Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei ole koskaan käynyt ulkomailla eikä aiokaan käydä?

Vierailija
20.11.2011 |

Tukholmaa ja Tallinnaa ei ulkomaillakäynneiksi lasketa.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
162/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele yhtään mitään. Mahdollisesti heitäkin tuttavapiirissäni on, mutta enpä ole koskaan lähtenyt arvailemaan ketkä tutuistani ovat tai eivät ole matkustaneet Suomen ulkopuolelle. Kukaan ei ole koskaan sanonut minulle, ettei ole matkustellut. Sitten jos jonkun kanssa tulee puheeksi niin arvioin häntä varmaan muunkin hänestä saamani tiedon perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että onko kumminkin kotoa pois muuttanut? ja imeekö edelleen äitinsä tissiä?

Vierailija
164/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että vähän on rajoittunut, ei niin laajakatseinen, juntti,epäsivistynyt. ehkä myös epäsosiaalinen, härmästä joka tapauksessa.

Tiedän työpaikalta erään proffan, joka on työmatkaillut useimmissa maailman valtioissa. Hän on juuri juvailemasi kaltainen juntti, joka lisäksi pitää itseään parempana kuin "alempiarvoiset".

Vierailija
165/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkat nyt ei taida kenenkään maailmankuvaa avartaa, ja niitä kauniita maisemia näkee paremmin luontodokumenteissa. Varmaan ihmisestä kiinni mitä saa matkustelusta, ei mitään muuta kuin aurinkoa ja selfieitä tai paljon enemmän. itse joudun työn vuoksi matkustamaan paljon ja olen asunut useammassa maassa. Tuo minun mielestäni on ollut oikeasti antoisaa: kauniiden maisemien lisäksi on ollut pakko tutustua erilaisiin kulttuureihin, erilaisiin tapoihin toimia ja nähdä sama asia. On joutunut haastamaan omia arvoja, tapoja, käsityksiä. Jos ihminen ei törmää muihin kuin juuri omanlaisiinsa ihmisiin voi sekä elämänpiiri että ajatukset oikeasta tavasta elää olla aika ahtaita eikä tuo ihmiselle itsellekään välttämättä se onnellisin tilanne. Miettikääpä vain homopoikaa 70-luvun suomalaisella maaseudulla, matka San Fransiscoon olisi varmaan voinut tehdä omalle minäkuvallekin. Ehkä netti vähentää nykyisellään tarvetta matkustaa, niihin arvo ja ajattelueroihin törmää jo av-palstalla?

Vierailija
166/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

matkustelu myös väsyttää äärimmäisen paljon.

Lopulta perillä huomaa että ei se luonto olekaan erilaista. Kaikkialla on niin samalaista minne päin maapallolla meneekään.

Matkustelun väsyttävyys ja epämiellyttävä paikoillaan olo on sietämätöntä. Matkustelen noin kerran vuodessa ja vain pakosta. Hoidan sukulaissuhteet yhdellä kertaa. En voi sietää matkustelua. Luen kyllä mieluummin, kuin matkustelen.

Minusta matkustelu on perseestä. Jos kielitaitoa haluaa harjoittaa niin onneksi siihenkin on vaihtoehtoja.

Ymmärrän sen hohdon, millaista matkustelu on ollut siirtomaa-aikoina. En nykyään. Kaikkihan on nähty ja kaikesta on otettu jo valokuvia. Mihin minua tarvitaan. Kävelemään samoja kuljettuja polkuja ja taivastelemaan muutaman sekunnin pyramideja. Voi kun ne on kolmioita. Voiko tuon kolmiompaa näkyä ollakaan?

Ja se eiffel-torni sitten... Huh huh miten jännä hökötys. Kyllä sen kelpaa siinä jököttää vuodesta toiseen meidän ihmeteltävänä. No käympä haukkaamassa palan patonkia ja kupin kaakaota.

Voi tässä on liikaa valkosipulia ja pakokaasu haisee. Olisi mukavempaa syödä patonki kotona.

oletko tosissas?

1. luonto samanlaista joka puolella - vrt. Suomi ja Uusi-Seelanti tai Suomi ja Ecuador. Oh my, sä et todellakaan ole tainnut käydä Eiffel-tornia pidemmällä - jos sielläkään.

2. Mihin tarvitset kielitaitoa, jos olet noin järkyttävän suppeakatseinen etkä halua matkustaa ihanan neljän seinäsi sisältä minnekään?

3. Otit esimerkiksi kaksi turistirysää; Egyptin ja Pariisin. Huomaan, että ajattelusi matkustamisesta on tosi 90-lukulaista. Ihmisen vapaa tahto on siitä jännä juttu, että on mahdollista matkustaa myös muuallekin kuin Kanarian saarille suomi-baariin tai Thaimaahan seksituristiksi.

Väitätkö todella, että saat kirjoistasi tai jonkun ystävän turistikuvista saman fiiliksen, kuin matkustaessasi vuokratulla pakulla Australian päästä päähän, kävellessäsi Tiibetin ylängöillä, kastaessasi varpaitasi Victorian putousten vedessä tai tanssiessasi kuumia salsa-rytmejä Havannassa?

Mä en kestä, miten ahdasmielisiä, rajoittuneita ja tampioita ihmisiä on olemassa. Ja sitten luullaan vielä tietävänsä jotain tästä maailmasta. En kestä.

Meillä on kolme harrastavaa lasta ja miltei joka viikko on kisamatkaa, puoleen väliin Suomea kun matkustaa tuon tuosta niin MIKSI minun pitäisi vuokrata paku Austraaliassa jotta voin ajaa sielläKIN? 

Joku tykkää matkustaa, toinen taas elää perheensä kanssa. Minulle koti ja pihapiirini on tärkeitä, jos pitää valita teenkö remontin vai mennäänkö matkalle -teen remontin. Enkä pyydä tätä anteeksi keneltäkään. Tahdon tätä eikä se estä elämää tapahtumasta :/

Vierailija
167/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistymätön, aika juntti, tylsä ja sisäänpäin kääntynyt ihminen. Minun naapurini on tämmöinen, aina kotona ja naama AINA kun olisi syönyt sitruunaa. Hänellä ollut kyllä yksinkertainen elämä

Kyllä näkee miten upea ihminen olet! Siis nyt lähti myötähäpeät ilmoille. Miten voit ajatella noin jostain jota et tunne? Matkailuko tuon aiheutti sinulle? Kusi noussut päähän? Siis minähän "elän" koska ostan hotelliyön. 

Äitinäsi häpeisin silmäni päästäni, mutta mähän olen tälläinen tavis jolla ei ole rahaa revitellä. Ehkä sun äitisikin tosin on minua parempi.. 

Vierailija
168/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman outona, etenkin jos on nuori ihminen. Eikö silloin just ole kaipuu nähdä maailmaa ja itsenäistyä? 

Itse olet todella säälittävä. Tuloluokat vaan kasvaa entisestään. Ei monella ole rahaa matkustaa. On sairas ihminen jos elämässä ei ole muuta kuin matkailu ja nimenomaan se että matkailu tapahtuu ulkomailla. 

On paljon ihmisiä, jotka elää monipuolista elämää arkena. Ei ole matkoja! 

Jos ihmisen elämä supistuu siihen että kokoajan pitää saada elämyksiä niin tuollainen hedoismi on vaan surullista. Bileitä tai matkaa, muuten ei elä? Minä en tiedä sinusta, mutta minulle tuo on kyllä järkyttävää ja todella ummehtunutta ajattelumaailmaa. Ehkä sun kannattaa mennä terapiaan jos noin on. 

Vierailija
169/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä matkustelu avartaa mieltä ja antaa uusia virikkeitä. En tajua niitä jotka asuu jossain tyyliin Nokialla tai Seinäjoella (esim) koko elämänsä, istuvat lomat kotona tai mökillä, vaikka olisi varaa edes kerran repäistä ja käydä jossain. Mutta eii :D

Tuolta Nokialta tai Seinäjoelta kotoisin olevat ihmiset ovat toden näköisesti asuneet elämänsä aikana muuallakin kuin syntymä-paikkakunnallaan. Työ, opiskelut ja rakkauskin vie useimpia ihmisiä sinne sun tänne.

Mutta suurimmat juntit löytyvätkin pääkaupunkiseudulta. Nuo äitien pukemat ja isien pulkassa vetämät lapsukaiset eivät koskaan muuta minnekään. Tai ehkä max. 10 km:n päähän vanhemmista sieltä Korsosta, muuta ei Leppävaaraa kauemmaksi. Joka sunnuntai on kyläiltävä vanhempien luona ja saatava äidin tekemää riisipuuroa, karjalan paistia ja pullaa kahvin kanssa. Näin elävät nämä pääkaupungin kosmopoliitit.

Itse länsisuomalaisesta pikkukunnasta lähtöisin olen asunut n. 10 eri paikkakunnalla 3:ssa eri maassa. Nyt asun maalla, mutta työt vie pääkaupunkiseudulle sekä ulkomaille usein.

Vierailija
170/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät silti ahneina halua tarjota vammaisille samaa mahdollisuutta. Sitten haukkuvat vammaisia ja rahattomia hölmöiksi junteiksi, jotka ajattelevat takaperoisesti ja ovat kaiken lisäksi kielitaidottomia.

Missä rahat?

Antakaa sitä rahaa matkailua varten muillekin, jos se matkustelu on niin avartava kokemus, jota suosittelette muillekin?

Helvetin aasit. Toivottavasti lentokoneenne syöksyy maahan! Vihaan teitä.

Kaikkea hyvää vaikeasti vammautuneille. Yritetään kestää näitä vatipäitä. Matkaillaan me ylen ohjelmien parissa.

T: Köyhä

tyypillinen köyhä, katkera, inhottava juntti.

Jos haluaa jotain, sen eteen on tehtävä töitä.

Kukaan ei sitä sinulle anna. Tajuatko?

Ja se oma kokemus työttömyydestäsi?

Jos et ole sitä elänyt, älä tule sanomaan mitä se on ihmiselle joka elää sitä. 

Toisilla on joku käsittämätön oikeus haukkua muita. Sanoa miten elää kuin hän, miten tulla häneksi. 

Sinulla on työ, ok. Sinulla on mahdollisuus laittaa rahasi matkailuun, ok. ONKO KAIKKI KUIN SINÄ ETTÄ MAAILMA PELASTUU? Narsisti sinä olet. Itsekäs ja omahyväinen egoisti, solvaat työtöntäkin. Häpeä! Lukiessani tälläisiä "maailman matkaajien" kommentteja, sitä enempi häkellyn ja ihmettelen MITEN NOIN TYHMÄ VOIT VIELÄ OLLA? 

Vierailija
171/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä matkustelu avartaa mieltä ja antaa uusia virikkeitä. En tajua niitä jotka asuu jossain tyyliin Nokialla tai Seinäjoella (esim) koko elämänsä, istuvat lomat kotona tai mökillä, vaikka olisi varaa edes kerran repäistä ja käydä jossain. Mutta eii :D

Tuolta Nokialta tai Seinäjoelta kotoisin olevat ihmiset ovat toden näköisesti asuneet elämänsä aikana muuallakin kuin syntymä-paikkakunnallaan. Työ, opiskelut ja rakkauskin vie useimpia ihmisiä sinne sun tänne.

Mutta suurimmat juntit löytyvätkin pääkaupunkiseudulta. Nuo äitien pukemat ja isien pulkassa vetämät lapsukaiset eivät koskaan muuta minnekään. Tai ehkä max. 10 km:n päähän vanhemmista sieltä Korsosta, muuta ei Leppävaaraa kauemmaksi. Joka sunnuntai on kyläiltävä vanhempien luona ja saatava äidin tekemää riisipuuroa, karjalan paistia ja pullaa kahvin kanssa. Näin elävät nämä pääkaupungin kosmopoliitit.

Itse länsisuomalaisesta pikkukunnasta lähtöisin olen asunut n. 10 eri paikkakunnalla 3:ssa eri maassa. Nyt asun maalla, mutta työt vie pääkaupunkiseudulle sekä ulkomaille usein.

Pitäisikö tässä ihailla sinua siis? 

Mitä jos menisit edes kerran kuussa sinne äitisi luokse syömään karjalanpaistia kuin haukut muita joilla on suhde vanhempiinsa olemassa. Ehkä sinkkuna ei nappaa kuin oma napa, mutta toivin että äitisi kaipaa sinua 

Vierailija
172/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettimatkat nyt ei taida kenenkään maailmankuvaa avartaa, ja niitä kauniita maisemia näkee paremmin luontodokumenteissa. Varmaan ihmisestä kiinni mitä saa matkustelusta, ei mitään muuta kuin aurinkoa ja selfieitä tai paljon enemmän. itse joudun työn vuoksi matkustamaan paljon ja olen asunut useammassa maassa. Tuo minun mielestäni on ollut oikeasti antoisaa: kauniiden maisemien lisäksi on ollut pakko tutustua erilaisiin kulttuureihin, erilaisiin tapoihin toimia ja nähdä sama asia. On joutunut haastamaan omia arvoja, tapoja, käsityksiä. Jos ihminen ei törmää muihin kuin juuri omanlaisiinsa ihmisiin voi sekä elämänpiiri että ajatukset oikeasta tavasta elää olla aika ahtaita eikä tuo ihmiselle itsellekään välttämättä se onnellisin tilanne. Miettikääpä vain homopoikaa 70-luvun suomalaisella maaseudulla, matka San Fransiscoon olisi varmaan voinut tehdä omalle minäkuvallekin. Ehkä netti vähentää nykyisellään tarvetta matkustaa, niihin arvo ja ajattelueroihin törmää jo av-palstalla?

Niin, sekin on että matkailunkin voi tehdä väärin. Ei siis riitä se että menee pakettimatkalle, koska sinun tapa on etsiä "halvin" matka ja päset pätemään miten omaperäinen taas olet verrattuna kaikkiin muihin ihmisiin ja miten SINÄ törmäät matkoillasi aitoja ihmisiä, ei suinkaan kukaan muua joka lähtee matkalle. 

Ei saatana! Onko sinulla oikeasti mitään muuta kuin omahyväisyytesi? Sinkku oletan :D

Vierailija
173/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tässä ihailla sinua siis? 

Mitä jos menisit edes kerran kuussa sinne äitisi luokse syömään karjalanpaistia kuin haukut muita joilla on suhde vanhempiinsa olemassa. Ehkä sinkkuna ei nappaa kuin oma napa, mutta toivin että äitisi kaipaa sinua 

Sorry, äitini kuoli jo 20 vuotta sitten ja isäkin jokunen vuosi takaperin. Heidän elinaikanaan kävin kyllä useinkin heidän luonaan; vähintään kerran kuussa, mutta päinvastoin he suhtautuivat myötämielisesti asumiseeni muuallakin.

Pääkaupunkiseudulla taas ei muuteta vanhempien haudastakaan juuri etäämmälle. Sitä se junttius ja avuttomuus teettää.

Vierailija
174/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sekin on että matkailunkin voi tehdä väärin. Ei siis riitä se että menee pakettimatkalle, koska sinun tapa on etsiä "halvin" matka ja päset pätemään miten omaperäinen taas olet verrattuna kaikkiin muihin ihmisiin ja miten SINÄ törmäät matkoillasi aitoja ihmisiä, ei suinkaan kukaan muua joka lähtee matkalle. 

Ei saatana! Onko sinulla oikeasti mitään muuta kuin omahyväisyytesi? Sinkku oletan :D

Hui ku oot kiukkunen! ;) Mietin lähinnä, että mitä hyötyä ihmisille siitä matkailusta on. Pahimmillaan ei muuta kuin rusketus ja snäppejä jaettavaksi kavereille, parhaimmillaan jotain mikä jättää itseen jäljen. Ja totesin, että ihmisten erilaisuutta voi nykyään oppia matkailemattakin esim. netissä, kun av-palstoilla katselee mielipiteiden, käyttäytymisten ja arvojen kirjoa. MOT, kun lukee vastaustasi ;) t viisikymppinen, perheellinen, akateeminen nainen.

Vierailija
175/176 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjä tuntuu olevan niin nuori, että ei tiedä mitään rasvaretkistä naapurimaahan eli Haaparantaan. Siellä ei tarvinnut edes osata ruotsia! Siellä kävivät monet sellaiset, joita varsinaiset ulkomaanmatkat eivät koskaan ole kiinnostaneet. Minä en muuten ymmärrä, miksi heistä pitäisi ajatella jotain erityistä. Kukin taaplaa tyylillään. kuten sahalla ennen sanottiin.

Vierailija
176/176 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juntti. Yök!

Puolisoni suvussa moisia piisaa ihan riittämiin, voi jösses sentään...

Ulkomailla matkustelu on aivan turhaa.

Normaali ihminen ei sellaista matkustelua tarvitse.

Hyvin riittää kun käy töissä ja on lomat ihan kotosalla, jaksaakin sitten

taas paremmin kun työt kutsuvat.

Itse toimin asiantuntija -tehtävissä, toimeksiannot tulevat ns. ympäri maailmaa.

Videoneuvottelulaitteisto ja Skype ovat ne välineet joilla saan työtehtäväni hoidettua.

Työkielenä käytännössä englanti, joskus saksa ja ruotsikin.

Aina joskus pomo on patistanut minua lähtemään ns. live- kokouksiin, mutta

olen ilmoittanut hänelle, että hoidan asiat tällä omalla tavallani, vain täältä Suomesta käsin, tulostavotteiden mukaisesti. Hän on sitten kyllä työtapani hyväksynyt.

Ja koska en omista passia, niin tuskin matkustelu pidemmälle edes onnistuisi.

Aurinkoista kevättä teille kaikille, kotona viihtyville ja matkustelevillekin myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän