Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan enää jaksa :(

Vierailija
22.11.2011 |

Eron jälkeen tämä on ollut yhtä kaaosta.

Ensin minulta loppui työt, sitten muutin lapseni kanssa pois omaan asuntoon.

Sosiaalitoimisto tuli takuuvuokrassa ja ensimmäisessä vuokrassa vastaan harkinnanvaraisesti.

Tälle kuulle en saanut mitään, sillä laskivat myös syyskuun tuloja jotka todellakin on mennyt.

Jouduin ostamaan KAIKEN alusta. Siis huonekalut.

Henkilökohtaiset tavarat ja lapsen lelut sentään oli.

Onneksi sain kaikki käytettyänä, mutta loput meni silkkaan elämiseen.

Tyhjästä kun aloittaa niin rahaa menee jo peruselintarvikkeisiin.

Sain viimeisen työharjoittelurahan syyskuunlopulla 400e, sitten elatusmaksu 130e sekä nyt tuleva lapsilisä 146e.

Tuosta hankin sitten verhot, lapselle sängyn, itse nukun sohvalla jne.

Asumistukea sain vajaa 500e mikä menee suoraan vuokranantajalle.

Jouduin jättämään vuokran maksamatta eli 280e ja sovin maksusuunnitelmasta.

Silti stressaan, entä jos en saa joulukuullekkaan tukea? Millä teen lapselle joulun? Millä maksan tuon lisäksi joulukuunvuokran? Millä elämme?

Miten kaikki voikaan pienessä hetkessä muuttua näin huonoon suuntaan???

Tammikuuksi kuitenkin sain onneksi keikkatyötä, mutta ei sekään paljoa lopulta auta. Työtä haen kokoajan aktiivisesti.

Nyt tilanne on se, että rahaa on 1,35 ja lapselle riittää ruoka vielä täksipäiväksi.

Olen kysellyt lainaan ja vaikka mitä eikä kenelläkään ole.

Varmaankin olisin seurakuntaan soittanut, jos olisi saldoa, mutta ei ole ennen perjantaita.

Jotenkin tuntuu, etten jaksa enää rämpiä tässä paskassa!!

Kiitos, oli pakko jonnekkin purkautua

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta oletko koskaan kuullut, että joku lähtee

Vierailija - 22.11.11 04:52 (ID 13776488)

Mutta ihan uteliaisuudestani kysyn: miten voi olla, ettet saanut yhteisestä kodistanne mitään muuta mukaan kuin lapsen lelut ja henkilökohtaiset tavarat? Ettekö olleet naimissa vai miten se niin meni, että kaikki mööpelit, astiat ja tekstiilit jäivät miehelle? Täältä löytyy tietoja ilmaisista/halvoista ruokapaikoista ja ruokajakelijoista. &lt;a href="<a href="http://www.halparuoka.fi/linkit/" alt="http://www.halparuoka.fi/linkit/">http://www.halparuoka.fi/linkit/</a&gt;" alt="<a href="http://www.halparuoka.fi/linkit/" alt="http://www.halparuoka.fi/linkit/">http://www.halparuoka.fi/linkit/</a&gt;"&gt;<a href="http://www.halparuoka.fi/linkit/&lt;/a&gt;" alt="http://www.halparuoka.fi/linkit/&lt;/a&gt;">http://www.halparuoka.fi/linkit/&lt;/a&gt;</a&gt; Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan ja oman seurakuntasi diakoniatyöhön ja kertoa akuutista hädästänne. Et tarvitse saldoa kännykkään, mene käymään ihan IRL!

kotoaan lasten kanssa salassa, jotta pääsevät hengissä pois? Siinä ei paljon pöytiä mukaan kysellä.

tavaransa ja lapsen kamppeet ja lelut, niin ei luulisi nyt olevan tuollaisesta kyse.

Vierailija
2/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain mukaani ottaa kaiken minkä tullessani olin tuonutkin.

Eli meidän vaatteet, lapsen lelut, minun henk koht tavarat ja muutamat koriste-esineet.

Mies ei suostunut antamaan mitään muuta kerta alunperinkin ne oli siellä valmiina eikä näinollen ole minun.

Asiaan ei vaikuttanut ollenkaan, että HÄNEN kehoituksesta annoin omani pois kun siihen muutimme.

Vakuutti ettei olisi mitään järkeä maksaa jostain varastosta kerta hänellä on kaikki valmiina.

Niin, olin sinisilmäinen ja tyhmä, tiedän.

Toki olen itsekkin elämässäni virheitä tehnyt, kuten varmaan kaikki. Tämä yheenmuutto oli kuitenkin niistä pahin.

Noh, päivä kerrallaan eteenpäin ja eiköhän tästä jotenkin selvitä.

On jo parempi mieli kuin päivällä, iski vain hetkellinen epätoivo.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös niitä veroja just makseta sitä varten, että pystytään auttamaan niitä, joilla jostain syystä menee välillä huonommin????? Ei tajuu kaikkien ajatus ja arvomaailmaa!!!!! Vai miksi te niitä maksatte? Te luulette, että maksatte vaan itseänne varten, jotta teidän lapset pääsee kunnan tarhaan ja valtion yliopistoon, jotta te voitte ajeluttaa autojanne julkisilla teillä jne? niinkö???

Ei todellakaan makseta veroja sen takia että joku sotkenut asiansa silkkaa tyhmyyttään

Vierailija
4/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös niitä veroja just makseta sitä varten, että pystytään auttamaan niitä, joilla jostain syystä menee välillä huonommin????? Ei tajuu kaikkien ajatus ja arvomaailmaa!!!!! Vai miksi te niitä maksatte? Te luulette, että maksatte vaan itseänne varten, jotta teidän lapset pääsee kunnan tarhaan ja valtion yliopistoon, jotta te voitte ajeluttaa autojanne julkisilla teillä jne? niinkö???

Ei todellakaan makseta veroja sen takia että joku sotkenut asiansa silkkaa tyhmyyttään

Lopettakaa ihmiset.

Olen typertynyt teidän sydämettömyydestänne.

K e h t a a t t e k i n.

Todellakin elämä voi muuttua kerta heitolla. Milloin mistäkin syystä. Se, että ap on joskus ollut luottavainen ja heittäytynyt elämään ei ole silkkaa tyhmyyttä.

Te vastaan vänkääjät, kylmät ja iljettävät yksilöt olette tyhmiä. Pyh. En pidä teitä minään. Ja minäkin maksan veroja. Oikein harmittaa, että ne verot menevät kaltaistenne yhteiskunnan politiikan pyörittämiseen.

Vierailija
5/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totaalisen sinisilmäinen, että heittää mäkeen (tai tarvitsijoille, kuten ap väittää) aikanaan omaan talouteensa hankkimansa KAIKKI tavarat. Siis petivaatteet, pyyhkeet, astiat... eihän ne varastossakaan veisi tilaa. Miten kukaan luopuu kaikesta omaisuudestaan miehen vuoksi??

No, Siperia opetti ap:ta ja toivottavasti hän ymmärtää nyt pysytellä sinkkuna, eikä säntää kenen tahansa äijän kanssa kimppaan vaan harkitsee rauhassa seuraavaa siirtoaan.

-köyhä yh-

Vierailija
6/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ei selviä oma nimesi. Esim. tuentarpeessa@hotmail.com tai jotain sinne päin ja ilmoita se tälle palstalle. Näin sinuun voivat ottaa ihmiset, jotka voivat auttaa joulun järjestämisessä.

Ja tosiaan, yhteys seurakuntaan, Hyvä Joulumieli-keräykseen jne. Pelastusarmeija myös, jos toimii paikkakunnallasi

Vierailija
7/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totaalisen sinisilmäinen, että heittää mäkeen (tai tarvitsijoille, kuten ap väittää) aikanaan omaan talouteensa hankkimansa KAIKKI tavarat. Siis petivaatteet, pyyhkeet, astiat... eihän ne varastossakaan veisi tilaa. Miten kukaan luopuu kaikesta omaisuudestaan miehen vuoksi??

No, Siperia opetti ap:ta ja toivottavasti hän ymmärtää nyt pysytellä sinkkuna, eikä säntää kenen tahansa äijän kanssa kimppaan vaan harkitsee rauhassa seuraavaa siirtoaan.

-köyhä yh-

vaikkapa 20v liiton jälkeen kylmässä varastossa makaamisen jälkeen. Olet tyhmä

Vierailija
8/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ei selviä oma nimesi. Esim. tuentarpeessa@hotmail.com tai jotain sinne päin ja ilmoita se tälle palstalle. Näin sinuun voivat ottaa ihmiset, jotka voivat auttaa joulun järjestämisessä.

Ja tosiaan, yhteys seurakuntaan, Hyvä Joulumieli-keräykseen jne. Pelastusarmeija myös, jos toimii paikkakunnallasi

Minäkin auttaisin mielelläni, mutta tarvitsisin jotain yhteystietoja. Voisitko myös kertoa missäpäin asut, niin tiedän, voinko tuoda jotain itse.

Vierailija
9/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jaksella!

Huvittaa nämä kommentit, että jos on lapsi, niin miksi ei ole kunnon työpaikkaa. Missä todellisuudessa oikein elätte?

Nykyään on todella epävarma työllisyystilanne monilla aloilla. Eikä elämä todellakaan mene aina suunnitelmien mukaan.

Vierailija
10/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla esim työmarkkinatuki 400 euroa ollut kuussa ja asumistuki 150 euroa.mitä helvettiä. 550 kymppiä kuussa, kuka sillä elää?

miettikää valittajat meitä oikeita köyhiä: opiskelijoita: saan rahaa 470e/kk ja vuokra 350e. Jotta sulla riittää rahat ruokaa, sähköön ja nettiin (joka kyllä on välttämätön opiskellessa) on PAKKO käydä töissä. Miettikää sitä, että ensin olet 8-16 melkeen joka päivä koulussa, sitten teet oppimistehtäviä yötä päivää ja sitten mahd. monet arki illat ja vklp aina töitä. Vittu miettikää sitä saatanan saatana

Vierailija
11/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mun mies kun jäi työttömäksi sitä tais kestää tasan 2viikkoa kun jo oli vuokrafirman palkkalistoilla ja näitä firmoja on ainakin pk seutu pullollaan... aikansa kutakin..

oletko ap kokeillut?

minkä alan työharjoittelussa olet ollut??

minkä ikäinen lapsesi on? hoidossa vissiin?

Vierailija
12/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli ennen lasta 8-15 tai 16 koulussa, 3iltaa viikossa töissä ja viikonloppuisin pe,la ja su yöt.

Unet aika vähissä, mutta halu opinnoissa edetä ja samalla pärjätä taloudellisesti piti järjissään.

Silti tuli aikapaljon makaroni ketsuppilinjalla mentyä, kahvia ja leipää.

Hyvin pärjäsin YKSIN ja vuokra yksiössä oli 500e, mutta muuta ei siihen hätään saanut.

Nyt on tilanne eri, lapsi ei ihan pärjää samoin kuin aikuinen.

Mieti sinä sitä.

ap

Vierailija
13/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha läppäri joka ei kyllä kauaa taida toimia, toivottavasti ensi vuoteen kuitenkin.

Nettitikku on halpa prepaid, max 20e/kk ja jos ei ole varaa tosiaan ladata en lataa ja olen ilman.

Nyt oli vain pakko, jotta voin etsiä työpaikkoja ja hoitaa asioita. Ja tietenkin av:lla käydä, ei kyllä ole pakollinen :)

Olen laittanut hakemuksen mm opteamille, staff pointille, baronalle jne.

Seurelle minulla on haastattelu 30 päivä.

Ei kyllä ole kokemusta lastenhoidosta, mutta jos jotain sieltä saisi.

mikäli joku todellakin haluaa epävirallisen s.postini osoite on muuttava@luukku.com (jos oikein muistan) Tarkistan kohta.

Kiitos teille jotka ette suorilta teilanneet, pelkästään kannustavista sanoista tulee hyvä mieli.ap

Vierailija
14/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on 5vuotias ja on tarhassa ti,ke ja to 9-15 jotta paikka säilyy ja saa leikkikavereita ja tietenkin auttaa kun noina päivinä ei tarvitse kotona 2 lämmintä ruokaa.

Olen ollut varastolla työharjoittelussa sekä kahvilassa.

ap

Vierailija
15/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti asiasi ratkeavat parhain päin. Ota ihmeessä yhteyttä sossuun ja kysy mistä voisit saada joulupaketin ja -ruuat lapsellesi. Kyllä sitä rahaa sieltä ja hyväntekeväisyydestä turhempaankin syydetään, kuin lapsen hyvään mieleen.

Vierailija
16/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin jos miehen käskystä antaa/heittää pois jo siihen asti ostamansa tavarat, niin ap.llä ei todellakaan ole mitään käsitystä taloudenpidosta, rahan arvosta eikä omasta mausta. Itse en pistäisi roskiin/kavereille kaikkea omistamaani, vaikkei niille heti käyttöä löytyisikään: verhoja, lakanoita, pyyhkeitä, astioita, lamppuja jne en edes haluaisi käyttää kaikkia jonkun miehen hankkimia tavaroita.

Oli miten oli, niin missä on ne kaikki kaverit nyt, joille lahjoitit omaisuutesi? Missä vanhempasi?

Vierailija
17/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettynä. Kannattas harrastaa budjetointia, ja miettiä mihin rahkeet riittää, ja toimia sen mukaan.

Vierailija
18/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan seurakunnalta. Taas kuultuani ikäviä uutisia loppuun palaneen äidin tekemistä kamalista asioista mietin, että ketään ei tulisi jättää yksin ongelmiensa kanssa tuntuivatpa ne toisista miten vähäpätöisiltä tahansa. Sinulla on selvästi tahto selvitä ja keinot varmasti löytyvät. Yksin on kuitenkin vaikea jaksaa, jos elämäntilanne on nyt noin tiukka. Diakonissa olisi ensimmäinen taho, jolta kannattaisi käydä kysymässä neuvoa tai jättää tosiaan esim. sähköpostiviesti seurakunnan sivujen kautta ja pyytää soittoa sieltäpäin. Älä missään tapauksessa jää yksin! Lapsesi tarvitsee sinua enemmän kuin koskaan, mutta myös sinä tarvitset nyt muiden apua. Anna heidän auttaa sinua ja kaikki kääntyy parhain päin.

Vierailija
19/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isä soitti hetki sitten ja kysyi saisiko hän lapsen joulunpyhiksi luokseen.

Lapsi saa nyt perinteisen joulun ja se on tärkeintä lapsen kannalta :)

Yksi stressi vähemmän, itse pärjään ilman joulua oikein hyvin.

Ehkä tämä kaaos tosiaan selviää pala kerrallaan.

ap

Vierailija
20/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin jos miehen käskystä antaa/heittää pois jo siihen asti ostamansa tavarat, niin ap.llä ei todellakaan ole mitään käsitystä taloudenpidosta, rahan arvosta eikä omasta mausta. Itse en pistäisi roskiin/kavereille kaikkea omistamaani, vaikkei niille heti käyttöä löytyisikään: verhoja, lakanoita, pyyhkeitä, astioita, lamppuja jne en edes haluaisi käyttää kaikkia jonkun miehen hankkimia tavaroita.

Oli miten oli, niin missä on ne kaikki kaverit nyt, joille lahjoitit omaisuutesi? Missä vanhempasi?

ja onneksi olet omat tavarasi säästänyt,eihän tollasta pelleä kukaan katsoiskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi