaan ymmärtänyt, miksi lapset eivät pidä hänen uudesta vaimostaan.
Joten ap: olisiko se lapsi oikeasti halunnut sinut haudalleen? Vai sittenkin mieluummin oman äitinsä. Haluatko oikeasti loukata uudestaan ja uudestaan kuollutta.
Mieti sitä.
ja siitä syttyi iso sota. Tytär ilmoitti, että hän ei halua avionrikkojaa omiin juhliinsa, äitipuoli saa luvan pysyä poissa. Eikä äitipuolta ole kutsuttu kahden tyttäreni lapsen ristiäisiinkään eikä edes jouluna käymään.
Jostain syystä lapsilla on taipumus nähdä, miten asiat oikeasti ovat. Meillä mies jätti perheensä, kun lapset olivat 14v ja 16v. Mies ei ole koskaan ymmärtänyt, miksi lapset eivät pidä hänen uudesta vaimostaan.
Joten ap: olisiko se lapsi oikeasti halunnut sinut haudalleen? Vai sittenkin mieluummin oman äitinsä. Haluatko oikeasti loukata uudestaan ja uudestaan kuollutta.
Mieti sitä.
sun asenteellasi ei ollut vaikutusta siihen, miten tyttäresi "näki totuuden"?
hautajaisiin, johon on erikseen vielä KIELLETTY tulemasta, huh huh
Mieheni aikoo pitää puoliani, että voin hautajaisuun osallistua. Poika oli tärkeä myös mulle, ja vietti paljo aikaansa meillä. Miten mun läsnäolo muka on exän surusta pois?!En voi tajuta.
ap
Mieheni aikoo pitää puoliani, että voin hautajaisuun osallistua. Poika oli tärkeä myös mulle, ja vietti paljo aikaansa meillä. Miten mun läsnäolo muka on exän surusta pois?!En voi tajuta.
ap
oliki.. Tää ap:n viimeisinvastaus todisti se.
minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä
ja itsekkäitä. ihan taatusti tuo ap:kin tahtoo hautajaisiin, koska tahtoo näytellä itseään, varmistella asemaansa, mennä toisten reviirille vähän sillä asenteella "että mä ole se, joka tuota isipappaa nykyisin panee" tms. to-del-la lapsellista. ...kahdessa vuodessa ei ole voinut kehittyä syvää suhdetta miehen poikaan, vaikka miten tiiviisti olisivat yhdessä henganneet.
Häpeä ap, ihan oikeasti, ja niinkuin joku tuossa ylempänä totesi, miten ihmeessä edes kehtaisit mennä hautajaisiin, joihin et ole toivottu vieras?
sulla ei taida olla pienintäkään kunnioitusta äitiä kohtaan.
t: ohis