Keskustellaan presidentinvaaleista! Ketä äänestät ja miksi?
Itse olen kahden vaiheilla, Väyrynen tai Soini. Mietinkin mikä tekijä ratkaisee näiden kahden välillä. Suurin kysymys mielessäni koskee EU:ta ja siihen toivon presidentin vaikuttavankin. Kaikilta osin en ole persujen kanssa arvokysymyksissä samoilla linjoilla, mutta EU-kysymyksen takia voisin kuvitella persun presidenttinä. Persujen voitto viime vaaleissa on myös mielestäni historiallinen ja osoitus siitä, että meillä toimii vielä suht aito demokratia (vertaa esim. yhdysvallat...). Väyrysessä taas miellyttää sekä EU-kriittisyys että talous- ja polittisten keskittymien vaihtaminen aitoon hajautukseen. Mitäs muut mammat ajattelee?
Kommentit (69)
Katsotaan sitten ketä jää toiselle kierrokselle jos jää.
En pidä Niinistöstä enkä Lipposesta. Haavisto on täysin poissuljettu vaihtoehto. Arhinmäki ei edusta mun arvojani. Eikä Biaudet myöskään. Essayah ehkä mutta ei se pärjää kuitenkaan.
kaikin puolin paras ehdokas, joka eniten ansaitsee presidentin viran.
Väyrystä. Mulla oli tosi huono kuva hänestä, mutta vaalikiertue on muuttanut mielipiteeni täysin. Älykäs ja huumorintajuinen kaveri, poliittisesti kokenein ja ylioimaisesti parhaiten koulutettu pressakandidaateista.
että miesähän on täysin entisen maailman mies, joka ihannoi Kekkosen aikaa ja joka väitöskirjassakin totesi, että vaikka mitä tapahtuisi, niin yksi on varma - Neuvostoliitto pysyy. Ja sittenhän se hajosikin heti kohta.
Väyrynen on kiero, narsisti ja pyrkyri, joka tekee salakauppoja koko ajan.
Väyrystä. Mulla oli tosi huono kuva hänestä, mutta vaalikiertue on muuttanut mielipiteeni täysin. Älykäs ja huumorintajuinen kaveri, poliittisesti kokenein ja ylioimaisesti parhaiten koulutettu pressakandidaateista.
että miesähän on täysin entisen maailman mies, joka ihannoi Kekkosen aikaa ja joka väitöskirjassakin totesi, että vaikka mitä tapahtuisi, niin yksi on varma - Neuvostoliitto pysyy. Ja sittenhän se hajosikin heti kohta.
Ainoo kiero narsisti ja entisen maailman yli 70 vuotias jäpikkä on yks toinen Paavo. Paavo L, joka sumpli pääministerinä ollessaan demarikaverinsa Uffe Sungvistin velatkin saataviksi ja itketti siinä sivussa puolueensa naisia, mm. Arja Alhoa nennen tullen.
Kyllä Paavoista parhain on tää tohtori Paavo.
Mahdottoman paljon huonoja vaihtoehtoja, joita karsia...
Veroparatiisirahoitettu Nato-intoilija Suomen suurimmasta rikollisjärjestöstä? Ei nappaa, eli ei Niinistölle.
Apartheid-politiikkaa ajavan korruptoituneen rotuoppipuolueen epäpätevänä täyttövirkaan politikoima poliittinen broileri? Biaudet pitäköön tunkkinsa.
Kokenut poliitikko joka uskaltaa sanoa miltä tuntuu? Lipponen kävisi, jos ei olisi SDP:stä, joka on ollut a) hukassa viime vuodet, b) tehnyt sysipskoja kauppoja EUn velkafarssissa sisäpolitiikan vuoksi. Eli ei tällekään.
Kävelijä, jonka puolueen johtoajatuksena on ihmisarvojen polkemine? Ehkäpä ei Essayahiakaan.
Populistis-liberaalin puolueen nokkamies joka teki takinkäännön maailmanennätyksen eduskuntavaalien jälkeen? Ei, ei Arhinmäkeä.
Suomen suurimman poliittisen sillisalaattipuoleen päämies, jolla kieltämättä on hyviäkin ajatuksia, ja joka ainakin meikäläiseltä sai pisteet siitä, että jätti puolueen oppositioon kun vaihtoehtona olisi ollut kumileimasimen ja Euro-huoran asema... mutta puolue on täynnä kaiken maailman hapanpäitä ja kotinatseja, joita ei näytetä millään saatavan kuriin. Ei siis Soinillekin.
Pätevä, kansainvälinen poliitikko jolla on suhteita ympäri maailmaa ja enemmän kokemusta kuin suurimmalla osalla muita ehdokkaita yhteensä? Kuulostaa hyvältä, mutta kun puolueen ainoat agendat ovat ydinvoiman vastustus ja cityhippeily ilman mitään todellista kosketusta Kehä IIIn ulkopuolelta, jää Haavistokin rannalle.
Entinen idän kupinnuolija, joka on toisaalta nähnyt politiikassa n. kaiken ja joka on pysynyt uskollisena omille mielipiteilleen riippumatta siitä millaiset trendit maailmalla huitelevat? No puolue on ollut kuralla edelliset ~8 vuotta, mutta nousukautta alkaa hiukan olla näkyvissä, joten Väyrystä se on äänestettävä näissä vaaleissa.
Jos Väyrynen ei toiselle kierrokselle selviä, niin sitten silloin katsotaan jos Haavisto, Lipponen tai Soini olisi tarjolla, tässä järjestyksessä.
Sopivan ikäinen, ulkopoliittisesti kokenut, kansaa yhdistävä, hyvät arvot ja sopivan liberaali.
Sopivan ikäinen, ulkopoliittisesti kokenut, kansaa yhdistävä, hyvät arvot ja sopivan liberaali.
Ei taida ylioppilaspapereilla pärjätä ja ulkopoliittinen kokemuskin on aika pieneltä ja rajoittuneelta sektorilta. No ainoa mikä saattaa joihinkin vedota, on se seikka, että Haavisto on sopivasti homppeli ja siten kuuluu pieneen, mutta sitäkin vaativampaan vähemmistöön.
Ei kiitos, mulle yksi setalainen pressa on jo täyttänyt sen kiintiön.
Ainoo kiero narsisti ja entisen maailman yli 70 vuotias jäpikkä on yks toinen Paavo. Paavo L, joka sumpli pääministerinä ollessaan demarikaverinsa Uffe Sungvistin velatkin saataviksi ja itketti siinä sivussa puolueensa naisia, mm. Arja Alhoa nennen tullen.
Kyllä Paavoista parhain on tää tohtori Paavo.
Nennen ninnun nannun?
Aha, täällä on sellainen tyypillisempi hompanssi tällä kertaa asialla, sellainen joka vierastaa hienompia kirjaimiakin.
Paavo on omalla tavallaan rehti poliittinen eläin. Arhinmäkeä siksi, että olisin utelias näkemään miten hän pressailisi. Tulisiko armahduksia herkästi, dissaisiko hän puolustusvoimia ja nato-operaatioita, pukeuduttaisiinko linnanjuhlissa vain juuttisäkkeihin ja syötäisiin luomuhernekeittoa?
Ei presidenttiä voi valita kokeilumielessä!
Kamala sentään.
Pressanvaaleissa ei tarvitse äänestää puoluetta vaan ehdokasta. Presidenttihän ei kuulu mihinkään puolueeseen!
Hyvinvointiyhteiskunta on rakennettu ajalla jolloin se oli mahdollinen. Eli silloin kun oli monta monta työssäkäyvää yhtä "elätettävää" kohti. Nyt tämä huoltosuhteeksi kutsuttu kääntyy toisinpäin. Ei mikään talous tai yhteiskunta sellaista kestä.
Uusia malleja tarvitaan.
Edustaa minulle tärkeitä arvoja: globaalista vastuuntuntoa ja vihreyttä.
Jos Biaudet ei olisi konservatiivisen puolueen ehdokas, voisin häntäkin ajatella.
Se taitaa Arhinmäki tai Haavisto kyl olla kenelle miulta ääni menee. :) Arvot vastaa parhaiten miun arvoja! Näistä vaan pitäis sit päättää et kumpi.. :)
Vähiten se ääni menis millekään Soinille tai Väyryselle! Soini on ihan järkyttävän yököttävä ja ahistava mies! Siis pelkkä naama jo aiheuttaa ällötystä! Ja ne arvot!? huh! Ei kyl kohtaa miun kanssa ollenkaan tuo ukko!
siis Väyrystä. En muuten olisi ikinä uskonut!
Väyrysellä on kokemusta, asiaosaamista, jonkinlaista erikoista karismaa & huumorintajua ja sopiva itseluottamus.
Eikä "Väykkä" sen dinosauruksempi ole kuin Lipponen tai Niinistökään.
Kaiken lisäksi Väyrysen parisuhde vaikuttaa paljon terveemmältä kuin ehdokkaiden, joiden puoliso voisi ikänsä puolesta olla niiden lapsi (Niinistö, Lipponen, Haavisto). Suhtaudun aina jotenkin epäluuloisesti ihmisiin, jotka seurustelevat itseään huomattavasti nuorempien / vanhempien kanssa. (Enkä pahoittele, jos mielipiteeni loukkaa jotakuta.)
Enpä ihmettelisi vaikka päätyisi vielä kuningaskunnaksi ja Tuksu sen kuningattareksi. Onhan hän jo valmiiksi tunnettu maailmalla ja luonut sen kunnon suomikuvan. Haloskasta tulee sitten tärkeä hovineito lesbovaimoineen.
Tässä minun ajatukseni aiheesta keskustellaan presidentinvaaleista. Arvatkaa siis ketä äänestän ja miksi?
Biaudet, Lipponen ja Niinistö. Viimeiseksi jäivät Väyrynen (-197) ja Soini (-287).
Siks mun mielestä tarvitaan maalle paras mahdollinen presidentti.
Pitää olla asiaosaamista, rittävästi ikää ja pitää olla niin monissa liemissä keitetty, et varmasti putoaa aina jaloilleen tilanteessa, kuin tilanteessa.
Myös karismaa ja tyyliä tarvitaan. Solmio pitää osata sitoa oikein, sillä mies (Timo Soini) jonka paidan ylänappi näyttää olevan kokoajan auki, solmio löysällä ja roikkuu jatkuvasti munissa, ei voi olla missään pöydissä vakavasti otettava, saati presidentti.
Yhden tämmöiset asettamani kriteerit täyttävän ehdokkaan löysin ja häntä aion äänestää...
Paavo Väyrynen saa mun ääneni.
Soini tippui mun listalta, kun se iltasanomissa kertoi kaikkein suurimmaksi elämänsä vastoinkäymiseksi SMP:n KONKURRSIN. HALOO! Smp:n konkurssin.
Sensijaan Niinistöllä tuo suurin vastoinkäyminen oli vaimonsa Marja-Leenan kuolema autokolarissa.
Väyrysellä taas vaimonsa kokema vaikea keskenmeno, johon Vuokko oli kuolla.