Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei ole koskaan käynyt ulkomailla eikä aiokaan käydä?
Tukholmaa ja Tallinnaa ei ulkomaillakäynneiksi lasketa.
Kommentit (176)
Ensinnäkin; mikä tarve sulla on vetää pilvepoltto monta kertaa tähän keskusteluun? En ole ikinä maistanutkaan marihuanaa tai kannabista vaikka Alankomaissa olen asunutkin - mikäli se asia sinulle kuuluu. Inhoan myös Madventuresia.
Voi olla että rakastat heitä todella paljon.
Reppumatkailijat ovat usein nuoria ja polttelevat paljon pilveä. Ryöstelevät turisteja ja halveksivat turismia, vaikka ovat itse surkeita narkkareita, joille isä ja äiti ei enää lähetä matkarahaa. Palaavat sitten takaisin kotimaahansa Mäkkärille töihin ja tekevät temppunsa uudestaan. Koulut jäävät kesken näiltä hörhöiltä.
Tätä porukkaa reppumatkailijat 90% ovat. Hörhöjä.
Ensinnäkin; mikä tarve sulla on vetää pilvepoltto monta kertaa tähän keskusteluun? En ole ikinä maistanutkaan marihuanaa tai kannabista vaikka Alankomaissa olen asunutkin - mikäli se asia sinulle kuuluu. Inhoan myös Madventuresia.
Reppumatkailijat ovat usein nuoria ja polttelevat paljon pilveä. Ryöstelevät turisteja ja halveksivat turismia, vaikka ovat itse surkeita narkkareita, joille isä ja äiti ei enää lähetä matkarahaa. Palaavat sitten takaisin kotimaahansa Mäkkärille töihin ja tekevät temppunsa uudestaan. Koulut jäävät kesken näiltä hörhöiltä.Tätä porukkaa reppumatkailijat 90% ovat. Hörhöjä.
myös nämä sun häikäilyttävät yleistykset saa mut vahvasti epäilemään, lienetkö ikinä todellisuudessa edes käynyt Ranskassa, saatika muualla. no, se on ainakin varma että mitään et ole matkoillasi oppinut, etkä tunne henkilökohtaisesti yhtään reppureissaajaa.
miksi mä valhetelisin nimettömästi jollain vauva-palstalla inhoavani Madventuresia? :D mä. inhoan. Madventuresia. Get it? se on ehkä tavatonta, koska monet reppureissaajat tykkää siitä sarjasta luonnollisesti, mutta itseäni oksettaa se alkoholin määrä ja muu sekoilu, mitä äijät jaksaa vielä tossa iässäkin vetää. alkoholisti-reppureissaajien oma tv-sarja ei vaan ole mun juttu. (miksi mä edes todistelen tätä sulle? tylsä päivä?).
No kun siellä Ranskassa olet asunut, niin huomasitko, kuinka erilaista luonto on vaikkapa Bordeaux'ssa, Alpeilla, Keskiylängöllä, Normandiassa ja Rivieralla?Huomasin. Huomasin myös miten samalaista se on esim Saksassa. Maailmassa on aina pienilmastoja. Eivät ne ole mitään ihmeitä. Työni puolesta voin vakuuttaa että ei tuo ole tavatonta että on erilaisia pienilmastoja.
Bordeaux'ssa lapsuuteni viettäneenä en todellakaan halua muistella. Ymmärrät varmasti hyvin?
Tässä nyt ei ollut päätä eikä häntää. Äsken toinen kotisi oli Pariisi ja nyt oletkin kotoisin Bordeaux'sta? Ja miten tuo pienilmastoheittosi liittyy mitenkään siihen, onko suomalaiselle Ranskassa jotain nähtävää? Se että on nähnyt Lapin ja Järvi-Suomen tarkoittaa sitä, ettei esim. Atlantin rannikossa tai Alpeissa ole enää mitään uutta? :D Ylempänä väitit sitä paitsi, että on vain tropiikki ja viileämpi vyöhyke, ja kun ne kerran on jossain nähnyt, niin ei ole enää mitään nähtävää muualla. Ja matkailu on ainakin minulle niin paljon muuta kuin pelkän luonnon ihmettelyä.
Mutta hyvää päivänjatkoa Porvooseen! ;)
itse rakastan matkustamista ja vieraisiin kulttuureihin ja ilmastoihin tutustumista. Entiseni taas ei halunnut matkustaa lainkaan, joten en nähnyt meillä tulevaisuutta.
