Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKERTUT PINOON***

09.11.2005 |

Huomenta!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas aikaisin aamusta:) Tänä yönä nukuin jopa kuuteen asti! Edistystä. Jospa tämä aamuyön unettomuus tästä helpottais.

Ja tervetuloa kaikille uusille kesäkertuille! Meitä alkaa olla jo aikamoinen joukko! Tehdään taas tänään iso pino. Ihanaa lueskella kaikkien kuulumisia ja todeta, että ei todellakaan ole yksin näitten pahoinvointien ja väsymysten kanssa. Nyt on itellä menny pari päivää ihan suht hyvällä ololla, mitä nyt jääkaapin aukaisu yököttää, mutta ei pahasti. Liekö tämä tyyntä myrskyn edellä vai mitä...

Ja sitten aamutoimiin ja töihin. Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Quest rv 8+2

Vierailija
2/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jäikin pinoutuminen väliin kun oli kaikennäköistä kiirusta.

Uusille tervetuloa mukaan!!

Pahoittelut keskenmenon kokeneille!

Eilistä pinoa lukiessa kyllä selville käy että suurinosa kärsii pahoinvoinnista: itsellä on ollut viikko sitten etomista mutta nyt vointi on ollut ihan hyvä kunhan vaan muistaa syödä usein. Eilen illalla lenkillä käytyäni huomasin että juominen meinas jäädä vähiin, niinpä sitten illalla ennen nukkumaanmenoa join varmaan 2 litraa vettä, ihan hirmusesti kuivi suuta: ja sitten sen tietääkin että alkuyö meni vessassa rampatessa :(

Aamulle ei enää 7 jälkeen väsyttänyt joten alan valmistautua lähtemään kaverin luona käymään. Mennään yhdessä shoppailemaan :)

Mukavaa pahoinvoinnitonta päivää kerttusille ja masulaisille!! :)

Miitsu 8+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono olo jatkuu. Töissä on välillä tuskaista olla, mutta enpä vielä ole oksentanut, yökkinyt kyllä. Jos vähänkin on nälkä, on heti tosi oksettava olo. Muuten olo on ok. Siis kun on vaan syönyt!

Neuvolaa pitäisi vielä jaksaa odotella reilu viikko. Kyselinkin jo aiemmin, että koska teillä on aikaisintaan sydänäänet kuuluneet? Kertokaapa kokemuksia!

Jaksamisia kaikille :)

Kamu , poika -02, rv 7+2

Vierailija
4/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusille tervetuloa mukaan!! Meitä tosiaan alkaa olla iso joukko - ruuhkaa tiedossa synnäreillä kesäkuussa :))

On tosiaan helpottavaa lukea, ettei todellakaan ole yksin tämän pahoinvointinsa kanssa. Jatkuu vaan täälläkin ja syömään on melkein pakotettava itsensä. Ruoan laittaminen on meillä jäänyt miehen harteille, koska minä en siihen suoritukseen oikein kykene - jo pelkästään jääkaapin avaamisesta maha tekee kuperkeikan, eikä siellä edes ole mitään o-i-k-e-e-s-t-i tuoksahtavaa.. :/

Onko kukaan huomannut, että koko ajan pitää olla jotain suussa, ettei paha maku aiheuta pahaa oloa?? Tästä syystä mulla on työpöydällä pastilleja ja salmiakkia koko ajan (joita en normaalisti juuri käytä), kun hedelmien jatkuva popsiminen saattais herättää epäilyä työkavereiden keskudessa.. Työpaikka ruokalaakin olen väistellyt viimeisen kuukauden, ettei hajut (lue: oikeasti ruoan tuoksu) nostata välitöntä paha olon aaltoa. Juominenkin on mennyt ihan kummalliseksi, ennen join vettä tooosi paljon ja nyt vesi on ihan viho viimeinen vaihtis - limut ja mehut kehissä (sama kuin yllä, normisti en käytä.)

Joka tapauksessa, mukavaa (työ)päivää Kerttusille! Kohta on taas viikonloppu :))

Rocco rv 9+1 & ihana tuleva isoveli -03

Vierailija
5/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpäs täällä, sitä samaa..

