Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei ole koskaan käynyt ulkomailla eikä aiokaan käydä?
Tukholmaa ja Tallinnaa ei ulkomaillakäynneiksi lasketa.
Kommentit (176)
sanoa, että ei diggaa vasemmiston äänestäjistä kuin että ei diggaisi vammaisista.
Vasemmiston äänestäminen on poliittinen kanta. Vammaisuus on ominaisuus, jota ei voi edes halutessaan vaihtaa.
Tajuatko?
t. 132
Vammaisetkin ovat vain ihmisiä ja monesti köyhiä. Tajuatko jotain ihmisyydestä?
On "ominaisuus"!!! Mitä selität? Miksi kenenkään pitäisi vaihtaa mitään itsestään? Haluaisitko vaihtaa vammaiset pois?
Mene pois. Matkusta vittuun yksityiskoneellasi. Törmää kyöpelinvuoreen noita!
Tai miten muka vammainen on ominaisuus`?
Oliko se kiltisti sanottu vammaisista`?
Miksi ihmisen pitäisi vaihtaa mitään itsestään pois`?
Jos ei halua matkustaa niin se on siinä. Miksi nämä matkustajat ovat niin fanaattisia touhussaan että syyllistävät muita matkustamattomuudesta?
Sitten haukkuvat päälle. Haukkuvat köyhät ja vammaiset ja vielä petaavat että se on heidän ominaisuutensa olla pilkan kohteena!
Ja toisaalta ihmettelen niitäkin, jotka pitää jonain ihmeellisenäkin statusasiana jotain ulkomaanmatkailua, varsinkin kun suuri osa niistä matkailee sen pari kertaa vuodessa jonnekin Kreikkaan/Kanarialle ja ehkä kerran Thaimaahan. Siinäpä sitä on varsinaista ulkomaanmatkailua. :D
että tässäkin ketjussa on ollut mukana muitakin kuin vain Kanarialle ja Thaimaahan reissaavia.
Tuohan olen minä. Juu, ei muakaan kiinnosta lähteä mihinkään pelkästään jo sen turhamaisuuden ja saastuttavuuden takia. Se on ihan sama että vetääkö lärvit kotona, paikallisessa vai thaimaassa.
Tuohan olen minä. Juu, ei muakaan kiinnosta lähteä mihinkään pelkästään jo sen turhamaisuuden ja saastuttavuuden takia. Se on ihan sama että vetääkö lärvit kotona, paikallisessa vai thaimaassa.
juttu että pysyt täällä vaan!
Kaltaistesi takia tuntuu aina niin hienolta kun kone nousee Helsinki-Vantaalta pilvien läpi ja aurinko alkaa paistaa... aah..
olenko väittänyt ettei käsitykseni ole vajavainen?
Esimerkit mainitsin siksi, että osoitan olevani ihminen, jota kiinnostaa ympäröivä maailma eikä vain oman arkielämän piiri.
En väitä, että minulla on käsitystä sinunkaan elämäsi olosuhteista, edes siinä tapauksessa että tuntisin sinua jonkin verran. Enkä sano, että minun ei "tarvitse" käydä ulkomailla, mutta se ei vain kiinnosta. Riittäisikö viikon matka Länsirannalle olosuhteiden tuntemiseen, vai pitäisikö oleskella siellä vuosi?
Tässä ketjussa on mainittu, ettei voisi olla ystävä matkustelemattoman kanssa, tai että matkustamisesta kiinnostumaton on automaattisesti persu tai "epäsivistynyt". Kirjan lukeminen, asian opiskelu, tuttavien kokemusten kuuleminen, itse paikan päällä käyminen ovat kaikki erilaisia mahdollisuuksia saada tietoa jostakin asiasta. En nostaisi mitään näistä toisen yläpuolelle. Jos valmiudet saatujen tietojen yhdistelyyn puuttuvat, omin silmin nähty ja koettukaan ei aina lisää tietoisuutta jostain asiasta.
Mika Waltarilla oli Egyptistä paremmat tiedot kuin keskiverrolla Hurghadan-kävijällä, mutta se ei todista mitään vaikka minun Egyptin-tutemuksestani.
en ole käynyt edes Tukholmassa tai Tallinnassa, jos kävisin voisin kertoa käyneeni ulkomailla... en ole käynyt edes Ahvenanmaalla.
Ei kauheasti kiinnosta mihinkään lähteä. En osaa mitään vieraitakieliä, eikä kielien opiskelu kiinnosta. Suomen puhuminennkin änkytystä miten puhuisin englantiakaan i cant speek english? Turistikohteet vaikuttaa juopottelu paikoilta, eikä juopottelu kiinnosta. Niistä voi saada jonkun taudin.
Ennen ei ole ollut rahaakaan, mihinkään lähteä eikä oikeastaan vieläkään, jos rahaa on ostaisin mieluusti jotain kivaa kotiin.
Suomessakin olisi monia kivoja paikkoja, joita voisi käydä rauhassa tutkimassa. Ihan tässä meidän kodinnurkillakin. Pienet lapset innostuvat tutkimaan metsästä löytyviä aarteita.
Puolisoni samaa maata, vaikka hän on Ruotsissa käynytkin. Pitkät matkat eivät kiinnosta. Laivoja uppoaa, lentokoneita tippuu, rosvoja ja murhamiehiä riittää...
Ei kaikki halua matkustella. Ei kaikilla ole varaa. Ei se ruoho aina ole sen vihreämpää toisella puolella. Itseään ei pääse pakoon missään.
Erilaisia ihmisiä - erilaisia harrastuksia. Iällä, terveydentilalla ja varakkuudellakin on tietenkin merkitystä matkustushalukkuuden ja -mahdollisuuksien suhteen.
Minä olen matkustanut paljon, mutta en ole kiinnostunut esim. Monster truck -näytöksistä, viehekalastuksesta tai vaikkapa bingosta.
Sananlaskuja ja väärin kirjoitettuja yhdyssanoja myöten :) porvoosta päivää :)
Ei kauheasti kiinnosta mihinkään lähteä. En osaa mitään vieraitakieliä, eikä kielien opiskelu kiinnosta. Suomen puhuminennkin änkytystä miten puhuisin englantiakaan i cant speek english? Turistikohteet vaikuttaa juopottelu paikoilta, eikä juopottelu kiinnosta. Niistä voi saada jonkun taudin.
Ennen ei ole ollut rahaakaan, mihinkään lähteä eikä oikeastaan vieläkään, jos rahaa on ostaisin mieluusti jotain kivaa kotiin.
Suomessakin olisi monia kivoja paikkoja, joita voisi käydä rauhassa tutkimassa. Ihan tässä meidän kodinnurkillakin. Pienet lapset innostuvat tutkimaan metsästä löytyviä aarteita.
Puolisoni samaa maata, vaikka hän on Ruotsissa käynytkin. Pitkät matkat eivät kiinnosta. Laivoja uppoaa, lentokoneita tippuu, rosvoja ja murhamiehiä riittää...
Ei kaikki halua matkustella. Ei kaikilla ole varaa. Ei se ruoho aina ole sen vihreämpää toisella puolella. Itseään ei pääse pakoon missään.
Vähänkö nauroin tuolle pimppivertaukselle, joka ontuu todella pahasti. Ihanko tosissasi esität, että ainoat vaihtoehdot on turtua matkailuun tai alkaa hienostella sillä? Valitettavasti suurimman osan kohdalla kumpikaan noista vaihtoehdoista ei taida toteutua.Kyllähän se matkustaminen on puuduttavaa, varsinkin jos joutuu tekemään työn puolesta paljon, mutta outoa on se, jos edes matkakohteessa ei osaa mistään erilaisesta nauttia. Silloin on varmaan parempi jäädäkin kotiin ja olla matkustamatta.
Kadonneen pimpin metsästäjät.
Matkustelu on miehinen harrastus. Sitä ovat miehet tehneet jo vuosisatoja. Kuulostaa hupsulta miehen korvilla se että joku nainen valistaa matkustelun hienoutta.
Mitään hienoahan siinä ei ole. Kyse on vain ajan tappamisesta. Ajan viettoa. Jokainen viettää sietämätöntä elämäänsä miten lystää. Matkustelu ei ole mikään taikatemppu, jonka jälkeen valaistuu.
Miehet ovat kautta aikojen matkustelleet ja kokeilleet eli kultuurejen pimppejä. He ovat vertailleet niitä, kuin hienoja viinejä. Vähän kuin te maisemista ja mistä lie.
Kyllä minä suosittelen kaikkia jäämään kotiin. Maapallo ei tarjoa loputtomasti nähtävyksiä ja kokemuksia. Nykyteknologialla ne on koettu kolmessa vuodessa. Kaikki on nähty ja koettu.
Aikamatkustus voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu ja avaruudessa käynti. Onko kukaan tästä porukasta käynyt koskaan avaruudessa?
Minä olen matkustanut paljon, mutta en ole kiinnostunut esim. Monster truck -näytöksistä, viehekalastuksesta tai vaikkapa bingosta.
viehekalastuksen teoriaa ja kysellyt facebookissa tutuilta torstain bingoillan tunnelmasta?
Fb-kamut eivät valitettavasti kai harrasta... mutta mielelläni kysyisin. Bingohuuman kokeminen omakohtaisesti ei vielä kiinnosta, mutta never say never.
Tai mulla ei parikymppisenä ollut rahaa ja nyt ei ole aikaa, kun noi lapset pyörii jaloissa. Eikä mulla oikein ole uimataitoakaan, vesi on märkää ja sinne voi vaikka hukkua.
Lähinnä huvittava ajatus, että ihmisen sivistyneisyys olisi ulkomaanmatkoista kiinni. Varsinkin, kun olen kuunnellut muiden kokemuksia näistä ryyppyreissuista. Että silleen.Jos sun tuttavapiirin ulkomaanmatkat on ryyppyreissuja, miksi oletat, että kaikkien matkat on sellaisia? Voi pyhä yksinkertaisuus. Taidat olla sama tyyppi, joka ylempänä keskustelussa niputti ulkomaanmatkat, pakettimatkat ja rannalla löhöämisen ("matkailusta ei jää mitään käteen kun se on vaan tollasta").
Äläpä itse yleistä. En puhunutkaan omista tuttavistani, vaan yleisellä tasolla ja sivusta kuunnelleena. Tarkoitinkin yleensä sitä, ettei ihminen muka voi olla¨sivistynyt ilman ulkomaanmatkoja, niinkuin joku väitti.
Jokainen saa minun puolestani matkustella niin paljon kuin huvittaa. Jotkut tykkää ja jotkut ei ja piste.
jonka mielestä Tukholma ja Tallinna ovat suomalaisia:
kulttuuriltaan, hirtorialtaan ja ihan nykypäivässä?!
En erityisemmin pohdi syitä miksi joku ei tee jotain mitä/miten minä teen, lienee jokaisella oikeus elää elämäänsä toisella tavoin; omallaan.
Äläpä itse yleistä. En puhunutkaan omista tuttavistani, vaan yleisellä tasolla ja sivusta kuunnelleena. Tarkoitinkin yleensä sitä, ettei ihminen muka voi olla¨sivistynyt ilman ulkomaanmatkoja, niinkuin joku väitti.
Jokainen saa minun puolestani matkustella niin paljon kuin huvittaa. Jotkut tykkää ja jotkut ei ja piste.
Etkö sä sanonut tuolla olevasi 52-vuotias? Itse olen 31 ja mä en kyllä ole törmännyt itseni ikäisiin ihmisiin, jotka lähinnä (tai ollenkaan) ryyppäisi ulkomaanmatkoilla.
Ja kyllä, alkuperäisessä viestissäsi tulit väittäneeksi, että ulkomaanmatkoilla lähinnä ryypätään. Siksi sanomaasi oli vähän hankala tulkita.
matkustelu myös väsyttää äärimmäisen paljon.
Lopulta perillä huomaa että ei se luonto olekaan erilaista. Kaikkialla on niin samalaista minne päin maapallolla meneekään.Matkustelun väsyttävyys ja epämiellyttävä paikoillaan olo on sietämätöntä. Matkustelen noin kerran vuodessa ja vain pakosta. Hoidan sukulaissuhteet yhdellä kertaa. En voi sietää matkustelua. Luen kyllä mieluummin, kuin matkustelen.
Minusta matkustelu on perseestä. Jos kielitaitoa haluaa harjoittaa niin onneksi siihenkin on vaihtoehtoja.Ymmärrän sen hohdon, millaista matkustelu on ollut siirtomaa-aikoina. En nykyään. Kaikkihan on nähty ja kaikesta on otettu jo valokuvia. Mihin minua tarvitaan. Kävelemään samoja kuljettuja polkuja ja taivastelemaan muutaman sekunnin pyramideja. Voi kun ne on kolmioita. Voiko tuon kolmiompaa näkyä ollakaan?
Ja se eiffel-torni sitten... Huh huh miten jännä hökötys. Kyllä sen kelpaa siinä jököttää vuodesta toiseen meidän ihmeteltävänä. No käympä haukkaamassa palan patonkia ja kupin kaakaota.
Voi tässä on liikaa valkosipulia ja pakokaasu haisee. Olisi mukavempaa syödä patonki kotona.
oletko tosissas?
1. luonto samanlaista joka puolella - vrt. Suomi ja Uusi-Seelanti tai Suomi ja Ecuador. Oh my, sä et todellakaan ole tainnut käydä Eiffel-tornia pidemmällä - jos sielläkään.
2. Mihin tarvitset kielitaitoa, jos olet noin järkyttävän suppeakatseinen etkä halua matkustaa ihanan neljän seinäsi sisältä minnekään?
3. Otit esimerkiksi kaksi turistirysää; Egyptin ja Pariisin. Huomaan, että ajattelusi matkustamisesta on tosi 90-lukulaista. Ihmisen vapaa tahto on siitä jännä juttu, että on mahdollista matkustaa myös muuallekin kuin Kanarian saarille suomi-baariin tai Thaimaahan seksituristiksi.
Väitätkö todella, että saat kirjoistasi tai jonkun ystävän turistikuvista saman fiiliksen, kuin matkustaessasi vuokratulla pakulla Australian päästä päähän, kävellessäsi Tiibetin ylängöillä, kastaessasi varpaitasi Victorian putousten vedessä tai tanssiessasi kuumia salsa-rytmejä Havannassa?
Mä en kestä, miten ahdasmielisiä, rajoittuneita ja tampioita ihmisiä on olemassa. Ja sitten luullaan vielä tietävänsä jotain tästä maailmasta. En kestä.
132 on leimautunut nyt pahaksi ihmiseksi. Hän ei voi pestä sitä itsestään. Vähintä mitä hän voisi nyt tehdä olisi poistua.
Rehentelee matkustelun auvoisuudella ja haukkuu vammaisia junteiksi köyhiksi joilla ei ole varaa matkustella ja nähdä maailmaa.
En oikein tiedä mitä me tuollaisilla ihmisillä teemme tässä keskustelussa tai muutenkaan. Häviä!