Olihan siinä tietysti muitakin syitä, mutta onhan se parempi että ei yritä muuttaa toisen periaatteita, vaan etsii mielummin sellaisen kumppanin, jonka kanssa on enemmän yhteistä.
Reppumatkailijat ovat usein nuoria ja polttelevat paljon pilveä. Ryöstelevät turisteja ja halveksivat turismia, vaikka ovat itse surkeita narkkareita, joille isä ja äiti ei enää lähetä matkarahaa. Palaavat sitten takaisin kotimaahansa Mäkkärille töihin ja tekevät temppunsa uudestaan. Koulut jäävät kesken näiltä hörhöiltä.Tätä porukkaa reppumatkailijat 90% ovat. Hörhöjä.
Kuuluu sit ilmeisesti siihen 10%... on nimittäin omalla työllään miljonääriksi rikastunut mies. Tosin, mä en nää reppureissareita ihan noin demonisina kuin arvon kotirouva siellä norsunluutornissaan.
Aika monet muutkin ovat joskus nuorina kokeilleet pilveä yms ilman sen suurempia seurauksia, vaikkapa Steve Jobs. Ei se tarkoita sitä että kolmekymppisenä perheenisinä pössyttelisi tai käyttäisi muitakaan päihteitä.
Kuuluu sit ilmeisesti siihen 10%... on nimittäin omalla työllään miljonääriksi rikastunut mies. Tosin, mä en nää reppureissareita ihan noin demonisina kuin arvon kotirouva siellä norsunluutornissaan.
Aika monet muutkin ovat joskus nuorina kokeilleet pilveä yms ilman sen suurempia seurauksia, vaikkapa Steve Jobs. Ei se tarkoita sitä että kolmekymppisenä perheenisinä pössyttelisi tai käyttäisi muitakaan päihteitä.
Päätöntä vaelteluahan se on. Reppureissaajat ovat idiootteja.
Muuten. Mulla on enemmän rahaa, kuin sun miehelläs ja se on tosi. Mun miehellä on enemmän kuin mulla, mutta ne ei ole mun rahoja.
[i
Tässä nyt ei ollut päätä eikä häntää. Äsken toinen kotisi oli Pariisi ja nyt oletkin kotoisin Bordeaux'sta? Ja miten tuo pienilmastoheittosi liittyy mitenkään siihen, onko suomalaiselle Ranskassa jotain nähtävää? Se että on nähnyt Lapin ja Järvi-Suomen tarkoittaa sitä, ettei esim. Atlantin rannikossa tai Alpeissa ole enää mitään uutta? :D Ylempänä väitit sitä paitsi, että on vain tropiikki ja viileämpi vyöhyke, ja kun ne kerran on jossain nähnyt, niin ei ole enää mitään nähtävää muualla. Ja matkailu on ainakin minulle niin paljon muuta kuin pelkän luonnon ihmettelyä.
Mutta hyvää päivänjatkoa Porvooseen! ;)
[/quote]
Taidat olla provo. Bordeauxilaisena mun ei tarvitse vastata enää mitään sun kateelliseen kommenttiisi. Niin on lapsekasta oikeaa reppureissaajan sekopää huumoria. Sulla on muuten paljon oppimista käytöstavoissa. Pariisissa ei tuolla asenteella pysyttäisi elossa edes päivääkään.
T: kaiken nähnyt
onkos sellainen laajakatseisempi joka matkustaa Kanarialle Juhla Mokat mukana, istuakseen suomi-baarissa Frederikkiä kuunnelleen?
Matkailu ei kenestäkään tee avarakatseisempaa, saati epäsosiaalista
että vähän on rajoittunut, ei niin laajakatseinen, juntti,epäsivistynyt. ehkä myös epäsosiaalinen, härmästä joka tapauksessa.
Bordeaux'ssa lapsuuteni viettäneenä en todellakaan halua muistella. Ymmärrät varmasti hyvin?
Riihimäellä lapsuuteni viettäneenä en halua keskustella Riihimäestä.
- Nykyinen nykiläinen
Ehkä hänellä ei ole ollut mahdollisuutta matkustella, ei ole rahaa, kielitaitoa tms.
Minäkin olen matkustanut vain 2 kertaa elämässäni ulkomailla. Molemmat matkat ovat olleet yli kuukauden reissuja ja tavallaan "hyötymatkoja".
Enkä ole muuten käynyt kertaakaan Tukholman tai Tallinnan risteilyllä.
Minä olen kuules kolunut maapallon joka kolkan jo ennenkuin sinä muodoistuit äitisi munasolusta ja isäsi siittiöstä. Se siitä. Tiedän enemmän kuin sinä.
Matkustaja pakenee itseään. Sulla on nyt kasvun paikka tyttö pien. Kuuntele viisaampaas ja ota neuvosta vaari. Mä oon se tyyppi joka sanelee sulle totuuden tälle lautaselle ja sä syöt kaiken. Vahdin vierestä ja sä syöt sä syöt sen joka murun.
Onko näiden kirjoittajalla kaikki kunnossa? Huolestuin jo vähän.
Vaikka voihan sillä vähän ollakin.
Vahdin vierestä ja sä syöt sä syöt sen joka murun.
Onko näiden kirjoittajalla kaikki kunnossa? Huolestun jo vähän.
Minäkin huolestun. Nimittain haluan raportin lautasesta ja annoksesta.
Syökö toinen kirjoittaja vieläkin niitä muruja lautaiselta, joka hänelle pedattiin?
niin sitten täytyy sanoa, että en ole matkustanut. Syy: Ei ole rahaa moiseen luksukseen. En koe sitä toisaalta tarpeelliseksikaan nyt, kun on pieniä lapsia. Ennen kuin aloin kunnolla tienaamaan, minusta tuli äiti. Ja saan elämääni iloa ja rakkautta. Mitä saisin matkustamisesta nuorena? Rahapulaa ja siitä seuraa stressiä. Mielummin annan lapsilleni ruuan pöytään ja matkustan sitten joskus, kun lapset on lentäneet pesästä. =)
Jokainen meistä tekee omat ratkaisunsa. Joku tykkää matkustella ja joku tahtoo mielummin laittaa rahansa johonkin muuhun, minkä kokee arvokkaammaksi. Kaikki ei tienaa kuitenkaan sitä kolmee tonnia kuussa edes!!
Ja pakko takertua tohon, että Tallinnaa ja Tukholmaa ei lasketa ulkomaiksi... =D Koskahan Ruotsi ja Viro on liittyneet Suomeen? Joo, nussin pilkkua ja ne todella on ainoat paikat, joissa olen käynyt. Mutta niissäkin vain muutaman kerran. Ja molemmat mielestäni kauniita paikkoja, joihin menen mielelläni.
tuli paha mieli, kun minulla ei riitä raha matkustamiseen. Noin 5000e vuodessa sairaseläkkeenä ei ole paljon. Ei sillä matkusteta edes metrolla, joka päivä.
:( jotenkin paha mieli tuli näiden matkustavien puolelta. Teillä on varmasti sitä rahaa. Meillä muilla ei ole. Äänestän jatkossakin vasemmistoa että teiltä rikkailta saadaan lisää rahaa meille heikompiosaisille ja ehkä mekin joskus pääsemme edes sinne Gren, Gran, Gran gran gran Caranialle. Kanarialle.
Äänestän jatkossakin vasemmistoa että teiltä rikkailta saadaan lisää rahaa meille heikompiosaisille ja ehkä mekin joskus pääsemme edes sinne Gren, Gran, Gran gran gran Caranialle. Kanarialle.
Teitä ei onneksi ole kovin monta.
Äänestä sinä vaan sitä vasemmistoa
Teitä vammaisia ei onneksi ole kovin monta.
Kyllä heilläkin pitäisi olla oikeus matkustaa. Moni vammainen kykenisi tekemään samoja töitä, kuin terveetkin. Silti terveitä suositaan ja vammaisia aina syrjitään.
Moni kyllä kehuu kuinka ulkomaanmatkat lisäävät avarakatsoneisuutta ja lisäävät hyvinvointia.
Eivät silti ahneina halua tarjota vammaisille samaa mahdollisuutta. Sitten haukkuvat vammaisia ja rahattomia hölmöiksi junteiksi, jotka ajattelevat takaperoisesti ja ovat kaiken lisäksi kielitaidottomia.
Missä rahat?
Antakaa sitä rahaa matkailua varten muillekin, jos se matkustelu on niin avartava kokemus, jota suosittelette muillekin?
Helvetin aasit. Toivottavasti lentokoneenne syöksyy maahan! Vihaan teitä.
Kaikkea hyvää vaikeasti vammautuneille. Yritetään kestää näitä vatipäitä. Matkaillaan me ylen ohjelmien parissa.
T: Köyhä