Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävin gynekologi-kokemuksesi?

Vierailija
22.11.2011 |

Kommentit (228)

Vierailija
61/228 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuen samalla puhelimessa. Rupes kyllä ärsyttämään, kun lateli puhelimessa kauppalistaa. Ajattelin, että jos tuo puhelin nyt luiskahtaa tuosta leuan ja olkapään välistä, niin meillä syntyy vauva kännykkä kourassa...

Hei haloo! Minä olin siinä asiakkaana: ei silloin jutella kotiasioita puhelimessa, eikä muutakaan!

Vierailija
62/228 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellen olisi hengenvaarassa. Olette outoja kun käytte gynegologilla.

Tuo onkin niin tyypillistä miehille. Onneksi me naiset ymmärrämme tmän paremmin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/228 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain olennaista oli jäänyt opiskelijalta oppimatta, eli se, että jos joku toimenpide sattuu, selitetään etukäteen, mitä tehdään ja miltä se voi tuntua. kierukankin laitoin yksityisellä pelon takia, joka näistä sorkkimisista jäi.

mä poikkeus tässä kun jos joku koskee niin en todellakaan tahdo kuulla sitä etukäteen :D tai ylipäätään tietää ollenkaan mitä tutkimuksia tehdään. jos esim. verikokeen otossa hoitaja sanoo "nyt voi vähän nippasta" niin se on soronoo, ei minun kädestä näytettä ota :D

Hirveät traumat jäänyt siitä kun olen luullut meneväni johonkin helppoon toimitukseen ja sitten se onkin keskiaikaista kidutusta.

Vierailija
64/228 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa aiemmin käynyt gynen tarkastuksessa. Mieslääkäri oli kovakourainen ja emättimen puolen tutkittuaa, survaisi kaksi sormea peräukkooni MITÄÄN VAROITTAMATTA! Siis ihan järkyttävää! En edes tiennyt, että tutkimukseen kuuluu peräaukon tutkiminen! Saatana. Meinasin potkaista ukkoa munille, vitutti niin paljon.

Vierailija
65/228 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut ravaamaan jos kuinka monella gynellä toistuvien keskenmenojen kanssa. 9keskenmenoa viikoilla 10-12 takana. Sitten viimeisimmässä raskaudessa minulla oli pientä vuotoa. Oltiin jo viikolla 13. Olin päivystyksessä käynyt, mutta heikon ultraäänilaitteen takia jäin vähän epävarmaksi, mikä juttu tosiaan oli.

Päivystäjä oli ollut hyvä ja helläkätinen ja sanoi, ettei tutkita alakautta. Sitten menin toiselle gynelle saamaan toivottavasti tarkempaa tulosta. Sanoin jo mennessä että edellisenä päivänä on tutkittu ja että haluan vain ultratutkimuksen mahan päältä. Tämä ei uskonut ja todella runnoi alakautta. Kun lähdin sieltä sanoin miehelleni, että todella sattui.

Seuraavana yönä alkoivat supistelut ja kova verenvuoto, jota kesti kaksi viikkoa. Olin varma, että tuo nainen oli aiheuttanut 10. keskenmenon. Mutta ihmeiden aika ei ole ohi. Meille kuitenkin syntyi poika. Jos raskaus olisi mennyt kesken olisin valittanut kirjallisesti. Nyt tuo nainen ei kuitenkaan tiedä, minkälaista henkistä pelkoa tuo kerta aiheutti koko loppuraskauteen, joka muutenkin oli hermoja raastava.

Vierailija
66/228 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä käynyt. Neuvolalääkärillä olen käynyt raskauksien yhteydessä ja sitten pillerit hain terveyskeskuslääkäriltä. Onko teillä jotain vaivoja vai "kuuluuko" mielestänne käydä joka tapauksessa?

Gynellä ei todellakan tarvi käydä kerran vuodessa. Eiväthän miehetkään käy urologilla...

Naiset on vain aivopesty siihen että pitää mennä gynelle kerran vuodessa. RAHASTUSTA, koska useimmat käyvät yksityisellä...

Miesten keksintöä koko juttu... ja se kusetus, että pillerireseptiö ei voi muka kirjoittaa kuin vuodeksi kerralla.. näin nainen saadaan maksamaan gynestä kerran vuodessa.

TYHMÄT TE

Vierailija
67/228 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin todella hämmentynyt "peilihoidosta", se taitaakin olla ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun olen nähnyt värkkini niin tarkasti ja oikein selostuksen kera. Tuota sormien puristelujuttua en muistanutkaan, mutta kun joku kertoi siitä, sekin tuntui nyt tutulta. En ollut vastaanottokäynnin jälkeen ollenkaan varma, olisiko pitänyt tuntua hämmentyneeltä vai ahdistuneelta vai valaistuneelta...

Minä opiskelin treen yliopistossa 80 luvun lopulla ja kävin YTHS:llä gynellä. Ihan varmaan oli tuo LV josta täällä puhutaan, niin tutulta kuulostaa

Jos nykyään minua tuolla tavalla kohdeltaisiin niin nostaisin sellaisen metelin, että.... mutta silloin sitä oli niin ujo

Vierailija
68/228 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lääkäri tuli laittaa cytoteckin,noh se oli turkkilainen lääkäri,survas saamari koko kätensä(iso nytkki) sinne mun kohdunsuulle ja mua sattu ja melkein itkin melkein kun fistaus,tilaani ei helpottanut se että vieressä oli vittumainen kätilö joka vaan sanoi kyllä se siitä,kestä vaan. Näin naistenkilinikalla vuonna 2009 os 42!

Vierailija
69/228 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellen olisi hengenvaarassa. Olette outoja kun käytte gynegologilla.

Tuo onkin niin tyypillistä miehille. Onneksi me naiset ymmärrämme tmän paremmin. :)

Olen nainen enkä ole käynyt gynellä kuin kerran elämässäni! Enkä uudestaan aio sen karmaisevan kokemuksen jälkeen enää mennäkään jos ei tunnu olevan äärimmäistä tarvetta.

Mä ihmettelen tätä julkisuudessa esitettävää propagandaa, jonka mukaan "kaikki naiset käyvät alapäätutkimuksissa vähintään parin vuoden välein". Eihän se pidä ollenkaan paikkaansa! Mä en ainakaan käy alapäätäni ronkituttamassa huvikseen. Pahoittelen jos se jotakin yksilöä loukkaa tai ahdistaa. Omapahan on kehoni ja toosani.

Vierailija
70/228 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useasti hakemassa apua runsaisiin kuukautisiin mutta ihan turhaan.

Olen sitten vaan päättänyt pärjätä itsekseni enkä mene enää edes joukkopapaankaan. Tuskin alapääni sairastuu sen herkemminkin kuin muutkaan ruumiinosani.

Vierailija
71/228 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa aiemmin käynyt gynen tarkastuksessa. Mieslääkäri oli kovakourainen ja emättimen puolen tutkittuaa, survaisi kaksi sormea peräukkooni MITÄÄN VAROITTAMATTA! Siis ihan järkyttävää! En edes tiennyt, että tutkimukseen kuuluu peräaukon tutkiminen! Saatana. Meinasin potkaista ukkoa munille, vitutti niin paljon.

Eikös neitsyille tehdä tutkimus aina perseen kautta?

Vierailija
72/228 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös neitsyille tehdä tutkimus aina perseen kautta?

Vierailija
73/228 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko on ollut käydä kerran vuodessa gynellä uusimassa e-pillerit. Ei todellakaan olis huvittanut maksaa yksityiselle, mutta ei reseptiä muutoinkaan saa uusittua. Täällä kaupungissa ei suostuta antamaan terveyskeskukseen aikaa pilleriasioissa, vaan käsketään mennä yksityiselle. (monessa muussakin vaivassa!)

Nyt olen lopettanut pillerit ja en todellakaan aio maksaa enää ikinä yksityiselle gynelle satkua vartista!

MINULLE AINA JÄRKYTTÄVIN HETKI ON OLLUT SE MAKSAMISEN HETKI...;)

Vierailija
74/228 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo huoneeseen astuessa tunnelma oli erittäin kiireinen. Pikaisen terveydenhoitajan suorittaman verenpaineen mittauksen ja vaaalla käynnin jälkeen th poistui paikalta ja lääkäri pyysi riisuuntumaan ja käymään tutkimuspöydälle.

Ehdin asettua makaamaan haarat levälleen kun th tuli takaisin huoneeseen ja meni istumaan työpöydälleen jalkapäähäni. Lääkäri rupesi ultraamaan ja th juoksenteli välillä katsomaan monitoria ja taas istumaan pöytänsä ääreen. Siinä sitä sitten maattiin elämäni pisimmät reilut 10min.

Koin tilanteen todella noloksi, aikaisemmin en ole raskaana ollessani joutunut makaamaan alapää paljaana ultraamisen aikana vaan riisuuntumaan on pyydetty vasta kun sisätutkimusta on alettu tekemään.

No kun tutkimus oli saatu tehdyksi paperit täytettiin pikaisesti, löytiin kouraan ja sanottiin kaiken olevan ok ja heippa. Raskausviikkoja oli tuolloin 36+1 ja jo noin raskauden loppuvaiheessa olisi ollut mukava esittää pari kysymystä tulevasta synnytyksestä, mutta niille ei ollut aikaa.

Vierailija
75/228 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavin gynekäynti minkä muistan, oli se kun kävin ensimmäistä kertaa hakemassa e-pillereitä ja lääkäri yritti tehdä sisätutkimusta (oli vielä mieslääkäri). Mutta eihän se onnistunut, kun oli ilmeisesti vielä niin kireät paikat (neitsyt), ei saanut edes spekulaa (vai mikä levitin se on) sisälle, yök. :( Jäi sitten sisätutkimus tekemättä, mutta pillerit sain.

Toinen epämiellyttävä gynekokemus oli se, kun hoitaja (terkkarissa) yritti saada papa-koetta otettua, mutta kohdunnapukka oli niin ylhäällä, että ei ollut onnistua (alle 20v olin silloin). Hoitaja sanoi parikin kertaa, että rentoudu, mutta vaikeaa se oli. Ja tutkimushuonekin oli tosi kolkko. :\

Vierailija
76/228 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
77/228 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsesta asti ollut sellainen repale emättimen suuaukolla. Vissiin jotenkin arpeutunut immenkalvo tai jtn. Lopulta uskaltauduin lääkäriin näyttämään sitä (jotain 23-vuotiaana) ja pääsin omalääkärille tutkimukseen. Mies oli aivan kamala, itse hermoilin jo valmiiksi kun oli eka kerta sellaisessa tutkimuksessa ja hänen tapansa käsitellä asia oli olla töykeä. Laittaessaan sormia sisään sanoi agressiivisesti että "sano sitten jos sattuu kun osaathan sinä puhua, eikö vain?!" Olin vähän että "..joo..? D=" Kyseli myös ehkäisystä ja kun sanoin että käytetään kondomia niin tokaisi kovaan ääneen että "se ei sitten toimi!" En minä ainakaan tullut raskaaksi ennenkuin jätettiin kondomi pois...

meni kyllä omalääkäri vaihtoon tuon jälkeen...

Vierailija
78/228 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli se kerta kun lääkärit totesi kylläpä täällä haiskahtaa varsinainen arominsa. 

Vierailija
79/228 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kylläkään gynen moka, mut
olin menossa varmaan 5 kertaa gynetutkimuksiin ja olin jokakerta pessyt tussunu oikein perusteellisesti. No, innostuin sitten suihussa leikkimään ja sain orgasmin. Pimppara märkänä sitten polin pyörällä gynelle. Se  teki tutkimukset ja kysy: onko sulla poikakaveria? mä: ei. se sillee vähä jo virnettä äänessä: ihanko varmsiti? mä: ei. :D sitä nauratti sisäänpäin, ku kirjotteli tietokoneella ja antoi reseptin. :D nyt voi jo nauraa, mutta silloin niiin nolotti, kun en hoksannut seuraamuksia! :D

Vierailija
80/228 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2011 klo 10:34"]

Yksi vanhempi setä kaivoi aina pienen peilin esiin, ja esitteli sen kautta minulle omaa pimperoani. Tämä tapahtui ensimmäisellä käyntikerralla, toisella käyntikerralla ja kun se meinasi tapahtua kolmannellakin, sain viimein sanottua, että eiköhän tässä ole peilin kautta jo ihan tarpeeksi katseltu.

Yhdellä näistä kerroista hän laittoi kaksi sormea sisääni ja pyysi minua puristelemaan. No, minähän puristelin ja puristelin ja puristelin... ja puristelin ja puristelin. Jälkikäteen mietin, että vähempikin puristelu olisi varmaan riittänyt lantionpohjan lihasten tilanteen toteamiseen..

Kaiken huippu oli se, kun olin aikani maannut siinä jalat leväällään, setä puuhasteli mitään sanomatta jotakin, nousi yhtäkkiä seisomaan, kaivoi esiin Näkki-kondomin, repäisi kääreen irti, otti kortsun esiin ja sanoi minulle: "pitelepäs tätä". Siinä sitten makasin kintut auki ja Näkki vasemmassa kädessäni, ja paniikissa mietin että mitä helvettiä. No, tilanne selvisi, kun hän mitään selittämättä lopulta suoritti sisäultran ja rullasi siis kortsun siihen kepukan päälle. Olisi tietysti ollut kiva hieman tietää etukäteen, mihin sitä kortsua käytetään. Olin 18 v enkä ollut kuullutkaan sisäultrasta.

Näiden kolmen käynnin jälkeen vaihdoin gyneä. Kokeilin kerran Ytiksen naisvaihtoehtoa, joka osoittautui kovin tylyksi. Sen jälkeen olen käynyt privaattipuolella.

[/quote]

Ollaankohan me käyty samalla gynellä? Tampereen YTHS, hiukan vanhempi kalju mies? Jotenkin tosi innostunut hommistaan, mutta kumminkin asiallinen, ei ollenkaan limaisen tms. oloinen? Aikaa omista käynneistä on kohta 20 v, mutta on mieleen jäänyt silti. Juuri tuon kortsun takia, olin aivan ihmeissäni kun siinä jalat levälläni makasin ja mies ottaa kortsun esiin, oli kanssa mulle ensimmäinen sisäultra. Toinen mikä jäi mieleen oli kun lääkäri sohotti sillä sisäultralaitteella toista munasarjaa kohti: "kato, kato, tosta irtoaa kohta munasolu!" Oli innoissaan kuten jotkun kertojanäänet luontodokumenteissa. Mä en pystynyt kuin ähisemään, kun kävi niin mahdottoman kipeää, siihen aikaan just ennen ovulaatiota oli alavatsa niin kipeä että kävelynkin tärähtelyt sattuivat kovasti. Ei jäänyt traumoja silti, tuntui että mies oli elementissään, tuntui pitävän työtään ihmeellisen hienona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi