Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävin gynekologi-kokemuksesi?

Vierailija
22.11.2011 |

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanhempi setä kaivoi aina pienen peilin esiin, ja esitteli sen kautta minulle omaa pimperoani. Tämä tapahtui ensimmäisellä käyntikerralla, toisella käyntikerralla ja kun se meinasi tapahtua kolmannellakin, sain viimein sanottua, että eiköhän tässä ole peilin kautta jo ihan tarpeeksi katseltu.

Yhdellä näistä kerroista hän laittoi kaksi sormea sisääni ja pyysi minua puristelemaan. No, minähän puristelin ja puristelin ja puristelin... ja puristelin ja puristelin. Jälkikäteen mietin, että vähempikin puristelu olisi varmaan riittänyt lantionpohjan lihasten tilanteen toteamiseen..

Kaiken huippu oli se, kun olin aikani maannut siinä jalat leväällään, setä puuhasteli mitään sanomatta jotakin, nousi yhtäkkiä seisomaan, kaivoi esiin Näkki-kondomin, repäisi kääreen irti, otti kortsun esiin ja sanoi minulle: "pitelepäs tätä". Siinä sitten makasin kintut auki ja Näkki vasemmassa kädessäni, ja paniikissa mietin että mitä helvettiä. No, tilanne selvisi, kun hän mitään selittämättä lopulta suoritti sisäultran ja rullasi siis kortsun siihen kepukan päälle. Olisi tietysti ollut kiva hieman tietää etukäteen, mihin sitä kortsua käytetään. Olin 18 v enkä ollut kuullutkaan sisäultrasta.

Näiden kolmen käynnin jälkeen vaihdoin gyneä. Kokeilin kerran Ytiksen naisvaihtoehtoa, joka osoittautui kovin tylyksi. Sen jälkeen olen käynyt privaattipuolella.

Vierailija
22/228 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseinen lääkäri on mies, ei ole ollut valittamista. Muutaman kerran olen naispuoliselle gynelle joutunut ja jostain kumman syystä tuntuu että naiset ovat paljon kovakouraisempia.

Juurikin paljon tuota mitä muutkin ovat maininneet, eli jos jännität niin käsketään rentoutumaan ja sitten survotaan kahta kovemmin. Ei se ihan oikeasti auta rentoutumisessa.

Varsinkin kun aina joudun sanomaan että mulla on vestibuliittia, niin vastaus on yleensä että "ok" ja otteet vaan kovenee. Siinä tulee sitten mieleen että mahtaakohan arvon gynekään olla tietoinen mitä vestibuliitti ja vulvodynia ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmea nainen...

Ensimmäisen lapsen jälkeen teki jälkitarkastuksen. Puheli kuin tukkijätkä ja retosteli elämällään haukkuen tavalliset ihmiset siinä sivussa.

Toimitus tuntui lähinnä raiskaukselta, niin väkivaltaisesti hän sen teki. Minua sattui todella paljon ja sanoin sen hänelle(kuvittelin olevan varovaisempi) mitä vielä, mitä enemmän jännitin sitä enemmän hän survoi saadakseen hommansa hoidettua. Alavatsa sattui monta päivää ja tiputtelin verta. Itkin matkalla kotiin.

Toisen lapsen kohdalla ilmoitin neuvolatädille etten suostu sen naisen rääkättäväksi vaan käyn tarkastuksessa yksityiselllä.

Tämän naisen "ammattitaito" on yleisessä tiedossa ja silti hän saa jatkaa retosteluaaan vuodesta toiseen..vain Turussa.

olen kaksi kertaa ollut tutkittavanaan raskauden aikana. Oli molemmilla kerroilla ihan asiallinen, joskaan ei erityisen lämmin eikä asiaan paneutuva. Mutta muilta olen kuullut aika karmeitakin kokemuksia, juuri tuosta liiallisesta suorasukaisuudesta...

Vierailija
24/228 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanhempi setä kaivoi aina pienen peilin esiin, ja esitteli sen kautta minulle omaa pimperoani. Tämä tapahtui ensimmäisellä käyntikerralla, toisella käyntikerralla ja kun se meinasi tapahtua kolmannellakin, sain viimein sanottua, että eiköhän tässä ole peilin kautta jo ihan tarpeeksi katseltu.

Yhdellä näistä kerroista hän laittoi kaksi sormea sisääni ja pyysi minua puristelemaan. No, minähän puristelin ja puristelin ja puristelin... ja puristelin ja puristelin. Jälkikäteen mietin, että vähempikin puristelu olisi varmaan riittänyt lantionpohjan lihasten tilanteen toteamiseen..

Kaiken huippu oli se, kun olin aikani maannut siinä jalat leväällään, setä puuhasteli mitään sanomatta jotakin, nousi yhtäkkiä seisomaan, kaivoi esiin Näkki-kondomin, repäisi kääreen irti, otti kortsun esiin ja sanoi minulle: "pitelepäs tätä". Siinä sitten makasin kintut auki ja Näkki vasemmassa kädessäni, ja paniikissa mietin että mitä helvettiä. No, tilanne selvisi, kun hän mitään selittämättä lopulta suoritti sisäultran ja rullasi siis kortsun siihen kepukan päälle. Olisi tietysti ollut kiva hieman tietää etukäteen, mihin sitä kortsua käytetään. Olin 18 v enkä ollut kuullutkaan sisäultrasta.

Näiden kolmen käynnin jälkeen vaihdoin gyneä. Kokeilin kerran Ytiksen naisvaihtoehtoa, joka osoittautui kovin tylyksi. Sen jälkeen olen käynyt privaattipuolella.

Vierailija
25/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia kysyä tarkastuksessa päihteistä. Se on kysymys, siihen ei liity mitään arvolatausta tai syytöstä.

Sinuna menisin ammattiauttajan pakeille. Voi johtaa pahoihin ongelmiin jos lääkäri ei saa kysyä mitään.

Kävin tarkastuksessa. Miesgyne oli minulle tuntematon ja tärisin jännityksestä, alapääni kun on tiukka ja jännittynyt ja tutkimus tekee joskus kipeää. Lääkäri kysyi, että käytänkö huumeita... Se tuntui tosi asiattomalta, etenkin kysymys ei liittynyt mun alapäähäni mitenkään ja olen ujo ja vieläpä todella huumevastainen. Änkytin, että e-e-e-en... Varmaan piti mua entistä pahempana narkkarina. En mennyt uudestaan.

Toinen kerta on myös. Kerran olin gynekologilla Peijaksessa Vantaalla naisgynekologin luona. Lääkäri oli valmiiksi jo 15 minuuttia myöhässä. Hän käski riisuutua ja mennä penkkiin valmiiksi, mutta sitten hänelle tulikin "tärkeä" puhelu ja hän puhui puhelimessa 25 minuuttia. Myöhemmin ei pyytänyt anteeksi lainkaan, että oli odotuttanut niin pitkään tai myöhästynyt. Olin ihan kylmissäni jo ilman vaatteita tutkimuspöydällä. Ei löytänyt mitään vikaa ja pisti lähetteen eteenpäin. Tunsin itseni täysin arvottomaksi.

Nyt olen vaihtanut yksityiseen lääkäriin, joka on todella hyvä. Maksan ihan mielelläni inhimillisestä kohtelusta.

Vierailija
26/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla. Elämäni eka gynetutkimus, paikalla 6 parikymmppistä miespuolista lääketieteen opiskelijaa. Gyne oli ok, ne pennut mä passitin ulos.

Mutta se ajatuskin siitä finninaamaisesta hihittelevästä poikalaumasta tuijottamassa kohtalaisen privaattia tutkimusta, yöks. Hyvä hyvä, Helsinki-Uudenmaan Sairaanhoitopiiri!

Vierailija
27/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 20v tyttönä tk:ssa gynellä. Lääkärinä sitten joku nuori, alta 30v kundi. Alkoi tutkia mun rintojani, ja sai erektion. Oli jotenkin älyttömän kiusallinen tilanne, kun mä huomasin ja se huomasi että huomasin. Kumpikaan ei vaan kehdannut sanoa mitään.

Nyt jo osaisin nauraa, mutta silloin seksikokemuksia oli vain oman poikaystävän kanssa ja olin tosi hämmentynyt.

No, sekin poikaystävä on nyt ex, olisi ehkä kannattanut vaihtaa tähän komeaan nuoreen lääkäriin ;)

Vierailija
28/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä käynyt. Neuvolalääkärillä olen käynyt raskauksien yhteydessä ja sitten pillerit hain terveyskeskuslääkäriltä. Onko teillä jotain vaivoja vai "kuuluuko" mielestänne käydä joka tapauksessa?

Et voi olla tosissasi. Missä tynnyrissä olet kasvanut kun tuollaista kysyt?! Onnea valitsemallasi tiellä, noin tyhmät ihmiset kannattaakin karsia pois evoluutiota häiritsemästä.

Ei todellakaan tarvitse käydä joka vuosi gynekologisessa tarkastuksessa, jos ei ole oireita, eikä suvussa ole ollut gynekologisia syöpiä. Papakokeessakaan ei tarvitse käydä joka vuosi, jos papakokeet on aina olleet kunnossa. Toki saa käydä, niin kuin saa käydä esim paksusuolen ja mahalaukun tähystyksessa, jos siltä tuntuu ja haluaa käyttää rahansa siten. Terv. gynekologi

Vierailija
29/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei uskonut että minua koskee tutkimuksensa. Esitteli kuinka laittaa kortsua ison ultrapuikon päälle, vihjasi samalla myös että taatusti siellä on käynyt jotain isompaakin. Sitten mm leikki kohdun napukalla - näyttääkseen etteihän tämä voi koskea. Kyllä koski ja paljon ja sen kerroin. Minulla oli tuolloin endometrioosi. Tunsin oloni hyväksikäytetyksi tuon jälkeen.

Kävin tuon käynnin jälkeen illalla päivystyksessä (aloin vuotaa) ja valitin asiasta myös suullisesti samana päivänä käynnin jälkeen (kunhan tokenin itkultani sen verran että kykenin siihen). En osannut silloin hakea enempää apua. Tämä tapahtui opintojeni alussa paikallisella YTHS:llä.

Jälkikäteen harmittaa etten tehnyt kirjallista valitusta ja hakenut korvauksia. Olin vain niin järkyttynyt ja avuton. Kukaan ei ollut kiinnostunut tapahtuneesta.

Vierailija
30/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleislääkärille (pikkupaikkakunnallamme ei ole gynekologiaikoja saatavana akuutisti) rusehtavan vuodon ja alavatsakipujen takia.

Ulkomaalaissyntyinen mieslääkäri teki ronskisti sisätutkimuksen, johon sisältyi mm. yhtäkkinen sormen työntäminen anaaliin. Tiedä mitä eturauhasta hän sieltä etsi, joka tapauksessa aika järkyttävä tunne yhtäkkiä, kun tökätään sormi persiiseen.

Lopuksi hän sanoi, että kaikki on kunnossa ja suositteli pyyhkimään takapuolen isomman asian jälkeen edestä taaksepäin, eikä päinvastoin. Ilmeisesti hän kuvitteli ruskehtavan vuotoni olevan paskaperäistä. No, koskaan en ole väärään suuntaan pyyhkinyt ennen enkä jälkeen käyntini.

Kaiken lisäksi hän käski minua suorin sanoin hankkiutua raskaaksi, kun on tuota ikääkin jo. Huoh. Persaus kirvellen ja nöyryytettynä lähdin kotiin. Tulehduskin parani ajan myötä itsestään.

Vierailija
31/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleislääkärille (pikkupaikkakunnallamme ei ole gynekologiaikoja saatavana akuutisti) rusehtavan vuodon ja alavatsakipujen takia.

Ulkomaalaissyntyinen mieslääkäri teki ronskisti sisätutkimuksen, johon sisältyi mm. yhtäkkinen sormen työntäminen anaaliin. Tiedä mitä eturauhasta hän sieltä etsi, joka tapauksessa aika järkyttävä tunne yhtäkkiä, kun tökätään sormi persiiseen.

Lopuksi hän sanoi, että kaikki on kunnossa ja suositteli pyyhkimään takapuolen isomman asian jälkeen edestä taaksepäin, eikä päinvastoin. Ilmeisesti hän kuvitteli ruskehtavan vuotoni olevan paskaperäistä. No, koskaan en ole väärään suuntaan pyyhkinyt ennen enkä jälkeen käyntini.

Kaiken lisäksi hän käski minua suorin sanoin hankkiutua raskaaksi, kun on tuota ikääkin jo. Huoh. Persaus kirvellen ja nöyryytettynä lähdin kotiin. Tulehduskin parani ajan myötä itsestään.

Kamala kokemus varmaan, mutta lievästi huvittavaa tuo pyyhkimisohjeistus :DDD

Vierailija
32/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että jos lääkäri tarkoitti tulehduksen ehkäisemiseksi tuota pyyhkimishommaa. Mutta todennäköisesti ei, jos kerran totesi kuitenkin sillä kertaa kaiken olevan kunnossa...

Vierailija
33/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin terkkarissa, jossa häpeää aiheutti kun tk-lääkärinä oli nuori mieskandi, joka oli ollut kanssani samalla luokalla lukiossa. Kyseli vatsakivuista ja yhdyntäkivuista. Sanoin ettei ole yhdyntäkipuja, kun en kehdannut kertoa, että olen neitsyt! Eiköhän poika sitten tökkäissyt sillä suurimmalla käteen sattuvalla rautavehkeellä kaikki paikat rikki. Kyllä tuli itku siinä, mutta tulipa tämäkin koettua. Huh.

Vierailija
34/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävin vanhemmalla miesgynellä, joka puhui koko ajan saavutuksistaan ja nosti itseään jalustalle. Kun sitten olin jalat levällään tutkimuspöydällä, joku koputti oveen. Alapääni oli tietysti suoraan ovelle päin eikä ollut mitään näköesetettä. Tämä miesgyne sanoo vaan, että saa tulla. Ovesta tuli sitten naishoitaja, joka heti minut nähtyään nolostuneena sanoi, että voi tulla myöhemmin uudestaan. Gyne vaan sanoi, että ei tarvitse kyllä hän tässä välissä ehtii asian hoitaa. Minä sitten makoilin jalat levällään ja työkalut värkissä vartin kun gyne ja hoitaja selvitti asiaansa. Huoh.

Vierailija
35/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävin vanhemmalla miesgynellä, joka puhui koko ajan saavutuksistaan ja nosti itseään jalustalle. Kun sitten olin jalat levällään tutkimuspöydällä, joku koputti oveen. Alapääni oli tietysti suoraan ovelle päin eikä ollut mitään näköesetettä. Tämä miesgyne sanoo vaan, että saa tulla. Ovesta tuli sitten naishoitaja, joka heti minut nähtyään nolostuneena sanoi, että voi tulla myöhemmin uudestaan. Gyne vaan sanoi, että ei tarvitse kyllä hän tässä välissä ehtii asian hoitaa. Minä sitten makoilin jalat levällään ja työkalut värkissä vartin kun gyne ja hoitaja selvitti asiaansa. Huoh.

Vierailija
36/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin uusimassa e-pillerireseptiä ja kerroin, että ko. pillerit aiheuttavat migreeniä. Siis vihjaisin, että josko voisi vaihtaa merkkiä. Lääkäri kysyi "Sinä kuitenkin haluat syödä pillereitä?". Vastasin myöntävästi.Lääkäri uusi sen reseptin.

Olin Naistenklinikalla tuulimunaraskauden vuoksi. Sielläkin lääkäri ilman ennakkovaroitusta työnsi sormensa anaaliin. Lisäksi kysyi, milloin olin tehnyt raskaustestin ja mitä se näytti. Tyhmä kysymys. Teki mieli vastata, että negaa näytti, mutta minä kuvittelin silti olevani raskaana.

Toisen kerran menin, koska alkuraskaudessa tuli vuotoa. Taas lääkäri kyseli, että näyttikö raskaustesti varmasti plussaa. Elävä sikiö löytyi, joten kaipa se sitten näytti.

Vierailija
37/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi miesgyne innostui esittelemään minulle omia paikkojani ja käänsi monitorin minuun päin. Täällä on oikea munasarja, täällä vasen, tässä kohtu, täällä virtsarakko jossa on jo pissaakin jne. Käänteli sauvaa sisuksissa oikein olan takaa. Olin parikymppinen ja nolostelin vielä näitä juttuja. Lopuksi gyne kysyi, olenko ollut edellisenä iltana yhdynnässä. Nolona vastasin, että kyllä. Ukko totes, ettei sitten ota papa-koetta.

Vierailija
38/228 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka oikeasti ramppaavat kerran vuodessa gynellä, koska niin KUULUU tehdä. Joo, onhan se varmasti suositeltavaa, mutta niin on yleislääkärillä käynti kerran vuodessakin, ja kuinka moni teistä käy siellä? Entä silmälääkärillä? Hammaslääkärillä? Kuulo? Maksa? Haima? Yleisimmät verikokeet?

Ei pillu ole ainoa paikka missä voi olla piileviä sairauksia, voi herran jestas. Kyllä varmasti huomaat jos on kipuja/hajuja tms. ja osaat sitten hakeutua gynelle.

Tosin ei se ole minulta pois, senkun ramppaatte siellä sitten tuhlaamassa rahojanne ja levittelemässä römpsäänne :)

T. N 30v, käynyt sisätutkimuksessa neljä kertaa elämässään, ja kyllä, yksi lapsikin on.

Vierailija
39/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla, jossa lapsuuteni ja nuoruuteni asuin, oli tk:ssa lääkärinä julkisuudessakin pyörinyt mies. Hän ei ollut hirmuisessa suosiossa asiakkaiden keskuudessa. Kun menin valittamaan polveani, joka oli taittunut "yli", että "otappa paita pois, niin katsotaan". Totesin vian olevan kyllä polvessa, jolloin kommentti oli "no otappa housut pois,niin katsotaan". En muuten ottanut, vaan rullasin lahkeen ylös. Muutamille muille naispotilailleen oli törkeempiäkin kommentteja sanonut. Myöhemmin en saanut häneltä apua loukkaantuessani tapaturmassa. Hän ei tuolloin edes koskenut minuun, kun teki "diagnoosinsa". Ja seuraavana päivänä sain onneksi avun toiselta lääkäriltä. Tuolle lääkärille en ole suostunut enään menemään, enkä hälle vie lapsianikaan.

T:ei "julkkislääkärin" potilaaksi enään.

Vierailija
40/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kun en saanut naisgynelle vastaanottoaikaa. Pikkasen sekopää kyllä, piti sen hemmetin käsipeilin avulla muka leikkiä seuraavansa tutkimusta. Perusteena oli että "naiset tuntevat niin huonosti oman anatomiansa". En mennyt uudestaan. Kumma kyllä kuulin hänestä myös ylistäviä puheenvuoroja, jotkut oikein tosi ylistäviä. Minusta se oli vain tosi outoa ja hieman pervoa.

Toinen YTHS:n gyne (nainen) laittoi mulle, silloin synnyttämättömälle 22-vuotiaalle, hormonikierukan ilman puudutusta ja otti myös kohdun limakalvonäytteen ilman puudutusta. Molemmat olivat niin kivuliaita toimenpiteitä että meinasin pyörtyä vaikka mulla on korkea kipukynnys. Kierukan myöhemmin poistanut yksityinen gyne oli todella raivoissaan kun kuuli että mulle ei oltu laitettu puudutusta kohdunkaulaan.

Pahin oli silti noin 10 v sitten miesgynekologi jonka nimeä en muista. Olin lähdössä työkomennukselle muutamaksi kuukaudeksi ja viikko ennen lähtöä tajusin että pilleriresepti on mennyt vanhaksi. Otin ajan sille lääkärille jolle sain, ja vastaanottohuoneessa istui valmiiksi aivan käsittämättömän hermostunut keski-ikäinen mies. Sanoi olevansa vasta erikoistumassa. Ukko oli niin hermostunut ja hämillään koko normaalin alatutkimuksen ajan, että minun teki mieli alkaa huutaamaan kannustushuutoja kun tuntui että siitä hommasta ei tule yhtään mitään äijän hermoilun vuoksi. Paras oli, kun ennen sisätutkimuksen aloittamista hän punastui, ja vaikeana änkytti että "niin, minunhan pitää sitten katsoa ja koskea tuon tutkimuksen aikana":=) Meinasin sanoa että kyllä se ennen on tehty niin että minä makaan tutkimuspöydällä ja lääkäri on vain ovelta varovasti tiiraillut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi