Meneekö lapsi sairaana etäisälle?
Jos lapsilla on isäviikonloppu ja toinen tai molemmat sairastuvat niin miten teillä on tapana toimia?
Tartutetaanko toinenkin porukka vai jääkö lapsi äitinsä luokse sinä viikonloppuna?
Itse en halua mieheni lapsia sairaana kotiini.
Kommentit (69)
Pyrin kyllä aina ilmoittamaan jos ovat kipeitä, ja silloin neuvotellaan ja kuullaan myös potilasta, että jaksaako olla autossa.
Toivon todella, ettet ole lasteni äitipuoli, minulle kun ei ole edes juolahtanut mieleen kysyä exän nyxän mielipidettä tässä. Olen vain olettanut exän keskustelleen asiasta vaimonsa kanssa.
Jos lapsilla on isäviikonloppu ja toinen tai molemmat sairastuvat niin miten teillä on tapana toimia?
Tartutetaanko toinenkin porukka vai jääkö lapsi äitinsä luokse sinä viikonloppuna?
Itse en halua mieheni lapsia sairaana kotiini.
Jos lapsi on todella sairas niin ei siirrellä mihinkään, mutta joskus ex on tullut tänne hoitamaan ja me olemme lähteneet pois. Pienemmissä nuhakuumeissa ja sairauksissa menevät isälleen. Meille oli itsestään selvää alusta asti että lapset edelleen eron jälkeen hoidetaan yhdessä vaikka ei yhdessä enää ollakkaan. Missään kohtaa erosopimusta en ole luvannut siitä päivästä lähtien yksin huolehtia lapsien sairasteluista. Mikäli näin olisi, hakisin lasteni yksinhuoltajuutta. Samoin meillä töiden mukaan edelleen sovitaan tapauskohtaisesti kumpi jää töistä pois. Ne isän velvollisuudet ja oikeudet kun eivät kumpikaan saisi hävitä erossa. Eikä minullakaan ole mieleen tullut exän nyxältä asiaa tiedustella, oma ongelmansa miten kommunikaatio siellä päässä sujuu. Viimeisestä lauseestasi tulee kyllä mieleen että ehkä mieehn kannattasi hankkia ihan omakin koti eikä vain SINUN kodissasi asustella, kas kun sen isän kodin pitäisi olla myös lasten koti ja sitähän SINUN kotisi ei näköjään ole.
Eikö olekin vähän hassua, että saattaisin olla lastesi äitipuoli. Tai että kodissani käyvien lasten äiti saattaisi kommunikoida minulle netissä. Minä en ole nimittäin koskaan nähnyt sitä naista, jonka lapset täällä aikaansa viettävät ja josta he puhuvat. En ole koskaan puhunut hänen kanssaan edes puhelimessa. Ihmettelen monesti lasten isän kasvatusmetodeja (esim. hampaita ei tarvitse täällä pestä ja lapset työnnetään täyteen herkkuja) mutta niistä ei kukaan aikuisista keskustele keskenään. Tajusin juuri miten outoa tämä oikeastaan onkaan.
Aikuinen ei saa läheskään kaikkia lasten sairauksia ja käsiä voi pestä
miehen lapsi ei tule sairaana eikä silloin jos meillä sairastetaan koska mies on joka v.loppu jollain tavalla työssä kiinni ja minä pääasiasssa hoidan myös etälapsen.Kun joku sairastaa vastuu siirtyy lähiäidille mut tietenkin niin et sovitaan v.loppuja niin et parannuttuaan saattaa tulla kahtena tai jopa kolmena v.loppuna peräkkäin sit korvaukseksi.
Jos etällä olisi uudesta liitosta lapsia ja sanoisi, ettei käy ettei hekin sairastu? Lapsiperheen tautirumba kun ei ole mikään kiva.
Jos etällä olisi uudesta liitosta lapsia ja sanoisi, ettei käy ettei hekin sairastu? Lapsiperheen tautirumba kun ei ole mikään kiva.
Vai meinaatko ettei enää koskaan tarvitse huolehtia niiden ensimmäisten lastensa sairasteluista koska on pykännyt uusia? Lapsia tehdään sen verran kun rahkeet riittää ja tuo tarkoittaa että lapsia on liikaa. Ei ydinperheessäkään pistetä muita lapsia pois jos yksi sairastaa vaikka lapsiperheen tautirumba ei kivaa olisikaan. Mitä sinä tuumaisit jos lähi antaakin lähivanhemmuuden etälle aj ei enää itse ota lapsia sairaana? Näinkin kun voi käydä jos etä alkaa turhan hankalaksi.
Eikä myöskään, jos meidän perhessä on joku kipeänä. Lukee jo ihan sopimuksessakin, että sairaus lapsella tai etävanhemmalla/etävanhemman perhessä estää tapaamisen. Etälapsi potee siellä sairauttaan, missä sairastui eli kotonaan tai meidän kodissa.
Meille ei tule etälapsi kipeänä. Eikä myöskään, jos meidän perhessä on joku kipeänä.
Tuolla tavalla saakin valtaosan talvesta vetkutettua ilman tapaamisen tapaamista. Annas kun arvaan, myöskään väli viikonloppuina ei oteta jos sairauden takia suunnitelmat ei toteudu?
Vai meinaatko ettei enää koskaan tarvitse huolehtia niiden ensimmäisten lastensa sairasteluista koska on pykännyt uusia? Lapsia tehdään sen verran kun rahkeet riittää ja tuo tarkoittaa että lapsia on liikaa. Ei ydinperheessäkään pistetä muita lapsia pois jos yksi sairastaa vaikka lapsiperheen tautirumba ei kivaa olisikaan. Mitä sinä tuumaisit jos lähi antaakin lähivanhemmuuden etälle aj ei enää itse ota lapsia sairaana? Näinkin kun voi käydä jos etä alkaa turhan hankalaksi.
Etä- tai lähivanhemmuutta ei kyllä noin vain anneta. Jos huoltosopimus on virallisesti vahvistettu, ts. lastenvalvojalla tai oikeudessa, niin etävanhemmalla ei ole mitään muuta velvollisuutta, kuin noudattaa sopimusta, jos etävanhemmalle sopii eli ei ole kipeä tms. Etävanhemmalla ei ole velvollisuutta ottaa lasta luokseen edes silloin, jos lähivanhempi kuolee.
Yritä sinäkin ymmärtää, että uusperhe on perhe, jossa on kirjoilla ja vakituisesti asuu "sinun, minun ja mahdollisesti meidän" lapsia. Etävanhemmalla on ydinperhe (ellei ole sinkku), joka toisinaan toimii uusperheen tavoin, silloin, kun etävanhemman luona vierailee lapsi aikaisemmasta suhteesta.
Meille ei tule etälapsi kipeänä. Eikä myöskään, jos meidän perhessä on joku kipeänä.
Tuolla tavalla saakin valtaosan talvesta vetkutettua ilman tapaamisen tapaamista. Annas kun arvaan, myöskään väli viikonloppuina ei oteta jos sairauden takia suunnitelmat ei toteudu?
Tapaamisia ei siirretä. Ne peruuntuvat. Tapaamiset normaalin sopimuksen mukaisesti.
Eikä myöskään, jos meidän perhessä on joku kipeänä. Lukee jo ihan sopimuksessakin, että sairaus lapsella tai etävanhemmalla/etävanhemman perhessä estää tapaamisen. Etälapsi potee siellä sairauttaan, missä sairastui eli kotonaan tai meidän kodissa.
koska asianajajani sanoi, että sairaus on este tapaamiselle eikä tapaamissopimukseen voi kirjata sellaista pykälää, että sairaus ei ole este tapaamiselle.
tulee tänne jatkuvasti kipeänä. Eri asia jos asuis täällä, silloin ei tulis jatkuvasti uusia pöpöjä mukana. Nyt saa pelätä joka toinen viikonloppu, että sairastuuko vauva. Jos lapsi asuis täällä, olisi kotihoidossa minuna ja vauvan kanssa, eikä pöpöistä olisi pelkoa ja vauvalla olisi sisarus leikkikaverina. Että mielelläni ottaisin mieheni lapsen tänne ihan asumaan. En siis ole tuo vastaaja jolta kysyit, kerroin vaan oman mielipiteeni.
Käynnit etävanhemmalla aina viikonloppuisin, kun ei arkirumba pyöri. Etän luona ei tarvitse edes sairastaa. Huh huh. Kyllä meillä sairastetaan aivan normaalisti kummankin vanhemman luona. Toki, jos lapsi on hurjan kipeä niin äitiä on ikävä. Ja, jos tosi kipeä on niin silloin voidaan miettiä, että jos odottelee parempaa oloa ennen kuin joutuu istumaan autossa puoli tuntia toisen vanhemman luo. Ydinperheissäkin voi olla monta lasta eikä silloinkaan yhtä eristetä ulkopuolelle, ettei tartuta muita! Tosi julmaa minusta sille edellisestä liitosta olevalle lapsellekin. Onneksi minun lapsellani ei ole niin puusilmäistä äitipuolta vaan lapseni on tervetullut kotiinsa aina.
Etä- tai lähivanhemmuutta ei kyllä noin vain anneta. Jos huoltosopimus on virallisesti vahvistettu, ts. lastenvalvojalla tai oikeudessa, niin etävanhemmalla ei ole mitään muuta velvollisuutta, kuin noudattaa sopimusta, jos etävanhemmalle sopii eli ei ole kipeä tms. Etävanhemmalla ei ole velvollisuutta ottaa lasta luokseen edes silloin, jos lähivanhempi kuolee.
Yritä sinäkin ymmärtää, että uusperhe on perhe, jossa on kirjoilla ja vakituisesti asuu "sinun, minun ja mahdollisesti meidän" lapsia. Etävanhemmalla on ydinperhe (ellei ole sinkku), joka toisinaan toimii uusperheen tavoin, silloin, kun etävanhemman luona vierailee lapsi aikaisemmasta suhteesta.
Vaikka ne etälapset ovat olleet olemassa ennen äitipuolta ja vaikka ne ovat ihan oikeasti etälle tärkeitä ja rakkaita, niin silti ne eivät äitipuolen mielestä kuulu perheeseen eikä niitä saa kohdella tasapuolisesti eikä samalla tavalla. Jo ajatus siitä, että tapaamissopimus on jokin laki, jonka yli ei velvoita mikään, on naurettavaa. Joo, etä voi hylätä lapsensa. Sen voi tehdä lähikin. Mutta mikään ei poista sitä faktaa, että ne etälapset ovat olleet olemassa ennen sitä teidän pientä uusperheen ja ydinperheen outoa muodostelmaanne ja että näillä etälapsilla olisi periaatteessa paljon suurempi oikeus olla olemassa, saada isänsä huomiota, aikaa ja rahaa kuin teidän pienen ydinperheenne lapset, koska te olette hankkineet ne lapset etälapsien LISÄKSI voimavaranne varmasti mitoittaneina niin, että jos jotain sattuisi etälasten äidille, ne lapset tulisivat teille asumaan. Onhan kyse MIEHESI lapsista. Totaalinen luuseri määrittelee isyytensä jonkin sopimuksen mukaan.
Onneksi minun lapsillani ei ole äitipuolta ja mietin kyllä moneen kertaan omaa osuuttani erossa, jos siihen ikinä tullaan. En ikinä halua lapsilleni tuollaista äitipuolta kuin sinä!
Jos kovasti sairas niin meillä lapsi jää aina sen vanhemman luo jonka luona sairastunut. Ja tarpeen tullen siirrämme tapaamisia eri viikonloppuihin ym joustoja.
Vaikka ne etälapset ovat olleet olemassa ennen äitipuolta ja vaikka ne ovat ihan oikeasti etälle tärkeitä ja rakkaita, niin silti ne eivät äitipuolen mielestä kuulu perheeseen eikä niitä saa kohdella tasapuolisesti eikä samalla tavalla. Jo ajatus siitä, että tapaamissopimus on jokin laki, jonka yli ei velvoita mikään, on naurettavaa. Joo, etä voi hylätä lapsensa. Sen voi tehdä lähikin. Mutta mikään ei poista sitä faktaa, että ne etälapset ovat olleet olemassa ennen sitä teidän pientä uusperheen ja ydinperheen outoa muodostelmaanne ja että näillä etälapsilla olisi periaatteessa paljon suurempi oikeus olla olemassa, saada isänsä huomiota, aikaa ja rahaa kuin teidän pienen ydinperheenne lapset, koska te olette hankkineet ne lapset etälapsien LISÄKSI voimavaranne varmasti mitoittaneina niin, että jos jotain sattuisi etälasten äidille, ne lapset tulisivat teille asumaan. Onhan kyse MIEHESI lapsista. Totaalinen luuseri määrittelee isyytensä jonkin sopimuksen mukaan.
Onneksi minun lapsillani ei ole äitipuolta ja mietin kyllä moneen kertaan omaa osuuttani erossa, jos siihen ikinä tullaan. En ikinä halua lapsilleni tuollaista äitipuolta kuin sinä!
Mistä kirjoittaja päättelee, että kyseessä on äitipuoli ja etäisä? Sinä kirjoitit vain mielipiteesi, mutta kirjoittaja, jonka tekstiä kommentoit, kirjoitti faktaa.
Se etävanhemman perhe on aivan samalla tavalla uusperhe vaikka te jotkut uusperheelliset siitä yritätte väistääkin. Se etälapsi ei vieraile vaan tulee toiseen kotiinsa toisen vanhempansa luo, toisinaan myös hieman sairaana. Näin se menee silloin kun etävanhempi on huolehtiva, täysjärkinen ihminen. Kaikki eivät valitettavasti ole, jotkut ovat ovat koko ikänsä vastuuttomia eikä lapset ja suhteet heitä siinä muuta. Onneksi minun mieheni huolehtii tasa-arvoisesti kaikista lapsistaan, myös niistä jotka eivät asu meillä. Toisaalta, muunlaista miestä en olisi huolinutkaan, nuo vastuunkiertäjät saavat minun puolestani kiertää naiselta naiselle ja niinhän ne tekevätkin... Ja voisithan sinäkin yrittää ymmärtää että etävanhemman perheeseen kuuluvat myös ne etälapset, edelleen näin normaalilla järjellä ja tunne-elämällä varustetulla ihmisellä.
joka on joka toisen viikonlopun etän perheen luona, on ulkopuolinen jollain tasolla aina.
Jos on 4 päivää kuukaudessa perheessä, ei varmasti lapsi itsekään sano kuuluvansa ko perheeseen täydellä sydämellä; kyllä hän on ulkopuolinen halutaan sitä tai ei.
Ei pidä unohtaa faktoja täydellisyydessään!
että sairastuin samaan nuhakuumeeseen.
En halua lasta meille silloinkaan kun me sairastamme.
Tahallinen tartuttaminen puolin ja toisin on aivan typerää.