No tänään vihlaisi tuonne alaselkään/lonkkaan jonnekin, meinas mennä jalka alta. Kiva jos tulee issias raskausvaivoiksi..

Ei se mitään, kaiken kestää jos tämä vain suostuu pysyttelemään täysiaikaiseksi asti ja syntyy terveenä.

Pitäisi käydä satsumia ostamassa kassillinen, mikään ei oikein maistu hyvältä, paitsi satsumat..

Makuaisti heittää kuperkeikkoja.

M.M + tiitiäinen, rv 9+4

Vierailija
6/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oksensin aamulla kolme kertaa, tänään en ole vielä oksentanut kertaakaan..(koputtaa puuta) Mulla vesi on ihan must juttu ja mehujätskit. Mulla kans kuvottaa jonkun ruokalan haju. Ennen olin ihan hulluna fetaan, nyt ajatuskin oksettaa.

Inhottavin riesa on hormoninäppylät. Ihan hirveesti on ruennut naama kukkimaan. Ostin jo sikakalliit pesuaineet mut näppyjä vaan tulee.

Tänään on neuvola, jee! On sitä odotettukin. Pitäis vaan jaksaa vielä tehdä vähän kouluhommia ennen sitä.

Yks kysymys kaikille: Miten teidän seksielämä voi? Meillä kun oli pakonomaista yritystä se 9kk, niin ei kummasti tee mieli. Ollaan me nyt kerran viikkoon jollain tavalla puuhasteltu. mut kieltämättä miestäkään ei hirveästi houkuta kun mie vaan oksennan. Heitti jopa vitsin että voidaan puuhastella takaapäin, niin että voin samalla oksentaa pönttöön. Mie oon vaan aina ollut sitä mieltä, että mieskin pysyy tyytyväisenä kun tarpeeksi saa. nyt on tietyllä tavalla morkkis kun en jaksa.

T: Tytteli-83 rv 9+0

Vierailija
7/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuu myös armoton väsy sekä pahoinvointi... Vessanpönttöä on saanut halailla ja pyörryttää aika lailla. No toivottavasti tätä ei pitkään kestä..täytyy pitää ajatukset siinä palkinnossa =)

Seksielämä: ööö---mitä se on? ;-) No ei hirveen virkeetä oo ollu tuo makuuhuone-elämä. Mutta eiköhän se tästä kun pahoinvointi hellittää vähän!

juupelis, nyt pihalle lasten kanssa, saa vähän nuppia tuuletettua itsekin!

Hattara rv 7+0 (tai jotain sinne päin...en enää pysy perässä... iiks)

Vierailija
8/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksielämä on täälläkin taaksejäänyttä elämää, taas hetkeks. Tosin jos oksentaa 1000000 kertaa pväs ei siinä välis ehdi eikä kiinnostakkaan :((((

Mutta ihanaa keskiraskautta ootellessa, yritän korvata miehelle menetetyn ajan ;D

Rocco, mulla sama. Koko ajan on jokapuolella varastona pastilleja ja purkkaa ettei tosiaan se pahamaku tee pahaa. Jossain vaihees tulee vain ällötys niihin pastilleihinkin mutta sitte taas hetken päästä huomaa niitä jo mutustavan ;)

Tämä aamu ei ole pahimmasta päästä ollenkaan. Taustalla kuvotusta jonka tiedän iltaa kohti taas kerran pahenevan. Mutta nyt toistaiseksi siis hiukan parempi :)

Summersnow: olen päättänyt että välillä mustahuumori ja negatiivisetkin tunteet kuuluvat raskauteen. Jos alkaisin soimaamaan itseäni ailahtelevista ajatuksistani saisi sellaisen syyllisyydentaakan niskoilleni ettei elämästä mitään tulisi. Kävi mullakin mielessä kun oli laukonut ääneen et haluan peruuttaa koko jutun et mitä jos oikeesti sitte tulisikin km tai jotain. Mutta kun kuitenkin tiedän, ja mieskin tietää et kolmas halutaan mutta hetkittäin tulee olo et voi ei, en kestä yhtään enää oksentelua. Niin kai kuuluu mennäkkin. Kaikista tunteista ammennetaan iso rakkaus lasta kohtaan :)

Ja eiköhän tosiaan selvitä tästä vielä *toivoo*

Edellinen raskaus oli juuri sellainen et kunhan muisti syödä usein niin pahaolo ei tullut. Mut nyt tosiaan olo et ei auta mikään..

Aion apteekista ostaa tänään sitä Hexavit 20mg/B6, auttoi tai ei. Vitamiiniahan se on eikä varastoituvaa ollenkaan, eli turvallista.

Joku kyseli mitä BEROCCA on. Se on monivitamiini valmiste.

Nyt yrittän saada jotain tehdyksikin ;)

Marieela 7+3

Vierailija
9/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-> jos haluatte Kesäkerttujen listaan tietonne, ilmoittautukaa sen otsikon alle. En jaksa millään täältä tietojanne onkia ja kahlata, ymmärtänette varmaan ;) (isompi työ pahoinvoinnin kera :/)

Eli helpompaa päivittää tietonne joukkoomme kun laitatte sinne esittely-pinoon tietonne, kiitos kaunis JA

TERVETULOA!!! =)))

Vierailija
10/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seksielämä voi ihan hyvin, mutta vain viikonloppuisin. Viikolla ei kertakaikkiaan jaksa, illalla on vain mukava käpertyä miehen kainaloon ja nukahtaa.

Siksi ehkä viikonloppuja odottaakin koko viikon kuin kuuta nousevaa.. x)

Vierailija
11/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli herätä yöllä puoli 3 aivan hirveään kutinaan. Iho on kauttaaltaan punaisilla läiskillä ja pienillä näppylöillä. Kiva kirottu antibioottikuuri. Piti tähän nyt sitten vielä elämäni ensimmäinen allerginen reaktio saada. P....kele!

No, neuvolassa käyty. Eipä muuta kun papereiden täyttöä. Lääkärinla parin vkon päästä ja np-ultran saa tilata vkolle 12-13. Täällä käytäntönä et saa valita joka np- tai rakenneultran. Kun en ole käynyt alkuraskauden ultrassa niin valitsin np-ultran et pääsee pikkusen kohta sit näkemään. Menen sit yksityiselle rakenneultraan jos siltä tuntuu.

Seksigalluppiin: no life. Ei tulis mieleenkään pahoinvoinnin ja kuvotuksen keskellä seksiä harrastaa. Enkä kyllä koskaan ole hereilläkään kun se olis mahdollista. Pelkkä ajatus " jonkinmoisesta" vatkaamisesta tekee pahanolon. Mutta ei mieskään kyllä yhtään ehdotusta ole tehnyt. Tietää miten paha olo mulla on aivan koko ajan. Keskiraskautta odotellessa...

Lyydia 8+5

Vierailija
12/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kesäkerttu jätti menemättä töihin, kun iski yöllä mahakipu, siis ylämahaan sellanen kaikerrus, nukahdinkin sen olon kanssa mutta sitten tajusin yhden aikaan ettei siihen auta kääntyily sängyssä vaan kiltisti sormet kurkkuun.. sitä sitten riitti aamu seitsemään tunnin välein oksentelua ennekun maha rauhoittu ja sain nukutuksi =/ että tännekin tuli se pahoinvointi. Samanlainen muuten kun se kerran aikasemmin, ennen kun tiesin että odotan enkä ollut tehny plussa testiä ja syytin mahatautia =) Mikä lie sitten aiheutti, nyt veto pois ja ihanaa kun saa kotona kerätä voimia. Onneksi ei ole kovin huono olo enää =)

Toivottavasti muilla mukavampi yö ja keskiviikko aamupäivä :D

Seksielämä sujuu tääläkin, joskin omalla painollaan, usein jompikumpi tai molemmat on tosi väsyneitä ja jää sitte touhut viikonloppuun ;D

Kesä06 8+5

Vierailija
13/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille niille, joiden masuasukki ei ollutkaan valmis kehittymään ja kasvamaan! Elämä ei ole reilua =(

Ja tervetuloa kaikille uusille kertuille!

Itselläni on ihan tavallinen olo.... eli ei pahemmin mitään oireita lukuunottamatta ainaista nälän tunnetta ja väsymystä. Iltaisin olen aivan valmis nukkumaan jo klo 21 ja jos jotain sarjaa yrittää seurata sen jälkeen, niin ei toivoakaan, että koko ohjelman ajan pysyisi hereillä!

Ärsyttää vaan nämä ilmat, kun on jo 17 jälkeen pilkkopimeää ja märkää, eikä ulos viitsi mennä. Esikoinen kuitenkin onneksi viihtyy sisälläkin, mutta itse kaipaisi kunnon ulkoilua työpäivän päätteeksi. Odotan jo aivan innolla talven ja lumen tuloa, niin siellä ulkonakin olisi jotain tekemistä ja näkisikin jotakin! Tylsä aika vuodesta tämä marraskuu...

No, mutta nyt onkin kahvitauon aika, ihanaa, taas saa jotain syötävää =)))) Hauskaa päivän jatkoa teille kaikille ja voikaahan paksusti!

t.susse rv 10+6

Vierailija
14/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Täällä on rv 7+1 menossa ja kakkosta ootellaan, esikko on syntynyt -04. Esikkoa odottaessa pahoinvointia ei ollut mut nyt sit senkin edestä. Kaikki oksettaa, jos ei syö niin tulee tosi kurja olo mut kuitenkaan ei oikein mikään maistu. Huomenna on eka neuvola. :)

Laskurin mukaan la olis 27.6.

Vierailija
15/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt sitten tutustuttu siihen raskauspahoinvointiin. Voi h...ti mikä olo mulla on nyt ollut kaksi päivää, se siitä oireettomuudesta.

Eilen menin urheasti töihin, mutta pakko sieltä oli pois lähteä. Asiakaspalvelussa on hiukan vaikea olla kun laatta lentää :) Onneksi meillä duunissa on mahatautia liikkeessä, niin kukaan ei ihmetellyt :)

Lääkäri oli onneksi ihanan ymmärtäväinen ja laittoi mulle loppuviikon saikkua niin saan kotona vihertää ihan rauhassa. Toivottavasti tää on vain nopeasti ohimenevä vaihe, mä en oikeesti kestä tätä montaa viikkoa... Puoltoistavuotiaani ihmettelee kun äiti makaa vain sohvalla, ja isi hoitaa kaikki hommat.

Sitten vielä: Suuri halaus kaikille vauvansa tässä vaiheessa menettäneille! Voimia tulevaisuuteen ja yrittäkää kuitenkin uskoa huomiseen, vaikka maailma nyt musta onkin!

Ja kaikille uutuuksille Kerttusissa TERVETULOA minunkin puolesta :)

Tää tyttö taitaa yrittää nukkua ennen perheen kotiutumista.

Helmis ja Nuusku 7+5

Vierailija
16/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todella alkais jo kaivata kunnon talvea, väsyttää aivan älyttömästi sekä raskaus että sää! Mutta pahoinvointi tuntuu todella jääneen taa (*koputtaa puuta*...), nyt on puolestaan koko ajan nälkä! Mutta ehdottomasti parempi näin. Makeaa tai rasvaista ei tee edes mieli, joten terveellisillä linjoilla pysytään. Joku kirjoitti hormooninäppylöistä; mulla ilmestyi kans niitä heti raskauden alussa, nyt jo vähän kadonneet. Ihmetyttää, kun ihan kaikki oireet tuli näin raskauden alkuvaiheessa, esikoista odottaessa kaikki alkoi paljon myöhemmin. kuinka teillä muilla?

Juu ja seksigalluppiin: meillä on ollut koko touhu ihan jäissä. Ite kun oon oksentanut tähän asti jatkuvalla syötöllä, mies ollut pitkää päivää töissä + muutama ulkomaanreissu kaupan päälle ja esikoinen tehnyt poskihampaita. Eipä ole juuri tullut edes mieleen. Mutta kai se tästä vähitellen kirkastuu :)

Voimia ja vointeja kaikille kertuille!

RosaH 8+6 (epäilee yhä näitä viikkoja, mistäs netistä löytyykään se laskuri jolla vois niitä laskea kun en oikein ymmärtänyt et kuin se th ne eilen neuvolassa laski..) + neiti 05/04

Vierailija
17/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

RosaH kokeile tätä linkkiä rv määritykseen:

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Ja seksigalluppiin vastatakseni: siitä puhe mistä puute, pätee meillä.. olo on ollut sen mukainen, ettei paljon ole kiinnostanu noi puuhat. Viikonloppuna just naurettiin,että lauantai on ollut ' meidän päivä' ja yritetään nyt edes siitä pitää kiinni :)) Meikkis näkee nykyisin paljon seksiunia, keskenmeno painajaisten ohessa, että tosi aktiivista :) ja rauhallista unta täällä

Kyllä tää tästä, sitä toista kolmatta odotellessa!!!

Rocco rv9+1

Vierailija
18/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se oli et kyllä neuvolantädit tietää! Eli viikkoja tosiaan se 8 + 6. Lasketuksi ajaksi antoi tuo laskuri 15.6. ja neuvolas 14.6. mutta syntyy kun syntyy, kunhan päästäis sinne asti! Tuntuuko teistä muista et aika kuluu h-i-t-a-a-s-t-i... mä oisin jo valmis siirtyyn kevääseen (no, ehkä joulun voisin viettää ensin)

Vierailija
19/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaankin tämä pimeys masentaa. Tulisi jo lunta, niin vähän valostuisi.

Mrs. Marple: Mulla oli esikoista odottaessa tuo järjetön satsuma-himo. Niitä tosiaan meni useita päivässä. Lähes muuta en ekaan neljään kuukauteen syönytkään. Nytkin ne maistuu, mutta ei mitään himoa ainakaan vielä ole tullut.

Joku kirjoitti aamuyön unettomuudesta. Mä olen kanssa nyt viikon verran pyörinyt aamuyöt sängyssä nukkumattia etsien. Vaikka koko ajan väsyttää, niin en ymmärrä mikä pitää yöllä hereillä.

Nyt täytyy mennä ruokkimaan perhe.

rv 7 + 6 ja tyttö 4v.

Vierailija
20/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ravattu miehen kanssa päivä kaupungilla.

Ensin aamupäivä työasioissa ja lounaan jälkeen iltapvä joulupukkia avustamassa.

Kotia kun pääsi ja sai ruokaa naamariin, niin iski tolkuton väsymys.

Sohvalle sitte nukahdin ja herätessä huomasin, että mies oli huvennu poitsujen kanssa uimaan. Mulle jäiki sitte sotkujen siivous ja lahjojen paketointi.

Töitäki riittäs vielä illalleki.

Seksielämä ei kyllä mun osalta hurjasti kukoista. Näin jos saa illasta tirsahtaa, niin ei oo nukkumaan mennessä niin hurja pahoinvointi päällä. Sillon jaksaa jotain puuhastella. Aloitteet on kyllä jääny miehen harteille. Mun seksuaalinen taso on kyllä jääny ihan vaan villien unien tasolle.

Hirvittää koko joulun tulo. Töissä on kiireisintä just joulun alla ja kotona pitäis laittaa monenlaista. Suuret suvut oottaa muistamisia ja lahjuksia, mutta minä mokoma en muista tältä väsymykseltä edes nimeäni. :)

Miten te muut valmistaudutte jouluun? Mies ehdottaa, jos tänä vuonna kevennettäs muistettavien listaa jo ihan munkin jaksamisen kannalta. Mietin vain, voiko yhtäkkiä muuttaa tapojaan loukkaamatta ketään?

Heittäkääpä kommenttia!

Nyt keittiönsiivoukseen -yök- ja lahjoja paketoimaan! Jos vielä töitten jälkeen jaksais miestäki hellitellä... ;)