Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävin gynekologi-kokemuksesi?

Vierailija
22.11.2011 |

Kommentit (228)

Vierailija
101/228 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa tämän gynen nimen että muutkin tietävät varoa. Tämmöisissä tapauksissa on ihan ok paljastaa.

Pelottava tyranni!

Vinkkaa jotenkin, kertomatta liikaa. Millaista julkisuutta edustaa, antaako neuvoja tms.? Onko (der) Stad(t)ista jne.

Vierailija
102/228 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukan vaihdossa tuntui kyllä, että lähtee taju kankaalle. Langat ei näkyneet ja ne ongittiin sitten jollain koukulla yms. Näkyi kyllä tähtiä silmissä, kävi niin saatanan kipeää! Ja sitten kun se viimein saatiin ulos, niin eiku uuden laitto. Lääkäri kysyi kyllä laitetaanko nyt vai vähän myöhemmin, mutta ajattelin, että samoilla kivuilla laitetaan.

Noloin käynti oli, kun makasin jo siinä pöydällä ja lääkäri oli jo laittanut sen nokan sisään... Sillä oli jotenkin huono asento ja pyysi että tuutko vielä vähän tähän eteenpäin. Siinä peppua nostaessa pääsi sitten pierut suoraan lääkärin naamalle. Meitä kumpaakin alkoi naurattamaan ja kun nauroin se koko saamarin nokkakin luiskahti ulos pimpasta ja se lekuri haparoi jotta sai sen pysyyn käsissään ettei tippunut lattialle. Lääkäri manas siinä omiaan puhellen että liukas perkele. Joo, noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/228 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan KAA-ME-A AKKA!

Varokaa häntä, jonka sukunimi alkaa K:lla!

Ei pitäis päästä lähellekään yhtään potilasta!

karmea nainen... Ensimmäisen lapsen jälkeen teki jälkitarkastuksen. Puheli kuin tukkijätkä ja retosteli elämällään haukkuen tavalliset ihmiset siinä sivussa. Toimitus tuntui lähinnä raiskaukselta, niin väkivaltaisesti hän sen teki. Minua sattui todella paljon ja sanoin sen hänelle(kuvittelin olevan varovaisempi) mitä vielä, mitä enemmän jännitin sitä enemmän hän survoi saadakseen hommansa hoidettua. Alavatsa sattui monta päivää ja tiputtelin verta. Itkin matkalla kotiin. Toisen lapsen kohdalla ilmoitin neuvolatädille etten suostu sen naisen rääkättäväksi vaan käyn tarkastuksessa yksityiselllä. Tämän naisen "ammattitaito" on yleisessä tiedossa ja silti hän saa jatkaa retosteluaaan vuodesta toiseen..vain Turussa.

Vierailija
104/228 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen ollut miesgynekologilla. Lähipiiri kehui ja muutenkin suosittu gynekologi, vanha ja kokenut. Gynekologin naama oli tutkimuksen jälkeen ihan punainen ja vaikutti nolostuneelta. Ei ollu vissiin ennemmin tussua nähny...

Vierailija
105/228 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei hormonaalinen ehkäisy sovi. Kaikkea on kokeiltu huonoin seurauksin ja viimeisenä vaihtoehtona kokeiltiin sitten kierukkaa. Sekään ei sopinut ja koska th ei löytänyt lankoja poistohetkellä, niin gynelle piti mennä.

Gyne oli sitä mieltä ettei kierukkaa poisteta koska voin tulla raskaaksi ja vuodot, kivut ym menevät sitten ohi ajallaan.

Ei tahtonut auttaa sen sanominen että kärsin muutenkin anemiasta ja johan tässä on odotettu jo muutama kuukausi jotta nämä oireet menisisvät ohi.

Kerroin myös ettei minulle sovi mikään hormonaalinen ehkäisy.

Ei... Hän vain intti vastaan ihan kun tietäisi minua ja muita asiantuntijoita (joiden asiakkaana olen ollut) paremmin.

Hän ei tahtonut ottaa sitä riskiä että menisin heti paneskelemaan jonkun kanssa ja tulisin raskaaksi. Alkoi suorastaan ottaa päähän. Ei ollut tapana paneskella miten sattuu varsinkaan ilman kondoomia. Raskaaksi tulokaan ei olisi mikään kauhea katastrofi ollut, vaikken aikonutkaan vielä silloin lisää lapsia tehdä...

Eipä tosin niissä vuodoissa ja kivuissakaan tosin ketään panna :D

Tunnin siinä intettyämme hän suostui poistamaan kierukan parin päivän päästä mikäli suostun siihen että hän kirjoittaa minulle pillerireseptin ja aloitan niiden syömisen heti sinä päivänä.

Tottakai suostuin, mutta todellakaan en yhtäkään pilleriä suuhuni pistänyt...

En tajua sen ämmän asennetta muutenkaan. Ei ole todellakaan hänen asiansa päättää siitä koska minä saan tulla raskaaksi ja sitä enemmän minua ihmetyttää se että minun olisi pitänyt ilmeisesti tapppaa itseni käyttämällä valmisteita jotka minulle eivät sopineet.

Vierailija
106/228 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka vaihtaa gyneä huonon kokemuksen takia, tällainenkin mahis on. Se olis mun mielestä sata kertaa ällöttävämpää jos joku oksettava lesbo lähentelisi!

Vierailija
107/228 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaava kokemus :-(

Mua niin harmittaa, etten tehnyt ko. tyypistä mitään virallista valitusta. Olin 18 v, ja ekoja kertoja gynellä ja tuon vanhan setämiehen antama "hoito" oli kyllä täysin asiatonta :-(

Edelleen harmittaa...

Vierailija
108/228 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy nuoruuteeni. Kyseessä ihan ensimmäisiä gynekologikäyntejä. Olin palavasti "rakastunut" yhteen poikaan ja kuis ollakaan hänen isänsä oli gynekologi.

Olin siis käynyt heillä kotona ja tavannutkin kyseisen herran, muttei ammateista sen kummemmin keskusteltu. Tiesin, että lääkäri on.

En saanut siinä tilanteessa omaa ujouttani ja nuoruuttani (ikää 18v.) mitään sanottua...

Sitten tämä "melkein appeni" sanoi, että "Pirjo" olisiko sinulle mukavampi jos vaihtaisimme toiseen gynekologiin ja tulisit ensi viikolla uudestaan. Ja näin tehtiin:)

Olin tulipunainen, kädet hikosi ja suurinpiirtein ventiloin. Nyt jo naurattaa, mutta silloin ei, olin ujo, kiltti nuori nainen.

Käytöksellään paljasti että ammattietiikka on kunnossa!

Vierailija
109/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kun en saanut naisgynelle vastaanottoaikaa. Pikkasen sekopää kyllä, piti sen hemmetin käsipeilin avulla muka leikkiä seuraavansa tutkimusta. Perusteena oli että "naiset tuntevat niin huonosti oman anatomiansa". En mennyt uudestaan. Kumma kyllä kuulin hänestä myös ylistäviä puheenvuoroja, jotkut oikein tosi ylistäviä. Minusta se oli vain tosi outoa ja hieman pervoa.

Siis minä vuonna tämä on suurinpiirtein tapahtunut? Muistan kuuleeni tällaisesta joltain muultakin.

Vierailija
110/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi miesgyne innostui esittelemään minulle omia paikkojani ja käänsi monitorin minuun päin. Täällä on oikea munasarja, täällä vasen, tässä kohtu, täällä virtsarakko jossa on jo pissaakin jne. Käänteli sauvaa sisuksissa oikein olan takaa. Olin parikymppinen ja nolostelin vielä näitä juttuja. Lopuksi gyne kysyi, olenko ollut edellisenä iltana yhdynnässä. Nolona vastasin, että kyllä. Ukko totes, ettei sitten ota papa-koetta.

eihän tää turussa vaan ollu?

Vierailija
111/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana ollessani istukka kohdunsuulla ja sitä käytiin sitten kontrolloimassa pari kertaa. Viimeinen kontrollikerta oli melko lähellä synnytystä ja siinä päätettiin synnytystapa. Koska istukka oli noussut, erikoistuva lääkäri, joka ultran teki, kokeili myös lantion kokoa. Hän alkoi ronkkia mua varoittamatta tosi kovaa. Mä olin ollut koko raskausajan aika kipeä alapäästä, joten tuo toimenpide oli aivan hirveän kivulias ja lisäksi se tuntui jotenkin... no, raiskausmaiselta on ehkä paras ilmaus, jonka tähän hätään keksin. Mä melkein itkin, niin pahalta se tuntui sekä henkisesti että fyysisesti.

Mä jouduin ennen synnytystä vesien menon takia osastolle, joten mut tutki lääkäri ennen osastollo ottoa. Samoin mulla oli synnytyksessä läsnä kaksi gyneä. Synnytykseni oli rankka ja kivulias (imukuppi). Kuitenkin nämä kaksi lääkäriä ottivat kipuni huomioon ja sanoivat etukäteen, että tämä sitten sattuu. Toinen lääkäri kysyi myös kivuliasta sisätutkimusta tehdessään, kestänkö. Kun lääkäri otti huomioon kipuni, oli kipu ja epämiellyttävyys helpompi kestää.

Vierailija
112/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2000-luvun alkupuolella vaihdossa jenkeissä ja siellä heti opiskelun alkuvaiheessa piti käydä lääkärintarkastuksessa. Luulin tietysti, että se olisi samanlainen läpihuutojuttu kuin ajokorttiin vaadittava tarkastus täällä Suomessa mutta olin väärässä.

Ilmoittauduin koulun medical centerissä ja pian hoitaja tulikin opastamaan minut eteenpäin. Kuljimme pitkän käytävän toiseen päähän ja menimme yhteen tutkimushuoneeseen. Siellä hoitaja antoi minulle jenkkityylin sairaalakaavun ja pyysi riisuutumaan. Hän ilmeisesti huomasi, että olin yllättyneen näköinen ja lisäsi perään, että kaikki vaatteet pois ja kaapu ylle. Hän poistui huoneesta ja antoi minulle aikaa riisuutua. Kuteet veks ilkosilleen ja kaapu ylle.

Hoitaja palasi hetken päästä ja teki alustavan haastattelun (lukematon joukko kysymyksiä terveydestä, sairauksista, allergioista jne.). Hän mittasi sen jälkeen pituuden ja painon, kokeili pulssin ja otti verenpaineen. Sen jälkeen odotin lääkäriä. Tämä tuli sisään ja teki taas koko joukon kysymyksiä ja kirjoitti kynä sauhuten muistiinpanoja. Sitten hän pyysi minua laskemaan kaavun yläosan (mikä koko kaapu pysyi muutenkin huonosti päälläni) ja näyttämään rinnat. Hän tutki rinnat perusteellisesti ensin istuallani ja sen jälkeen maatessani tutkimuspöydällä.

Lisää oli tulossa. Hän veti pöydän päästä esiin metalliset jalkatuet jolloin tiesin mitä seuraavaksi. Gynekologinen tutkimus. Jalat tukiin ja haralleen, niinhän se menee. Hän teki sisätutkimuksen sekä emättimen ja peräsuolen kautta. Jälkimmäinen oli minulle ensimmäinen kerta ja oloni sen mukainen.

Tuo sessio päättyi viimein ja sain taas pukeutua rauhassa. Lääkäri palasi sen jälkeen takaisin huoneeseen ja kertoi, että kaikki on ok.

Kaiken tämän koin siinä vaiheessa vähän kiusalliseksi joskin kaikki tapahtui niin nopeasti etten sitä ehtinyt siinä paikassa enempää ajatella.

Vierailija
113/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivettiinko myös opiskelijapoikien peräaukkoa?

Olin 2000-luvun alkupuolella vaihdossa jenkeissä ja siellä heti opiskelun alkuvaiheessa piti käydä lääkärintarkastuksessa. Luulin tietysti, että se olisi samanlainen läpihuutojuttu kuin ajokorttiin vaadittava tarkastus täällä Suomessa mutta olin väärässä. Ilmoittauduin koulun medical centerissä ja pian hoitaja tulikin opastamaan minut eteenpäin. Kuljimme pitkän käytävän toiseen päähän ja menimme yhteen tutkimushuoneeseen. Siellä hoitaja antoi minulle jenkkityylin sairaalakaavun ja pyysi riisuutumaan. Hän ilmeisesti huomasi, että olin yllättyneen näköinen ja lisäsi perään, että kaikki vaatteet pois ja kaapu ylle. Hän poistui huoneesta ja antoi minulle aikaa riisuutua. Kuteet veks ilkosilleen ja kaapu ylle. Hoitaja palasi hetken päästä ja teki alustavan haastattelun (lukematon joukko kysymyksiä terveydestä, sairauksista, allergioista jne.). Hän mittasi sen jälkeen pituuden ja painon, kokeili pulssin ja otti verenpaineen. Sen jälkeen odotin lääkäriä. Tämä tuli sisään ja teki taas koko joukon kysymyksiä ja kirjoitti kynä sauhuten muistiinpanoja. Sitten hän pyysi minua laskemaan kaavun yläosan (mikä koko kaapu pysyi muutenkin huonosti päälläni) ja näyttämään rinnat. Hän tutki rinnat perusteellisesti ensin istuallani ja sen jälkeen maatessani tutkimuspöydällä. Lisää oli tulossa. Hän veti pöydän päästä esiin metalliset jalkatuet jolloin tiesin mitä seuraavaksi. Gynekologinen tutkimus. Jalat tukiin ja haralleen, niinhän se menee. Hän teki sisätutkimuksen sekä emättimen ja peräsuolen kautta. Jälkimmäinen oli minulle ensimmäinen kerta ja oloni sen mukainen. Tuo sessio päättyi viimein ja sain taas pukeutua rauhassa. Lääkäri palasi sen jälkeen takaisin huoneeseen ja kertoi, että kaikki on ok. Kaiken tämän koin siinä vaiheessa vähän kiusalliseksi joskin kaikki tapahtui niin nopeasti etten sitä ehtinyt siinä paikassa enempää ajatella.

Vierailija
114/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä LV?

Tapahtuneesta on jo aikaa, mutta muistan kaiken vielä kuin eilisen.

Tuo mies ottaa vielä eräällä paikallisella yksityisklinikalla vastaan potilaita. Haluaisin hyvittää sen etten aikoinani tehnyt virallista valitusta ja laittaa viestiä ko. klinikalle. Olisiko joku niin rohkea että lähtisi mukaan?

84

Vierailija
115/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivettiinko myös opiskelijapoikien peräaukkoa?

Eikö kohtua saateta tunnustella peräkautta, jos ei toista kautta onnistu. Siis naisten tietysti.

Vierailija
116/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittää kovasti gynellä käynti ja niinpä uudella paikkakunnalla pyysin naisgynekologia. Sain ajan nopeasti mutta juuri kun olin menossa, kuulin juttua että kyseinen täti olikin aikaisemmin ollut mies! En uskaltanut enää lähteä karkuunkaan vaikka olisin mieluummin mennyt vaikka oikealle mieslääkärille. Itse tutkimus oli ihan ok eikä tyyppi näyttänyt miltään drag queenilta...

Vierailija
117/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mukana nuori miespuolinen kandi ihan omalla suostumuksellani kylläkin. Jälkeenpäin tosin kadutti että olin antanut kundin tulla mukaan. Oli ilmeisesti poikaparalle ihan eka kerta tekemississä naisen alapään kanssa. Finninaama katseli hikisenä ja punaisena seinille ja meinasi työntää sormensa peräreikään. Jouduin vinkkaamaan että vähän ylöspäin :) Sitten sai sormen emättimeen noin parin sentin syvyyteen. Gynekologi kyseli tuntuuko kohdunsuu ja poika valehteli pokkana että tuntuu. En viitsinyt käräyttää, jotta päästiin molemmat nolosta tilanteesta :)

Vierailija
118/228 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille naispuolisille tutkimus oli samanlainen kaikille. Miehistä en tiedä.

Vierailija
119/228 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä LV?

Tapahtuneesta on jo aikaa, mutta muistan kaiken vielä kuin eilisen.

Tuo mies ottaa vielä eräällä paikallisella yksityisklinikalla vastaan potilaita. Haluaisin hyvittää sen etten aikoinani tehnyt virallista valitusta ja laittaa viestiä ko. klinikalle. Olisiko joku niin rohkea että lähtisi mukaan?

84

En ole se kirjoittaja jolle viestisi kai oli tarkoitettu.

Kävin itse aikoinani Treen YTHS:llä miesgynekologilla eikä se ollut ainakaan noilla nimikirjaimilla varustettu. Tietysti siellä saattoi olla muitakin. Oma kokemukseni oli myös vähän erikoinen. Esihaastattelun aikana minulta mm. kysyttiin, että olenko harrastanut anaaliseksiä. En ollut moiseen kysymykseen ennen enkä jälkeen törmännyt. Tuntui ouduolta ja vaikutti mielentilaani koko tutkimuksen ajan.

Vierailija
120/228 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2000-luvun alkupuolella vaihdossa jenkeissä ja siellä heti opiskelun alkuvaiheessa piti käydä lääkärintarkastuksessa. Luulin tietysti, että se olisi samanlainen läpihuutojuttu kuin ajokorttiin vaadittava tarkastus täällä Suomessa mutta olin väärässä.

Ilmoittauduin koulun medical centerissä ja pian hoitaja tulikin opastamaan minut eteenpäin. Kuljimme pitkän käytävän toiseen päähän ja menimme yhteen tutkimushuoneeseen. Siellä hoitaja antoi minulle jenkkityylin sairaalakaavun ja pyysi riisuutumaan. Hän ilmeisesti huomasi, että olin yllättyneen näköinen ja lisäsi perään, että kaikki vaatteet pois ja kaapu ylle. Hän poistui huoneesta ja antoi minulle aikaa riisuutua. Kuteet veks ilkosilleen ja kaapu ylle.

Hoitaja palasi hetken päästä ja teki alustavan haastattelun (lukematon joukko kysymyksiä terveydestä, sairauksista, allergioista jne.). Hän mittasi sen jälkeen pituuden ja painon, kokeili pulssin ja otti verenpaineen. Sen jälkeen odotin lääkäriä. Tämä tuli sisään ja teki taas koko joukon kysymyksiä ja kirjoitti kynä sauhuten muistiinpanoja. Sitten hän pyysi minua laskemaan kaavun yläosan (mikä koko kaapu pysyi muutenkin huonosti päälläni) ja näyttämään rinnat. Hän tutki rinnat perusteellisesti ensin istuallani ja sen jälkeen maatessani tutkimuspöydällä.

Lisää oli tulossa. Hän veti pöydän päästä esiin metalliset jalkatuet jolloin tiesin mitä seuraavaksi. Gynekologinen tutkimus. Jalat tukiin ja haralleen, niinhän se menee. Hän teki sisätutkimuksen sekä emättimen ja peräsuolen kautta. Jälkimmäinen oli minulle ensimmäinen kerta ja oloni sen mukainen.

Tuo sessio päättyi viimein ja sain taas pukeutua rauhassa. Lääkäri palasi sen jälkeen takaisin huoneeseen ja kertoi, että kaikki on ok.

Kaiken tämän koin siinä vaiheessa vähän kiusalliseksi joskin kaikki tapahtui niin nopeasti etten sitä ehtinyt siinä paikassa enempää ajatella.

Huh sentään mikä kokemus. Onneksi ei sattunut minun kohdalleni vaikka vaihdossa USA:ssa olen ollut minäkin.